خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور پمپ راتو

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بررسی توانمندی موتور پمپ راتو در جابجایی آب

آبیاری از مراحل جدی در جریان تمام فعالیت های کشاورزی است. از دیرباز که این فعالیت را از طریق حفر کانال ‌های انتقال آب انجام داده ‌اند تا به امروز که همراه با روش ‌های مدرن آبیاری از تاسیسات و لوله کشی هایی با هدف توزیع یکنواخت آب استفاده می ‌کنند، همگی چالش ‌های جدی در این امر هستند.

یکی از مهمترین قسمت های آبیاری در فضای امروز کشاورزی، تامین پمپ آب است. این پمپ های مخصوص آب در فضا های کشاورزی را با عنوان موتور پمپ می ‌شناسند.

مدل هایی از موتور های بنزینی و دیزلی که با هدف انتقال آب طراحی شده اند. موتور پمپ راتو یکی از متداول ترین مدل های بازار است.

موتور پمپ آب راتو یک نمونه کاملاً مهندسی شده برای تامین شرایط متنوع آبیاری در انواع فضا های کشاورزی است.

کیفیت ساخت مطلوب در کنار راندمان کاری بالا در مشخصه های فنی موتور پمپ راتو این محصول را در نزد کشاورزان بسیار محبوب کرده است.

در ادامه قصد آن را داریم تا شما را هر چه بیشتر با موتور پمپ راتو آشنا سازیم.

مختصری از برند راتو

شرکت راتو از برند های صاحب سبک چینی است. یک برند پیشتاز با رویکرد جهانی در عرصه طراحی تا تولید انواع موتور پمپهای مورد نیاز در فضا های کشاورزی.

راتو در طراحی موتور پمپ های خود، ایده کارایی بالا در شرایط متنوع از کشاورزی تا آب رسانی و حتی تخلیه آب را در نظر گرفته است.

به این ترتیب می توانید همراه با موتور پمپ راتو در سطح مزارع تا باغات آب رسانی با حجم کاری بالا داشته باشید و یا آنکه با هدف استفاده در فضا های شهری و روستایی اعم از انتقال آب و یا تخلیه فاضلاب های شهری استفاده کنید.

این برند در عرصه تولید بهترین موتور پمپ آب کشاورزی واقعاً توانمند است و توانسته است تا هدف مذکور را در تهیه یک موتور پمپ بنزینی با راندمان کاری بالا در کنار تولید صدای معقولی داشته باشد.

انواع موتور پمپ راتو از لحاظ دیدگاه فنی:

موتور پمپ راتو مدل RT25ZB20

موتور پمپ راتو مدل RT25ZB20 کوچکترین سایز در بین موتور پمپ های راتو محسوب می شود، سایز خروجی این مدل 1 اینچ می باشد و

برای کارهای سبک می توان استفاده کرد این مدل دارای هد 20 متر و تا 6 متر توان مکش این موتور پمپ می باشد.

از ویژگی های این موتور پمپ می توان به وزن آن اشاره کرد که 12.5 کیلوگرم می باشد و شما می توانید به آسانی به نقاطی که مدنظر

شماست موتور پمپ را انتقال دهید.

دبی موتور پمپ راتو مدل RT25ZB20، 8 متر معکب در ساعت می باشد که نسبتا قابل قبول بوده وکارایی لازم را دارا می باشد.

مشخصات فنی موتور پمپ راتو مدل RT25ZB20

مدل

RT25ZB20

قطر مکش

1 اینچ

دبی

8 متر معکب بر ساعت

ارتفاع

20 متر

حداکثر ارتفاع مکش

6 متر

مدل موتور

RS 100

حجم موتور

97.7 سی سی

توان موتور

1.5 اسب

سیستم روشن شدن

هندلی

ابعاد ( mm )

375 ×  285 × 385

وزن ( kg )

12.5 کیلوگرم

موتور پمپ راتو مدل RT50ZB26

یک موتور پمپ مناسب برای کار های کشاورزی با حجم متوسط، سایز 2 اینچ می باشد، موتور پمپ راتو مدل RT50ZB26 سایز 2 اینچ

با دبی 36 متر مکعب در ساعت، می توانید خروجی مناسبی را دریافت کنید، ارتفاع پاشیدن این مدل 26 متر و میزان پاشش افقی آن ده برابر

ارتفاع پاشش یعنی 260 متر می باشد و برای زمین های کشاورزی با مساحت های متوسط ایده آل می باشد.

این موتور پمپ دارای ارتفاع مکش 8 متر می باشد، میزانی که معمولا بین اکثر موتور پمپ های موجود یکی می باشد.این مدل دارای وزن 26.5 کیلوگرم می باشد و شما می توانید آن را به مکان های مختلف با خود ببرید، سیستم استارت این مدل هندلی

می باشد.

 

مشخصات فنی موتور پمپ راتو مدل RT50ZB26

 

مدل

RT50ZB26

قطر مکش

2 اینچ

دبی

36 متر معکب بر ساعت

ارتفاع

30 متر

حداکثر ارتفاع مکش

8 متر

مدل موتور

R 200

حجم موتور

196 سی سی

توان موتور

6.5 اسب

سیستم روشن شدن

هندلی

ابعاد ( mm )

441 × 395  × 477

وزن ( kg )

26.5 کیلوگرم

موتور پمپ راتو مدل RT80ZB26

موتور پمپ های 3  اینچ جزء پرمصرف ترین موتور پمپ ها محسوب می شود یکی از علت های این امر دبی آن می باشد که حجم بالایی را

می توان انتقال داد، یکی از موتور پمپ های با کیفیت در این زمینه،  موتور پمپ راتو مدل RT80ZB26 می باشد این مدل دارای سایز 3 اینچ

بوده و میزان دبی ان 60 متر معکب در ساعت می باشد و شما می توانید برای مثال آب یک استخر 4 در 4 با عمق 3.5 متر را در عرض یک

ساعت خارج کنید.

میزان هد این مدل 26 متر و 8 متر مکش آن می باشد و موتور به کار رفته در این مدل با مدل 2 اینچ راتو یکی می باشد، دارای وزن 29

کیلوگرم می باشد و شما می توانید موتور پمپ را جا به جا کنید.

مشخصات فنی موتور پمپ راتو مدل RT80ZB26

مدل

RT80ZB26

قطر مکش

3 اینچ

دبی

60 متر معکب بر ساعت

ارتفاع

26 متر

حداکثر ارتفاع مکش

8 متر

مدل موتور

R 200

حجم موتور

196 سی سی

توان موتور

7 اسب

سیستم روشن شدن

هندلی

ابعاد ( mm )

446 ×  395 × 500

وزن ( kg )

29 کیلوگرم

  

موتور پمپ راتو مدل RT100ZB26

موتور پمپ های 4 اینچ در جاهای خاص استفاده می شود و با میزان دبی بالایی که دارد در مکان هایی که نیاز هست سرعت تخلیه بالا باشد،

استفاده می شود، موتور پمپ راتو مدل RT100ZB26، سایز 4 اینچ می باشد و میزان دبی آن 96 متر معکب بر ساعت می باشد که بسیار

ایده آل می باشد.

میزان ارتفاعی که این موتور پمپ می تواند بزند 30 متر می باشد و 10 برابر این میزان یعنی 300 متر کفی یا میزان پاشش افقی این موتور

پمپ می باشد، میزان مکش آن نسبت به مدل های قبلی تغییر نکرده و 8 متر می باشد.

موتور پمپ راتو مدل RT100ZB26 با همه مزایایی که ذکر شد دارای قیمت بالایی  نسبت به مدل های 2 یا 3 اینچ می باشد، بنابراین شما

باید قبل از خرید با یک کارشناس نیاز خود را بیان کنید و پس از بررسی لازم،  اقدام به خرید موتور پمپ راتو کنید.

 

مشخصات فنی موتور پمپ راتو مدل RT100ZB26

 

مدل

RT100ZB26

قطر مکش

4 اینچ

دبی

96 متر معکب بر ساعت

ارتفاع

30 متر

حداکثر ارتفاع مکش

8 متر

مدل موتور

R 270

حجم موتور

270 سی سی

توان موتور

7.5 اسب

سیستم روشن شدن

هندلی

ابعاد ( mm )

537 ×  430 × 610

وزن ( kg )

45 کیلوگرم

تحلیل فنی بر مشخصات موتور پمپ راتو

هر موتور پمپ آبی که توسط هر برند خاصی تولید شده باشد، لاجرم از سه بخش کلی تشکیل خواهد شد.

موتور های بنزینی و یا دیزلی در کنار پمپ های آب از دسته پمپ های هیدرولیکی همراه با یک شاسی برای استقرار این قطعات فنی در کنار یکدیگر.

در در طراحی موتور پمپ راتو نیز شاهد این قسمت های کلی هستیم. لکن در بیان تحلیل فنی موتور پمپ بنزینی راتو لازم است تا هر یک از این بخش ها را به شکل مجزا مورد بررسی قرار دهیم.

شاسی در موتور پمپ راتو

موتور پمپ راتو اصلی، از یک شاسی با رنگ مشکی مات بهره مند می باشد. این شاسی از جنس فلز در ساختار پروفیلی است.

البته فلز به کار رفته همراه با رنگ های مخصوصی که بر آن زده شده است، از نمونه های بادوام و کاملا مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند. اتصالات بخش های فلزی در موتور پمپ راتو از طریق جوش می باشد.

البته جوش های به کار رفته شده بسیار تمیز و تقریباً غیر قابل تشخیص هستند. این موضوع نشان از حساسیت برند راتو در داشتن محصولی با نظم طراحی عالی است.

در یک موتور پمپ، موتور های قدرتمند بنزینی و یا دیزلی با تمام قدرت فعالیت خواهند کرد. لذا تمام جنب و جوش موتور متوجه شاسی است.

برای مقابله با این مشکل با هدف به حداقل رساندن لرزش موتور از ۴ عدد پایه ضربه گیر لاستیکی در طراحی موتور پمپ راتو استفاده شده است.

این ضربه گیر های لاستیکی به خوبی فعالیت نوسان گونه موتور را مهار کرده و در نهایت تمامیت موتور پمپ راتو با کمترین لرزش ممکن همراه خواهد شد.

ابعاد شاسی در موتور پمپ بنزینی راتو برابر با 50´39´44 سانتیمتر است. این ابعاد تا اندازه ای کوچک است که بتوان موتور پمپ راتو را در هر مکانی با حداقل اشغال فضا قرار داد و جابجایی آن را ساده در نظر گرفت.

تحلیل فنی در شناخت موتور پمپ راتو

اصولاً موتور پمپ های آب در دو تیپ طراحی هستند. مدل های شناور در آب که مخصوص نصب در چاه های عمیق می باشند و از قیمت بسیار بالایی تحت شرایط نصب بسیار پیچیده ‌ای برخوردار می ‌باشند و عموما در فضا های کشاورزی کاربرد چندانی ندارند.

در مقابل موتور پمپ های غیرشناور در آب که به راحتی در کنار چاه های آب مستقر شده و با استفاده از یک لوله بلند و شناور در آب قادر به مکش آب چاه برای مصرف در فضا های کشاورزی می باشند.

موتور پمپ آب راتو از جمله پمپ های غیرقابل شناور در آب است. پمپ در این دستگاه از یک خط تغذیه 3 اینچی در قسمت ورودی و خروجی خود بهره مند می باشد.

ابعاد 3 اینچی پمپ آب مذکور، این نمونه را برای تامین اهداف زمین ‌های کشاورزی تا آبیاری باغات کاملاً مناسب کرده است.

از مشخصه های قابل توجه در طراحی پمپ آب راتو، توانایی حداکثر ارتفاع ۲۸ متری آن در تامین آب رسانی است.

این ویژگی برای آبیاری زمین های شیب دار زراعی نکته با اهمیتی است. از طرفی این پمپ در طراحی موتور پمپ راتو قادر است تا حداکثر ۶۰ متر مکعب آب را در هر ساعت کاری پمپاژ کند.

به این ترتیب به راحتی می ‌تواند در اندک زمانی استخر های کوچک موجود در کنار زمین های زراعی را پر از آب کرده و یا سطح وسیعی از زمین ‌های کشاورزی را آب رسانی کند.

حداکثر عمق مکش آب توسط این پمپ چیزی در حدود ۸ متر می باشد. لذا برای چاه ها با سطح آب عمیق تر از ۸ متر مناسب نیستند. در عین حال در طراحی آنها از سیستم بای پس استفاده نشده است.

بدنه در طراحی پمپ موتور پمپ آب بنزینی چینی راتو از متریال آلومینیوم انتخاب شده است و پره ‌های نصب شده در بطن این پمپ از متریال استیل ضد زنگ در نظر گرفته شده است.

موتور در موتور پمپ راتو

دستگاه های موتور پمپ آب را عموماً با استفاده از موتور های بنزینی و یا دیزلی طراحی می کنند.

چرا که با بهره مندی از سوخت های فسیلی، دیگر نیازی به تامین برق شهری در فضا های دور افتاده زراعی نیست.

این پیش ‌بینی انعطاف بسیار بالایی برای موتور پمپ آب با هدف استفاده در شرایط بسیار متنوعی را فراهم خواهد کرد.

موتور پمپ راتو نیز با چنین ایده ‌هایی است که در بطن طراحی ‌های مهندسی خود از یک موتور بنزینی تک سیلندر 4 زمانه هوا خنک با شرایط تنفس طبیعی بهره مند می باشد.

این موتور بنزینی با حجم ۲۱۲ سی‌ سی قادر به تامین قدرت 6.5 اسب بخار است. چنین قدرتی برای مکش حجم قابل توجهی از آب کفایت می کند.

موتور مذکور در پمپ آب بنزینی چینی راتو وزنی معادل ۱۶ کیلوگرم دارد و برای رسیدن به این وزن اندک در کنار کاهش حجم، سیستم استارت دستی را برای آن طراحی کرده ‌اند. سوخت بنزینی مورد نیاز این موتور از طریق یک باک 3.6 لیتری تامین خواهد شد.

البته این موتور از سیستم روانکاری مستقل همراه با نصب یک مخزن روغن 550 سی سی که با روغن نمره ۴۰ پر شده است، بهره مند می باشد.

موتور ۴ زمانه مذکور از سطح راندمان کاری مطلوبی بهره مند بوده و می تواند با مصرف سوخت مناسبی باشد. طراحی کم نقص موتور پمپ راتو احتمال هر گونه خرابی و یا عیب را به حداقل رسانده است.

لذا این محصول را می توان با شرایط تعمیر و نگهداری تقریباً ساده ‌ای در نظر گرفت. در کل، موتور در موتور پمپ راتو می تواند تمام المان های یک مهندسی حرفه ای در ساخت ماشین آلات موتوری را تامین نماید.

کاربرد های موتور پمپ راتو

بهترین موتور پمپ آب کشاورزی، آن مدل هایی است که بتوانند در فضا های متنوع با هدف تامین آب رسانی و مکش آب کارآیی داشته باشند.

هر چه قدرت و انعطاف موتور پمپ آب بالاتر باشد، منطقی است که در جایگاه بهترین موتور پمپ آب کشاورزی نیز قرار بگیرد.

مانند موتور پمپ راتو که در طراحی آن قدرت انعطاف بالایی در شرایط متنوع کاری به چشم می خورد.

تامین نیاز های کشاورزی، اصلی ترین فضای کاری چنین موتور پمپی است. لکن وزن کم دستگاه که چیزی در حدود 26.5 کیلو گرم است، در کنار ابعاد بسیار کوچک آن، توانایی کار در شرایط پرتابل برای انواع فضا های کاری را در این موتور پمپ آب بنزینی چینی فراهم کرده است.

مکان هایی مانند مراکز تولیدی، مرغداری ها، باغداری ها، جنگل‌ های مصنوعی، کشت صیفی جات، دامداری‌ ها، فضا های گلخانه ‌ای و حتی نیاز های صنعتی از جمله موارد رایج در استفاده از پمپ آب راتو هستند.

لکن یکی از بهترین ایده های کاری برای پمپ آب راتو، استفاده در فضا های مسکونی با هدف مکش فاضلاب های خانگی است.

این پمپ با قدرت مکش از عمق 8 متری در ظرفیت بالا می ‌تواند به راحتی چنین نیاز های جدی در فضا های مسکونی را پاسخگو باشد.

به هر صورت در موارد متعدد مانند مکش آب از چاه های کم عمق، انتقال آب های سطحی، انتقال آب میان دو مخزن و یا تخلیه آب از استخر ها و کانال های کوچک می توان از موتور پمپ راتو استفاده کرد.

سخن پایانی در آشنایی با موتور پمپ راتو

در کنار تمام ویژگی های ریز و درشت فنی تا کارایی های متنوع هر دستگاهی، این مقوله قیمت است که حرف نهایی را خواهد زد.

خصوصاً در هنگام خرید ماشین آلات موتوری که قیمت در محدوده ‌های بالا اما بسیار متنوعی سیر خواهد کرد؛ اما در تحلیل قیمت موتور پمپ آب بنزینی راتو باید گفت که این محصول در رنج میانی از لحاظ قیمت در جمع نمونه های متنوع بازار قرار دارد.

قیمت موتور پمپ آب بنزینی راتو در ردیف محصولات معروفی همچون روبین از کشور چین قرار می گیرد. البته در کیفیت ساخت چیزی کمتر از آنها نخواهد داشت.

جدا از بحث قیمت موتور پمپ آببنزینی راتو، مقوله ‌های دیگری نیز برای انتخاب چنین پمپ آبی دخیل هستند.

پمپ آب راتو از کم حجم ترین های بازار است و در عین حال با وزن تقریباً سبکی که دارد، به راحتی قابل به جابجایی و تامین شرایط کار پرتابل می باشد. این ماشین به راحتی در صندوق عقب هر خودرویی جای خواهد گرفت.

از این رو برای انواع زمین های زراعی که در کنار کانال های انتقال آب هستند و نیاز است تا از طریق این کانال ها همراه با نصب سیستم های پمپاژ آب تغذیه شوند، گزینه بسیار مطبوعی خواهند شد.

با تمام این تفاصیل موتور پمپ راتو محصول یک برند چینی اما در فضای تخصصی می باشد. همه از توانمندی ‌های برند راتو در عرصه تولید ماشین آلات کشاورزی مطلع هستند.

لذا به راحتی می توان موتور پمپ راتو را با توجه به پیشینه خوش نام برند مذکور از جمله نمونه ‌های حرفه ای و البته کارآمد بازار های داخلی که در رنج قیمتی مطلوبی هستند، در نظر گرفت.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5