خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی (28 بر)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی (28 بر)
  • میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی (28 بر)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی بر طراحی تا کاربرد قیچی خم و برش میلگرد 2 چرخ پیکانی

سازه های بتنی بخش بزرگی از دنیای ساخت و سازهای مدرن را تشکیل داده اند. حالا اگر در هر گوشه ‌ای از سطح شهر را نگاه کنید، انواع ریز و درشت از سازه های بتنی مسکونی و صنعتی را شاهد هستیم که هر کدام در سایه سنگین استحکام بتن می توانند تا مدت ها ماندگار باشند. البته بتن مسلح ایده مستحکمی است که چنین سازه هایی را برپا کرده است و این بتن مسلح هم در گرو خلق میلگردهای در هم تنیده شده ساخته می شود.

برای ایجاد شبکه ‌های آرماتوربندی شده نیز باید میلگردهای قطور را برش زده و حالت دهی کنیم. اینجاست که نقش کلیدی دستگاهی مانند قیچی خم و برش میلگرد نمایان می شود. البته در این مطلب قصد تحلیل فنی تا جنبه های کاربردی از دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی را داریم.

هدف نهایی از طراحی هر دستگاه قیچی خم و برش میلگرد، ایجاد آرماتوربندی های بزرگ، منظم و مستحکم است تا از این طریق مقدمات احداث سازه های ماندگار بتنی فراهم آید. میلگردهایی که در تکمیل آرماتوربندی ها استفاده می شوند، همگی در قطرهای بزرگ هستند. چنین میلگردهایی را به این سادگی نمی توانید برش زده و فرم دهی کنید تا در نهایت ساختاری شبکه مانند را بسازید.

اگر چه برای این منظور انواع دستگاه های ساده دستی و یا نیمه اتوماتیک ابداع شده است. اما وقتی حجم میلگردها خیلی زیاد باشد و یا ساخت و ساز ما نیاز به سرعت عمل بالایی داشته باشد، لاجرم باید از انواع دستگاه اتوماتیک شده مانند قیچی خم و برش میلگرد استفاده کنیم.

البته دستگاه قیچی خم و برش میلگرد را در گونه های متنوع با طراحی ‌های تقریباً یکسانی می ‌سازند. همگی این ماشین ‌آلات از قاعده قدرت هیدرولیکی در تامین توان برای برش و یا خمکاری میلگردها استفاده می کنند. دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی نیز یکی از همین مدل دستگاه های توانمند است که به شکل تخصصی برای برش زنی میلگردها تا قطر ۲۸ میلیمتری طراحی شده است. در این مطلب همراه ما باشید تا به تحلیل فنی و نکات کاربردی از دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ بپردازیم.

قاعده طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی

اسلوب طراحی قیچی میلگرد بر 2 چرخ پیکانی متکی بر هدایت قدرت هیدرولیکی تعریف شده است. قدرت هیدرولیکی، یک اهرم تاثیرگذار در طراحی جمع بسیار بزرگی از انواع ماشین آلات صنعتی و نیمه صنعتی می باشد. در طرح ساخت سیستم های هیدرولیکی می توانیم فارغ از چالش تعریف سیستم های پیچیده مکانیکی، تنها با هدایت یک سیال پرفشار در لوله هایی مستحکم، قدرت بسیار بالایی را منتقل کنیم.

قدرتی که قرار است با حضور در انواع سیستم ‌های سیلندر پیستونی، انواع حرکت های مکانیکی در انواع بازوهای مکانیکی را ایجاد کند. در این مورد نیز از طریق تولید تا هدایت نیروی هیدرولیکی قصد کار با دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی را داریم. البته ماهیت قدرت هیدرولیک تولید شده در این دستگاه برای برش زنی میلگردها تا قطر ۲۸میلیمتری تعریف شده است.

تمام ماهیت تولید قدرت هیدرولیکی در طراحی دستگاه قیچی خم و برش میلگرد متکی بر حضور یک موتور تکفاز با عملکرد تحت ولتاژ ۲۲۰ ولت شهری می باشد. این موتور ساده برای به حرکت انداختن پمپ پیستونی دستگاه طراحی شده است.

موتور در جایی بر شاسی فلزی و مستحکم قیچی خم و برش میلگرد سوار است و از طریق یک تسمه بر شفت پمپ پیستونی دستگاه متصل می باشد. کارکرد موتور الکتریکی باعث عملکرد پمپ پیستونی است تا تحت این فرآیند، حجم سیال روغن در یک سیستم بسته هیدرولیکی تحت فشار بالا به حرکت درآید.

خروجی پمپ پیستونی در طراحی قیچی میلگرد بر هیدرولیکی، یک خط پمپاژ قدرتمند است که به سمت سیلندر در راس دستگاه هدایت می ‌شود. پیستون بزرگ و قدرتمندی تحت تاثیر نیروی روغن در سیلندر به حرکت در آمده تا قدرت کافی برای جابجایی فکی آهنی را تامین نماید. حالا بسته به اینکه چه نوع ابزاری بر فک آهنی دستگاه قیچی خم و برش میلگرد متصل باشد، عملیات برشکاری و یا حالت دهی میلگردها انجام خواهد شد.

البته در تمام ماجرای پیش رو که به تولید قدرت هیدرولیکی خارق العاده ‌ای انجامیده است، با یک خط فشار بسیار بالای روغن مواجه هستیم. لذا باید در طراحی چنین دستگاهی تمامی الزامات ایمنی و مباحث استاندارد فنی در طراحی سیستم های هیدرولیکی را رعایت کرده باشیم.

برای این منظور در طراحی هر نوع دستگاه قیچی خم و برش میلگرد، مانند همین میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی از طیف کامل و استانداردی در شیلنگ های فلزی مخصوص و اتصالات استیل ایمنی و حرفه‌ ای استفاده می ‌شود.

مشخصه های فنی در طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی

ماهیت طراحی بخش ‌های فنی برای هر دستگاه قیچی خم و برش میلگرد بر نوع الکتروموتور گنجانده شده در دستگاه در کنار نوع و ظرفیت پمپ پیستونی قرار دارد. به هر صورت باقی بخش‌ ها چیزی جز اتصالات هیدرولیکی و یک سیستم جک پیستونی ساده نمی باشد. دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی از یک موتور تکفاز ساده تحت قدرت 3 اسب بخار طراحی شده است.

استفاده از موتورهای تکفاز ایده موثر در طراحی چنین دستگاهی است. زیرا برق تکفاز ۲۲۰ ولت شهری، قدرتی است متداول که به راحتی در سطح هر کارگاهی حضور دارد و یا تامین می شود. این موضوع در مقدار فروش میلگرد بر 2 چرخ پیکانی تاثیر گذار است. زیرا به راحتی شرایط عملیاتی شدن پیدا می کند.

موتور ۳ اسب بخار تعریف شده در میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی محصول موتوژن بتونیر است. یک موتور با طراحی سرعت ۱۴۰۰ دور بر دقیقه. البته از آنجا که تولید این دستگاه ماهیتی کارگاهی دارد و می ‌توان از قطعات متنوع در مونتاژ نهایی آن استفاده کرد، بهره مندی از موتورهای چینی بازار هم مقدور می باشد.

آنچه مشخص است، قدرت کافی برای خم و برشکاری میلگردها تا قطر ۲۸ میلیمتری باید در قامت یک موتور سه اسب بخاری تامین شود. دستگاه از یک پمپ هیدرولیک ۱۶لیتری با قابلیت تامین قدرت بسیار بالایی استفاده می کند. این دستگاه تحت تاثیر قدرت هیدرولیکی تامین شده توسط موتور و پمپ هیدرولیکی قادر است میلگردها تا قطر ۲۸ میلیمتری را به راحتی برش زده و یا خم کاری کند.

اصول طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی

دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی به شکل یک دستگاه با استقرار مستقل طراحی نشده است؛ بلکه در قامت یک دستگاه فرغونی مانند طراحی شده تا به راحتی بتوان آن را با کمک یک کشنده ساده جابجا کرد.

ماهیت طراحی شاسی فولادین این قیچی خم و برش میلگرد متکی بر دو چرخ پیکانی است. بخش جلویی بر یک پایه فولادین سوار است. البته در این بخش جلویی از یک دسته بلند هم استفاده شده است. این دسته قرار است به هر نوع کشنده ‌ای متصل شده تا به راحتی بتوانیم کل دستگاه قیچی میلگرد بر هیدرولیک را جابجا کنیم.

در بخش متحرک این قیچی میلگرد بر هیدرولیک هم از دو چرخ با سایز پیکانی استفاده شده است. چرخ ها با سایز پیکانی از مدل‌ های استاندارد هستند. لاستیک این چرخ ها به راحتی در سطح بازار موجود است. در عین حال از آنجا که هدف از طراحی چنین قیچی خم و برش میلگردی رسیدن به یک الگوی فرغونی مانند برای حمل و نقل ساده بوده است، چنین چرخ های لاستیک داری انتخاب شده است.

موقعیت نصب موتور در بخش زیرین شاسی می باشد. پمپ نیز در امتداد محور موتور الکتریکی دستگاه آن هم تحت تاثیر یک شفت مستقیم قرار دارد. به این ترتیب عملاً تمام بخش های حساس فنی دستگاه دور از دسترس است و به این سادگی ها تحت تاثیر حوادث ناشی از فشار سنگین میلگردها قرار نمی ‌گیرند.

اما در بخش بالایی شاسی از یک سیستم پیستونی قدرتمند با قابلیت تنظیم زاویه استفاده شده است. یک شیر هدایت اهرمی نیز وظیفه تنظیم و کنترل حرکت جک پیستونی دستگاه را بر عهده دارد. این شیر درست در بخش میانی شاسی در کنار پیستون متحرک دستگاه قیچی خم و برش میلگرد سوار است تا حداکثر قابلیت دسترسی ساده را برای اپراتورها فراهم کرده باشد.

تمامی اتصالات در طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 اینچ چرخ پیکانی از جنس استیل مقاوم هستند. در این دستگاه شیلنگ های استاندارد برای طراحی سیستم های هیدرولیکی حضور دارند و محل اتصال نیز از طریق مهره های فولادین تهیه شده است. شیلنگ های هیدرولیک به کار رفته در طراحی نهایی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی قابلیت تحمل ۲۷۵ بار را دارند.

این مقدار خیلی فراتر از قدرت تولید شده در سیستم، برای برشکاری و یا خم کاری میلگردها تا قطر ۲۸ میلیمتر می باشد. البته در این دستگاه از تیغه های برش چهار طرفه با فک های قدرتمند فولادین استفاده شده است. این تیغه ها به راحتی قادر هستند تا کم عرض ترین بخش از میلگردها را هم برش بزنند.

در عین حال فک های قدرتمند گنجانده شده در میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی قابلیت خم زنی میلگردها تا قطر ۲۸ میلیمتری را دارند. این مقدار برای تکمیل عملیات بسیاری از فعالیت های عمرانی کفایت می کند. لذا در حضور یک دستگاه قیچی خم و برش میلگرد چرخ پیکانی به راحتی می توانیم تمامی پروسه های ساخت و ساز های مسکونی و جمع تقریبا کاملی از ساخت و سازهای صنعتی را تکمیل نماییم.

نیم نگاهی بر اجزای تشکیل دهنده قیچی خم و برش میلگرد

در این مطلب قصد اول و آخر ما در تدوین الگوی طراحی تا وجه کاربردی برای میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی بوده است. در مقدمات امر هم به بیان شرح تقریبا مفصلی از این ماشین توانمند داشتیم. اما در ادامه برای درک بهتر از مشخصه های فنی طراحی شده تا الگوی کارکرد دستگاه مورد نظر ما می ‌خواهیم تا این ماشین را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. لذا به تشریح کلی از اجزای تشکیل دهنده قیچی خم و برش میلگرد 2 چرخ پیکانی می‌ پردازیم.

این ماشین به مانند هر یک از دیگر دستگاه های مشابه که با هدف خم و برش میلگرد طراحی شده ‌اند، از بخش ‌های متعدد فنی اعم از الکتروموتور، پمپ، جک، شیر دستی، شیلنگ ها و چرخ های متحرک تشکیل شده است.

تمامی این بخش ها به ترتیبی حساب شده با الگوی کاملاً فنی بر شاسی دستگاه سوار هستند. چیدمان اجزا در نهایت الگوهای ایمنی کنار هم قرار گرفته اند تا کارکرد با این دستگاه قدرتمند را هر چه امن تر کرده باشند. در عین حال به موازات تامین امنیت، راحتی در حین کار نیز ملاک اصلی در طراحی است.

قیچی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی قابلیت کارکرد ساده و دم دستی را دارد. تقریبا هر کسی با اندک تأملی در ماهیت دستگاه به راحتی می ‌تواند از چند تا چون کار کردن با آن سر در آورده و به ترتیبی آن را راه ‌اندازی کند. با این مقدمه به تشریح ساده ‌ای از اجزای تشکیل دهنده میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی می پردازیم.

اجزای مختلف قیچی خم و برش میلگرد 2 چرخ پیکانی:

►   الکتروموتور:

قدرت سیستم هیدرولیکی دستگاه قیچی خم و برش میلگرد از طریق عملکرد موتور الکتریکی دستگاه تامین می شود. ماهیت طراحی سیستم های هیدرولیکی در هدایت قدرتمند موتورهای الکتریکی است. به شکلی که می توان با حضور موتوری ساده و کم توان قدرتی بسیار بالا تحت راندمان بسیار بالا را تولید کرد.

در این باره نیز شاهد بهره مندی از یک موتور 3 اسب بخار از نوع ۱۶۰۰۰ دور هستیم که تحت تاثیر ولتاژ تکفاز ۲۲۰ ولت شهری کار می کند. موتور از طریق یک اتصال ساده فاز و نول راه اندازی می شود. یک کلید سلکتوری ساده در مسیر راه اندازی این موتور پیش ‌بینی شده است. موتور خوش ساخت و قدرتمند باعث محبوبیت و افزایش میزان فروش میلگرد بر 2 چرخ پیکانی شده است.

►   پمپ قیچی میلگرد:

در بحث تامین قدرت ‌های هیدرولیکی، پمپ مهمترین بخش در طراحی دستگاه است. پمپ حد فاصل تبدیل قدرت مکانیکی موتور به قدرت هیدرولیکی است. در میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی از یک پمپ پیستونی با ظرفیت ۲۶ سی سی استفاده شده است. پمپ های پیستونی از بهترین ایده ها در تامین قدرت های هیدرولیکی هستند.

در این پمپ ‌ها، فشار سیال روغن در فضای پیستون تقریباً کوچک، به حرکت در می آید. پیستون تحت تاثیر موتور الکتریکی دستگاه حرکتی رفت و برگشتی دارد و در این مسیر سیال روغن را از داخل مخزن مکیده و در مدخل های خروجی با فشار بسیار بالایی پمپاژ می کند. پمپ پیستونی از اتصالات بسیار محکمی برخوردار است تا بتواند قدرت پمپاژی سطح بالای خود را برای هدایت بخش هیدرولیکی دستگاه در شرایطی کاملا ایمنی تامین کرده باشد.

►   جک دستگاه میلگرد بر:

بخش تامین قدرت در طراحی فنی قیچی میلگرد بر هیدرولیک است. این بخش در انتهای پروسه انتقال سیال تحت فشار روغن قرار دارد. میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی از یک جک بزرگ و قدرتمند استفاده می کند. جک یک مجموعه سیلندر پیستونی هیدرولیک است که در بخش انتهایی بر یک محور ساده سوار است.

با جابجایی بخش لولای محور مذکور می‌ توانیم ماهیت خم کاری تا قدرت برش زنی قیچی خم و برش میلگرد را تغییر بدهیم. جک از طریق دو شیلنگ هیدرولیک با پمپ پیستونی دستگاه در ارتباط است. یک شیلنگ برای ورود سیال تحت فشار و یک شیلنگ برای خروج این سیال.

بخش کاربردی دستگاه در انتهای کورس حرکتی پیستون جک تعریف شده است. بسته به نوع عملکرد، این بخش به یک بازوی مکانیکی برای خم کردن میلگردها و یک فک فولادین قیچی مانند برای برش زنی میلگردها متصل است.

►   شیر دستی:

از موتور تا پمپ و در نهایت گردش سیال در داخل جک فقط یک چیز را می ‌خواهیم. اینکه قدرت هیدرولیکی تحت هدایت، برای خم زنی و یا برشکاری میلگردها مورد استفاده قرار بگیرد. البته زمانی در این امر موفق هستیم که بتوانیم ماهیت سیستم هیدرولیکی را در کنترل خود داشته باشیم. برای این منظور از شیر ‌دستی هیدرولیکی استفاده شده است.

شیر هیدرولیکی یک شیر ساده اهرمی است که در مسیر انتقال سیال تحت فشار از پمپ به سمت جک قرار دارد. این شیر تحت کنترل اپراتور مدت زمان حضور سیال تحت فشار در پشت جک برای حرکت رو به جلو و یا باز کردن مسیر برای تخلیه جک را تامین می نماید.

►   شیلنگ ها:

ساده ترین بخش فنی و در عین حال مهمترین بخش تعریف شده در طراحی هر دستگاه قیچی خم برش میلگرد، شیلنگ های هیدرولیک تعریف شده در این سیستم می باشد. این شیلنگ ها محل عبور سیال تحت فشار است و قرار است ماهیت سیستم هیدرولیکی در قیچی خم و برش میلگرد را تامین نمایند.

تمام سیستم هیدرولیکی یک پروسه کاملاً بسته از پمپاژ تا تخلیه روغن می باشد که همگی آنها در یک سیکل کاری تحت حضور شیلنگ های مخصوص با درجه مقاومت بالا طراحی شده اند.

►   چرخ های متحرک:

میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی یک دستگاه سنگین وزن است. در عین حال لازم است تا از آن در فضاهای بسیار متنوع از ساخت و ساز استفاده کنیم. لذا باید توانایی حمل و نقل ساده قیچی خم و برش میلگرد را داشته باشیم. همه دستگاه ‌های مشابه در دسته قیچی خم و برش میلگرد به نوعی صاحب چرخ هایی برای جابجایی هر چه ساده تر هستند.

در طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی نیز از چرخ های متداول لاستیک دار پیکانی استفاده شده است. این دستگاه سوار بر دو چرخ به شکل فرغونی طراحی شده تا به حالت یدک کش از طریق ماشین های متداول ساخت و ساز به راحتی جابجا شوند.

اگر چه مدل های چهار چرخ خیلی محبوب و پرکاربرد هستند؛ اما این مدل های دو چرخ از قابلیت مانور مناسبی برخوردار هستند و در سطح عملیات های گسترده که نیاز به جابجایی بسیار دستگاه است، انتخاب مناسب تری می باشند. طراحی دو چرخ باعث کاهش قیمت میلگرد بر چرخ پیکانی شده است. بهر حال این دستگاه چه در شاسی و چه در تعداد چرخ از قطعات کمتری استفاده می کند.

مزایای استفاده از میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی

  • دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی در ابعاد کوچکی طراحی شده است. الگوی طراحی این دستگاه در تامین حداکثر قدرت با حداقل حجم و وزن در طراحی دستگاه است. در واقع بخش فنی تا قدرت خم کاری به مانند مدل ‌های چهار چرخ قدرتمند است؛ اما تغییر الگوی شاسی که به حذف دو چرخ انجامیده است، ماهیت طراحی دستگاه را بسیار کوچکتر و قابلیت حمل و نقل آن را بسیار ساده تر کرده است.
  • میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی به شکل فرغونی با یک محور یدک کش تعریف شده است. این دستگاه کوچک به سادگی بر عقب هر خودروی متداولی سوار شده و به راحتی قابلیت جابجایی وسیع، آن هم با سرعت بالا را دارد.
  • در طراحی بخش برنده میلگردها برای این قیچی خم و برش میلگرد از تیغه ها و فک ‌های فولادین کربن دیده که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند، استفاده شده است.
  •  سادگی در طراحی و ابعاد جمع و جور و در نهایت قدرت حداکثری در طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی، این دستگاه را برای حضوری قدرتمند در انواع کارگاه های ساختمان سازی مناسب کرده است. طراحی ساده و جمع و جور این ماشین در میزان خرید میلگرد بر هیدرولیک قید شده تاثیرگذار است.
  • طراحی ساده، راه اندازی آسان و مقدمات ابتدایی برای کار کردن با قیچی خم و برش میلگرد 2 چرخ پیکانی از جنبه‌ های این ماشین است. کار با ماشین آن قدر ساده است که تقریبا هر کسی می تواند به راحتی و در اندک زمانی اصول کار با آن را یاد گرفته و آن را راه‌ اندازی کند. این دستگاه برای مبتدیان بهترین است و در عین حال می تواند از پس فعالیت در دست کارکنان حرفه ‌ای هم برآید.
  • در طراحی این قیچی خم و برش میلگرد از تیغه های ۴لبه استفاده شده است تا با کند شدن هر یک از لبه ها بتوان لبه دیگر را تحت کار داشت و مراحل برش زنی را همچنان با کیفیت و قدرت مناسبی تداوم بخشید.

نکات تاثیرگذار در خرید میلگرد بر هیدرولیک

میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی یک تجهیز قدرتمند و تمام عیار ساختمان سازی است. تجهیزی که قرار است تحت سرعت بالایی حجم گسترده ‌ای از میلگردها را برش زنی کرده، آنها را به الگوی خاصی فرم دهی کند تا در نهایت بتوانیم انواع ساختارهای آرماتوربندی شده را به وجود آوریم. اما سوال کلیدی این است که یک دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی با قابلیت برش زنی تا خم کاری میلگردهای ۲۸میلیمتری تا چه اندازه کارایی دارد؟ اصولا قواعد در انتخاب قیچی خم و برش میلگرد کدام است؟

اولین نکته در هنگام خرید میلگرد بر هیدرولیک، توجه به ماهیت طراحی دستگاه است. اینکه دستگاه شما تحت تاثیر قدرت موتورهای تکفاز و یا سه فاز طراحی شده است. قطعا مدل های قدرتمندی که قابلیت برشکاری میلگردهای بسیار قطور را دارند، با حضور موتورهای سه فاز طراحی می ‌شوند. غالباً مدل های سه فاز برای کار در ابعاد صنعتی آن هم در خم و برش زنی میلگردهای عظیم الجثه کارایی دارند.

در مقابل وقتی می ‌توان قدرت برش زنی و خمکاری میلگردها را تحت قدرت محدودتری تامین نمود، قاعدتاً لزومی نیست تا مستلزم صرف هزینه، برای استفاده از موتورهای سه فاز باشیم. نمونه های تکفاز برای این منظور طراحی شده اند. میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی یک نمونه قدرتمند تکفاز است که به راحتی راه اندازی شده و قابلیت برش زنی میلگردها تا قطر ۲۸ میلیمتر را دارد.

در هنگام خرید میلگرد بر هیدرولیک لازم است تا به کیفیت تیغه ها، لبه های برش زننده، یونیت های هیدرولیکی و قابلیت پمپ دستگاه توجه کنید. این اقلام باید در کیفیت و کارایی مناسبی طراحی شده باشند. در مونتاژ نهایی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی نیز شاهد بهره مندی از متریال های خوش ساختی هستیم. تمامی اجزای فنی دخیل در عملکرد نهایی قیچی خم و برش میلگرد تحت تاثیر مونتاژ بهترین اقلام فنی بازار تهیه شده اند.

بهتر است در هنگام خرید میلگرد بر هیدرولیک از دستگاهی که یک سایز بزرگتر از بالاترین قطر میلگرد مصرفی در پروژه عمرانی شما است را انتخاب کنید. در این حالت برای همیشه مطمئن هستید که دستگاه قیچی خم و برش میلگرد توانایی انجام تمامی عملیات های عمرانی در سطح پروژه هدف را دارد.

از آنجا که هر دستگاه قیچی خم و برش میلگرد قرار است برای سالیان متمادی در طیف گسترده ‌ای از عملیات‌ های عمرانی مورد استفاده باشند، لذا بهتر است از همان ابتدا برآورد مناسبی از تیپ فعالیت های عمرانی خود داشته باشید تا به یک آینده نگری ساده، دستگاهی با ظرفیت کاری مناسب را تهیه کنید.

قیچی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی یک تجهیز است که در نهایت قدرت، قابلیت برش زنی میلگردها تا قطر ۲۸ میلیمتر را دارد. لذا برای برش زنی تا خم کاری هر نوع میلگرد که از قطری کمتر از ۲۸ میلیمتر برخوردار است، کاملا مناسب می باشد.

اگر چه دستگاه مونتاژ شده برای طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی از قطعات با کیفیت مناسبی برخوردار است؛ اما این دلیل نمی ‌شود که چشم بر استهلاک بالای این ماشین بسته باشیم. متاسفانه بسیاری در هنگام خرید میلگرد بر هیدرولیک به دنبال تهیه نمونه های دسته دوم هستند.

اما قطعاً نمی ‌توانند کارایی مناسب و سرعت عمل ایده ‌آل را در کار با قیچی خم و برش میلگرد دسته دوم تأمین نمایند. بهتر است تحت هر حالتی این دستگاه با هر ظرفیتی را در مدل های تازه و سالم خریداری کنید.

نکات کلیدی در کار ایمنی و اصولی با قیچی خم و برش میلگرد

فرقی نمی ‌کند که در سطح کارگاه از یک دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی استفاده می کنید و یا دیگر نمونه های سه فاز و شاید تکفاز را در اختیار دارید. در نهایت یک ماشین قدرتمند در کار با میلگردهای فولادین در اختیار شما است. ماشینی که می تواند قدرتی قابل توجه را تولید نماید.

قطعاً چنین ماشینی در سرعت بخشیدن به کار در عملیات عمرانی بهترین است. زیرا می تواند حجم بسیار گسترده ای از تعداد میلگردهای بسیار زیاد برای ایجاد سازه ‌های آرماتوربندی شده را در اندک زمانی ساماندهی کند.

اما آنچه مسلم است، نحوه کار اصولی با این ماشین قدرتمند می باشد. یک دستگاه قیچی خم و برش میلگرد، ماشینی گران قیمت، قدرتمند و استراتژیک است. ماشینی که برای سرعت بخشیدن به عملیات ‌های عمرانی آماده شده است. پس باید در کار با این ماشین توانمند مهارت های کافی داشته باشید. لذا بهتر است وقتی از یک دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی استفاده می کنید، نکات کلیدی زیر را در هر چه بهتر کردن کار رعایت کنید.

1-    یک فضای کار مناسب برای استقرار میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی فراهم کنید. غالباً میلگردهای خام برای تبدیل شدن به فرم های آرماتوربندی شده، طول بسیار زیادی دارند. لذا کار با آنها به فضای کافی نیاز دارد. بهتر است دستگاه قیچی خم و برش میلگرد خود را در کنار حجم میلگردهای خام مستقر سازید و فضای کافی برای تکمیل درست عملیات خم و برش زنی ایجاد کنید.

2-    تحت هر شرایطی با هر سطح عملیاتی در کار با قیچی خم و برش میلگرد، از تجهیزات ایمنی مناسب و کامل استفاده کنید. خصوصاً وقتی که در حین کار با دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی هستید، توجه به تامین الزامات ایمنی ضروری است. زیرا این ماشین در دسته مدل های قدرتمند با قابلیت برش زنی کامل قرار دارد.

میلگردها سنگین وزن، برنده و تیز هستند. لذا وقتی بدون استفاده از لوازم ایمنی با این ماشین ها کار می کنید، همواره در خطر آسیب های جدی بدنی هستید. در هر صورت استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد مانند دستکش، محافظ چشم، لباس کار آستین دار بلند، چکمه های ایمنی و محافظ گوش ضروری است.

3-    هرگز از مواد اشتعال زا در کنار محل کار دستگاه قیچی خم و برش میلگرد قرار ندهید. دستگاه قیچی خم و برش میلگرد با تکنیک خم سرد، عملیات برش زنی را نهایی می‌ کند. در این تکنیک هر قطعه میلگرد فولادین تحت فشار مستقیم تیغه های دستگاه برش می خورد. این برش خوردن ها مستعد تولید جرقه هستند.

جرقه هایی که گاها آنقدر بزرگ می ‌شوند که به سمت اطراف دستگاه پرتاب می ‌شوند. در این حالت اگر مواد اشتعال زا در محیط اطراف دستگاه حاضر باشد، خطر آتش سوزی وجود دارد.

4-    در تمام کار با دستگاه قیچی خم و برش میلگرد از سطح اندازه ‌گیری دقیق و همیشگی برخوردار باشید. یک عملیات برش زنی و یا خمکاری گاها با مقدار دفعات متوالی و زیاد همراه است تا فرمی مناسب برای نصب شدن در شبکه آرماتوربندی شده تهیه شود. در این حالت اگر از قبل معیار و اندازه ‌گیری مناسبی نداشته باشید، قطعاً دقت کار به شدت تحت تاثیر قرار گرفته، گاها باعث اتلاف میلگردها می شود.

5-   بهتر است قبل از آغاز به کار برش زنی تا خم کاری با میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی تمام طول میلگردها را اندازه زده و محل خم کاری را با گچ نشانه ‌گذاری کنید. اگر چه ممکن است در یک یا دو میلگرد ابتدایی از کارهای سری کاری با خطا مواجه شوید؛ اما خیلی زود روند درست کار را در اختیار گرفته، کلیت عملیات را به ‌درستی به پیش می رانید.

دستورالعمل های کلیدی در اصول نگهداری از قیچی میلگرد بر هیدرولیک

تقریبا تمام مدل های طراحی شده برای هر نوع دستگاه قیچی خم و برش میلگرد، اصول یکسانی را دنبال می ‌کنند. لذا در بحث تعمیرات و نگهداری نیز از قواعد مشخص و مدونی تبعیت می ‌کنند. این قواعد در کار با میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی مورد نظر ما نیز کاملا صادق است. لذا به جهت اصول نگهداری درست از قیچی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی به نکاتی که در ادامه مطرح می ‌شود، توجه داشته باشید.

  • هر بار برش زنی میلگردها و یا خم کاری آنها، فشار بسیار بالایی را بر فک اصلی دستگاه وارد خواهد کرد. در نتیجه این فک همواره در معرض شل شدن قرار دارد. لذا بهتر است به شکل دوره ای پیچ های اصلی به جهت استقرار فک‌ در دستگاه قیچی خم و برش میلگرد را بازدید نمایید. در امتداد این بازدید می توانید از استقرار درست قطعات فنی مانند پیچ های اتصال دینام، پمپ و شیر کنترل نیز بازدید کنید.
  • لازم است تا همواره آن هم به شکل دوره ای لبه های فک های خم کننده و یا برش زننده در دستگاه قیچی خم و برش میلگرد را گریس کاری کنید. این گریس کاری باعث روان شدن کار دستگاه خواهد شد و در عین حال مانع از ایجاد جرقه در اثر عملیات خم و برشکاری می شود.
  • ماهیت برش زنی میلگردها از طریق لبه های تیز و فولادین در تیغه های چهار پهلوی دستگاه خم و برش میلگرد تامین می شود. این لبه ها در اثر کارکرد طولانی مدت کند خواهند شد. لازم است تا به شکل دوره ای از این لبه ها در تیغه برش قیچی خم و برش میلگرد بازدید کنید و در صورت نیاز نسبت به تیز کردن لبه ها اقدامات لازم را به انجام رسانید.
  • شیلنگ ها نقش کلیدی در تکمیل عملیات کاری هر دستگاه قیچی خم و برش میلگرد بازی می کنند. این شیلنگ ها در طراحی دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی نیز جایگاه کلیدی دارند. پوسیدگی و یا ترک برداشتن جداره این شیلنگ ها، خطر نشت سیال روغن را به دنبال دارد. در این حالت هم استفاده از دستگاه خم و برش میلگرد خطرناک است و هم با نشت روغن از میزان قدرت و کارایی دستگاه کاسته خواهد شد. دقت کنید که شیلنگ های پوسیده شده، ترک برداشته و یا ترکیده که حالا نشت پیدا کرده ‌اند، قابل به تعمیر نیستند و باید در سریعترین زمان آنها را تعویض کنید.
  • اگر از دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی استفاده نمی کنید و قرار است تا دستگاه برای مدتی بدون کارکرد باشد، باید تمام دستگاه را با یک کاور مناسب بپوشانید. زیرا این دستگاه های قیچی خم و برش میلگرد غالباً در سطح کارگاه ‌های ساختمان سازی نگهداری می ‌شوند. عدم پوشش با یک کاور مناسب برای دستگاه قیچی خم و برش میلگرد باعث نفوذ گرد و غبار به داخل فضای جک و سیستم هیدرولیک دستگاه خواهد شد.

نکته های کاربردی در اصول تعمیر دستگاه قیچی خم و برش میلگرد

در سر فصل های قبلی مفصل از نکات تاثیرگذار در کارکرد اصولی تا نکات کلیدی در نگهداری حرفه‌ ای از دستگاه قیچی خم و برش میلگرد اشاره کردیم. به هر حال تمام آن دستورالعمل‌ ها و دیگر نکات حرفه ‌ای که باید در کار یاد بگیرید، برای بهبود روند کار تا سلامت دستگاه و اپراتورها در حین اجرای عملیات است.

اما این دلیل نمی ‌شود که دستگاه قیچی خم و برش میلگرد ما هرگز خراب نشود. این دستگاه مکانیکی هم به مانند هر دستگاه دیگری مستعد خراب شدن است. در این حالت باید درک درستی از اصول نگهداری تا تعمیرات حرفه ای دستگاه داشته باشید.

  • اصول طراحی هر دستگاه قیچی خم و برش میلگرد به شکل یک دستگاه بدون کاور است. تقریبا تمام بخش ‌های فنی در معرض تماشای شما هستند. این موضوع در طراحی میلگرد بر هیدرولیک دو چرخ پیکانی نیز کاملاً مشهود است. لذا در هنگام کار با قیچی میلگرد بر هیدرولیک دقت کنید که دستگاه در معرض باد و باران، خصوصاً رطوبت بالای محیط قرار نگرفته باشد.
  • تمام قدرت خم و برش زنی میلگرد در این دستگاه از طریق روغن حاضر در سیستم هیدرولیک تامین می ‌شود. لذا همواره از حضور سطح مشخصی از روغن در داخل مخزن دستگاه قیچی خم و برش میلگرد مطمئن باشید و در صورت نیاز روغن هیدرولیک مناسب را اضافه کنید.
  • قرار گرفتن طولانی مدت دستگاه قیچی خم و برش میلگرد در معرض تابش مستقیم آفتاب باعث فرسوده شدن شیلنگ های دستگاه خواهد شد. لذا همواره نسبت به سلامت شیلنگ ها و عدم ایجاد شرایط جهت فرسودگی آنها در قیچی خم و برش میلگرد همت کافی داشته باشید.
  • دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانیبرای برش زنی و خم کاری میلگردها تا ۲۸ میلیمتری طراحی شده اند. استفاده از دستگاه برای خم و برش میلگردها با قطر بیشتر باعث ایجاد فشار مضاعف بر موتور و سیستم هیدرولیکی قیچی خم و برش میلگرد خواهد شدکه قطعاً تبعات فنی نگران ‌کننده ‌ای دارد.
  • تیغه برش زنی تعبیه شده بر میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانیاز اقلام مصرفی دستگاه می باشد. این تیغه اگر چه از متریال فولاد سخت کاری شده است و به این سادگی ها کند نمی شود و در عین حال از چهار لبه تیز و برنده برخوردار است. اما به مرور زمان در اثر مصرف طولانی قابلیت برش زنی اصیل خود را از دست خواهد داد. تیغه های کند شده باعث ایجاد فشار مضاعف بر موتور و سیستم هیدرولیک دستگاه هستند. این تیغه های کند و مستهلک شده را به موقع تعویض کنید.
  • هرگز از تیغه های دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانیبرای برش زنی چند میلگرد آن هم به شکل همزمان استفاده نکنید. این کار باعث فشار زیاد بر تمام بخش های فنی اعم از موتور تا سیستم هیدرولیک در قیچی خم و برش میلگرد خواهد شد.

هر دستگاه قیچی خم و برش میلگرد در دسته ماشین ‌آلات ساده، کوچک اما تاثیرگذار در روند ساخت و سازهای عمرانی هستند. به هر صورت سازه های مدرن امروزی متکی بر ایجاد بتن مسلح در ابعاد گوناگون می باشند. بخشی از سازه و گاها کل اسکلت سازه تحت تاثیر حضور بتن مسلح ساخته می ‌شود.

در این حالت با حجم بسیار گسترده از شبکه ‌های آرماتور بندی شده مواجه هستیم. شبکه هایی که برای ایجاد آنها مستلزم صرف میلگردهای زیاد در فرم ها و برش ‌های خاصی هستیم که این ماجرا کاملاً زمان ‌بر است. در این حالت حضور یک دستگاه قیچی خم و برش میلگرد مناسب در افزایش سرعت اجرای عملیات تا دقت در برش زنی و فرم دهی میلگردها لازم است.

قطعاً در پروژه های بزرگ نیاز به جابجایی سریع و ساده قیچی خم و برش میلگرد داریم. دستگاه میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانی به حالتی یدک کشی مانند طراحی شده است تا به راحتی بتوان آن را به پشت هر نوع وسیله نقلیه متصل کرده جابجا کنید. این موضوع در سرعت اجرای عملیات تأثیر مستقیم دارد.

از طرفی طراحی جمع و جور، استفاده از فولاد کمتر در تکمیل شاسی فولادین دستگاه در کاهش قیمت میلگرد بر چرخ پیکانی تأثیرگذار بوده است. این قیمت میلگرد بر چرخ پیکانی به نسبت از رقبای برجسته و کاملاً بزرگ بازار فضایی رقابتی را تجربه می‌ کند. ماجرایی که در میزان فروش میلگرد بر 2 چرخ پیکانی تاثیرگذار بوده است.

به هر صورت اگر سرعت عمل در اجرای عملیات ‌های عمرانی را همراه با قدرت و دقت می‌ خواهید توجه به نکات فنی در طراحی میلگرد بر هیدرولیک 2 چرخ پیکانیقطعاً کار راه انداز است.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5