خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نکات کلیدی هنگام خرید و فروش میکسر بتن

میکسر بتن یا مخلوط کن بتن

فهرست مطالب

میکسر بتن یا مخلوط کن بتن

بتونیر نوعی ماشین است که برای مخلوط کردن و همگن کردن بتن استفاده می شود. مخلوط بتن تشکیل شده است از سیمان، ماسه و آب. اما این نکته مهم را همیشه مد نظر قرار دهید که ترتیب افزودن مواد در ساخت بتن مناسب برای ساختمان سازی بسیار مهم است. و نکته مهم دیگر این که هیچ گاه از بار اضافه زدن در میکسر بتن جدا خودداری کنید. این کار سبب آسیب به بتونیر و کم شدن عملکرد ان می شود. اگر مخلوط شما از دانه های سنگین مثل ذرات پانچی فولاد تشکیل شده است توصیه می کنیم که بار بتونیر را تا 50 درصد کمتر کنید.

هنگامی که بتن آماده استفاده می شود لازم است

به محل پروژه برده شود. برای همین بتونیر را به گونه ای می سازند که بتواند بر روی کامیون و یا هر نوع ماشین حمل کننده ای نصب شود. بتونیر با ابعاد و سایز کوچک تر دارای چرخ هستند و با آن بتونیر را به محل کار برده می شود.

مخلوط کن های بتن را در سایزهای مختلف می سازند. از انواع بزرگ صنعتی، کامیونی هستند و میکسر های در محل که قابلیت حمل دارند و برای کارهای تعمیرات منازل و اماکن استفاده می شود.

میکسر بتن یا مخلوط کن بتن

حجم میکسر بتن

ساخت میکسر بتن در حجم های مختلف ساخته می شود. اما این دستگاه بیشتر برای ساخت و سازها  مورد استفاده قرار می گیرند. بتونیر در حجم هی کوچک برای مخلوط کردن ملات و بتن استفاده می شوند. اما این وسیله کاربردهای دیگری نیز دارد. مثلا برای مخلوط کردن مواد شیمیایی و یا خوراک چهارپایان از آن استفاده می شود. اگر مقدار حجم این دستگاه در نظر گرفته شود می توان آن ها را به سادگی حرکت داد. بتونیر ها همچنین قابلیت مخلوط کردن سریع و با کیفیت بسیار بالایی دارند.

ملات ساز در حجم های 250 ، 350، 400، 750 لیتری ساخته و عرضه می شود. از نظر سوخت مصرفی هم به برقی، و بنزینی، و دیزلی دسته بندی می شوند. قدرت موتور هم در این بتونیر ها از 3 تا 10 اسب بخار متغیر است.

توجه به این نکته که هر مقدار که مخزن بتونیر بزرگتر باشد موتور آن نیز بزرگتر است می تواند شما را در انتخاب بتونیر مناسب برای کار کمک کند.

انواع بتونیر یا میکسر بتن

بتونیر ها از نظر مکانیزم کار نیز به انواع بتونیر دنده زیر، دنده کمر و رولیک لاستیک تقسیم می شوند.

بتونیر دنده کمر

این نوع پر مصرف ترین نوع بتونیر است. از بتونیر دنده کم در کارهای بتن آماده و کارهای تولید تیرچه و بلوک استفاده می شود. این دستگاه بتونیر از انواع دیگر صدای بیشتری تولید می کنند. اما استفاده از آن به علت تعمیر و نگه داری آسان بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر است. در انواع بتونیر باید برای سرویس کاری و یا تعمیرات از فرد حرفه ای کمک گرفته شود. اما این نوع معایبی نیز دارد. از جمله معایبی که در این نوع بتونیر قابل ذکر است زود خرده شدن دنده های چدنی آن است. این دنده ها را نمی توان با دنده آهنی تعویض کرد. همچنین صدای زیاد از دیگر معایب بتونیر دنده کمر است.

بتونیر دنده کمر یا دنده دور

میکسر بتن دنده زیر

ظرفیت در میکسر بتن دنده زیر از 250 شروع و تا 1000 تمام می شود. این نوع از بتونیر کم صدا و کم استهلاک هستند. اما باز هم نسبت به دیگر بتونیرها بیشتر استهلاک دارند. عیب این نوع در این است که حتما باید فرد وارد و حرفه ای تعمیر و سرویس کاری آن را انجام دهد.

بتونیر لاستیک فشرده یا رولیک لاستیک

اگر شما بتن در حجم بالا خواسته باشید مثل 750 یا 1000 لیتری. در این نوع بتونیر دیگ بسیار سنگین است و امکان انتقال نیرو از طبق دندانه میسر نیست. برای همین در این نوع از مکانیزم رولیک لاستیک استفاده می شود. در این نوع برای انتقال حرکت از الکتروموتور به دیگ از 4 غلطک لاستیکی استفاده می شود. این غلطک ها در زیر رولی که روی دیگ قرار دارد و آن را محکم نگه می دارد نصب می شوند.

ویژگی های میکسر بتن

در ساخت بتن باید به این نکته توجه شود که پیمانه کردن مواد سازنده بتن باید توسط یک فرد مجرب و آموزش دیده انجام شود. هر فردی نمی تواند یک بتن خوب و قابل مصرف تهیه کند.

بتونیر در ظرفیت های مختلف همراه با کوپله با انواع موتور بنزینی، دیزلی یا الکتروموتور برقی عرضه می شوند.

الکتروموتوربرقی خود به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می شود و ساده یا گیربکس دار هستند.  

بتونیر های قابل حمل نیز در دو نوع دو چرخ و چهار چرخ در بازار موجود است.

سرعت گردش موتور در بتونیر بر حسب دور در دقیقه تعین می شود که از 13 تا 17 متغیر است.

موتور گرداننده دیگ میکسر هم در سه نوع برقی، بنزینی و دیزلی موجود است.

میکسر بتن یا همزن بتن

مزایای بتونیر

-حلقه دنده آن مخصوص است و از یک ورق فولادی یک تکه ساخته شده است.

-قاب محکم دارد. این استحکام به ثبات بالای بتونیر کمک می کند.

-قاب قابل انعطاف دارد. این انعطاف به حول و نقل بتونیر سهولت و راحتی می دهد.

-جنس چرخ ها در بتونیر بسیار مناسب است و به آن قابلیت مانور بالایی می دهد.

-قطر مناسب درام برای این که مخلوط شدن در آن با کیفیت عالی انجام شود.

-چرخش و چرخیدن 360 درجه برای این که تخلیه بتونیر به سادگی و کامل انجام شود.

-محور هدایت بر روی بلبرینگ چسبیده شده نصب شده است.

موارد استفاده از بتونیر

1-از بتونیر در آزمایشگاه های صنعتی استفاده می شود.

2-میکسر و همزن ملات در کارگاه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

3-برای تولید بلوک  از آن برای میکس کردن مصالح استفاده می شود.

4-میکس کردن پودرهای سخت به جهت پوشش کفپوش های صنعتی.

5-برای بتن ریزی در پارکینگ ها و پروژه های بزرگ.

بتونیرهای 250 لیتری پرکاربردترین سایزهای میکسر بتن

مواردی که زمان هم زدن مواد در بتونیر را معین می کند

با توجه به این که باید همیشه یک فرد ماهر و آموزش دیده ترتیب موادی که در داخل بتونیر ریخته می شود را انجام دهد. زمان مناسب برای این که این مواد هم در داخل بتونیر هم بخورد و بتن آماده شده کیفیت مناسبی داشته باشد نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد تا این کیفیت بالاتر رود.

-نوع مخلوط کن

- اندازه پیمانه

-دانه بندی سنگدانه ها

- ظرفیت مخلوط کننده

-حداکثر اندازه سنگدانه

نحوه مخلوط کردن بتن در زمان ریخته شدن در بتونیر

انواع مختلف بتونیر در حجم های متنوع

میکسر بتن 2000 لیتری

این نوع به صورت ثابت بوده و 4 عدد غلطک لاستیکی دارد. این نوع برقی با تابلو برق و باکت دار به همراه پمپ شیر هیدرولیک موجود است.

بتونیر 1000 لیتری

دارای 4 چرخ جیبی و 4 غلطک پلاستیکی است. برقی و دارای تابلو برق است. سیستم دیزلی هیدروموتور دارد. در این نوع جک و باکت نیز موجود است.

بتونیر 800 لیتری

4 چرخ جیبی و گیربکس طبلی دارد. نوع برقی و دیزلی آن موجود است. این نوع دنده دور است و دیگ آن از جنس چدن  و جک دار است.

میکسر بتن 750 لیتری غلطکی

4 چرخ پیکانی دارد و 4 غلطک لاستیکی. سیستم برقی آن تابلو برق و جک و باکت دار است. اما سیستم دیزلی آن هیدروموتور است و تانک آب نیز دارد.

بتونیر 500 لیتری نیمه هیدرولیک

4 چرخ پیکانی روکش دار دارد. فرمان معمولی آن گیربکسی و دنده دور دیگ است. گیربکس در این نوع دور کم کن نیز دارد.

میکسر بتن 500 لیتری

4 چرخ پیکانی و سیستم فعال پدالی دارد. سیستم انتقال قدرت در آن تسمه پروانه است.

میکسر بتن 400 لیتری

4 چرخ پیکانی و فرمان معمولی و گیربکسی دارد. ورق دیگ در این نوع 3 میلی متر ضخامت دارد.

میکسر بتن 250 لیتری

2 چرخ پیکانی  و فرمان معمولی و گیربکسی دارد. در این نوع هم همانند 400 لیتری دیگ از ورق 3 میلی متری ساخته شده است.

بتونیر 120 لیتری آزمایشگاهی

بتونیر 120 لیتری دارای 2 چرخ صنعتی است. بسیار سبک و با امکان حمل و نقل ساده و راحت است.

بتونیر 120 لیتری دو چرخ صنعتی

تقسیم بندی بتونیر از نظر موتور

بتونیر برقی

میکسر بتن برقی بسیار پر کاربرد است. اگر در هنگام استفاده برق در دسترس باشد می توان از این نوع استفاده کرد. مزیت این نوع کارکرد خوب، هزینه پایین، جلوگیری از آلودگی هوا و دردسر کم است. نسبت به حجم دیگ از برق تک فاز و برق سه فاز استفاده می شود.

بتونیر بنزینی

در بعضی از مناطق دسترسی به برق مشکل است برای همین از بتونیر با موتور بنزینی استفاده می شود. این نوع فقط موتور آن با بنزین کار می کند و بدنه و اتاق آن مانند الکتریکی است.

میکسر بتن گازوئیلی

در منطق دور افتاده و غیر شهری برای بتونیر با قدرت بالا از موتور های دیزلی برای این کار استفاده می کنند. استفاده از بتونیر گازوئیلی به علت آلوده کردن هوای شهر و ایجاد سرو صدای بسیار مجاز نیست. در این نوع اتاق و بدنه کلا با انواع دیگر متفاوت است. زیرا در این نوع قدرت و حجم زیاد است.

بتونیر 120 لیتری برقی (آزمایشگاهی)

نکات مهم هنگام نگهداری بتونیر

1-بتونیر را باید بعد از هر بار مصرف به صورت روزانه شستشو کرد و نباید بتن داخل دیگ بماند. در صورت ماندن بتن در دیگ، بتن سفت شده و دیگ کارایی کمی پیدا می کند.

2-به دلیل وجود سیلیس در بتن باید تمام قطعات به صورت دوره ای تعمیر و چک شود. باقی ماندن  سیلیس دردیگ باعث سوراخ شدن آن می شود. دیگ را به طور کامل خالی کنید و سپس با آب به طور کامل شستشو دهید.

3-موتور بتونیر باید هر 6 ماه یک بار به صورت مرتب سرویس شود.

4-همیشه از قطعات اصل برای تعمیر بتونیر استفاده کنید. قطعات تقلبی از عمر دستگاه شما کم می کند.

5-در نوع باکت دار باید به صورت دوره ای روغن هیدرولیک آن عوض شود.

6- در صورت خرابی بتونیر دنده دور به شرکت سازنده مراجعه کنید. بتونیر ها در شرکت های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و استانداردهای معینی هر کدام برای ساخت بتونیر دارند.

7- برای تمیز کردن دیگ ای آجر استفاده نکنید. توجه کنید که به دیگ هنگام تمیز کردن با آجر و یا بیل ضربه نزنید. این کار باعث سوراخ شدن دیگ شما می شود.

8- در موقع کار کردن دیگ هیچگاه دست خود را درون دیگ در حال چرخش نکنید. این کار باعث آسیب دیدگی دست شما می شود.

همزن بتن سایز 250 لیتری دنده کمر

قیمت میکسر بتن

برای این که شما یک دستگاه بتونیر بخرید باید به نکات مهمی توجه کنید. اول این که شما بتونیر را برای چه کاری لازم دارید. بعد این که آیا شما در هنگام کار با بتونیر می توانید از برق استفاده نمایید. حجم دیگ آن چقدر باید باشد. شما چه مقدار می خواهید برای بتونیر خود هزینه کنید. موتور بتونیر شما از چه سوختی استفاده می کند. تمام این سوالات باعث می شود تا شما  بتوانید در انتخاب بتونیر مناسب خود موفق باشید.  قیمت میکسر بتن برقی با قیمت میکسر بتن دیزلی و قیمت میکسر بنزینی تفاوت دارد. همیشه باید اول بتونیر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس اقدام به خرید آن کنید. اگر شما فقط برای ساختمان خود بتونیر نیاز دارید. یک میکسر بتن با حجم کم می تواند نیاز شما را پاسخ گو باشد. اما برای ساخت یک آپارتمان با چندین طبقه، بتونیر با حجم بالا نیاز است. همچنین توجه به مقدار هزینه کرد خود نیز می تواند انتخاب نوع بتونیر را برای شما راحت تر کند.

فروش میکسر بتن

اگر شما برای خرید بتونیر برای خود هنوز هم دچار تردید هستید. می توانید با مراجعه به سایت فروشگاهی ما و مشورت با کارشناسان ما یک انتخاب مناسب داشته باشید. این افراد در سایت به طور مرتب آماده پاسخ گویی به شما مشتریان گرامی می باشند. لیست قیمت ها را در سایت ما ببینید. ما انواع بتونیر را با قیمت های بسیار مناسب به شما عرضه می کنیم. فروش بتونیر در سایت ما با قیمت بسیار مناسب است.  

نکات مهم هنگام خرید میکسر بتن

هنگام خرید از سایت های اینترنتی همیشه مراقب سایت های تقلبی و افراد سودجو باشید. از سایت های معتبر و معروف در این زمینه خرید کیند.به کشور سازنده بتونیر توجه کنید. بعضی از کشورها از محصولات تقلبی برای فروش بتونیر استفاده می کنند. همیشه از فروشنده کارت ضمانت کالا را دریافت کنید. محصولات را با کارت گارانتی خریداری کنید. از سایت های خرید کنید که خدمات پس از فروش کالا داشته باشند. از افراد آگاه و مطلع در زمینه خرید کمک بگیرید.

بتونیر آزمایشگاهی سایز 120 لیتری

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر