خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه جمع کردن گندم با علف زن به چه صورت است؟

شخص در حال درو کردن گندم به همراه دستگاه علف تراش و الحاقی گندم چین

فهرست مطالب

 

کشاورزانی که مزرعه کوچکی از گندم و برنج دارند؛ به منظور درو نمودن، برداشت گندم و برنج خویش نیاز به یک ابزار مناسب دارند تا به وسیله آن بتوانند محصول مزرعه را جمع آوری نمایند. یکی از ابزارهایی که در رسته دستگاه علف زن یا علف تراش قرار دارد، الحاقی دروگر علف‌ زن یا الحاقی علف جمع‌کن می‌باشد. این وسیله کارآمد و بسیار کارساز می‌تواند در کسری از ثانیه گندم‌ها را درو نموده و آن ها را به راحتی جمع آوری نماید. از الحاقی دروگر با نام‌هایی همچون علف جمع‌کن، گندم‌چین، هد گندم‌چین علف تراش و خوشه ‌چین نیز یاد می‌شود.

الحاقی درو گر علف زن

حال ممکن است این سوال پیش آید که به طور کلی اصلا دستگاه الحاقی دروگر علف زن چیست و چگونه می توان گندم با علف زن جمع نمود؟ یا به تعبیری دیگر نحوه جمع کردن گندم با علف زن به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما تا پایان همراه همراه باشید تا به پاسخ مورد نظر دست یابیم و چگونگی کار با این دستگاه را در زمین های زراعی آموزش ببینیم.

مزیت‌های استفاده از گندم جمع‌کن علف تراش

دستگاه الحاقی دروگر علف زن یکی از مجموعه الحاقی‌های علف تراش می‌باشد، که کاربردهای بسیار زیاد و جالب توجهی دارد.

کم کردن نیروی انسانی در زمان درو نمودن محصولات

با استفاده از گندم جمع‌کن علف زن، می توان تا حد بسیار زیادی نیروی انسانی را کمتر کرد و با سهولت و سرعت بیشتری روند جمع‌آوری گندم‌ها را در زمین‌های زراعی انجام داد. بنابراین دیگر به مانند گذشته نیست که نیازی به نیروی انسانی و فشار و اعمال بسیار زیادی باشد؛ بلکه کار برای کشاورزان و باغبانان ساده تر شده است و آن ها می‌توانند با استفاده از دستگاه الحاقی دروگر علف زن، گندم ها را خیلی زودتر و با سرعت بالاتر درو نمایند.

برداشت محصول به صورت کامل و یک تکه

استفاده از دستگاه الحاقی دروگر علف جمع کن به این صورت است که محصولات شما پراکنده نمی‌شوند و به صورت کامل و دسته‌ای می‌توانید محصول را برداشت نمایید.

افزایش سرعت کار حین برداشت محصول

الحاقی خوشه چین سرعت برداشت محصول را تا چندین برابر افزایش می‌دهد و خیلی راحت و بدون دردسر می توانید در مدت زمان کمتری، حجم قابل توجهی از گندم ها را در زمین های زراعی خویش جمع آوری نمایید.

ارزانی و قیمت مقرون به صرفه الحاقی گندم جمع کن

الحاقی خوشه‌چین ارزان‌ترین الحاقی علفتراش است، این تجهیز در قیمت های کاملا مقرون به صرفه و ایده آلی در بازار عرضه می‌شوند. در حال حاضر قیمت این تجهیز در مدل‌های معمولی حدود 290.000 تومان و در مدل‌های با کیفیت حدود 400.000 تومان است.

الحاقی خوشه‌چین  علف تراش

کاربردهای مهم هد گندم‌ چین علف زن

  • درو نمودن گندم و محصولات مختلف در زمین‌های کشاورزی
  • جمع‌آوری علوفه و کاه به صورت دسته‌ای برای دام
  • جلوگیری از پخش شدن و پراکنده شدن محصولات هنگام درو
الحاقی خوشه‌چین

نحوه بستن الحاقی دروگر روی علف تراش

دستگاه الحاقی دروگر علف زن روی علفتراش نصب می شود. برای این منظور می‌بایست قسمت علفپران دستگاه مربوطه را باز کرد و الحاقی دروگر علف زن را به جای آن بست و پس از بستن الحاقی، بایستی تیغه مورد نظر را روی گیربکس ببندیم. الحاقی گندم جمع‌کن علف زن وزنی در حدود 400 گرم داشته و توسط سه پیچ به سر علف تراش نصب می‌گردد. این الحاقی پرمصرف قابلیت نصب بر روی تمامی علف چین‌های پشتی و دوشی را دارا می‎باشد.

دستگاه علف زن به همراه الحاقی دروگر متصل به آن

نکته مهم هنگام نصب الحاقی خوشه‌ چین

در هنگام بستن الحاقی دروگر به این نکته توجه داشته باشید که پیش از روشن کردن دستگاه، بهتر است باری دیگر جوانب امر را بررسی نمود، تا تیغه به الحاقی گیر نکرده باشد. در صورتی که این امر صورت بگیرد؛ باید الحاقی را کمی خم کرد و سپس فاصله میان تیغه و الحاقی را به عنوان فاصله‌ای استاندارد مد‌نظر قرار داد. 

استفاده از این وسیله خیلی ساده است و با چند حرکت ساده می توان به راحتی این فرآیند را صورت بخشید و خیلی دقیق تر و منظم تر گندم های برداشت شده را به کمک وسیله ای به نام الحاقی دروگر علف زن درو نمود و آن ها را برای مصارف و اهداف مختلف مورد استفاده قرار داد.

جمع بندی خرید دروگر علف زن

در پایان جای دارد باری دیگر به این مسئله اشاره شود که دستگاه الحاقی دروگر علف زن از جمله دستگاه هایی به شمار می آید که می تواند عصای دست هر مزرعه دار و کشاورزی باشند تا با استفاده از آن خیلی راحت و بی دردسر به جمع آوری نمودن گندم ها با این دستگاه همت بگمارند. نحوه جمع آوری گندم در مزرعه های کوچک با استفاده از الحاقی دروگر علف زن بسیار ساده و کارآمد می باشد.

  • آیا امکان برداشت گندم به صورت دسته‌ای با علف زن وجود دارد؟

    بله. امکان برداشت گندم و جو به صورت دسته‌ای و یک تکه توسط الحاقی دروگر علف تراش وجود دارد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر