خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق مناسب جوشکاری

شخص در حال جوشکاری به کمک موتور برق

فهرست مطالب

سوال بیشتر اشخاص از ما این است انتخاب موتور برق جوشکاری بر چه اساسی است؟ توان و قدرت مورد نیاز برای این کار چقدر باید باشد و چگونه محاسبه می‌شود؟ آیا این دستگاه موتور برق برای جوشکاری جوابگو است؟ انتخاب موتور برق مناسب جوشکاری از چالش‌های پیش روی هر آهنگر یا جوشکاری است که در محل پروژه دسترسی به برق نداشته و یا قصد دارد برق مورد نیاز دستگاه خود را از طریق یک مولد برق تامین نماید.

 این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که نوسانات برق ناشی از آمپرکشیدن دستگاه جوش، باعث آسیب رساندن به دیگر دستگاه ها و تجهیزات نیز می‌گردد. پس انتخاب موتور برق مناسب جوشکاری امری اندک دشوار و چالش‌انگیز است.  در این مقاله قصد داریم شما را جهت انتخابی درست راهنمایی نماییم، پس با ما همراه باشید.

شخص در حال جوشکاری

نحوه انتخاب توان موتور برق جوشکاری به چه شکل می‌باشد؟

انتخاب موتور برق جوشکاری به عوامل مختلفی همچون میزان آمپر دستگاه جوش و توان دائم موتور برق بستگی دارد. باید توجه داشته باشید که میزان آمپر مورد نیاز برای جوشکاری در و پنجره با جوشکاری اسکلت ساختمان متفاوت است. برای مثال در جوشکاری‌های سبک میزان آمپر بین 80  الی 120 آمپر مورد نیاز است و برای جوشکاری‌های سنگین 180 الی 200 آمپر باید تامین بشود. برای جوشکاری‌های سبک موتور برق با توان 6 کیلووات و برای جوشکاری‌های سنگین موتور برق با توان 8.5 کیلووات بهترین گزینه می‌باشد. 

حال که با میزان توان دستگاه موتور برق مناسب جوشکاری آشنا شدید، نوبت به ویژگی‌های اصلی و مورد‌تایید دستگاه موتور برق می‌رسد. 

دستگاه جوشکاری

ویژگی‌ های اصلی در انتخاب موتور برق مناسب جوشکاری چیست؟

با جست و جویی ساده در بازار خرید و فروش موتور برق با کلیتی از مدل‌های مختلف با ویژگی‌های گوناگون رو به رو می‌شوید که سر آخر شما را برای انتخاب، کلافه، گیج و سردرگم می‌کند. در این قسمت مهمترین ویژگی‌های موتور برق‌‌های مناسب جوشکاری را بیان نموده تا شما را از سردرگمی رها کنیم:

موتور برق مجهز به سیم‌پیچ مس باشد

اولین نکته‌ای که باید توجه کنید آن است که دستگاه انتخابی دارای سیم پیچ 100 درصد مس باشد. موتور برق های فیک و بی‌کیفیتی وجود دارد که سیم پیچ آنها با آلومنیوم ترکیب شده است و در هنگام عملیات جوشکاری کم آوارده و شما را با مشکلات جدی مواجه می‌نماید.

توان خروجی دستگاه واقعی باشد

نکته بعدی اینکه حتما توان خروجی دستگاهی که می‌خواهید تهیه کنید، واقعی باشد. بعضی از مولد‌های برق هستند که برای مثال عدد 8 کیلووات روی پلاک آنها خورده است اما در واقعیت وقتی زیر بار می‌روند توان 7 کیلووات را به سختی تامین می‌کنند.

توجه به چرخ، دسته و باطری موتور برق

در هنگام خرید موتور برق جوشکاری توجه کنید که دستگاه، مجهز به  چرخ و دسته باشد، تا برای جا به جا کردن به مسئله ای برنخورید. هچنین دستگاه مجهز به استارت و باطری با کیفیت بالا باشد، تا در حین کار با مشکل مواجه نشوید. 

بهترین برند‌های موتور برق برای جوشکاری کدام است؟

پس آنکه با نکات مهم جهت انتخاب موتور برق جوشکاری آشنا شدید، نوبت به انتخاب بین برندهای مختلف می‌گردد. موتور برق‌های بسیاری با برند های مختلف توسط کمپانی‌های چینی در بازار ایران وجود دارد که کار را برای انتخاب دستگاه مناسب دشوار می‌کند اما ما در اینجا قصد داریم چند نمونه از بهترین برند‌های موجود برای جوشکاری را به شما معرفی کنیم. در بخش نخست موتور برق‌های بنزینی و سپس موتور برق‌های دیزل مناسب برای جوشکاری لیست شده‌اند.

موتور برق بنزینی المکس ژاپن

این برند از متریال ساخت تا کارکرد آن فوق العاده می‌باشد و شما با  خرید آن دیگر موتور برق‌های دیگر را نخواهید پسندید. قیمت‌ موتور برق ‌های المکس نسبت به برند های دیگر نسبتا بالاتر بوده که یکی از ضعف های این برند می‌باشد.

موتور برق المکس ژاپن

موتور برق بنزینی هیوندای

اگر به دنبال موتور برق جوشکاری ایده‌آل هستین که کیفیتی معادل محصولات ژاپنی داشته باشد اما با قیمت مناسب تر برند هیوندای را به شما معرفی می‌کنیم، شما با خرید این محصول می‌توانید در اکثر پروژه‌های عمرانی از آن استفاده کنید.

موتور برق هیوندای در کنار تجهیزات مختلف ساختمانی

موتور برق بنزینی لانسین

رقیب سرسخت برند المکس ژاپن در بازار می‌باشد، از عملکرد موتور برق 8.5 کیلووات این برند غافل نشویم که در جوشکاری بسیار توانا می‌باشد، از جمله ویژگی های خوبی که برند لانسین دارد خدمات پس از فروش آن است که بسیار متعهد و جوابگو می‌باشند.

موتور برق بنزینی لانسین

موتور برق بنزینی راتو

 یکی از معایب برند‌های ژاپنی قیمت بالای آنها می‌باشد و هر شخصی شاید نتواند این میزان هزینه را کند و البته مصرف کننده جنس خوب هم میخواهد ما به شما موتور برق برند راتو معرفی می‌کنیم که علاوه بر کیفیت خوب قیمت مناسبی هم دارد.

موتور برق بنزینی راتو

موتور برق بنزینی ETQ

از نظر کیفیت هم رده موتور برق‌های راتو می‌باشد و البته قیمت مناسب تری دارد و علاوه بر این موارد دارای یک سال گارانتی شرکتی موتوری می‌باشد.

موتور برق بنزینی ETQ

موتور برق بنزینی ارما

یک موتور برق جوشکاری خوش ساخت با قیمت مناسب مورد علاقه دوستانی که جوشکاری‌های سیار انجام می‌دهند، مدل های 12800 و 13800 موتور برق بنزینی ارما به ترتیب با توان 7 و 8 کیلووات ارما جزء پرمصرف‌ترین مدل‌ها جهت جوشکاری می‌باشند.

انواع موتور برق با برند ارما

بهترین برند‌های موتور برق دیزلی برای جوشکاری

موتور برق‌های دیزلی که در زیر آورده شده است درای سیم پیچ مس بوده و به شما کمک می‌کنند که جوشکاری خوبی را تجربه بنمایید: 

موتور برق دیزلی چانگفا

در بین موتور برق‌های دیزلی موجود برند چانگفا، حرف اول را می‌زند مخصوصا توان 8.5 کیلووات آن که بسیار ایده‌آل برای جوشکاری و حتی ساختمان‌سازی می‌باشد.

 موتور برق دیزلی کاما

برند کاما از برند های ریشه‌ دار و قدیمی می‌باشد که رنج های مختلفی را عرضه کرده است از مدل 8800 که توان 6.5 کیلووات بوده برای جوشکاری می‌توانید استفاده کنید تا مدل 9800 که توان 8.5 کیلووات می‌باشد.

موتور برق دیزلی ETQ

 شاید تنها برندی که تنوع بسیاری در عرضه موتور برق دارد، برند ای تی کیو می‌باشد که برای نمونه در مدل دیزلی آن 2 مدل تک فاز و سه فاز تک فاز ارائه کرده است و شما می‌توانید برای جوشکاری از آن‌ها استفاده بنمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر