خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی

نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی

فهرست مطالب

سمپاشی درختان و گیاهان

امروزه به جهت آفت های مختلفی که ممکن است بنا به هر دلیل به مزارع کشاورزی و باغات مختلف وارد آید، می بایست محصولات کشاورزی و باغبانی خود را سمپاشی نمود تا از بروز هر گونه آفت در گیاهان و محصولات کشت شده خویش جلوگیری به عمل آورد.

بنابراین سمپاشی محصولات کشاورزی و باغبانی برای از بین بردن انواع آفت ها و حشرات مختلف یکی از راه های بهینه ای به شمار می آید که هر یک از کشاورزان و باغبانان بهتر است بدان توجه کافی را مبذول دارند تا در نهایت شاهد بارور نمودن محصولات و میوه های رسیده و خوشمزه ای شوند که می توانند با فروش عمده آن ها دست به سودآوری بزنند.

سم پاش فرغونی تجهیزی اعجاب آور جهت سمپاشی:

در این بین یکی از وسایلی که می تواند در سمپاشی درختان و گیاهان کشت شده شما عصای دست کشاورز و باغبان قلمداد گردد؛ دستگاهی به نام سمپاش فرغونی است. این که چرا به این دستگاه، سمپاش فرغونی اطلاق می گردد و چه کاربردی در مزارع کشاورزی و باغات مختلف دارد؟ از جمله سوالاتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پس ما را تا پایان همراهی کنید.

سمپاش فرغونی چیست و چه کاربردی دارد؟

سمپاش فرغونی یکی از رایج ترین دستگاه هایی در صنعت کشاورزی به شمار می آید که به وسیله آن کار سمپاشی گیاهان و درختان مختلف را انجام می دهند. استفاده از دستگاه سمپاش فرغونی کار شما را برای سمپاشی نمودن حجم وسیعی از مزارع و باغات شما آسان تر می نماید تا بتوانید در پروسه زمانی کمتری مزارع و باغات خود را سمپاشی نموده و آن ها را از هر گونه آفات کشاورزی و حشرات موذی دور نگه دارید. اصولا سمپاش فرغونی در انواع و اقسام مختلف خود نیروی خود را به وسیله یک موتور بنزینی می گیرد.

 این دستگاه دارای قطعات بسیار زیادی است که از آن جمله می توان به پمپ و شیلنگ و مخزن آن با حجم های متفاوتی اشاره داشت که به منظور سمپاشی درختان و گیاهان مورد استفاده واقع می گردد.

از آنجایی که سمپاش فرغونی در مدل های 100 و 200 لیتری روی شاسی با دو چرخ سوار می شوند؛ می توان به راحتی از آن ها در زمین های کشاورزی استفاده به عمل آورد و به علت همین دو چرخ بودن آن ها شبیه به فرغون می باشند. روی حساب همین شباهت به آن ها سمپاش فرغونی اطلاق می گردد.

البته به غیر از سمپاش فرغونی به آن ها سمپاش موتوری چرخدار نیز گفته می شود که به طور کلی خاصیت این دستگاه سمپاشی نمودن درختان و گیاهان مختلف می باشد.

کاربردهای سمپاش فرغونی:

کاربرد سمپاش فرغونی بدین ترتیب می باشد که دارای یک مخزن تحت فشار حاوی سم می باشد که به همراه وجود یک پمپ دستی یا موتوری در آن در مزارع کشاورزی و باغات مختلف محتوای موجود در درون مخزن را با فشاری بسیار بابلا و از طریق یک لوله مناسب پمپاز می کند تا گیاهان و محصولات کشاورزی را از هر گونه آفات و حشرات موذی و مضر در امان نگه دارند.

سمپاش فرغونی در مدل بنزینی از ابعاد بسیار بالای مخزن و موتور بهره مند می باشد که همین ابعاد بالای آن سبب می شود که توسط نیروی انسانی قابل حمل نباشد.

بنابراین برای استفاده از سمپاش فرغونی در مزارع کشاورزی و باغات مختلف می بایست تمامی اجزای این دستگاه همراه با نصب آن روی یک شاسی بسیار مناسب و مطلوبی بر دو چرخ سوار گردد کههمان طور گفته شد؛ درست شبیه به یک فرغونی می باشد که می توان از آن استفاده کرد. بنابراین این گونه از دستگاه ها را با نام سمپاش فرغونی بنزینی یاد می کنند.

چرا که موتور محرک پمپ آن از نوع بنزینی می باشد. در ادامه در خصوص نحوه راه اندازی این سمپاش فرغونی سخن به میان می آید تا بتوانند با آشنایی کامل نسبت به این دستگاه کارآمد و مفید در صنعت کشاورزی از وجود آن در مزارع و باغات خود به خوبی بهره مند شوید.

خرید سمپاش فرغونی

با ذکر مسائلی که در خصوص سمپاش فرغونی و استفاده مفید و به جا از آن در صنعت کشاورزی شده؛ کشاورزان بسیاری مجبور به خرید این دستگاه می شوند تا با پرداخت قیمت سمپاش فرغونی 100 لیتری یا 200 لیتری در انواع مختلف آن بتوانند رو به سمپاشی زمین های کشاورزی خویش آورند.

البته با توجه به نوسانات مالی نمی توان به طور دقیق قیمت سمپاش فرغونی 100 لیتری یا 200 لیتری را اعلام نمود ولی با این وجود با توجه به کارکرد فوق العاده آن می توان گفت که کشاورزان و باغبانان زیادی هستند که برای بهره مندی از این دستگاه رو به خرید آن می آورند.

نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی

پس از خرید سمپاش فرغونی 100 لیتری یا 200 لیتری با قیمت های مندرج شده در آن می بایست نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی 100 لیتری را نیز دانست تا بر حسب آن بتوان به خوبی از این دستگاه مفید و کارآمد به خوبی بهره مند شد.

برای استفاده از سمپاش فرغونی می بایست پیش از هر چیزی با قطعات آن آشنا شد تا با در نظر گرفتن هر یک از آن ها بتوان به راه اندازی و استفاده از این دستگاه در مزارع کشاورزی مبادرت ورزید.

پس از شناخت اولیه نسبت به ابزارآلات به کار گرفته شده در این دستگاه برای راه اندازی دستگاه سمپاش فرغونی ابتدا می بایست مخزن را با آب پر کرد و سپس سم را از طریق وجود یک صافی به درون آن مخزن ریخت.

در صورتی که سم شما به صورت پودری باشد؛ در این صورت بایستی ابتدا سم پودری مورد نظر را با آب محلول کرد و پس از آن محلول مورد نظر را درون مخزن ریخت. بعد از اجرای این کار و پیش از روشن کردن موتور دستگاه بایستی آن را به خوبی چک کرد و سپس موتور دستگاه را روشن نمود تا بدین ترتیب سمی را که درون مخزن ریختید؛ توسط شیر برگشتی به خوبی مخلوط گردد. پس از آن شیرهای سمپاشی را بایستی باز کرد.

بدین ترتیب دستگاه سمپاشی فرغونی آماده سمپاشی کردن می باشد و با یک سرعت ثابتی به روند خود ادامه می دهد و دستگاه شروع به سمپاشی نمودن زمین های کشاورزی و باغات شما می کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر