خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

معرفی ماله پروانه ای

معرفی ماله پروانه ای

فهرست مطالب

ماله پروانه ای از پر کاربرد ترین دستگاه ها در جهت پیش بردن پروژه های مختلف در ساخت و ساز بوده که در عملیات بتن ریزی جهت پرداخت کردن یک سطح و در جهت صاف کردن بتن هم استفاده می شود، این دستگاه با نام ماله موتوری هم شناخته می ‌شود. شما می توانید جهت خرید ماله موتوری یا ماله پروانه ای به سایت های معتبر که در زمینه فروش ماله پروانه ای فعالیت می کنند مانند سایت نیکاکورپ مراجعه کرده و اقدام به خرید ماله پروانه ای کنید. لازم به ذکر است که به ماله پروانه ای، ماله هلیکوپتری نیز گفته می شود. 

معرفی ماله پروانه ای

تقسیم بندی کردن ماله پروانه ای یا همان ماله موتوری از نظر برند های موجود:

ماله پروانه ای دارای موتور روبین و نیز شاسی هیساکی

ماله پروانه ای دارای موتور روبین و نیز شاسی هوپت

ماله پروانه ای دارای موتور روبین و نیز شاسی کوپاز

ماله پروانه ای دارای موتور روبین و نیز شاسی چین

همان گونه که در بالا ذکر شد یک ماله پروانه ای با موتور روبین انواع و اقسام مختلفی را دارد و طبیعی است که قیمت ماله پروانه ای روبین به مجموعه عوامل مختلفی که در موتور آن وجود دارد بستگی خواهد داشت به مانند ابعاد آن و نوع سوخت مصرفی آن و غیره .

معرفی ماله پروانه ای

ماله پروانه ای بتن      

شما باید این نکته را حتما بدانید که ماله پروانه ای بتن نه اسم علمی محسوب می شود و نه یک نام تجاری است. این نام تنها و فقط یک روش ساده برای نام گذاری است که در حین صحبت های محاوره ای در بین سازندگان و مهندسین و نیز پیمانکاران هم به کار می رود و البته که اصولا ماله پروانه ای بتن به یک سیستم می گویند که در آن سیستم بتن به طریق مکانیزه اجرا بشود. به این معنی که  بتنی که با اقسام مختلف افزودنی و الیاف از قبل تقویت شده است و با یک دستگاه مجیک و دستگاه تراز لیزری پهن شده است و در آخر با دستگاه ماله پروانه ای چندین ساعت به روی آن عمل پرداخت انجام شده است. دقیقا همان کاری که در بتن الیافی یا در بتن آسفالتی هم صورت می گیرد. ماله پروانه ای بتن یا همان اجرا کردن بتن به طریق مکانیزه کاربرد زیادی در صنعت و در ساختمان نیز دارد. به عنوان مثال در کف سازی محوطه های یک کارخانه و کف سازی پارکینگ ها، در بستر سازی جهت اجرای کفپوش اپوکسی و در کف پوش پلی یورتان و اجرای بتن سقف ها و نیز اجرای بتن به روی عرشه فولادی و غیره.

مزیت های بتن ریزی کف با دستگاه ماله پروانه ای :

1- صاف کردن و نیز میزان نمودن سطح بتن به شکل یکپارچه

2- قابلیت صیقلی کردن سطح بتن جهت استفاده کردن به عنوان کف سازی نهائی

3- جلوگیری کردن از ترک خوردن در سطح بتن

معرفی ماله پروانه ای

اجزای شکل دهنده ماله پروانه ای یا ماله موتوری چیست؟

*شاسی ماله پروانه ای

*تیغه ماله موتوری

*سینی ماله موتوری

*موتور ماله پروانه ای

مجموعه کاربردهای ماله موتوری چیست؟

*عمل صیقل دادن و نیزصاف کردن به طوریک دست بتن

*عمل حذف کردن لبه های کار که باقی مانده است از طریق دستگاه شمشه بر روی سطح بتن

*عمل فرو کردن سنگ و نیز شن های درشت به داخل بتن و عمل پرداخت به شکل بهتر در بتن

*متراکم کردن و نیز فشرده نمودن سطح بتن

*از میان برداشتن و حذف مجموعه ترک های موجود بر روی سطح بتن

*عمل کف سازی کردن در انواع واقسام سطوح بزرگ و سطوح  وسیع به مانند نمایشگاه ها و نیز در فرودگاه و هم چنین مجموعه سالن های ورزشی

*از میان برداشتن مجموعه ناهمواری ها و نیز پستی ها و  بلندی های که بر روی سطوح بتن موجود می باشد.

انواع ماله پروانه ای

به دو مدل مختلف می باشد، که در ذیل جداگانه به بررسی هر کدام از این دو مدل خواهیم پرداخت.

  1. ماله پروانه ای مدل دستی
  2. ماله پروانه ای مدل نفر بر
  1.        مدل دستی

این مدل از ماله ها از یک دسته تشکیل شده می‌باشند که توسط یک اپراتور هدایت می شود و جهت بتن ریزی در پروژه های کوچکتر و نیز پروژه های متوسط متناسب است مانند پارکینگ و در پیاده رو ها و نیز در پمپ بنزین و هم چنین در بتن ریزی مجتمع  هم کاربرد خواهد داشت که به نسبت ماله مدل سرنشین دار بیشتر کاربرد دارد.

معرفی ماله پروانه ای

2.  مدل نفربر (یا ماله سرنشین دار)

این مدل از ماله ها یک صندلی نفربر به روی دستگاه دارا می باشد و نیز کاربرد این مدل از ماله عمدتا جهت سطح های وسیع و با حجم کار زیاد است مثل سالن نمایشگاه ها و نیز فرودگاه ها.

معرفی ماله پروانه ای

اقسام مختلف اندازه های دستگاه ماله پروانه ای

این ماله  موتوری در اندازه های مختلف ماله 60 ، ماله 90 و نیز ماله 120 قابل ارائه می باشد. مدل 60 سانتی با دارا بودن ابعاد کوچک عمدتا در فضاهای کم مثل راهروها استفاده می گردد و از اندازه 120 سانتی آن هم برای سطوح بیشتر  و وسیع تر استفاده می شود. ولی پر کاربرد ترین مدل ازاین ماله ، اندازه 90 سانتی آن می‌باشد که به علت اندازه متوسط آن در بسیاری  از سطوح و مکان های مختلف استفاده می گردد.

قیمت ماله پروانه ای یا ماله موتوری

در این قسمت ما  می خواهیم که درباره قیمت ماله پروانه ای صحبت کنیم. همان طور که از اسمش هم مشخص است، همه برند های اروپایی به علت این که جهت واردات آن ها از واحد پول یورو استفاده می گردد، پس طبیعی است که دارای قیمت ماله موتوری یا پروانه ای بیشتری از سایر برند ها می باشند. از نظر کارایی، با این وجود که برند های اروپایی ماله پروانه ای از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما به طور مثال برندهای ایتالیایی این ماله ، از کارایی بسیار بیشتری به نسبت سایر برند ها برخوردار بوده و بدون وجود هیچ مشکلی دو الی سه سال به طور کاملا مستمر شما در پروژه ها می توانید که از آن ها بهره برداری کنید. از مزیت های خیلی خوب برند های اروپایی ماله پروانه ای این می باشد که با وجود داشتن قیمت های بالاتر، در شرایطی که شما دارای یک سرویس و نگهداری بسیار خوبی از این ماله در حین کار و بعد از آن باشید، شما به هیچ عنوان نیازی به تعویض کردن گیربکس و یا بقیه قطعات یدکی این ماله ، اصلا نخواهید داشت. از نظر قیمتی نیز، برند بعدی که قیمت کمتری نیز به نسبت برندهای اروپایی در ماله پروانه ای دارد و تقریبا از یک قیمت متوسط و میانه ای در در بازار این ماله برخوردار است، برند هوپت ساخت کشور سنگاپور می باشد. ماله هوپت ساخت سنگاپور، از نظر قیمت نیز، یکی از پر استقبال ترین و نیز پر فروش ترین ماله های در بازار هست که البته مورد توجه سازندگان ساختمان هم قرار گرفته است. طی دو سال گذشته، برندهای ساخت چین ماله پروانه ای هم، خیلی زیاد توانسته که مورد توجه سازندگان قرار بگیرد. اوایل در داخل بازار یک ترسی بود که ماله ساخت چین، به علت داشتن قیمت کم تر، مورد اطمینان نیست. ولی گذشت زمان به همه نشان داده است که ماله ساخت چین ، هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کیفیت تقریبا دست کمی از بقیه رقیبان موجود در بازار امروز ندارد.

اجزای مختلف شکل دهنده یک ماله موتوری یا ماله پروانه ای

یک دستگاه ماله پروانه ای یا ماله موتوری از دو قسمت مختلف موتور و شاسی شکل گرفته است، که البته خود شاسی به تنهایی شامل بدنه اصلی، فولی، تیغه و نیز سینی می باشد. این ماله از نظر موتوری به 2 دسته تقسیم می گردد:

  1. ماله موتوری که ماله ای با موتور دیزلی و بنزینی دارد.
  2. ماله برقی که ماله ای با الکتروموتور برقی دارد.

ماله برقی

امروزه جهت مسطح کردن و عمل ماله کشی سطوح بزرگ مانند محوطه های نمایشگاهی، پارکینگ های طبقاتی، در پمپ بنزین، در کارخانجات و در پیاده رو ها و نیز در سالن های ورزشی از یک ماله موتوری یا همان ماله پروانه ای برای هموار کردن و نیز یک دست کردن آن محلی که عمل بتن ریزی در آن انجام شده استفاده می گردد. به این ترتیب که با بهره گیری از ماله برقی دیگر شما هیچ گونه ناصافی را در بتن مشاهده نخواهید کرد. این ماله اقسام مختلفی دارد و این اقسام در قیمت ماله برقی موثر است . همچنین اندازه آن و نوع سوختی که مصرف می کند هم در قیمت ماله پروانه ای برقی تاثیرگذار می باشد.

تیغه ماله پروانه ای

تیغه یک ماله موتوری یا همان پروانه ای مثل خود شاسی است و از 3 اندازه مختلف 60 و 90 و 120 سانتی متری می باشد که با توجه به اندازه یک شاسی این ماله به روی یک دستگاه نصب می گردد.

معرفی ماله پروانه ای

سینی ماله پروانه ای

سینی یک ماله موتوری یا پروانه ای فلزی به شکل محدب است که جهت عمل صیقلی کردن روی سطح بتن به کار برده می شود و البته که ضخامت های متفاوتی را دارا می باشد. 

معرفی ماله پروانه ای

کار کردن با یک ماله پروانه ای یا ماله موتوری

به این صورت است که در زمانی که عمل بتن ریزی انجام می گردد اول باید سطح بتن را به وسیله شمشه ویبره و نیز یا به وسیله شمشه دستی (یا شمشه موتوری) یک دست کرد. عموما بعد ازاین که  شمشه بتن و پس از گذشت مدتی که آب بتن به طور تقریبی گرفته شد و البته بتن یک مقداری سفت شد و در شرایطی که اپراتور بتواند بر روی بتن بایستد زمان کار کردن با ماله پروانه ای آغاز میشود و نیز باید این نکته را هم در نظر گرفت که در ابتدای کار بهتر آن است که ماله با میزان سرعت کم آغاز به کار بکند و فرد اپراتور از گوشه و در جهت عقب آغاز به عمل صاف کردن بکند. شما باید بدانید که این روش نیز بهترین روش برای کار کردن با این ماله است.

برندهای معتبر شاسی ماله موتوری یا ماله پروانه ای

شاسی ماله پروانه ای از برند های مختلفی می باشد و نیز در ادامه به برندهای معتبر آن اشاره شده است :

*شاسی ماله مدل مارک برکر کشور ایتالیا

*شاسی ماله مدل مارک باریکلکشور ایتالیا

*شاسی ماله مدل مارک هوپت کشور سنگاپور

*شاسی ماله مدل مارک هیساکی کشور مالزی

*شاسی ماله مدل مارک کورمکس کشور کره

*شاسی ماله ساخت کشور کشور چین

برندهای مختلف در موتور این ماله ها

*موتور نوع روبین بنزینی

*موتور نوع هوندا بنزینی

*اقسام موتورهای بنزینی

نکات مهم جهت عمل ماله کشی:

1.در موقع انجام کار با دستگاه اگر متوجه شدید که آب حاصل شده حتما کار را متوقف کرده تا همه ی آب حاصل شده از بتن تبخیر شده و اگر که امکان تبخیر شدن آب وجود نداشته باشد باید از گونی بر روی بتن استفاده بکنید. هم چنین بر روی گونی سیمان هم بریزید تا که آب بتن را بتواند به خود جذب کرده و سبب خشک شدن بتن بشود.

2.بر روی بتن که تازه ریخته شده هرگز  نمی شود  ماله کشید و در آغاز باید که سطح آن را شما با شمشه ویبره صاف بکنید.

3.وقتی که بتن توانست خودش را بگیرد می شود که از ماله پروانه ای استفاده کنید به شکلی که جای پای فرد اپراتور مانده باشد ولی اصلا در بتن فرو نرود.

معرفی ماله پروانه ای

مجموعه نکات ایمنی که در اجرای بتن با یک ماله پروانه ای باید حتما رعایت گردد:

*در حین انجام کار اجرای بتن با این مالهحتما که شما باید از عینک ایمنی و نیز چکمه های ایمنی هم استفاده کنید که البته دارای محافظ انگشتان هم باشد.

*در زمان تعویض کردن تیغه ها شما حتما که باید دستگاه را خاموش کرده و نیز از یک دستکش ایمنی هم استفاده کنید.

*در زمان های انجام دادن کار در گوشه ها جهت حفظ کردن ایمنی اپراتور و جلوگیری از هدر رفتن بتن باید که حتما سرعت دستگاه را کمتر کنید.

*نکته آخر که باید به آن توجه داشت این است که در همه زمان ها باید که دو دست ماله را کنترل کرده تا هم به دلیل قدرت زیاد آن و هم به دلیل مقدار سرعت بالایی که این ماله دارد، در شرایط فرار ماله از دست فرد اپراتور خطرات زیان باری را به دنبال نداشته باشد .

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر