خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور بتونیر بنزینی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور بتونیر بنزینی
  • موتور بتونیر بنزینی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بتونیر یا میکسر

بتونیر ها به دستگاه هایی گفته می شود که قادر به چرخاندن بتن حین انتقال آن بوده و بتواند محتویات آن را با هم مخلوط کند و همچنین از گیرش بتن تا زمان به مصرف رسیدن آن جلوگیری کند. بر اساس نیاز، مخازن بتونیر را می توان بر روی تریلی، کامیون، واگن های ریلی و هر قوای محرکه دیگری مستقر کرد.

در صورتی که تراک میکسر برای انجام تمام عملیات اختلاط مورد استفاده قرار گیرد، این کار را می‌توان در محل تولید بتن قبل از رفتن به کارگاه یا در محل کارگاه یا حتی در حین مسیر نیز انجام داد. گاهی هم ممکن است تراک میکسرها جهت کامل کردن عملیات اختلاط مورد استفاده قرار گیرند که در این حالت می بایست از یک کارخانه مرکزی اختلاط بتن برای انجام اختلاط اولیه استفاده شود.

در زمانی که از تراک میکسر ها به عنوان انتقال دهنده بتن ساخته شده توسط بتن مرکزی استفاده می کنیم، تراک میکسر ها تنها به عنوان یک جز همزن عمل می کنند.

از سایر اجزای میکسرها یا همان دستگاه های بتونیر می توان به جام اشاره کرد که در واقع همان محفظه چرخانی است که مواد تشکیل دهنده بتن در آن ریخته می شود. این که مواد تشکیل دهنده بتن با چه ترتیبی در دستگاه مخلوط کن ریخته شوند تاثیر بسزایی در یک دست و یکنواخت شدن بتن دارد. همچنین به کامیون هایی که جام میکسر را حمل می کنند، کامیون های مخلوط کن یا تراک میکسر گفته می شود. 

بتونیر یا میکسر بتن

نکات مهم در استفاده از دستگاه بتونیر

نکته مهمی که در کاربرد این دستگاه ها باید به آن توجه کرد این است که در هنگام استفاده از انواع مختلف دستگاه های بتونیر نباید بار اضافه ای بر روی آن ها سوار کرد. با این کار هم کارکرد دستگاه میکسر بتن دچار مشکل خواهد شد و هم نتیجه دلخواه را به دست نخواهید آورد و بتن حاصله نیز از یک کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد شد.

پس لازم است که حتما وزن مواد اضافه شده به بتونیر ها را از حد استاندارد بالاتر نبرده و همواره آن را در حد تعادل نگاه دارید.
نکته مهم دیگر، هم نزدن بیش از اندازه بتن می باشد.

دلیل پرهیز از مخلوط کردن بیش از حد بتن، وجود سنگ دانه های متفاوتی در ساختار بتن می باشد که حدود سه چهارم حجم بتن را تشکیل می دهند. بعضی از این سنگ ها بسیار حساس به ضربه و شکننده می باشند و اگر بتن بیش از حد هم زده شود باعث شکسته شدن این ذرات شده و کیفیت بتن زایل خواهد شد. بنابراین باید حتما از مخلوط کردن زیاد بتن در دستگاه میکسر پرهیز شود.

بتونیر باکت دار هیدرولیک

اجزای تشکیل دهنده دستگاه بتونیر

تمام دستگاه های بتونیر از یک محفظه چرخان به نام جام تشکیل شده اند که مواد تشکیل دهنده بتن در آن با یکدیگر مخلوط می شوند. وظیفه چرخاندن جام بر عهده موتور گرداننده دستگاه می باشد که به کمک آن، مواد موجود در محفظه به خوبی با یکدیگر مخلوط خواهند شد. این موتورهای گرداننده در انواع مختلفی از جمله بنزینی، الکتریکی، دیزلی یا سایر انواع موتور در بازار موجود می باشند که کار تمامی آن ها، به چرخش در آوردن محفظه بتونیر و مخلوط کردن محتویات بتن با هم است.

اجزای دیگر دستگاه بتونیر شامل بخش های مختلفی از جمله شاسی، دیگ، فرمان اهرمی و چرخ‌ ها می باشد. دیگ و شاسی هر دو از ورق فولادی ساخته شده اند. معمولا ضخامت دیگ از 3 میلی متر شروع شده و تا 8 میلی متر هم می رسد. بعد از این که دیگ و شاسی آماده شد، آنها را با رنگ و اپوکسی کاملا پوشش داده و سپس یک لایه ورق ضد زنگ به دیگ می زنند.

اجزای دیگر بتونیر، گیربکس و فرمان اهرمی می باشد. برای خالی کردن دیگ پر از بتن از فرمان اهرمی استفاده می کنند. در میکسرهای 250 لیتری و بالاتر از فرمان گیربکسی استفاده می شود. چرخ ها، پایه و موتور که همان منبع ایجاد نیروی محرکه هستند از دیگر اجزای بتونیر می باشند که همگی روی شاسی بتونیر نصب می شوند.

نقشه نصب قسمت های مختلف دستگاه بتونیر 120 لیتری

نسبت مواد اولیه به کار رفته در بتونیر ها در تهیه بتن

دستگاه میکسر یا بتونیر برای مخلوط کردن مواد اولیه سازنده بتن طراحی شده است و تمام کسانی که از این دستگاه جهت تهیه بتن استفاده می کنند باید به طور کامل از نسبت مواد به کار رفته و میزان هر یک آگاهی داشته باشند. علت تاکید بر داشتن این آگاهی از سوی استفاده کننده این است که اشتباها آسیبی به دستگاه وارد نکرده و بتن تهیه شده نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

نسبت و کیفیت موادی که در داخل دستگاه بتونیر ریخته می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. در واقع تمامی انواع بتن ها از ترکیب سیمان، آب، سنگ‌دانه ‌هایی در سایز ‌های مختلف و افزودنی ‌های شیمیایی همچون گوگرد و یا تسریع کننده ‌ها تهیه می شوند.

به خاطر وجود این سنگ‌دانه ‌ها با اندازه های گوناگون در ترکیب بتن ها لازم است که هنگام مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده بتن در داخل بتونیر آگاهانه تر عمل کنیم و دقت و توجه بیشتری در این امر به خرج دهیم؛ چرا که وزن بالای این مواد بر کارکرد دستگاه تاثیر گذاشته و می تواند باعث خرابی دستگاه بتونیر شود. وقتی که می خواهید دستگاه بتونیر را پر کنید باید تقریبا نیمی از ظرفیت دستگاه پر شود تا هم صدمه ای به دستگاه وارد نشده و هم یک ترکیب بتن مطلوب به دست آید.

انواع بتونیر

انواع مختلف دستگاه بتونیر ممکن است تفاوت های زیادی در حجم و گنجایش محفظه بر حسب لیتر، ساختار دستگاه، قطعات به کار رفته، کاربردهای مختلف و موارد استفاده گوناگون داشته باشند، اما اصلی ترین تفاوت آن ها در نوع موتوری است که بر روی دستگاه نصب می گردد. بر این اساس انواع موتورهای به کار رفته در دستگاه های بتونیر را می توان به دو نوع بنزینی و الکتریکی (که الکترو موتور هم خوانده می شود) تقسیم کرد.

تولید بتونیر داخل کارگاه

موتور بتونیر بنزینی

موتور های بتونیر از نوع بنزینی از جمله پر کاربرد ترین و پر فروش ترین موتورهای به کار رفته در بتونیرها به شمار می آیند که از آن ها برای مخلوط کردن بتن استفاده می شود. موتورهای به کار رفته در دستگاه های بتونیر در برندها و انواع گوناگون هم اکنون در بازار موجود می باشند، اما یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین آن ها، موتور بنزینی می باشد که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و از ویژگی های برجسته آن می توان به بازده کاری بالا در کنار عمر کاری مفید آن اشاره کرد.

بتونیرهایی که با استفاده از موتورهای بنزینی کار می کنند از سوخت بنزین برای عمل کردن استفاده می کنند. این نوع از میکسر ها، بتن تهیه شده را به کمک موتورهایی با قدرت بیش از 5 اسب بخار تهیه و مخلوط می کنند. موتورهای بتونیر بنزینی هم اکنون در برندهای مختلفی همچون هوندا، موتور روبین، موتور راتو، موتور لانسین و سایر مدل ها در بازار عرضه شده و موجود می باشند.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5