خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مزایا و کاربرد توری سایه انداز گلخانه

توری گلخانه

فهرست مطالب

توری سایه انداز

توری سایه انداز کاربرد وسیعی در گلخانه‌ها داشته و در عمل سخت بتوان گلخانه‌ای را در فرمت‌های امروزی یافت که در آن از توری آفتابگیر گلخانه استفاده نشود. به‌علاوه، این توری تنها در گلخانه‌ها کاربرد ندارد؛ در بسیاری محیط‌ها از جمله شیلات، دامداری و یا حتی محیط‌های تفریحی و رفاهی نیز شاهد بهره‌گیری از این وسیله هستیم.

توری شید گلخانه چیست؟

آنچه که امروزه ما به آن توری سایبان می‌گوییم یک پوشش مشبک از جنس پلیمر است که میزان خاصی از نور آفتاب را از خود عبور داده و بخشی از آن را سد می‎کند؛ به همین علت است که شید گلخانه سایه مد نظر کاربر را فراهم می‌کند. البته باید گفت که این توری تنها وسیله‌ای نیست که توانایی ایجاد سایه دارد بلکه در گذشته نیز این وظیفه بر دوش حصیرها یا سایر انواع پوشش‌های سنتی بوده است .

شید گلخانه

تفاوت‌های شید سایه انداز با پوشش‌های سنتی

 نکته مهمی که در استفاده از حصیرها یا سایر انواع پوشش‌های مشابه که چوبی هستند باید بدانید، عمر کوتاه آن‌هاست. طبیعت این وسیله به شکلی است که دائماً در معرض تابش نور خورشید است و بر کسی پوشیده نیست که تابش مداوم خورشید به علل مختلفی تا چه حد باعث زوال و فرسایش وسایل چوبی خواهد شد. اما چون جنس توری شید گلخانه پلیمر است، نسبت به آفتاب مقاوم بوده و قطعاً عمر بسیار طولانی دارد. نحوه مواجهه توری با اشعه یو.وی نقش بسزایی در عمر بالای آن دارد.

میزان عبور نور در پوشش‌هایی مانند نایلون یا حتی پوشش‌های بسیار ضخیم‌تری مانند موکت یا هر چیز دیگری، برای شما قابل تعیین و تنظیم نیست. به بیانی دیگر یا نور عبور می‌کند یا نمی‌کند. اما در شید سایه انداز ، شما بسته به نرخ سایه‌پراکنی که برای توری خود انتخاب می‌کنید اجازه عبور میزان متفاوتی از نور را می‌دهید.

توری سایبان

نرخ سایه‌پراکنی در توری آفتابگیر

برای تعیین نرخ سایه پراکنی از درصدهای مختلفی استفاده می‌شود؛ مثلاً توری 30 درصد یا 50 درصد، شاید هم 90 درصد. اما این عدد چه معنی دارد؟ اجازه دهید با مثال 30 درصد این موضوع را تشریح کنیم. یک توری شید گلخانه 30 درصد، اساساً 30 درصد نور را جذب کرده و اجازه عبور 70 درصد مابقی نور را می‌دهد.

30 درصد نوری که اجازه عبور ندارد، جذب توری شده و در عمل پشت آن سایه ایجاد خواهد شد. شما در استفاده از یک توری آفتابگیر 30 درصد نمی‌توانید انتظار یک سایه غلیظ و با سطح بالایی از تاریکی را داشته باشید زیرا 70 درصد نور تماماً از پوشش شما عبور می‌کند.

با توجه به این توضیحات می‌توانید متوجه شوید که مهم‌ترین فاکتور در خرید توری سایه انداز ، نرخ سایه‌پراکنی آن است.

شید سبز گلخانه

مزایای سایه انداز گلخانه 

با یک دید کلی متوجه می‌شویم که ایجاد سایه وظیفه اصلی توری شید گلخانه است؛ سایه‌ای با درصد خاصی از تاریکی. با این دید حال می‌توان در چند مورد، مزایا شید گلخانه را جمع‌بندی کرده و برشمرد:

  • دوام و مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  • توانایی تعیین میزان تاریکی سایه
  • امکان تبادل و گردش هوا در گلخانه 
  • قیمت مقرون به صرفه و مناسب


کاربردهای متفاوت توری سایه انداز گلخانه

کاربردهای این توری را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

  • رفاهی: توری شید گلخانه در مصارف رفاهی نیز کاربرد وسیعی دارد. به طور مثال شما می‌توانید فضای تراس یا پارکینگ خود را با توری آفتابگیر پوشش دهید تا ضمن ایجاد سایه، از هوای خنک محیط اطراف نیز بهره‌مند شوید.
  • تولیدی و صنعتی: از توری شید برای پوشش سقف گلخانه‌ها و تنظیم میزان نور ورودی کمک می‌گیرند. بسیاری از گیاهان در ازدیاد نور خورشید دچار مشکل شده و میزان مناسبی از رشد، محصول و ثمر را ندارند. دقیقاً به همین علت نیاز است تا با شید سایه انداز ، میزان نوری که به آن‌ها می‌رسد را تنظیم کنید. این مدل توری در محیط‌های دیگری نیز کاربرد دارد. شیلات‌ و کارگاه‌های پرورش ماهی یکی دیگر از این محیط‌ها هستند. 
    توری سایه بان

     

  • توری‌ سایه انداز در چه رنگ‌هایی تولید می‌شود؟

    این توری معمولاً در دو رنگ سبز و سفید موجود است.

  • قیمت تور آفتابگیر به چه عواملی بستگی دارد؟

    عواملی همچون میزان تراکم سایه اندازی، شرکت سازنده و عرض توری در قیمت تمام شده توری سایه انداز موثر هستند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر