خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه تخلیه سوخت از موتور برق بنزینی

اولین قدم جهت تخلیه بنزین موتور برق باز کردن در باک

فهرست مطالب

موتور برق از جمله وسایلی محسوب می شود که نیازمند آن است که به خوبی نگهداری و سرویس شود تا در هنگام استفاده مشکلی پیش نیاید. در این مقاله سعی بر آن شده است تا نحوه تخلیه سوخت از باک و کاربراتور موتور برق شرح داده شود. زمانی که شما می خواهید بیش از 2 ماه موتور برق را داخل انبار نگهداری کنید، تخلیه باک اهمیت بالایی پیدا می کند. در صورت انجام ندادن این کار باید از تثبیت کننده سوخت که در جایگاه های سوخت و تعویض روغنی ها عرضه می شود، تهیه بفرمایید.

مراحل تخلیه سوخت

1-   درپوش مخزن سوخت را باز کنید تا در داخل مخزن هوا جریان پیدا کند.

 

اولین قدم جهت تخلیه بنزین موتور برق باز کردن در باک

2-   پیدا کردن سوییچ سوخت: شیر سوخت را بچرخانید تا در موقعیتی قرار بگیرد تا بتوان کاور پلاستیکی که دور لوله سوخت است خارج شود.

 

قرار دادن شیر سوخت موتور برق بنزینی در محل درست

3-   حذف کردن کاور پلاستیکی دور لوله سوخت: برای دستیابی آسانتر به لوله سوخت می بایست کاور دور آن را خارج کرد. این کار به وسیله 2 پیچ در جای خود قرار گرفته است. بنابراین شما نیاز به آچاری برای باز کردن آن دارید.

 

برداشتن کاور سوخت موتور برق بنزینی

4-   فشار دادن شیر سوخت (سوپاپ) از میان کاور: کاور را از جای خود خارج کنید و مطمئن شوید که سوپاپ در حالت بسته تنظیم شده باشد. تا در مرحله بعد هنگام باز کردن یک طرف لوله بسته باشد و بنزین خارج نشود.

 

بستن شیر سوخت موتور برق بنزینی

5-   باز کردن بست آلومینیومی لوله سوخت در سمتی که به مخزن سوخت وصل نیست. در هنگام باز کردن بست از سر تیوپی که داخل کاربراتور رفته است مقداری سوخت نشتمی کند که به وسیله یک پارچه آن قسمت را مهار کنید. سپس لوله را خارج کنید. اگر خارج کردن شلنگ سخت بود به وسیله یک انبردست آن را خارج کنید. توجه کنید بست لوله ای که داخل مخزن سوخت رفته است را باز نکنید چون باعث ریختن سوخت روی زمین می شود.

 

باز کردن لوله سوخت موتور برق بنزینی

6- قرار دادن سر لوله داخل مخزنی که برای نگهداری سوخت داخل مخزن موتور برق در نظر گرفته شده است.

معمولاً مخزن موتور برق های بنزینی بین 18 الی 40 لیتر می باشد. همچنین شما می توانید به جای نگهداری سوخت داخل مخزن مورد نظر ، سوخت را داخل مخزن خودروی خود ریخته و استفاده کنید.

 

قرار دادن مخزنی جهت تخلیه سوخت موتور برق

7-   شیر بنزین را باز کنید: اجازه بدهید سوخت داخل مخزن ریخته شود تا زمانی که مخزن موتور برق کاملاً خالی شود بعد از این کار لوله سوخت را وصل کنید و درپوش را سر جای خود قرار دهید.

 

خالی کردن سوخت موتور برق بنزینی

8-   کاربراتور: برای تخلیه سوخت داخل کاربراتور می بایست پیچی که روی بدنه کاربراتور تعبیه شده است. جهت تخلیه سوخت باز کرد. گاهی اوقات این پیچ روی موتور برق قرار دارد. بنابراین دفترچه موتور برق را مطالعه کنید تا از جای آن مطلع شوید.

 

تخلیه سوخت باقی مانده در کاربراتور موتور برق

9-   قرار دادن ظرف کوچک برای کاربراتور: زمانی که پیچ را باز می کنید سوختی که از کاربراتور خارج می شود مقدار اندکی می باشد. بنابراین یک ظرف کوچک برای این کار کافی است.

 

قرار دادن ظرفی جهت تخلیه سوخت کاربراتور موتور برق

10- پس از تخلیه کامل سوخت پیچ را دوباره سر جای خود ببندید.

 

 بستن پیچ کاربراتور موتور برق پس از تخلیه سوخت

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر