خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه کار با بتونیر برقی، بنزینی و دیزل

بتونیر گازوئیلی با موتور کاما

فهرست مطالب

نحوه کار با بتونیر برقی، بنزینی و یا دیزل

بتونیر یا میکسر بتن مقادیر زیادی از سیمان، آب و مواد مختلف را با هم ترکیب نموده و بتن تولید می کنند. برای آنکه بتن موثر باشد نیاز است که به خوبی و با سرعت زیاد ترکیب گردد که انجام این عملیات به وسیله دست مشکل و طاقت فرسا بوده و در صورت بالا بودن حجم غیرممکن است. از این رو بتونیر به عنوان ایده آل ترین ابزار ساخت بتن  از پروژه های کوچک خانه سازی گرفته تا پروژه های بزرگ ساختمانی به شمار می آیند.

در این قسمت ما چند مورد از نکات مهم در ارتباط با انتخاب بتونیر و انجام عملیات به واسطه آن را برای شما بیان می نماییم تا در هنگام کار با دستگاه  میکسر بتن دچار مشکل نشوید.

انتخاب بتونیر مناسب:

انتخاب ظرفیت مناسب بتونیر از سمت شما بسیار حائز اهمیت است و قبل از آنکه اقدام به خرید بتونیر نمایید حتما از ظرفیت مناسب میکسر موردنظر خود با توجه به حجم کاری که می خواهید انجام دهید، مطمئن شوید.

پیشنهاد میکنم نگاهی به مقاله نکات مهم در خرید بتونیر بیاندازید تا اطلاعات کاملتری کسب کنید. 

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام انتخاب بتونیر (مخلوط کننده بتن) باید به آن توجه داشت، ظرفیت آن است. اگر قصد در حجم بالایی بتن ایجاد نمایید، از بتونیرهای  با ظرفیت بالا استفاده کنید تا در یک مرحله کل بتنی که نیاز دارید را برای شما فراهم سازد و انجام عملیات سهل و آسان گردد.

نوع موتور بتونیر:

یکی از موارد حائز اهمیت که باید به آن توجه نمود برقی، بنزینی و یا دیزلی بودن موتور بتونیر که وظیفه چرخش دیگ را بر عهده دارد، می باشد. چنان چه در محل پروژه برق تکفاز و یا سه فاز در دسترس است، بهترین انتخاب بتونیر برقی است. چنان  چه قصد کار در مناطقی را داشته که فاقد برق بوده، اما آب و هوای متعادلی دارند یکی از بهترین انتخاب بتونیر بنزینی است و چنان چه منطقه آب و هوایی گرم و خشک بوده و برق در دسترس نیست، ایده آل ترین انتخاب بتونیر دیزلی می باشد.

بتونیر گازوئیلی با موتور کاما

ایمنی و نوع پروژه بتن ریزی:

میکسری را انتخاب کنید که ایمنی کامل و کافی را دارا بوده و آسان برای استفاده در محل پروژه است. به منطقه ای که در آن کار می کنید کاملا توجه داشته و مدنظر داشته باشید که در صورت نیاز به مواردی مانند ناهمواری زمین یا محدودیت فضا در محل پروژه توجه کامل کنید. یکی از بهترین راهکارها جهت استفاده بتونیر در زمین های ناهموار به کارگیری بتونیر چهار چرخ است.

نحوه استفاده از بتونیر:

کارکرد اکثر میکسرهای بتن شبیه هم بوده، با این وجود همیشه باید دستورالمعل ها را به طور کامل مطالعه نموه و از دستگاه به درستی و با خیال راحت استفاده نمود.

به موارد ایمنی هنگام کار با همزن بتن توجه کنید:

هنگام کار با دستگاه بتونیر همیشه از شلوار و لباس با آستین ها بلند، کفش های کاملا بسته، دستکش، و عینک ایمنی استفاده نمایید و هرگز دست و یا ابزارهای خود را در زمان روشن بودن دستگاه بتونیر، درون دیگ میکسر قرار ندهید.

منطقه کاری روشن و ایمن باشد و موانع در مسیر کاری وجود نداشته باشد. همچنین در هنگام بتن ریزی با علائم و تابلوها مشخص شود که به تازگی در محل بتن ریزی انجام گرفته و کاملا مرطوب است.

آماده سازی بتونیر:

قبل از شروع کار با میکسر آن را در محلی صاف و تراز و نزدیک به آب مستقر کنید. سپس دستورالعمل های مربوط به مخلوط کردن سیمان و آب را بخوانید و با درصدهای تعیین شده سیمان و آب را با هم ترکیب کنید.

نکته: به این مورد توجه داشته باشید که دیگ بتونیر را بیش از حد پر نکنید، این مورد علاوه بر فشار آوردن به موتور دستگاه ممکن است باعث بیرون ریختن مواد از داخل دیگ میکسر شود.

مخلوط بتن به درستی هم بخورد

در هنگام ترکیب کردن میکسر بسیار حائز اهمیت است که توجه داشته باشید که بتن خیلی مطوب یا خیلی خشک نگردد. این مورد بسیار حائز اهمیت است و کار ساده ای نیست و ممکن است یک اشتباه در کل عملیات بتن ریزی اختلال ایجاد کند.

ساخت بتن داخل دستگاه بتونیر

با دقت بالایی بتن را بریزید.

بسته به نوع بتونیری که شما استفاده می کنید، بتن را مستقیما به قالب یا بر روی سطح،  بریزید. یا آن را به داخل یک چرخ دستی بریزید و به محل موردنظر منتقل کنید. برای انجام عملیات بتن ریزی نیاز است که دو اپراتور به صورت همزمان همکاری داشته باشند. یکی از اپراتورها میکسر را هدایت کند و دیگری چرخ دستی را نگه دارد.

بتن را از بتونیر به آرامی و با خم کردن دیگ در زاویه ای کم از داخل دستگاه تخلیه کنید. از بتن ریزی با سرعت زیاد که ممکن است باعث از دست دادن کنترل دستگاه شود، خودداری کنید.

تمیز کردن بتونیر:

قبل از خشک شدن بتن بر روی بتونیر و داخل دیگ حتما باید آن را به طور کامل تمیز نمایید و بقایای بتن را از روی دیگ و داخل آن به طور کامل پاک نمایید. یکی از بهترین روش ها برای تمیز نمودن دیگ بتونیر ریختن کمی شن و ماسه و آب داخل دیگ و روشن کردن دستگاه به مدت چند دقیقه است تا کاملا داخل دیگ تمیز شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر