خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک (Classic)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور ویبره کلاسیک
  • موتور ویبره کلاسیک
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بررسی فنی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک

در حال حاضر احداث سازه های بتنی بسیار متداول است. بتن متریال بسیار مقاومی است که به خوبی می تواند در مقابل انواع ناملایمات مقاومت داشته و در عین حال با استحکام بالا از پس وزن بسیار سازه ‌های عظیم الجثه مدرن امروزی برآید.

بتن دست ما را در طراحی سازه های خارق العاده باز گذاشته است. البته تنها بتنی که به درستی ساخته شده باشد و به درستی در سطح عملیات ساخت سازه های عمرانی توزیع شده باشد. برای اینکه بتن مستحکمی داشته باشیم، باید آن را یکدست و عاری از حباب کنیم.

عملیات ویبره زنی بتن با هدف تامین یکدستی در آن انجام می‌ شود. در این بین ویبره زنی حجم بالای بتن نیاز به ویبره بنزینی بتن دارد. مانند ویبراتور بنزینی کلاسیک که در حال حاضر یکی از محصولات قابل قبول در سطح بازارهای داخلی است.

موتور ویبره بنزینی برند کلاسیک

دستگاه ویبراتور بنزینی کلاسیک با هدف انجام عملیات در سطح سازه های متوسط طراحی شده است. حضور موتور بنزینی، قدرت قابل قبولی را برای آن تامین کرده است. به طوری که به راحتی می توانید از آن در سطح انواع عملیات های مسکونی و صنعتی استفاده کنید.

ماهیت طراحی دستگاه ویبراتور بنزینی کلاسیک در بهره ‌مندی از موتورهای قدرتمند بنزینی است. حضور موتورهای بنزینی باعث خلق ویبره ها با فرکانس قدرتمندتری است. از این رو می ‌توان شیلنگ ویبراتورهای طویل تر را با آن راه اندازی کرد.

کار با انواع ویبره بنزینی بتن سطح قدرتمندتری از عملیات ویبره زنی را تکمیل می کند. در این بین قبل از توجه به مشخصه های فنی تا توانمندی ‌های عملیاتی دستگاه ویبراتور بنزینی کلاسیک ممکن است این طور موضوع را مطرح کنید که اصولا چرا باید در عملیات ‌های ویبره زنی حضور موتور ویبره های بنزینی را جدی بگیریم؟

اصولا ماهیت طراحی مکانیکی این دستگاه ها چگونه است؟ در این بین چطور بتوانیم یک ویبره بنزینی بتن توانمند و خوش ساخت را شناسایی کنیم؟ و در نهایت محصول مورد نظر ما یعنی ویبره بنزینی کلاسیک در کجای این بازار متنوع قرار دارد و چه اندازه می تواند نیازهای ما را تأمین نماید؟

ماهیت طراحی دستگاه ویبره بتن بنزینی

قطعا می دانید که بتن مستحکم باید کاملاً یکدست و عاری از حباب باشد. از طرفی این را هم احتمالا می دانید که تنها با لرزاندن حجم بتن است که می‌ توانیم این حباب های مخرب را از آن خارج شدیم. اما آیا به این سادگی می توان حجم بتن را به لرزه انداخت؟

بتن متریال بسیار چگال، سنگین و سرسختی است. لذا در مقابل عملیات ویبره زنی کاملا مقاومت خواهد کرد. در نتیجه به قدرت بسیار بالایی برای برای لرزاندن پوکر شیلنگ ویبراتور نیاز داریم. شیلنگ ویبراتور یک محور منعطف است که تحت تاثیر قدرت مولد که می ‌تواند یک ویبره بنزینی بتن باشد، به گردش درآمده تا طی یک ساز و کار مکانیکی باعث ایجاد لرزش در پوکر باشد. این پوکر با حضور در عمق بتن باعث لرزیدن آن خواهد شد.

اما وقتی حجم بتن بسیار زیاد است، پوکر نیاز به تامین قدرت بالایی دارد. قدرتی که باید توسط موتور در دستگاه ویبراتور تامین شود. برای ویبره زنی حجم های اندک از بتن مانند یک ستون و یا دیوار بتنی می توانید به ویبراتورهای کم ‌توان برقی مانند مدل ‌های دریلی اکتفا کنید. اما برای عملیات ویبره زنی حجم بالای بتن نیاز به قدرتی فراتر از موتورهای برقی دارید.

موتورهای بنزینی در تامین قدرت بالا برای عملیات ویبره زنی بهترین هستند. آنها می ‌توانند از پس شیلنگ ویبراتورهای طویل و قطور برآیند و دامنه فرکانس بسیار قدرتمندی را در حجم بتن ایجاد کنند. مانند الگوی طراحی شده برای دستگاه ویبراتور بنزینی کلاسیک که کاملاً در نگرش تخصصی تولید شده است.

موتور ویبراتور برند کلاسیک

هر چه حجم بتن بیشتر باشد و یا آن را در عمق بزرگتری داشته باشیم، باید بر قطر و طول شیلنگ ویبراتور بیافزاییم. شیلنگ ویبراتورهای کوچک نمی‌ توانند در سطح پروژه ‌های بزرگ بتن ریزی شده قابلیت و کارایی داشته باشند.

هر چه قطر و طول شیلنگ را بزرگتر می کنیم، لاجرم بر قدرت بالاتری نیز برای عملیاتی کردن آنها نیاز داریم. این همه مستلزم حضور یک مولد پرتوان مانند موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک می باشد.

البته در حال حاضر به موازات موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک، حضور موتور ویبراتورها از برند روبین نیز بسیار متداول است. روبین برند شناخته شده ای است و بسیاری در هنگام خرید سعی در تهیه این برند چینی دارند.

لکن نمونه طراحی شده در برند کلاسیک قدرت بالاتری را در قیمت کمتری عرضه کرده است. از این رو در قیاس با نمونه طراحی شده از برند روبین، ویبره بنزینی کلاسیک توانمندتر است.

اگر در سطح بازار باشید، به یقین با این دو محصول در کنار هم مواجه خواهید شد. آنگاه است که احتمالاً باید یک تصمیم کلیدی در خرید دستگاه ویبره بتن بنزینی مناسب داشته باشید. قطعاً محصول معرفی شده برند روبین جایگاه کیفی مناسبی دارد؛ اما این دلیل نمی ‌شود که به بررسی فنی محصول اقتصادی تر اما قدرتمندتر ویبره بنزینی کلاسیک نپردازیم.

مشخصه های فنی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک

در همین آغاز امر در باب تحلیل فنی محصول برند کلاسیک قرار است از یک موتور بنزینی قدرتمند و البته تخصصی برای تکمیل عملیات های ویبره زنی صحبت کنیم. موتور بنزینی طراحی شده در این محصول طرح چهار زمانه با حداکثر قدرت 6.5 اسب بخار دارد.

وجه مناسب در طراحی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک در همین الگوی عملکرد چهار زمانه آن است. موتورهای چهار زمانه عملکردی روان، کم صدا و کم مصرف دارند. در عین حال از آنجا که در حضور یک سیستم روانکاری اتوماتیک کار می ‌کنند، سطح کار مطمئن تری را تامین می نمایند.

غالباً موتورهای کوچک بنزینی را به شکل دو زمانه طراحی می ‌کنند؛ اما برند کلاسیک دست به کار بوده است تا با استفاده از یک موتور بنزینی دو سیلندر چهار زمانه قابلیت های حرفه ای تری را در حین کار ویبره زنی بتن تامین نماید.

موتور از نوع هوا خنک می باشد که با الگوی طراحی تنفس طبیعی کار می کند. طراحی سبک و جمع و جور دستگاه مانع از آن بوده است که برای آن یک سیستم خنک سازی رادیاتوری نصب شود. در عین حال عملکرد فن بزرگ موتور در خنک سازی آن کاملاً موفق است.

طراحی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک با هدف هر چه ساده تر در قیمت مناسب تر می باشد. لذا در طرح ساخت آن از یک سیستم راه انداز دستی استفاده شده است.

غالب موتورهای بنزینی کوچک جثه را با کمک راه اندازهای هندلی طراحی می ‌کنند. موتورهای کوچک جثه در حضور یک یا دو سیلندر، میل لنگ چندان سنگینی ندارند. لذا می ‌توان با طراحی یک سیستم هندلی به راحتی آنها را راه ‌اندازی کرد.

دستگاه موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک

از کنار تمام این صحبت‌ ها که عبور کنیم، اصل ماجرا در قابلیت تامین قدرت 6.5 اسب بخاری در موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک می باشد. موتور ویبراتورهایی که قابلیت تامین قدرت فراتر از ۵اسب بخار داشته باشند، توانمندی کافی برای حضور در عملیات های سنگین بتن ریزی را دارند و می ‌توانند با شیلنگ ویبراتورهای طویل و قطوری کار کنند.

در طرح ساخت ویبره بنزینی کلاسیک شاهد قدرت به مراتب بالاتر از الگوهای طراحی استاندارد و متداول هستیم.

لازم به ذکر است که موتور بنزینی نیز از برند روبین تنها با ظرفیت تأمین قدرت ۵اسب بخار کار می ‌کند. تفاوت 1.5 اسب قدرت در سطح عملیات ‌های بتن ریزی آنچنان است که باعث وجه تمایز بسیار پررنگی خواهد شد. در سطح عملیات ویبره زنی نیاز به قدرت داریم و موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک آن را به خوبی در حد و اندازه ‌های 6.5 اسب بخار تامین کرده است.

در حضور چنین قدرتی کاملاً می توانیم از هر نوع شیلنگ ویبراتور با سایزهای متنوع استفاده کنیم. موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک قابلیت کار کردن با شیلنگ ویبراتورها در سایزهای متداول ۱، 1.5، ۲و 2.5 اینچی را دارد. از این رو در سطح عملیات های کوچک ویبره زنی تا کار کردن در حجم بسیار بالای بتن کاملاً توانمند است.

الگوی طراحی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک به شکل شاسی ثابت است. موتور بنزینی توسط یک شاسی مستحکم اما سبک فولادی محافظت می شود. این شاسی یک قفسه فولادی مکعبی شکل است که در یک ضلع آن صفحه ای برای استقرار مستحکم موتور بنزینی تدارک دیده شده است.

حضور این شاسی برای تامین امنیت دستگاه ویبره بنزینی بتن در حین کار می باشد. به هر صورت در سطح عملیات‌ های عمرانی با انواع مصالح و ابزارهای سنگین وزن مواجه هستیم. از این رو دائماً خطر برخورد آنها با دستگاه ویبره بنزینی بتن وجود دارد. اما تعریف این شاسی مستحکم فولادی مانع از آسیب جدی دستگاه در حوادث خواهد شد.

در عین حال شاسی با الگوی نوع ثابت طراحی شده است. اصولا وقتی قرار است از یک قفسه فولادی برای تامین امنیت موتور ویبره بنزینی بتن استفاده کنیم، دیگر نمی‌ توانیم آن را با الگوی شاسی چرخشی طراحی کنیم.

با تمام این تفاصیل، در نهایت پس از بررسی مشخصه های فنی ویبره بنزینی کلاسیک، قدرت بالا را در کنار عملکرد روان و کم مصرفی داریم. حال باید ببینیم که این دستگاه تا چه اندازه می تواند انتظارات کیفی را تامین نماید.

مزایای استفاده از موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک

¨     به یقین اولین مزیت در کار با ویبره بنزینی بتن از برند کلاسیک عدم نیاز به تأمین نیروی الکتریسیته است. موتور ویبراتورهای برقی برای کار کردن نیاز به حضور برق تکفاز و یا سه فاز دارند. این یعنی کابل کشی های گاهاً طولانی و پر دردسر. در سطح عملیات های بزرگ عمرانی و یا پروژه هایی که دسترسی به نیروی برق ندارند، بهره‌ مندی از یک مولد که مستقل از کابل کشی باشد، مانند موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک بهترین انتخاب است.

¨     قدرت بالا مشخصه برتر در طراحی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک می باشد. این دستگاه قابلیت تولید 6.5 اسب بخار قدرت را دارد. از این رو به راحتی می ‌تواند با انواع شیلنگ ویبراتورها در سایزهای کوچک و بزرگ کار کند. در نظر داشته باشید که بزرگترین محدودیت موتور ویبراتورهای برقی در قدرت اندک آنها است. قدرتی که حالا در یک ویبره بنزینی بتن در سطحی حرفه ‌ای تامین شده است.

¨     موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک قابلیت تامین ضربات همسان و هماهنگ پوکر در انتهای شیلنگ ویبراتور را دارد. عملکرد روان موتورهای چهار زمانه در تامین این ضربات هماهنگ و همسان بسیار تاثیرگذار بوده است. وقتی ضربات فرکانسی تولید شده در پوکر یک شیلنگ ویبراتور، شرایط همسانی دارد، طول عمر و قابلیت های ویبره زنی آن افزایش پیدا می ‌کند.

در طراحی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک سطح کاملی از امنیت برای دستگاه تامین شده است. موتور در یک چارچوب فولادی کاملا مستحکم مستقر شده است. از این رو به طور کامل در مقابل انواع خطرات و ضربات محتمل در فضاهای کارگاهی ایمن می باشد.

در طراحی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک از یک کوپلینگ پیچی استفاده شده است. کوپلینگ مذکور از جنس چدن می باشد و طراحی پیچی آن ضریب عملکرد مطمئن شیلنگ ویبراتور را دو چندان خواهد کرد. چرا که در این حالت دیگر خطر جدا شدن شیلنگ از محل کوپلینگ وجود ندارد.

طراحی موتور چهار زمانه در مولد ویبراتور بنزینی کلاسیک باعث حرکت روان و کم صدای آن است. موتور بنزینی مذکور بسیار کم صداتر از نمونه ‌های دیزلی است. در حالیکه می تواند قدرتی معادل آنها را تولید نماید.

سوخت مورد نیاز برای عملکرد موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک، همان بنزین است که یک سوخت کاملاً متداول و ارزان قیمت است. دستگاه کم مصرف است و می ‌تواند با یک مخزن سوخت پر شده از بنزین عملکردی چند ساعته را تامین نماید.

موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک به شکل کوچک و جمع و جور و البته سبکی طراحی شده است. این موتور ویبره بنزینی بتن باید بتواند به راحتی در سطح عملیات ‌های عمرانی حاضر شده و جابجا شود. لذا کوچک بودن و سبک شدن طراحی آن بسیار حائز اهمیت است. برگ برنده محصول توانمند برند کلاسیک در تامین قدرت بالا با حجم کم از موتور می باشد.

موتور ویبراتورهای بنزینی به شکل گسترده ای در سطح عملیات های متنوع بتن ریزی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این موضوع باعث شده است تا استفاده از موتور ویبراتورهای بنزینی کاملاً متداول باشد. لذا این ماشین ‌آلات از بازار تامین قطعات مناسبی بهره مند هستند

ویبراتور موتوری کلاسیک

ویژگی های برجسته در کار با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک

-     استفاده از موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک در سطح پروژه ‌هایی که سطح دسترسی به نیروی برق وجود ندارد، بهترین انتخاب است. اصولاً کارکرد اصلی آنها در فضاهای دورافتاده و یا تکمیل عملیات های عمرانی در سازه هایی است که هنوز اجازه استفاده از قدرت برق شهری را ندارند.

-     قدرت 6.5 اسب بخاری که در موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک تولید می ‌شود، آن را برای حضور در سطح عملیات های متوسط و بزرگ مناسب خواهد کرد. در حجم بالای بتن که غالباً همراه با عمق زیادی است، حضور این موتور ویبراتورها کاملاً کار راه انداز است.

-    استفاده از ویبراتورهای برقی در محیط های مرطوب خطرآفرین است. به هر صورت این موتورهای الکتریکی در حضور برق تکفاز و یا سه فاز کار می کنند و در محیط مرطوب کاملاً مستعد خطر برق گرفتگی هستند. اما وقتی قرار است همراه یک موتور ویبره بنزینی بتن باشید، دیگر نباید نگران خطرات سخت و غیرقابل توجیهی مانند برق ‌گرفتگی باشید.

-     موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک طرح ساخت مطلوبی همراه با متریال های با کیفیت دارد. از این رو طول عمر مفید بالایی دارد و در کمترین خرابی ‌ها با کمترین هزینه در امر نگهداری مواجه است.

نکات کلیدی در کار با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک

هنگامی که در سطح یک عملیات با موتورهای بنزینی هستید، باید متوجه نیازها تا نحوه عملیات اصولی با آنها نیز باشید. موتورهای بنزینی قدرتمند هستند؛ اما به مراتب از شرایط راه اندازی تا نگهداری سخت تری به نسبت از مدل های برقی برخوردار می باشند.

مانند موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک که به مانند تمامی موتورهای بنزینی الزامات خاص خود را در امر راه اندازی اصولی طلب می ‌کنند. برخی نکات کلیدی در راه اندازی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک به قرار زیر هستند.

1- قبل از هر کاری در آغاز عملیات ویبره زنی که باید دستگاه ویبره بتن بنزینی را روشن کنید، لازم است تا کلید پاور دستگاه را در حالت ON قرار دهید. این کلید زمینه فعال شدن موتور بنزینی ویبراتور را تامین می ‌نماید.

2- در مرحله بعد باید مقدمات تامین سوخت در محفظه احتراق موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک را تامین نمایید. برای این منظور یک شیر بنزینی تعریف شده است. وقتی شیر بنزینی را باز می‌ کنید، در واقع اجازه ورود سوخت به محفظه احتراق دستگاه را داده اید.

3- راه اندازی موتورهای بنزینی با تعریف اهرم ساسات همراه است. این اهرم باید در حالت باز باشد.

4- عملیات هندل زنی را آغاز کنید. در حین هندل زنی، میل لنگ در بطن موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک به حرکت درآمده، شرایط کارکرد اتوماتیک را تامین می نماید. اما لازم است تا سوخت کافی در اختیار محفظه احتراق قرار داشته باشد. برای این منظور کافی است تا اهرم گاز را در حالت نیمه نگه دارید.

اصول اتصال شیلنگ به موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک

موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک در کار است تا در نهایت بتواند قدرت کافی برای گرداندن محور شیلنگ ویبراتورها را تأمین نماید. موتور ویبره بنزینی بتن تنها نیمی از دستگاه ویبراتور می باشد. نیمه اصلی که قرار است عملیات حباب زدایی از حجم بتن را تأمین نماید، شیلنگ منعطفی است که قرار است بر مولد بنزینی مورد نظر ما متصل شود.

محل اتصال محور موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک به شیلنگ ویبراتور به شکل فلنچی طراحی شده است. این اتصال به راحتی صورت می گیرد. کافی است شیلنگ که از فلنچ متناسب با محور موتور ویبره بنزینی برخوردار است را برای این دستگاه انتخاب کنید.

کوپلینگ که محل اتصال شیلنگ ویبراتور است، از جنس فلز چدن می باشد و در جهت عقربه های ساعت کار می ‌کند. در هنگام آغاز کار با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک دقت کنید که شیلنگ ویبراتور به شکل صحیح و کاملاً مستحکم در داخل فلنچ مربوطه چفت شده باشد.

هر گونه اتصال غیر اصولی مستعد شل شدن محل اتصال شیلنگ ویبراتور است. این ماجرا می ‌تواند بسیار خطرناک باشد.

نکات کلیدی در آغاز عملیات ویبره زنی با موتور ویبره بنزینی کلاسیک

در هر حال همراه با هر نوع عملیات ویبره زنی در نظر داشته باشید که شما در حال کار کردن با یک موتور بنزینی چهار زمانه هستید. در نتیجه باید حضور روغن با کیفیت و کاملاً سالم را جدی بگیرید. مخزن روغن دستگاه موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک چندان حجیم نمی باشد؛ اما همین مقدار روغن اندک در تداوم عملیات قدرتمند دستگاه واجب است. توصیه می ‌شود که در پایان هر ۱۰ساعت کار با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک، روغن مخزن آن را به طور کامل تعویض نمایید.

عملیات ویبره زنی، مرحله ‌ای بسیار حساس از اجرای بتن ریزی در سازه ‌های عمرانی می باشد. بتن در حال سخت شدن است و شما زمان محدودی برای تکمیل عملیات های ویبره زنی دارید. لذا قبل از آغاز به کار با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک باک آن را پر از بنزین کنید. در این حالت اطمینان دارید که می توانید تا چندین ساعت عملیات سنگین و متوالی در ویبره زنی بتن را تکمیل نمایید.

موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک از سیستم کاربراتوری استفاده می ‌کند. حضور حجم کافی از هوا در تامین مخلوط سوخت محفظه احتراق دستگاه بسیار کلیدی است. البته برای آنکه هوای عاری از آلایندگی در اختیار دستگاه باشد، از یک فیلتر استفاده شده است. قبل از آغاز به عملیات ویبره زنی از حضور و سلامت فیلتر هوای قید شده اطمینان کامل داشته باشید. توصیه اکید می شود که هرگز موتور ویبره بنزینی بتن را بدون حضور فیلتر ‌هوا راه اندازی نکنید.

احتراق در موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک از طریق شمع هایی مخصوص صورت می ‌گیرد. سلامت این شمع ها ضامن کارکرد مطمئن دستگاه شما است. توصیه شده است که در پایان هر ۱۰۰ساعت کاربا موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک، سلامت شمع ها را چک کنید. در عین حال حتما باید در پایان ۳۰۰ساعت کار با دستگاه اقدام به تعویض شمع نمایید.

در هنگام ویبره زنی با ویبراتور بنزینی کلاسیک چه نکاتی حائز اهمیت است؟

  • تمامی مدل ها از دستگاه ویبره بتن بنزینی در دسته نمونه های قدرتمند هستند. از این رو نمی‌ توان از آنها در ویبره زنی حجم اندک از بتن استفاده کرد. دقت کنید که ویبره زنی های قدرتمند در حجم کم از بتن باعث تخریب بافت منسجم بتن خواهد شد. در حین عملیات ویبره زنی باید سر پوکر را در شیلنگ ویبراتور به شکل کاملا عمودی در عمق بتن فرو ببرید. در عین حال نباید مدت زمان ویبره زنی بتن کمتر از ۵ثانیه و یا بیشتر از ۱۵ثانیه باشد. البته اگر در حین ویبره زنی شاهد جمع شدن شیره بتن بر روی سطح آن بودید و یا اینکه صدای پوکر در عمق بتن تغییر کرد، لحظه خروج ویبراتور از عمق بتن می باشد.
  • بتن وقتی مرغوب است که در آن تمام سنگدانه های درشت شن توسط ملات سیمان و آب پوشیده شود. به اصطلاح اصطکاک میان ذرات شن و ملات سیمان و آب از میان برود. اگر مدت زمان ویبره زنی را کوتاه کنید و یا از قدرت مناسب بهره‌ مند نباشید، تنها ذرات شن را در حجم بتن جابجا می کنید. مادامیکه هنوز اصطکاک میان آنها از میان نرفته است. در مقابل اگر مدت زمان ویبره زنی را زیاد کنید و یا از شیلنگ با قدرت بالایی استفاده کنید، باعث جاری شدن بیش از اندازه شیرابه بتن بر سطح آن هستید. در عمل بتن را دو فازی کرده ‌اید. لذا در آغاز عملیات بتن ریزی جدا از تشخیص مدت زمان کافی برای ویبره زنی، باید موتور ویبراتور با قدرت مناسب تهیه کنید. مانند ویبراتور بنزینی کلاسیک که یک مولد توانمند برای حضور پیدا کردن در سطح متوسطی از عملیات ‌های ویبره زنی می باشد.
  • هرگز از دستگاه ویبراتور بنزینی کلاسیک و یا دیگر مولدهای قدرتمند برای ویبره زنی عمق کم از بتن استفاده نکنید. به طور معمول از نگاه استاندارد، بتن با عمق کمتر از 1.5 سانتیمتری را نمی ‌توان ویبره زنی کرد. با همین رویکرد اگر عمق بتن کمتر از ۵سانتیمتر است، دیگر نمی توانید از قدرت مولدهای بنزینی بهره مند باشید. چرا که این قدرت باعث پاشیده شدن و به هم خوردن بافت منسجم بتن خواهد شد.
  • دقت کنید که در ویبره زنی سطوح بزرگ، فاصله میان نقاط ویبره زنی به یک اندازه باشد. با توجه به قدرت شیلنگ ویبراتوری که دارید، مقدار حجم موثر در ویبره زنی را ارزیابی کنید. آنگاه ویبره زنی را به شکلی تنظیم کنید که مطمئن باشید نقاط تحت نفوذ شیلنگ ویبراتور یکدیگر را هم پوشانی می‌ کنند. هر چه قدرت مولد در شیلنگ ویبراتور بیشتر باشد، شعاع تاثیرگذار آن در حجم بتن نیز بیشتر خواهد شد. در نتیجه می ‌توانید ویبره زنی را در فواصل بزرگتری انجام دهید. این اتفاق باعث سرعت گرفتن عملیات ویبره زنی خواهد شد. موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک در دسته مولدهای کاملاً قدرتمند بازار است که قابلیت کار با بزرگترین شیلنگ ها را دارد. از این رو می ‌توان آن را در فواصل طولانی تری به کار برد. به این ترتیب ویبره زنی با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک بسیار سریعتر از دیگر نمونه های هم رده می باشد.
  • در حین کار با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک متوجه مهار قدرت بالای آن در بخش پوکر باشید. هرگز اجازه ندهید تا شیلنگ ویبراتور از اختیار شما خارج شود. چرا که قدرت بالای مولد بنزینی باعث ایجاد آشفتگی شدیدی در حجم بتن خواهد شد. بهتر است ورود شیلنگ ویبراتور به عمق بتن با سرعت بالایی همراه باشد. هر چه ورود شیلنگ ویبراتور به عمق بتن سریع تر باشد، احتمال پرتاب بتن و خارج شدن حباب ها نیز بالاتر است. در مقابل هرگز نباید پوکر شیلنگ ویبراتور را به سرعت از عمق بتن خارج کنید. خروج پوکر باید به آرامی صورت گیرد. در این حالت حباب های مانده در اعماق بتن بر جداره پوکر چسبیده و عاری از هر گونه تنش همراه آن خارج خواهند شد. موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک قابلیت تولید قدرت بالایی دارد. اگر نتوانید سطح تسلط بالایی در حین کار با آن داشته باشید، به یقین باعث تخریب حجم بتن خواهید شد.
  • در حین کار با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک و یا هر مولد دیگری که در نهایت قرار است سر پوکر را به لرزش اندازد، دقت کنید که پوکر را به شکل کاملا عمودی در حجم بتن فرو ببرید. هر گونه فرو بردن پوکر به شکل زاویه دار، نامنظم و تصادفی در حجم بتن باعث می ‌شود که ساختار یکدست و منسجمی نداشته باشید. عملیات ویبره زنی بتن، مرحله آسان اما حساسی است که باید به درستی انجام شود. لذا هرگز نمی توانید به شکل تصادفی با هر نوع مولدی که دارید، در هر نوع حجم از بتن موفق باشید.

همان طور که می بینید قواعد ویبره زنی برای هر نوع دستگاه شیلنگ ویبراتور یکسان است. در این بین تنها نوع نگرش در استفاده از آنها برای ویبره زنی در حجم های متنوع در بتن متفاوت می باشد. دقت کنید که یک موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک در دسته نمونه های قدرتمند است.

از این رو رفتارهای غیر حرفه ای به مانند نگاه ساده ای که در باب موتور ویبراتورهای ضعیف و کوچک جثه دارید را برای کار با این محصول اصلاح کنید و روش های صحیح در کار با مولدهای قدرتمند را فرا بگیرید.

نکات کلیدی در سرویس و نگهداری از ویبراتور بنزینی کلاسیک

موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک یک مولد تمام عیار از نوع موتورهای بنزینی است که قدرت بسیار بالایی را تولید می‌ کند. قطعا در حضور قدرت بسیار بالای این مولد از پس ویبره زنی حجم بسیار بالایی از بتن به راحتی بر می آیید.

اما آیا نباید نسبت به اصول درست در تعمیر و نگهداری از چنین مولد پرتوانی کوشا باشید؟ موتورهای بنزینی قدرتمند، کار راه انداز و بادوام هستند؛ به شرط آنکه در شرایط ایده ‌آلی نگهداری شوند و تحت شرایط ایده ‌آلی مورد بازدیدهای دوره ‌ای و نکات تعمیراتی قرار گیرند.

نکات در اصول درست تعمیر و نگهداری از موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک تقریباً به مانند مدل های عمومی دیگر است که آنها را به قرار زیر لیست می‌ کنیم.

  • دقت کنید که هرگز موتور بنزینی ویبراتور شما از سرعت مجاز تعریف شده فراتر نرود. کنترل سرعت موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک ساده است. در صورت گاز دادن بیش از اندازه مستعد افزایش سرعت ناگهانی است که قطعاً باعث آسیب دیدن موتور خواهد شد.
  • موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک به مانند هر موتور بنزینی دیگر نیاز به روغن موتور برای روانکاری دارد. در موتورهای دو زمانه با تزریق چند قطره روغن در مخزن سوخت می توانید این سطح روانکاری را تامین نمایید؛ اما در موتورهای چهار زمانه مانند موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک باید حضور روغن در مخزن مربوطه را چک کنید و در صورت نیاز که به ازای هر ۵۰ساعت کار متوالی می باشد، آن را تعویض کنید.
  • عملیات احتراق و تولید قدرت در موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک از طریق سیستم احتراق شمع ها تامین می شود. به ازای هر 3۰۰ساعت کارکرد دستگاه موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک نسبت به تعویض شمع های آن اقدام نمایید.
  • در بخش ‌های قبلی لزوم توجه به فیلتر هوا را مطرح کردیم. اینکه این فیلتر برای تامین شرایط احتراق و عاری از هر گونه آلایندگی در نظر گرفته شده است. دقت کنید که فیلتر هوا از جمله قطعات مصرفی در موتورهای بنزینی است. لذا به ازای هر ۲۰۰ساعت کارکرد با موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک نسبت به تعویض فیلترها اقدام کنید.
  • سرویس کامل موتورهای بنزینی چیزی جدا از بحث تعویض قطعات مصرفی دستگاه است. این سرویس های دائمی ضامن بقای موتور بنزینی شما است. لذا به ازای گذشت هر ۵۰۰ساعت کارکرد در موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک در کنار رقبا

در بحث فنی تا بیان مشخصه ‌های کارکردی به بحث و بررسی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک پرداختیم. در این بحث جامع سعی داشتیم که همراه با معرفی محصول مورد نظر، تمام جوانب فنی، امکانات، کاربردها و... آن را بررسی کنیم. حال می خواهیم ببینیم که آیا این محصول می‌ تواند در سطح بازار حرف ‌های جدی برای گفتن داشته باشد؟

برای این کار بهتر است محصول مورد نظرمان یعنی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک را با یکی از بهترین های بازار یعنی موتور ویبراتور بنزینی روبین مقایسه کنیم. احتمالاً می ‌دانید که موتورهای روبین از بهترین ‌های بازار هستند.

در این بین باید نگاه ویژه ای بر موتور ویبراتور بنزینی روبین داشته باشیم. یک محصول قدرتمند ساخت چین که در سطح کیفی و کمی می تواند یک معیار در تعیین عیار دیگر محصولات تلقی شود.

 اولین وجه قابل توجه در قیاس ما، بهره مندی هر دو موتور از طراحی چهار زمانه است. موتورهای چهار زمانه به مراتب عملکرد فنی بهتر و قدرتمندتری به نسبت از موتورهای دو زمانه دارند و هر جا یکی از این مدل ها را دیدید، به یقین بدانید که با یک مدل خوش ساخت و قدرتمند که قطعاً حرکتی نرم و مصرف سوخت مناسبی دارد، مواجه هستید.

در این بخش محصول مورد نظر ما یعنی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک می تواند با محصول قدرتمند روبین برابری کند.

در عین حال از نگاه مصرف سوخت، شرایطی تقریباً بیشتر از روبین دارد. موتور روبین اندکی کم مصرف تر است. شاید این ویژگی را به عنوان یک نقطه برتری در طراحی موتور روبین قلمداد کنید؛ اما بهتر است در نظر داشته باشید که موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک 6.5 اسب بخار قدرت تولید می ‌کند.

این میزان قدرت تقریباً 1.5 اسب بخار بیشتر از موتور روبین است. به هر صورت تأمین این قدرت بیشتر مستلزم مصرف سوخت بالاتری نیز می‌ باشد.

جدا از بحث فنی، مهمترین مسئله بحث اقتصادی است. اینکه آیا قیمت ویبراتور بنزینی کلاسیک مناسب است؟ قیمت ویبراتور بنزینی کلاسیک با توجه به ظرفیت تامین قدرت 6.5 اسب بخاری نمی تواند عدد کمی باشد.

اما همین قیمت ویبراتور بتن از قیمت نمونه تولید شده برند روبین کمتر می باشد. در واقع وقتی قصد تهیه یک دستگاه ویبره بتن بنزینی از برند کلاسیک را دارید، آن را در رنج اقتصادی تر با صرف هزینه کمتر و در عین حال قدرت بیشتر به نسبت از موتورهای روبین تهیه خواهید کرد.

در امتداد بحث فنی و توانمندی های موتور، با وجود در نظر داشتن قیمت دستگاه ویبره زنی باید نکات کیفی و طول عمر مفید دستگاه را نیز مورد توجه داشته باشیم. قیمت دستگاه ویبره زنی به یقین از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما نمی ‌تواند تنها ملاک ما در انتخاب موتور ویبراتوری کارآمد باشد. عملیات ویبره زنی فرآیند بسیار سنگینی است که در آن فشار بالایی بر موتور ویبراتورها وارد می شود. در عین حال شرایط سخت کار در کارگاه بیش از پیش می ‌تواند بر عملکرد مفید دستگاه موتوری تأثیرگذار باشد. لذا جدا از بحث قیمت دستگاه ویبره زنی، در جایگاهی بالاتر باید به کیفیت نهایی دستگاه نیز توجه داشته باشید.

محصول تولید شده برند کلاسیک یعنی موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک کیفیت ساخت مناسبی دارد. این محصول اگر در شرایط نگهداری مناسبی باشد و تحت یک شرایط کار اصولی قرار بگیرد، قطعاً می‌ تواند طول عمر مفید بالایی در حد و اندازه ‌های موتور روبین را تامین نماید.

در بخش نهایی از قیاس خود می ‌خواهیم سطح کارایی دو دستگاه را بررسی کنیم. اینکه آیا موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک می تواند به مانند موتور مشهور و متداولی مانند روبین بوده و سر از هر فضای بتن ریزی شده درآورد؟

قدرت مانور در عملیات ‌های بتن ریزی بستگی به قدرت مانور در کار با انواع شیلنگ ویبراتورها دارد. موتور ویبراتوری که بتواند انواع شیلنگ ویبراتورها را فعال کرده، قطعاً می ‌تواند در ویبره زنی انواع عملیات های ریز و درشت بتن ریزی موفق ظاهر شود.

موتور ویبراتور روبین از جمله نمونه ‌ها است که قابلیت مانور بالایی در کار با شیلنگ ها از قطر ۱الی ۲.5اینچی را دارد. این قدرت انعطاف بالا در کار با انواع شیلنگ ها را می توانید در طرح ساخت موتور ویبراتور بنزینی کلاسیک شاهد باشید.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5