خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قیچی میلگرد بر خم از وسط

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
قیچی میلگرد بر خم از وسط هیدرولیک
  • قیچی میلگرد بر خم از وسط هیدرولیک
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

ماهیت طراحی قیچی میلگرد بر خم از وسط متکی در استفاده از قدرت های هیدرولیکی می باشد. البته اسلوب طراحی در دستگاه خم کن میلگرد مورد نظر ما برای اعمال فشار بر مرکز میلگرد طراحی شده است.

نگاهی بر طراحی قیچی میلگرد بر خم از وسط

ساخت و سازهای مدرن و کاملا مستحکم امروزی بر پایه استفاده از بتن مسلح ساخته می شوند. بتن مسلح قابلیت تحمل فشارهای بسیار بالایی را دارد. در عین حال می تواند طول عمر قابل توجهی داشته باشد و به راحتی هر فرم و شکلی را پذیرا باشد. البته تمام هنر انسجام تا شکل پذیری بتن مسلح مدیون استفاده از شبکه میلگردهای در هم تنیده شده است. این شبکه که با نام آرماتوربندی از آن یاد می شود، از کنار هم قرار گرفتن میلگردها در شکل و حالت های مختلف ساخته می شود. لذا در احداث بناهایی که متکی بر بتن مسلح هستند، مهارت در خم زنی و برش دهی میلگردها اهمیت بالایی دارد. در این بین استفاده از دستگاه خم و برش میلگرد بسیار متداول می باشد. البته قصد ما معرفی یک نمونه خاص با عنوان قیچی میلگرد بر خم از وسط می باشد.

ماهیت تمامی دستگاه های خم و برش میلگردها تقریبا یکسان است. استفاده از قدرت های هیدرولیکی باعث شده تا به تداول این دستگاه ها را با نام میلگرد بر هیدرولیکی معرفی کنند.

ماهیت طراحی قیچی میلگرد بر خم از وسط نیز متکی در استفاده از قدرت های هیدرولیکی می باشد. با این تفاوت که اسلوب طراحی در دستگاه خم کن میلگرد مورد نظر ما برای اعمال فشار بر مرکز میلگرد طراحی شده است. در نمونه های متداول که با عنوان دستگاه خم و برش میلگرد شناخته می شوند، اعمال قدرت بر انتهای میلگرد که به یک سمت آن هدایت خواهد شد باعث خم شدن و شکل پذیری آن می شود.

البته در نهایت وقتی قرار است در باب دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط صحبت کنیم، اصل ماجرا یکسان است. در این اصل ماجرا قرار است قدرت هیدرولیکی را تحت هدایت داشته باشیم تا فرمی ایده آل را برای میلگردها فراهم آوریم. اما نحوه طراحی تا الگوی خم شدن میلگردها است که اندک تفاوت هایی را در دستگاه های مورد نظر ما به وجود آورده اند. مانند طرح پیشنهادی در ساخت قیچی میلگرد بر خم از وسط که با ماهیت قدرتمندی قابلیت هر نوع خم زنی را دارد.

در حال حاضر عموم دستگاه های مورد استفاده از نوع برش و خم کن میلگرد با طراحی از بغل هستند. سادگی در طرح ساخت دستگاه تا قابلیت بالا در ایجاد انواع شکل ها و روش های خم زنی است که باعث محبوب شدن نوع خم از بغل شده است. اما وقتی پای قدرت در میان است و باید کمر میلگردهای بسیار قطور و سرسخت را خم بزنیم، نیاز به قدرت مستقیم و بالایی داریم. نیازی که به طور کامل در طرح ساخت قیچی میلگرد بر خم از وسط پیش بینی شده است.

با این همه عمده نیازها در فرم دهی به میلگردها مربوط به نمونه های کم قطر می باشد. عملیات هایی مانند ساخت خاموت و دیگر نیازهای عادی به خم شدن میلگرد از این نمونه ها هستند. اصولا وقتی صحبت از ساخت سازه های معمولی در میان است، چندان ضرورتی برای استفاده از میلگردهای قطور وجود ندارد. لذا حضور یک دستگاه برش میلگرد خم از بغل کفایت می کند. اما وقتی قرار به استفاده از میلگردهای قطور تا قطر 30 میلیمتر است، دیگر نمی توانیم از قدرت محدود دستگاه برش میلگرد با خم از بغل استفاده کنیم. زیرا قدرت بالایی می خواهیم و قیچی میلگرد بر خم از وسط در تامین این قدرت بهترین است. لذا اگر به هر دلیلی در مسیر ساخت هر نوع سازه ای نیاز به خم زنی سطح وسیعی از میلگردهای قطور دارید، مطالعه تا شناخت کامل از دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط را پیشنهاد می کنیم. برای همین به ادامه مطلب در تحلیل فنی تا کارایی دستگاه خم کن میلگرد با طرح از وسط توجه نمایید.

اسلوب طراحی دستگاه خم و برش میلگرد

هر دستگاه خم و برش میلگرد از یک بازوی هیدرولیکی برای انجام عملیات خم زنی میلگرد استفاده می کند. عضو خم کننده میلگرد در واقع یک پین متحرک است که تحت تاثیر قدرت یک سیلندر هیدرولیکی قرار دارد. پین که وظیفه خم کردن میلگرد را بر عهده دارد، به وسیله یک گیره به اهرم پشتیبانی متصل است. این اهرم تحت تاثیر حرکت پیستون در سیلندر هیدرولیکی جابجایی محدودی دارد. همین جابجایی محدود باعث حرکت فک خم کننده خواهد شد. حال اگر میلگردی در مقابل فک مذکور قرار بگیرد، به راحتی خم خواهد شد. البته میلگرد تحت فشار پین متحرک و پین ثابت قرار خواهد گرفت.

عضو برش زنی نیز از یک بخش متحرک تشکیل شده است. یک سیلندر هیدرولیکی دیگر، مسئولیت جابجایی عضو برش زنی را بر عهده دارد. عضو برش زنی از طرح دو تیغه قدرتمند که بر لبه های هم می لغزند، تشکیل شده است. غالبا یک لبه ثابت است و لبه متحرک تحت تاثیر قدرت سیلندر قرار دارد.

طرح ساخت قیچی میلگرد بر غالبا به شکل یک دستگاه مستقل نمی باشد؛ بلکه به شکل یک دستگاه که باید توسط انواع ماشین آلات مانند یک تیلر کشیده شوند، طراحی می شوند. غالبا این دستگاه در داخل محیط کارگاه نصب می شود تا به حالت ثابت با استقرار مناسب برای عملیات های برش زنی مورد استفاده قرار بگیرد. البته ممکن است که در طرح ساخت برخی از نمونه ها برای قیچی میلگرد بر هیدرولیکی شاهد حضور یک سیستم خود کشنده باشیم. این نمونه چندان متداول نیست و غالبا برای ساخت دستگاه میلگرد بر های بزرگ جثه مورد استفاده قرار می گیرد. طرح ساخت دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط نیز به شکل یک دستگاه با قابلیت جایجایی ساده است؛ اما برای حرکت دادن آن نیاز به تعریف یک کشنده می باشد.

در امتداد طراحی بخش های فنی و قدرتمند هیدرولیکی دستگاه خم کن میلگرد، بخش ایمنی نیز مورد توجه قرار دارد. تمامی این دستگاه ها برای تکمیل عملیات خود متکی بر قدرت های هیدرولیکی هستند و تامین این قدرت هیدرولیکی را از طریق نیروی برق تامین می نمایند. لذا باید از شرایط ایمنی کامل در کار با نیروی برق برخوردار باشند. این موضوع شامل طرح ساخت دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط نیز می شود. دستگاه مذکور با رعایت تمام نکات ایمنی در کار با نیروی الکتریسیته طراحی شده است.

تحلیلی بر طرح ساخت قیچی میلگرد بر خم از وسط

اسلوب طراحی شده برای قیچی میلگرد بر خم از وسط با هدف شکل دادن به میلگردهای قطور می باشد. ماهیت طراحی دستگاه براساس تعریف یک پیستون قدرتمند هیدرولیکی است.

شاسی دستگاه به شکلی تعریف شده است تا میلگرد در وسط آن میان دو تکیه گاه قرار بگیرید. سیلندر قدرتمندی به شکل عمود بر محور استقرار میلگرد تعریف شده است. این سیلندر در انتها به وسیله یک پین به شاسی دستگاه میلگرد بر 28 متصل می باشد. پین مذکور قابلیت جدا شدن دارد تا بتوان پیستون را در طول بدنه شاسی جابجا کرد. در این حالت می توان فرم خم زنی در دستگاه خم و برش آرماتور را تنظیم نمود.

در نهایت، پیستون در امتداد شاسی دستگاه خم و برش آرماتور قرار گرفته، به گونه ای که سر آزاد پیستون در مقابل محل قرارگیری میلگرد می باشد. پیستون تحت تاثیر قدرت هیدرولیکی است. این قدرت از طریق یک کلید اهرمی با عملکرد دستی تحت کنترل می باشد. با جریان یافتن قدرت هیدرولیکی، سر آزاد پیستون به حرکت در آمده بر وسط میلگرد فشار وارد می کند.

میلگرد تحت تاثیر فشار پیستون در حضور دو اتکای تعریف شده در اطراف چاره ای جز خم شدن ندارد. ابعاد تیکه گاه ها و همچنین فاصله استقرار آنها از یکدیگر قابل تنظیم می باشد. به این ترتیب با توجه به عمق حرکتی سر آزاد پیستون که بر وسط میلگرد فشار وارد می کند تحت حضور این دو اتکا در اطراف، میلگرد با مقدار زاویه مورد نظر ما خم خواهد شد.

قدرت هیدرولیکی تعریف شده در دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط بسیار بالا است. در عین حال نوع فشار وارد شده بر میلگرد تاثیر این قدرت را دو چندان می کند. برای همین است که می توانیم از دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط برای فرم دهی میلگردهای بسیار قطور استفاده کنیم.

اما در امتداد بخش خم زنی میلگرد می توانیم از دستگاه مذکور انتظار برش زنی آن را نیز داشته باشیم. برای برش زنی میلگرد باید الزامات این فرایند را تامین نمائیم. این الزامات حضور یک بخش اضافی است که درست در جلوی سیلندر قدرتمند دستگاه خم کن میلگرد نصب خواهد شد. سیلندر با زاویه ای به نسبت از شاسی دستگاه بلند می شود تا بتواند قدرت اهرمی شکل حرکت تیغه را تامین نماید. یک تیغه سنگین که از فولاد سخت کاری شده ساخته شده است در جلوی بخش قیچی نصب می شود. تیغه بعدی به اهرمی که تحت تاثیر قدرت پیستون می باشد متصل است.

حرکت رو به جلوی پیستون باعث تبدیل یک حرکت اهرمی برای جابجا کردن مقدار کم اما قدرتمند تیغه خواهد شد. در این حالت اگر هر چیزی حتی به سختی آهن قطور میلگردها در میان این دو تیغه باشد، به راحتی برش زده می شود. عملکرد بخش برش زنی در قیچی میلگرد بر خم از وسط آنچنان قدرتمند است که می تواند طول بسیار اندک از قطورترین میلگردها را به شکلی دقیق و مناسب برش بزند. البته بیشتر وجه کاربردی این دستگاه برای خم و برش زنی میلگردها تا قطر 28 میلیمتر می باشد. اما می توان به شکل محدود از آن برای خم زنی تا برش زنی میلگردها با قطر 30 میلیمتر هم استفاده کرد.

تحلیل فنی قیچی میلگرد بر خم از وسط

همان طور که اشاره داشتیم، یک قیچی میلگرد بر خم از وسط به مانند تمام مدل های متداول از قدرت هیدرولیکی برای برش زنی و خم کردن میلگردها استفاده می کند. لذا وقتی در باب تحلیل فنی چنین ماشینی هستیم، کافی است نگرش کاربردی از سیستم های هیدرولیکی داشته باشیم.

یک سیستم هیدرولیکی متکی بر تامین قدرت از طریق یک کمپرسور کار می کند. در طراحی دستگاه قیچی میلگرد بر با استفاده از یک الکتروموتور این قدرت را تامین می کنند. برای تحلیل فنی دستگاه مورد نظر به شکل جز به جز موضوع را پیش می بریم.

الکتروموتور و نقش آن در دستگاه خم کن میلگرد

برای آنکه قدرت هیدرولیکی را تولید کنید، نیاز به یک موتور دارید و بهترین ایده استفاده از الکتروموتورها می باشد. زیرا ارزان قیمت هستند و شرایط نصب و راه اندازی ساده ای دارند. در عین حال عاری از خرابی های گسترده ای می باشند و می توانند راندمان بالایی را برای تولید قدرت های هیدرولیکی تامین نمایند.

استفاده از یک الکتروموتور تکفاز با قدرت 3 اسب بخار برای تکمیل ساخت قیچی میلگرد بر خم از وسط کافی است. ماهیت قدرت های هیدرولیکی در همین انعطاف بالای آنها می باشد. حضور غیر مستقیم قدرت موتور در تامین حرکت پیستون باعث می شود تا بتوانیم در توان اندک قابلیت های بالایی داشته باشیم.

از طرفی برق تکفاز بهترین و دم دست ترین نوع انرژی است. تقریبا در هر کارگاه ساختمانی و یا هر محیط ساخت و ساز به راحتی می توان برق تکفاز را تهیه نمود. برای همین است که طرح ساخت دستگاه خم و برش میلگرد تکفاز بسیار مورد توجه قرار دارد.

یک دستگاه خم و برش میلگرد تکفاز ارزان قیمت است، طرح ساخت ساده ای دارد و به راحتی در هر شرایط کارگاهی قابلیت راه اندازی دارد. در عین حال محیط کارگاه را از خطر حضور برق سه فاز مصون نگه می دارد. الکتروموتور تکفاز به کار رفته در قیچی میلگرد بر خم از وسط با ظرفیت 3 اسب بخار در مدل های 1400 دور است. این الکتورموتور با یک کلید ساده دو وضعیتی به برق 220 ولت شهری متصل می شود. کلید هر چند طرح بسیار ساده ای دارد؛ اما باید از مدل های صنعتی با قابلیت بارانی باشد. در عین حال در تمام مدت استفاده از دستگاه عاری از هر گونه آسیب و یا شکستگی باشد.

برای راه اندازی این موتور تکفاز بهتر است فاصله دستگاه از منبع برق را بیشتر از 25 الی 30 متر در نظر نگیریم. دقت کنید که باید حتما از یک کابل برق دو رشته با ضخامت حداقل 2.5 استفاده شود. استفاده از کابل برق های ضعیف تر که در قطر کمتر از 2.5 هستند، خطرناک است. این کابل ها ظرفیت جریان کشی کافی را ندارند و در حین استفاده به شدت داغ می کنند که خود مقدمات خطرات بالقوه ای است.

نکات تکمیلی برای الکتروموتور قیچی میلگرد بر

□       لحظه راه اندازی در کار با قیچی میلگرد بر همراه با جریان کشی قابل توجهی نمی باشد. عکس آنچه که در دستگاه هایی مانند بالابر ساختمانی و یا بتونیر شاهد هستیم، در لحظه راه اندازی، موتور دستگاه قیچی میلگرد بر تحت فشار نیست. در نتیجه شاهد جریان راه اندازی تقریبا ملایم و عادی هستیم. لذا ضرورتی ندارد تا از دستگاه های حفاظت جریان در راه اندازی قیچی میلگرد بر استفاده شود.

□       اوج بار وارد شده بر الکتروموتور تکفاز دستگاه، زمان مواجه شدن با میلگرد برای برش زنی آن می باشد. در این حالت جریان کشی قابل توجهی در موتور ایجاد می شود. قیچی میلگرد بر خم از وسط برای برش زنی میلگردها تا قطر 28 میلیمتر طراحی شده است. اگر چه این دستگاه می تواند میلگردها تا قطر 32 میلیمتر را هم برش بزند، اما این نوع برش زنی باید به شکل موقت و به تعداد محدود صورت گیرد. در غیر این صورت جریان بالایی متوجه موتور دستگاه است که می تواند خطر آفرین باشد.

□       موتورهای تکفاز برای راه اندازی ایمن و قدرتمند نیاز به تعریف یک سیم پیچ کمکی و راه انداز دارند. این سیم پیچ از طریق یک خازن کمکی راه اندازی می شود. لذا در استفاده از قیچی میلگرد بر خم از وسط حضور این خازن را جدی بگیرید.

□       اتصال الکتریکی موتور باید دقیق و محکم باشد. در عین حال لازم است تا از کابل 2 رشته یک تکه استفاده شود.

پمپ هیدرولیک قیچی میلگرد بر

قدرت موتور تکفاز در طرح ساخت قیچی میلگرد بر خم از وسط باید در اختیار یک پمپ هیدرولیکی قرار بگیرد. این پمپ تحت تاثیر قدرت موتور است که قابلیت پمپاژ روغن و در نهایت جابجایی پیستون را دارد.

انتخاب پمپ هیدرولیکی با توجه به ماهیت سیستم صورت می گیرد. اینکه در سیستم قرار است چه مقدار فشاری را با چه سطح دبی تامین نمائیم. برای سیستم های حساس به سرعت لازم است تا دبی سیال در خروجی پمپ هیدرولیک را افزایش دهیم. اما این افزایش دبی باعث کم شدن قدرت هیدرولیکی می شود.

در طراحی دستگاه قیچی خم و برش میلگرد، تامین سرعت در اولویت نیست. قدرت در این دستگاه حرف اول و آخر را می زند. لذا پمپ انتخاب شده برای تکمیل طرح ساخت قیچی خم و برش میلگرد به گونه ای است تا بتواند سطح دبی مناسب را تحت فشار و قدرت بالایی تامین نماید. در عین حال غالبا ظرفیت پمپ هیدرولیکی را تا 10 درصد بیشتر از نیاز سیستم انتخاب می کنند.

در حین کار با دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط باید کاملا متوجه وضعیت کاری پمپ هیدرولیکی باشید. هر گونه نشتی و یا خشک کاری و حتی تولید صدای نامتعارف، خبر از یک وضعیت نابهنجار است. شرایطی که مطمئنا باعث آسیب دیدن پمپ هیدرولیکی دستگاه خواهد شد. لذا در هر حالتی از کار نسبت به سلامت تا عملکرد روان پمپ اطمینان حاصل کنید.

شیر کنترل در قیچی میلگرد بر

فشار روغن تهیه شده توسط پمپ هیدرولیکی برای حرکت دادن هر نوع سیلندری مناسب است. اما به صرف حضور این قدرت نمی توانیم عملیات برش زنی میلگردها را تکمیل کنیم. زیرا باید این قدرت را تحت کنترل داشته باشیم.

بازوی مکانیکی که مسئولیت خم زنی تا برش میلگردها را بر عهده دارد، از حرکتی خطی برخوردار است. این بازو به سمت جلو و عقب حرکت می کند. برای تامین این حرکت باید شرایط پیستون را تحت کنترل داشته باشیم. لذا از یک شیر کنترل در میانه مسیر انتقال روغن از پمپ تا پیستون استفاده می شود. شیر کنترل برای هدایت سیال روغن در سیستم هیدرولیکی تعریف شده است. این شیر به گونه ای طراحی شده است که بتوان آن را به راحتی از طریق کنترل دستی در اختیار گرفت.

شیر کنترل تعریف شده در قیچی میلگرد بر خم از وسط از نوع اهرمی است. این اهرم دارای دو وضعیت کاری می باشد. وضعیت حرکت رو به جلوی پیستون و وضعیت حرکت رو به عقب که تحت شرایط خلاص مسیر تخلیه روغن از داخل سیلندر را تامین می نماید.

عملکرد دقیق و روان شیر کنترل در کارایی هر چه بهتر سیستم هیدرولیکی تاثیرگذار است. این شیر را غالبا در کنار شاسی دستگاه به شکلی که کاملا در دسترس باشد تعبیه می کنند.

شیر کنترل باید کاملا سالم و عاری از هر گونه نشتی باشد. نشتی در شیر کنترل دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط بسیار خطرناک است. زیرا دستگاه مورد نظر ما قرار است قدرت بسیار بالای هیدرولیکی را تامین نماید و تمام این قدرت را از طریق همین شیر کنترل عبور دهد. هر گونه نشتی در شیر کنترل باعث خطر آزاد شدن فشار روغن است که در حین کار شرایط بسیار خطرناکی است.

از این رو توصیه شده است که به شکل دوره ای تمام اتصالات و قطعات شیر اهرمی کنترل در دستگاه خم کن میلگرد، مورد بازبینی و سرویس دوره ای قرار گیرد. در ضمن لازم است تا باک روغن در هر مرحله از کار خم و برش زنی میلگردها کاملا پر باشد. استفاده از روغن نمره 10 برای پر کردن مخزن روغن توصیه شده است.

اتصالات در بخش شیر کنترل نیز حائز اهمیت هستند. این اتصالات همگی از جنس فولاد ضد زنگ طراحی شده اند تا مقاومت کافی در برابر فشار بالای سیال را داشته باشند. شیلنگ های به کار رفته نیز از نمونه ای تخصصی با ظرفیت تحمل فشار بالا هستند. این شیلنگ ها به شکل اتصال سر خود ساخته می شوند. لذا در صورت مواجه بودن با شیلنگ های غیر استاندارد، هرگز کار با دستگاه قیچی میلگرد بر را ادامه ندهید. شیلنگ های غیر استاندارد در اتصال پمپ تا شیر کنترلر و سیلندر دستگاه مستعد ترکیدن هستند. در عین حال از هر گونه جابجایی شیر کنترل در ساختار دستگاه به شکلی که باعث کشیده شدن شیلنگ ها و اتصالات باشد به شدت پرهیز کنید. آویزان نگه داشتن شیر کنترل نیز خطرناک است. همیشه دقت کنید که شیر کنترل در جای مخصوص خود به حالتی کاملا محکم مستقر شده باشد.

نکات ایمنی در کار با قیچی میلگرد بر خم از وسط

دستگاه قیچی میلگرد بر یک تجهیز موتوری و کاملا قدرتمند صنعتی است که می تواند به راحتی از پس خم زنی تا بریدن میلگردهای قطور برآید. چنین تجهیز قدرتمندی جدا از بحث کارایی می تواند خطر آفرین نیز باشد. لذا در هنگام کار با یک دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط رعایت نکات ایمنی الزامی است.

میلگردها سنگین وزن و در عین حال کاملا تیز هستند. همین طور ممکن است در مراحل برش زنی همراه با جرقه باشند. برای همین است که استفاده از عینک های محافظ چشم در کار با انواع قیچی میلگرد بر الزامی است. از طرفی برای پرهیز از مواجه شدن دست ها با میلگرد سنگین و برنده باید از دستکش مخصوصی استفاده شود. پوشیدن یک پیراهن آستین بلند نیز الزامی می باشد. برش زنی میلگرد می تواند همراه با پرتاب ذرات جرقه مانند باشد که پوشیدن یک پیراهن آستین بلند برای محافظت در مقابل این جرقه ها پیش بینی شده است. در عین حال پوشیدن یک شلوار بلند و راحت نیز توصیه شده است. به هر صورت بهره مندی از یک جفت دستکش مستحکم الیافی در کنار پوشیدن چکمه های مخصوص که در نوک پا از حفاظ های فلزی دارند ضروری است.

سختی کار با دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط و یا هر مدل مشابه دیگری در ماهیت خود دستگاه نمی باشد. بلکه در میلگردهایی که قرار است داخل دستگاه قدرتمند ما بریده شوند، خطرات بالقوه حضور دارد. زیرا این میلگردها طول زیادی دارند و در این طول زیاد سنگین وزن هستند و غالبا در حین جابجایی و یا برش زنی تولید جرقه های خطرناکی می کنند. برای همین است که به حضور یک پوشش مناسب در کار با دستگاه خم و برش آرماتور توصیه اکید شده است.

اما در امر نحوه استفاده از دستگاه خم و برش میلگرد تکفاز باید سطح مهارت کافی را کسب کرده باشید. ممکن است مراحل خم زنی و در امتداد آن برش زنی میلگرد در چند نوبت ابتدایی دقیق نباشد. غالبا برش ها و یا زاویه خم زنی های میلگرد همراه با خطا هستند. در این مرحله هر استادکاری می داند که باید دستگاه خود را برای حصول نتیجه مناسب تنظیم کند. تنظیم فواصل در فک خم کننده در کنار تنظیم فواصل در فک برش زنی است که در نهایت میلگرد با فرم ایده آل ما را تامین می نماید.

در این بین همواره در نظر داشته باشید که میلگرد تازه خم زنی شده و یا تحت برش قرار گرفته کاملا داغ است و در صورت تماس با پوست مستعد ایجاد سوختگی های موضعی است. لذا بهتر است در انتهای کار برش زنی و یا خمکاری میلگردها، از دست زدن به بخش تحت کار خودداری کنید. البته قطعا قبل از این ماجراها هوشمندانه در حین کار هستید و از یک جفت دستکش مخصوص الیافی استفاده می کنید.

چرا به دستگاه قیچی خم و برش میلگرد بر نیاز داریم؟

به یقین باید حضور میلگردها در انواع ساخت و ساز های امروزی را بسیار پر رنگ در نظر بگیریم. هر بتن مسلحی که ساخته می شود به ترتیبی از حضور انواع میلگرد بهره مند است. اما برای تکمیل چنین حضوری باید میلگردها را در اندازه های دقیق برش بزنیم و آنها را در فرم های مناسب شکل بدهیم. لذا بخش بزرگی از عملیات بتن ریزی و آرماتور بندی مربوط به فرم دهی تا برش زنی انواع میلگرد می باشد. با استفاده از یک اره آهن بر می توانید هر نوع میلگرد را برش بزنید. در عین حال با استفاده از یک گیره و اهرمی بلند و قدرتمند نیز قادر به فرم دهی هر نوع میلگردی هستید. در این صورت دیگر چه نیاز است که بخواهید از دستگاه های قدرتمند و پر قطعه و موتوری مانند قیچی میلگرد بر خم از وسط استفاده کنید؟

واقعیت ماجرا در حجم بسیار بالای عملیات های آرماتور بندی است. تعداد میلگردهایی که باید برش زنده شوند، خیلی زیاد است و در امتداد آن نیز فرم دهی آنها هم حجم کاری بسیار بالایی را طلب می کند. لذا هرگز نمی توانیم در استفاده از ابزارهای دستی سرعت اجرای مناسبی داشته باشیم. در این بین شرکت هایی هستند که میلگردهای برش خورده با خم مناسب را برای استفاده عمده ما تامین می نمایند. اما بهترین ایده برای سرعت بخشیدن به کار مادامیکه ملزم به صرف هزینه مضاعفی نباشیم، حضور قدرتمند یک دستگاه قیچی میلگرد بر است تا بتوان سرعت کار را افزایش داد.

تمامی دستگاه های قیچی میلگرد بر برای افزایش سرعت در حین کار مورد استفاده قرار می گیرند. اما یک نکته دیگر است که لزوم توجه به دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط را باعث می شود. وقتی قرار است به ساخت سازه های ساده عمرانی بپردازیم، غالبا بعید است که میلگردهای بسیار قطور را مورد استفاده قرار بدهیم. میلگردها تا قطرهای کمتر از 28 میلیمتری را می توان با یک قیچی ساده برش و خم زنی از بغل فرم دهی داد. اما وقتی قطر میلگرد بسیار بزرگ می شود، دیگر دستگاهی که با تعریف خم از بغل کار می کند، کارایی کافی ندارد. استفاده از قیچی میلگرد بر خم از وسط برای کار با میلگردهای بسیار قطور تا قطر 28 میلیمتری و حتی فراتر از آن می باشد. این دستگاه ها با اهرم کردن پیستون در یک سیلندر حجیم قابلیت تولید قدرت بسیار بالایی دارند. قدرتی که به آسانی توانایی خم کردن میلگردهای بسیار قطور را دارد.

لذا وقتی در سطح عملیات های عمرانی بسیار بزرگ همراه با ساخت سازه های بسیار مستحکم هستیم و در این بین قطعا از میلگردهای بسیار قطور استفاده می کنیم، حضور یک دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط برای فرم دهی مناسب تا تامین سرعت عمل کافی بهترین انتخاب است.

جمع بندی خرید قیچی میلگرد بر خم از وسط

دستگاه قیچی میلگرد بر برای ساخت و سازه های وسیع و حجیم امروزی که دائما درگیر سرعت عمل بالایی هستند به یک الزام تبدیل شده است. پیمانکاران حرفه ای به خوبی می دانند که تامین سریع و دقیق میلگردهای برش خورده و فرم دهی شده تا چه اندازه اهمیت دارند. برای همین است که حضور یک دستگاه قیچی میلگرد بر در سطح کارگاه های ساختمانی بسیار متداول است.

البته در سطح کارگاه ها غالبا شاهد نمونه دستگاه های قیچی میلگرد بر خم از بغل هستیم. قیچی میلگرد بر خم از بغل سرعت اجرای بالاتری دارد و مسیر کارکرد ساده تری را به نسبت از نمونه های خم از وسط تامین می نماید. برای همین است که به نسبت از قیچی میلگرد بر خم از وسط متداول تر می باشد. اما با وجود تمام این جنبه های مثبت در تامین قدرت، برای خم زنی میلگردهای قطور کم توان است.

وقتی قرار به کار با میلگردها با قطر در حدود 28 میلیمتر است، دیگر لازم است تا از یک قیچی میلگرد بر خم از وسط استفاده کنیم. تولید دستگاه میلگرد بر خم از وسط برای تامین نیازهای خاص در احداث بناهای بلند مرتبه توجیه پذیر است. هر چند می توان تولید دستگاه میلگرد بر 28 مذکور را برای جمیع فعالیت های ساخت و ساز مناسب دانست.

تولید دستگاه میلگرد بر خم از وسط با هدف فرم دهی و برش زنی میلگردها تا قطر 28 است. البته می توانیم از قیچی میلگرد بر خم از وسط برای فرم دهی میلگردها تا قطر 30 نیز استفاده کرد. اما تاکید شده است که کار با میلگردهای قطر 30 باید موردی و در حجم اندک باشد. نمی توانید به شکل دائمی دستگاه قیچی میلگرد بر خم از وسط را برای چنین عملیات سنگینی به کار اندازید.فروش قیچی میلگرد بر برای فرم دهی میلگردهای قطور یک الزام همیشگی است. بخش بزرگی از فروش قیچی میلگرد بر برای تامین اهداف پروژه های بزرگ عمرانی است. در نظر داشته باشید که قدرت در کارایی این دستگاه حرف اول را می زند. لکن قدرت بالاتر بر قیمت قیچی میلگرد تاثیرگذار است. مانند قیچی میلگرد بر خم از وسط که در دسته مدل های قدرتمند و سنگین وزن قرار دارد. لذا قیمت قیچی میلگرد در این نمونه به نسبت از نمونه های مشابه بالاتر است.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5