خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قیچی خم و برش میلگرد (تا قطر ۳۲)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
میلگرد بر هیدرولیک سایز 32 بر اسمی
  • میلگرد بر هیدرولیک سایز 32 بر اسمی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

میلگرد بر هیدرولیک با هدف سرعت بخشیدن به کار در امر برش تا خم زنی میلگرد ها ساخته می شود. کار با یک میلگرد بر هیدرولیک می تواند سرعت ساخت اسکلت های فلزی بر پایه میلگرد های درهم تنیده شده را افزایش چشمگیری دهد. شاید در مراحل ساخت سازه های بتنی با حجم کم که میلگرد های محدودی در آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد، چندان ضرورتی در داشتن میلگرد بر هیدرولیک احساس نشود؛ اما کندی در کار نیز می ‌تواند تبعات خاص خودش را داشته باشد.

مشخصات فنی قیچی میلگرد بر ۳۲

میلگرد هایی که ضخیم هستند با در نظر داشتن حجم مضاعف آهنی که دارند، به مراتب سرسخت تر از میلگرد های قطر پایین در مقابل برش و یا انواع حالت دهی ها مقاومت خواهند کرد. مثلاً در یک میلگرد با قطر ۳۲ با چنان میلگرد قطوری مواجه هستیم که گویی یک تیرآهن کوچک قرار است در دستان ما قرار گیرد. برش چنین میلگرد هایی نیاز به یک دستگاه با قدرت هایی بیشتر، تیغه های برش قویتر، شاسی بزرگتر و در عین حال حجم بیشتر از انواع قیچی میلگرد بر ۲۵ می شود. در میلگرد بر هیدرولیک مطلوب به جهت برش تا قطر ۳۲ میلیمتر به جهت تامین قدرت تیغه قیچی از موتور های سه فاز استفاده می‌ کنند.

در میلگرد بر هیدرولیک برند نیکاکورپ نیز که با هدف برش میلگرد ها تا قطر ۳۲ طراحی شده است، شاهد حضور یک الکتروموتور قدرتمند سه فاز هستیم. البته کار با موتور های سه فاز نیاز تمام سیستم به برق سه فاز را طلب خواهد کرد. از سوی دیگر این برق باید بتواند در مسیری امن و حساب شده در اختیار دستگاه قرار گیرد.

ابعاد بزرگ دستگاه میلگرد بر هیدرولیک تا قطر ۳۲ و سنگینی تجهیزات نصب شده روی آن، لازم می دارد تا فکر بهینه تری به نسبت انواع میلگرد بر ۲۵ به جهت جا به جایی دستگاه صورت گیرد. در قیچی میلگرد بر هیدرولیک محصول برند نیکاکورپ نیز این توجه در همراهی دستگاه با یک سیستم چهارچرخ یا دوچرخ به جهت جا به جایی دستگاه در نظر گرفته شده است.

انواع مدل های میلگرد بر چهار چرخ پیکانی

مزیت‌ های استفاده از میلگرد بر هیدرولیک

  • ابعاد کوچک قیچی میلگرد بر:

میلگرد بر هیدرولیک چندان تجهیز پرحجمی نمی باشد. یک ابزار تقریباً جمع و جور و کوچک است که به راحتی می‌ تواند در انواع فضا های کارگاهی بدون آنکه دست و پا گیر شود مورد استفاده قرار گیرد. مادامیکه این حجم کم را با قابلیت سرعت بخشیدن به روند اجرای ساخت و ساز ها خواهد کرد.

  • تامین قدرت بالا در دستگاه برش میلگرد:

یک دستگاه قیچی خم و برش میلگرد دستی نیز می تواند از پس اهداف پروژه برآید؛ اما این دستگاه ‌ها تا زمانی قدرت های مطلوبی دارند که سایز قطر میلگرد ها از مقدار خاصی تجاوز نکند. برای سایز های بزرگ از قطر میلگرد، مثلاً ۲۵ یا ۳۲ میل دیگر نمی ‌توان به قدرت آمده از نیروی انسانی به جهت برش باکیفیت همراه با سرعت منطقی تکیه نمود. یک دستگاه میلگرد بر ۲۵ و یا میلگرد بر ۳۲ که با نیروی هیدرولیک تجهیز شده است، می تواند قدرت هایی بالا در کنار سرعت اجرای مطلوب در برش تا شکل دهی انواع میلگرد ها را تأمین سازد.

  • سطح ایمنی بالا میلگرد بر هیدرولیک:

 اصولا عملیات ‌هایی که نیرو های قدرتمند و متمرکز در حین اجرای آن به کار بسته می ‌شوند، مستعد خطرات بسیار هستند، مثلاً همین قیچی خم و برش میلگرد که یک نیروی متمرکز بسیار بالایی متوجه کار با میلگرد های سرسخت شده است. دستگاه میلگرد بر هیدرولیک از آنجا که باعث درگیر شدن مستقیم اپراتور ها با میلگرد ها نمی باشد، در زمینه تامین امنیت بالا در حین کار با قیچی میلگرد بر هیدرولیک دست بالایی دارند.

  • راحتی در کار با قیچی برش میلگرد:

 وقتی می توان با روشن کردن یک دستگاه ساده، حجم بالایی از عملیات های سنگین انسانی را از میان برداشت، در واقع فضای کاری بسیار راحتی را خلق کرده ایم. قاعدتا هدف از ابداع ماشین آلات، همین خلق راحتی در کار می باشد. میلگرد بر هیدرولیک از آن دست ماشین آلات ساختمانی است که در آسودگی کار اپراتور ها نقش به سزایی دارد. خصوصا که توانسته در کار با یکی از سختترین متریال های ساختمانی، استفاده از نیرو های انسانی را عملا حذف نماید.

  • افزایش سرعت اجرای پروژه با قیچی میلگرد بر:

 عملیات های بتن ریزی در ساختمان ها، فعالیت ‌های پیچیده ‌ای هستند. چندین دستگاه در کنار چندین نیروی انسانی و گاها چندین پیمانکار باید در کنار هم فعالیت های مستمری داشته باشند. اجرای چنین عملیاتی نیاز به هماهنگی های بالایی دارد. از این رو از هر تجهیزی که می ‌تواند در کنار دقت، سرعت اجرای پروژه را بهبود ببخشد، استقبال خواهد شد. میلگرد بر هیدرولیک از آن دست تجهیزاتی است که به راحتی نقش پررنگی در روند اجرای سریع ساختمان ها دارد. در استفاده از یک قیچی برش میلگرد می توان هر سطحی از سازه های بتن مسلح را با سرعت بالا به پیش راند، به طوری که هرگز مرحله بتن ریزی معطل تکمیل شبکه های فولادی نخواهد ماند.

میلگرد بر هیدرولیک چگونه کارها را ساده کرده است؟

از زمان اختراع بتن مسلح، نگرش مهندسی بر ساخت سازه های مستحکم دچار تحولات شگرفی بوده است. بتن مسلح گویا نقطه عطفی بود که باید ابداع می ‌شد تا دست بشر سازنده را به سقف آسمان ها برساند. این ایده کارآمد در ساخت سازه های گوناگون، از چنان انعطافی برخوردار بود که از همان ابتدا در مسیر خلق انواع سازه های بلند مرتبه تا ساختمان های مقاوم مورد استفاده قرار گرفت. بتن مسلح در ترکیب خلاقانه ای از میلگرد های فولادی در کنار بتن شکل می ‌گیرد. این سازه ها با تفکر استفاده از بتن به عنوان متریال بسیار سرسخت بر پا می ‌شوند؛ اما آن چیزی که می ‌تواند این بتن بسیار سرسخت را در فاز سیالی آن شکل و حالتی داده باشد، اسکلت های فلزی هستند. یک شبکه در هم تنیده از میلگرد هایی که به خوبی برش خورده، حالت دیده و با هدف خلق فضا های ساختمانی کنار هم چیده شده ‌اند. ساخت چنین شبکه گسترده ‌ای از میلگرد های درهم تنیده شده، امر ساده ‌ای نیست. کار با آهن که بسیار سرسخت است، هرگز آسان نبوده؛ اما دست انسان خلاق نیز در این نبرد خالی نشده است. این ماجرا باعث خلق ابزار های بسیاری بوده است. ابزار هایی که با هدف بهینه سازی کار با میلگرد های فولادی طراحی و تولید می ‌شوند. مانند میلگرد بر هیدرولیک که یک ابزار توانمند در برش و شکل دهی بر میلگرد ها در فضا های ساختمان سازی است.

قیچی خم و برش میلگرد 32

سرعت در کار با میلگرد بر هیدرولیک

میلگرد بر هیدرولیک با هدف سرعت بخشیدن به کار در امر برش تا خم زنی میلگرد ها ساخته می شود. کار با یک میلگرد بر هیدرولیک می تواند سرعت ساخت اسکلت های فلزی بر پایه میلگرد های درهم تنیده شده را افزایش چشمگیری دهد. شاید در مراحل ساخت سازه های بتنی با حجم کم که میلگرد های محدودی در آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد، چندان ضرورتی در داشتن میلگرد بر هیدرولیک احساس نشود؛ اما کندی در کار نیز می ‌تواند تبعات خاص خودش را داشته باشد. میلگرد بر هیدرولیک، ابزاری است که می‌ تواند در هر حجم کاری، جدا از تامین برش های دقیق و اشکال منظم از میلگرد ها، سرعت اجرای سازه های بتنی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

البته میلگرد های مورد استفاده در فضا های ساختمانی اصولاً در اندازه هایی استاندارد شده مورد استفاده قرار می ‌گیرند. از این رو در طراحی انواع میلگرد بر هیدرولیک همیشه این نظر وجود دارد که دستگاه بتواند تمامی اندازه های متعارف میلگرد مورد استفاده در فضا های ساختمان سازی را برش زده و حالت دهی کند. همین ایده است که ساخت میلگرد بر ۳۲ و یا میلگرد بر ۲۵را به عنوان نمونه های استاندارد شده در سطح بازار رونق می ‌دهد.

میلگرد بر هیدرولیک چگونه تجهیزی است؟

اگر در کار ساختمان سازی فعالیت می کنید، یقینا می دانید که یکی از شاق ترین فعالیت ‌های این صنعت، خلق شبکه در درهم تنیده میلگرد ها است. شبکه‌ ای که قرار است به عنوان شالوده ای به جهت عملیات های بتن ریزی مورد استفاده قرار گیرد. در این حالت به ازای هر فضایی در ساختمان، از فنداسیون گرفته تا ستون ها و کف بنا در هر طبقه نیاز است که چنین شبکه هایی از میلگرد های برش خورده و حالت زده شده کشیده شوند. پس منطقی است که بپذیریم برش زدن انواع میلگرد ها و در ادامه حالت دهی آنها یکی از رایج‌ ترین فعالیت ‌ها در امر ساختمان سازی می باشد. سرعت در اجرای کار در هنگام خلق چنین اسکلت هایی حرف اول را می‌ زند. در عین حال مگر می ‌شود به این سادگی ها از پس برش تا خم متریال بسیار سرسختی مانند میلگرد های ضخیم فولادی برآمد؟وقتی برای هر فعالیت انسانی دستگاهی ابداع شده است، منطقی است که برای برش تا حالت دهی بر میلگرد های فولادی نیز در جستجوی دستگاهی کارآمد باشیم. میلگرد بر هیدرولیک همان دستگاه کارآمد است که می‌ تواند به راحتی همراه با یک پیشرانه هیدرولیکی انواع میلگرد ها را برش بزند.

میلگرد بر برقی چهار چرخ پیکانی

در یک دستگاه قیچی خم و برش میلگرد، قدرتی بالا توسط یک سیستم هیدرولیکی ایجاد می ‌شود. این قدرت از طریق مولد هایی برقی و یا بنزینی تامین شده و در اثر گردش سیال متراکمی در بطن یک مجموعه سیلندر و پیستون تامین خواهد شد. در واقع برشی که می تواند از طریق یک قیچی قدرتمند تامین باشد، همراه با نیروی آمده از جانب سیستم هیدرولیکی قیچی میلگرد بر تقویت شده و در انتهای برش همراه با استفاده از بازو هایی که آنها نیز در گرو بکارگیری قدرت های هیدرولیکی فعالیت می‌ کنند، اشکال مورد نظر برای میلگرد ها را تامین خواهند ساخت.

نیاز به قیچی میلگرد بر هیدرولیک از کجا آمده است؟

آن چیزی که شکل نهایی بنا را خلق خواهد کرد، اتصال میلگرد ها در کنار یکدیگر است؛ اما این میلگرد ها که از همان ابتدا شکل و شمایل مورد نظر ما را ندارند. غالباً میلگرد ها را در اندازه های ۱۲ متری در سطح بازار به فروش می‌ رسانند. اندازه هایی که باید توسط انواع قیچی میلگرد بر هیدرولیک در اندازه های مورد نظر ما برش خورده و حالت دهی شوند.

احتمالاً می ‌دانید که حالت دهی فلزات در صنایع سنگین از طریق ذوب موضعی آنها صورت می ‌گیرد. این روش در حالت دهی بر فلزات خصوصا میلگرد ها، در فضا های کارخانه ‌ای متداول است و با عنوان روش گرم شناخته می شود. روشی که در آن فلز همراه با رسیدن به دما های بسیار بالا نرم شده و قابلیت حالت دهی پیدا می ‌کند. برای رسیدن به این روش نیاز به کوره هایی بزرگ و دستگاه هایی عظیم می باشد. امکاناتی که یقیناً در هیچ کارگاه ساختمان سازی آنها را پیدا نخواهید کرد.

حالت دهی میلگرد ها و یا برش آنها در فضا های ساختمان سازی باید بر ایده ای دیگر که با عنوان روش سرد مرسوم است، انجام شود. در این حالت نیاز است تا با بکارگیری تجهیزاتی قدرتمند برش تا حالت دهی میلگرد ها را بدون گرم‌کردن موضعی آنها به انجام رسانید. عملیاتی که در گرو عملکرد صحیح و اصولی انواع دستگاه های قیچی برش میلگرد می باشد.

قیچی برش میلگرد را سابق بر این در مدل های دستی آن می شناختند. یک ابزار ساده که در کنار میلگرد های قطور و سنگین بر سطح زمین استوار بود و همراه با یک دسته اهرمی شکل بلند در همراهی با نیروی فراوان انسانی عملیات برش تا حالت دهی میلگرد ها را به انجام می ‌رسانید؛ اما این قیچی میلگرد دستی، مشکلات خاص خودش را هم دارد.

خسته شدن نیروی کار، نیاز دائمی به نیروی کار فعال، عدم برش های مطلوب، عدم حالت دهی های دقیق و در نهایت کندی بسیار در حین عملیات، ماجرا های همیشگی در کار با قیچی میلگرد دستی می باشد؛ اما دستگاه میلگرد بر هیدرولیک نگاه سازندگان را در مراحل ساخت شبکه های میلگردی در عملیات بتن ریزی ساختمان ها متحول کرده است.

در همراهی با قیچی برش میلگرد حقیقتاً دیگر هیچ سازنده ‌ای نگرانی از دست رفتن زمان را ندارد. در کار با دستگاه برش میلگرد، ابعاد پروژه در کنار نیروی محدود انسانی مسیر روند اجرای دقیق برنامه های ساخت و ساز را تهدید نمی کند. چرا که یک دستگاه برش میلگرد می ‌تواند در همراهی با تنها یک نیروی انسانی در مدت زمان کوتاهی حجم قابل توجهی از نیاز های سازه ها در تامین برش تا خم زنی انواع میلگرد ها را تامین سازد.

مادامیکه میلگرد بر هیدرولیک خستگی نمی شناسد. در اثر کارکرد طولانی دچار ضعف در کار نمی شود. دقت دستگاه برش میلگرد بالا است و این دقت را در هر مرحله از ساخت با هر قطری از میلگرد تامین خواهد کرد.

تاثیر قطر میلگرد در انواع میلگرد بر هیدرولیک

از مزایای میلگرد بر هیدرولیک در بطن عملیات های اجرایی انواع ساختمان ها و سازه های بتن مسلح بسیار می توان گفت. از این رو اگر فکر می ‌کنید وجود این تجهیز در سطح ساختمان سازی شما نیز امری حیاتی و ضروری خواهد بود؛ لاجرم باید در تکاپوی خرید نمونه هایی از دستگاه برش میلگرد باشید. بهتر است که این دستگاه را در هنگام خرید همراه با نیاز های ساختمان سازی خود نمایید.

میلگرد بر هیدرولیک یک تجهیز کارآمد در کار با انواع میلگرد ها می باشد. این تجهیز می تواند همراه با برش هایی دقیق، شرایط خم زدن میلگرد را فراهم کرده و در نهایت انواع اشکال مورد نظر شما را در امر ساختمان سازی تامین سازد؛ اما از آنجا که در ساخت میلگرد ها سایز های گوناگونی را در نظر می ‌گیرند، منطقی است که در مواجهه با دستگاه میلگرد بر نیز تنوع محدودی وجود داشته باشد. اصولا نمی ‌توان هر قطر میلگرد را با یک دستگاه برش میلگرد برش زد. در این دستگاه‌ ها تیغه های برش را براساس تنوع قطر میلگرد ها طراحی کرده اند.

از سوی دیگر، واقعا نمی ‌شود برای هر قطری از میلگرد، در پی خرید یک دستگاه میلگرد بر باشیم. به هر حال هر دستگاه میلگرد بر باید بتواند طیف منطقی از چندین سایز قطر میلگرد را پاسخگو شود. از این رو در طراحی میلگرد بر هیدرولیک اصولاً یک دید مهندسی با در نظر داشتن نیاز های ساختمان سازی اعمال شده است. دیدی که سعی در دسته بندی عملیات های ساختمان سازی دارد و نیازی که این دسته بندی ها در انواع قطر میلگرد ها دارند.

در این ایده، ساختمان ها را در دو دسته پروژه های سبک ساختمانی تا پروژه‌ های بزرگ ساختمانی و گاهاً فضا های بسیار بزرگ ساختمانی مانند سد ها، پل ها، سازه های نیروگاهی و... قرار می‌ دهند. منطقی است که در یک عملیات سبک ساختمان سازی در حد یک ساختمان چند طبقه عادی و مسکونی خبری از انواع قطور میلگرد ها نباشد. از این رو طبعاً چندان ضرورتی در خرید میلگرد بر هیدرولیک با توانایی برش قطر های بالا در میلگرد نمی باشد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5