خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

هشدارهای مهم هنگام استفاده ماله برقی بتون

هشدارهای مهم هنگام استفاده ماله برقی بتون

فهرست مطالب

در هنگام استفاده و به کارگیری ماله پروانه ایتوجه به برخی از نکات و هشدارها علاوه بر جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه غیرمترقبه، باعث افزایش طول عمر دستگاه، تجهیزات و همچنین بالا رفتن ایمنی افراد در حین ماله کشی سطح بتن می گردد. در ادامه برخی از مهمترین نکات ایمنی هنگام استفاده ماله موتوری بتن را برای شما شرح خواهیم داد تا با توجه به این نکات، سلامتی اپراتور و همچنین تجهیزات مورد استفاده به طور کامل تضمین گردد.

نکات ایمنی و هشدارها در هنگام استفاده ماله هلیکوپتری

1-    در هنگام روشن بودن ماله موتوری، به هیچ وجه دست و یا انگشتان خود را به موتور دستگاه نزدیک نکنید.

2-    به هیچ ماله کشی را در زمانی که گاردهای محافظ و تجهیزات ایمنی در محیط بتن ریزی شده وجود ندارد، انجام ندهید.

3-    به طور همیشگی انگشتان دست، موها، لباس و هرگونه وسیله ای که ممکن است باعث گیر کردن در ماله بنزینی گردد را از دستگاه دور نگه دارید. به این نکته نیز توجه نمایید که پوشیدن لباس های شل و یا بلند بسیار خطر آفرین خواهد بود.

4-    در صورتی که موتور ماله هلیکوپتری شما آب خنک بوده و به تازگی دستگاه را خاموش نموده اید، از باز کردن درب رادیاتور جدا خودداری نمایید. این عمل بسیار خطرآفرین بوده و باعث پاچش آب داغ می گردد.

5-    در حالتی که موتور داغ است و به تازگی آن را خاموش کرده اید، از باز کردن درب باک روغن جدا خودداری نمایید. این عمل بسیار خطرآفرین بوده و باعث پاچش روغن می گردد.

6-     در هنگام داغ بودن موتور از لمس نمودن سیلندر، اگزوز و اجزای موتور ماله پروانه ای جدا خودداری نمایید. قبل از تعمیر و نگهداری موتور ماله پروانه ای نیز اطمینان حاصل کنید که کلیه تجهیزات به طور کامل خنک گردیده اند.

7-    هرگز دستگاه را بدون فیلتر هوای موتور یا با فیتلر کثیف راه اندازی نکنید، این عمل ممکن باعث صدمات جدی به موتور دستگاه گردد. سرویس نمودن و تعویض فیلتر هوا در بازه های زمانی مشخص الزامی می باشد.

8-    به هیچ وجه به سرعت و دور موتور ماله هلیکوپتری که بر روی حالت پیش فرض کارخانه قرار دارد، دست نزنید. تغییر دادن سرعت ماله بنزینی ممکن است باعث صدمات و آسیب های جدی به موتور گردد.

9-    هنگام تعویض روغن و بنزین موتور دستگاه ماله موتوری بسیار احتیاط نمایید، تا از وقوع هرگونه احتراق یا حوادث ناگهانی جلوگیری به عمل آید.

10- به هیچ وجه دستگاه را در مناطقی که امکان اشتعال یا احتراق وجود دارد، استارت نکنید. کار کردن با ماله موتوری در این مکان ها بسیار خطرآفرین خواهد بود.

 

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با ماله پروانه ای

 

11- همیشه سوخت گیری دستگاه ماله بنزینی در مناطقی انجام گیرد که امکان جرقه زدن و یا شعله ور شدن بنزین وجود ندارد.

12- به هیچ وجه از سوخت های اشتعال آور برای تمیز نمودن دستگاه استفاده نکنید.

13- در محیط کار و در نزدیکی تجهیزات از کشیدن سیگار خودداری کنید تا امکان به وقوع پیوستن حوادث را بسیار پایین آورید.

14- نشستن یا قرارگیری افراد در محیطی که ماله کشی بتن انجام می پذیرید بسیار خطرآفرین و کاملا غیرمجاز می باشد.

15- در هنگام حمل و نقل ماله موتوری از طریق لیفتراک و یا چرثقیل، حتما موتور دستگاه را خاموش کنید.

16- در هنگام حمل و نقل دستگاه ماله پروانه ای حتما آن را با طناب و تجهیزات مناسب به طور محکم ببندید تا از آسیب رسیدن به دستگاه ممانعت به عمل آید.

17- در هنگام ماله کشی سطح بتن از تجهیزات ایمنی همچون دستکش، عینک محافظ، محافظ گوش، چکمه های مخصوص و لباس ایمنی و مناسب استفاده نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نیکاکورپ مراجعه نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر