خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ویبراتور تفنگی سوپرفوجی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ویبراتور تفنگی سوپرفوجی
  • ویبراتور تفنگی سوپرفوجی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

ویبراتور تفنگی سوپر فوجی در دسته شیلنگ ویبراتورهای دریلی قرار می ‌گیرد. این دسته از شیلنگ ویبراتورها در مدل‌ های کوچک با قابلیت حمل و نقل ساده طراحی شده اند تا بتوانند قدرت مانور بالایی را در حین عملیات ویبره زنی بتن تامین نمایند

بررسی فنی تا نگاه کاربردی از ویبراتور تفنگی سوپر فوجی

بتن مستحکم ترین متریال عمرانی است که حالا در سطحی گسترده و کاملاً متداول استفاده می شود. حالا هر جایی در هر کوی و برزنی که نگاه بیاندازید، انواع ساختمان ها و سازه های بلند مرتبه بتنی را مشاهده می کنید. سازه هایی که همگی با تکیه بر استحکام و ماندگاری بتن شکل گرفته اند. البته بتنی که طرح اختلاط خوبی را طی کرده باشد و در سطح پروژه به شکلی کاملاً یکدست و همگن، عاری از هر گونه حباب توزیع شده باشد، بتن مرغوب و ماندگاری است.

طرح اختلاط اصولی بتن ماجرای مفصلی است که قطعاً جای بحث دیگری دارد. اما مرحله توزیع یکنواخت و ساختار همگن بتن به شکلی که عاری از هر گونه حباب و خلل و فرج باشد، عملیاتی است که در سطح پروژه و از طریق ویبره زنی بتن انجام می ‌شود. انواع شیلنگ ویبراتورها را برای این منظور تهیه کرده ‌اند. در این مطلب نیز قصد تشریح یکی از مدل های کوچک و قابل حمل با عنوان تجاری ویبراتور تفنگی سوپر فوجی را داریم.

 ویبراتور تفنگی سوپر فوجی

ویبراتور تفنگی سوپر فوجی در دسته شیلنگ ویبراتورهای دریلی قرار می ‌گیرد. این دسته از شیلنگ ویبراتورها در مدل‌ های کوچک با قابلیت حمل و نقل ساده طراحی شده اند تا بتوانند قدرت مانور بالایی را در حین عملیات ویبره زنی بتن تامین نمایند.

یک ویبراتور دریلی مانند طرح ساخت ویبراتور تفنگی سوپر فوجی از طریق یک موتور الکتریکی جریان متناوب کار می‌ کند. غالباً قدرت ارتعاش اندکی دارند و با طول شیلنگی کوتاه برای ویبره زنی حجم های کم از بتن مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

آنچه مسلم است، هدف نهایی از وبیره زنی بتن، رسیدن به حجم یکدست از بتن می باشد. به شکلی که از توزیع یکنواخت و همگن بتن در کل فضا اطمینان داشته باشید و در عین حال توانسته باشید تا تمام حباب های مانده در اعماق بتن را خارج کنید. هر دستگاه شیلنگ ویبراتور با ایجاد لرزش هایی عمیق در عمق بتن باعث خارج شدن حباب ها شده و حجم بتن را یکدست می ‌کند.

در این بین باید تناسبی میان حجم بتن و قدرت ایجاد ارتعاش وجود داشته باشد. برای بتن در حجم بالا و یا عمق زیاد که کاملاً سنگین وزن است، چاره ای جز استفاده از ویبراتورهای قدرتمند و بزرگ جثه نداریم. اما برای فضاهای کوچک از بتن که حجم عملیات بسیار اندکی را شامل می ‌شود، باید از شیلنگ ویبراتورهای کوچک جثه استفاده کنیم.

ویبراتورهای دریلی و در امتداد آنها ویبراتور تفنگی سوپر فوجی برای همین منظور طراحی شده اند. حالا در این مطلب همراه ما باشید تا به درک درستی از مشخصات فنی و قاعده طراحی و نکات کاربردی از ویبراتور تفنگی سوپر فوجی بپردازیم.

نگاهی در آشنایی با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی

ویبره تفنگی سوپر فوجی از دسته مدل های میان رده بازار است. یک محصول تقریباً خوش ساخت که سطح توانمندی های قابل قبولی دارد. شیلنگ ویبره تفنگی سوپر فوجی ساخت کشور چین است. این محصول از برند فوجی به طور کامل در داخل صنایع تولیدی کشور چین طراحی شده است.

همچنین از صفر تا صد عملیات تولید و مونتاژ نهایی این محصول نیز در داخل همان کشور انجام می ‌پذیرد. لذا در کار با  ویبره دریلی سوپر فوجی با یک ماشین تمام عیار چینی مواجه هستیم.

ویبره دریلی سوپر فوجی کیفیت ساخت متوسطی دارد. این محصول در رده مدل های میان رده بازار قرار می ‌گیرد. به تناسب همین جایگاه متوسط، قیمت ویبره دریلی سوپر فوجی هم رده متوسطی از سطح بازار را انتخاب کرده است. قطعاً در سطح بازار که باشید با انواع ویبراتور تفنگی های خوش ساخت تر که همگی قیمت بالاتری هم دارند، مواجه می‌ شوید.

اما این محصول با رویکردی اقتصادی طراحی شده است تا با ارائه کیفیتی متوسط و کارایی کامل سطح استانداردی از عملیات های متنوع ویبره زنی را انجام بدهد. البته قیمت ویبره دریلی سوپر فوجی بسته به نوع مدل تا ظرفیت طراحی شده برای آن متفاوت می شود. کمپانی فوجی این محصول را در رده های گوناگون با قابلیت های متنوع طراحی کرده است.

با یک ویبراتور تفنگی سوپر فوجی به راحتی و کاملاً استاندارد و پذیرفته شده می ‌توانید حجم کاملی از حباب های مانده در اعماق بتن را خارج کنید. محصولی که در کیفیت ساختی متوسط، طول عمر قابل قبولی دارد و در عین حال از پس سخت ترین عملیات هایی که می ‌توان از یک ویبراتور دریلی انتظار داشت بر می آید.

قابلیت کار با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی

آنچه مسلم است، در کار با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی در نهایت از یک ویبراتور دریلی خوش دست و قدرتمند استفاده می کنید. محصولی که قادر است به ایجاد ارتعاش فراگیر در حجم محدودی از بتن بپردازد. اما قطعاً یک سوال کلیدی مطرح است. اینکه اصولاً چرا باید به استفاده از تجهیزات قابل حمل مانند ویبراتور تفنگی سوپر فوجی توجه کنیم. در کلامی ساده تر، این محصول قرار است چه نوع امکانات و یا قابلیت هایی را در اختیار ما قرار بدهد.

1-    استفاده از شیلنگ ویبراتورها باعث می شود تا سطح بتن صاف و یکدست شود. وقتی حجم بتن را ویبره نزده باشید، حضور حباب ها و یا فضاهای خالی مانع از ساخته شدن ظاهر بتن خواهد شد. اما ویبره زنی، این بتن غیر همگن را تبدیل به یک سیال روان و متراکم می کند. لذا قطعاً در سطح با ظاهری کاملاً صاف مواجه هستیم. البته در حجم محدود باید از مدل های کم توان مانند ویبراتور تفنگی سوپر فوجی استفاده کنیم.

2-    وقتی حجم بتن را ویبره زنی نکرده باشید و این بتن از مقدار قابل توجهی حباب در خود داشته باشد، همواره احتمال ایجاد ترک وجود دارد. هر حبابی که در اعماق بتن مانده است، تحت تاثیر تغییرات دمایی از شرایط آب و هوایی مانند سرد و گرم شدن های متوالی از شب و روز، مستعد ایجاد ترک در حجم بتن می باشد.

ترک هایی که خطرناک هستند و قطعاً باعث نابودی سازه عمرانی خواهند شد. ویبره زنی در حذف این ترک ها تاثیرگذار است. البته مدل ها مانند ویبراتور تفنگی سوپر فوجی برای تکمیل عملیات در فضاهای محدود بتن ریزی شده طراحی شده اند.

3-    استفاده از ویبراتور تفنگی سوپر فوجی قدرت مانور بالایی را برای تکمیل عملیات های ویبره زنی بتن فراهم می کند. هر دستگاه ویبراتور دریلی قابلیت حمل و نقل ساده ‌ای دارد. لذا در ویبره زنی، قدرت جابجایی بالا برای رسیدن به حجم های دور از دسترس بتن را دارد.

مشخصه های فنی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی

ویبراتور تفنگی سوپر فوجی در دسته مدل ‌های دریلی با بدنه آلومینیمی قرار دارد. این محصول که ساخت کشور چین است، تحت حضور برق تکفاز ۲۲۰ ولت شهری کار می کند. در بطن فنی ویبره دریلی سوپر فوجی از یک موتور تکفاز ساده استفاده شده است. این موتور قابلیت تامین 1.2 اسب بخار قدرت را دارد. ارتعاش تولید شده از طریق مولد در ویبراتور تفنگی سوپر فوجی برای ایجاد ارتعاش موثر در شیلنگی با طول دو متری مناسب است.

شیلنگ ویبره تعریف شده نیز ابعادی 2 متری دارد. این شیلنگ ویبره که از متریال تقریباً مقاوم با ساختار ایده ‌آلی طراحی شده است، در انتها به یک پوکر مستحکم با قطر ۳۵ میلیمتری ختم خواهد شد. البته خود شیلنگ ویبره 2 متری دستگاه در قطر 1.5 اینچی طراحی شده است. این شیلنگ دو متری قابلیت تولید ارتعاش با فرکانس بالا و دامنه کوتاه را دارد که برای حضور در فضاهای بسیار محدود بتن ریزی شده کاملا مناسب است.

در خروجی قدرت ارتعاش ویبراتور برقی دریلی سوپر فوجی شاهد ایجاد فرکانس با مقدار ۴۰۰۰ دور در دقیقه هستیم. این مقدار سرعت موتور تحت تاثیر یک شفت انعطاف پذیر در اختیار شیلنگ ویبراتور دو متری قرار می گیرد تا در نهایت به مقدار ارتعاش ۱۲۰۰۰بار در دقیقه دست پیدا کنیم.

ماهیت طراحی عموم ویبراتور برقی دریلی ها در تولید ارتعاش با فرکانس بسیار بالا است. زیرا این ماشین باید در ویبره زنی حجم های بسیار کم و محدود بتن ریزی شده مورد استفاده قرار بگیرند. چنین فضاهایی نیاز به ارتعاش زیاد با دامنه کوتاه دارند. نیازی که به خوبی در خروجی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی تامین شده است.

این ویبراتور برقی دریلی ارتعاشی فراگیر با دامنه محدود 0.4 الی 0.6 میلیمتری در هر فرکانس را تولید می ‌کند. به این ترتیب به راحتی می توانیم در هر حجم محدود و حساس از بتن ارتعاشی خیلی ملایم و فرکانس بالا داشته باشیم.

اسلوب طراحی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی به شکلی است که در نهایت ما را به عملکرد ثابت در حین عملیات ویبره زنی می رساند. فرقی نمی کند که با چه میزان از حجم بتن مواجه باشید. قدرت ارتعاش تا دامنه فرکانس تولید شده این ویبره دریلی پوسته فلزی تقریباً ثابت است. لذا در تمام شرایط با عملکردی یکسان مواجه هستیم.

ویبره دریلی سوپر فوجی تحت اسلوب ارگونومیک با وزنی مناسب طراحی شده است تا قابلیت حمل و نقل کاملاً ساده ‌ای داشته باشد. این ویبره دریلی در سطح عملیات بتن ریزی قدرت مانور بالایی دارد و می ‌تواند برای مدت زمان طولانی به تکمیل ویبره زنی انواع گسترده از حجم بتن بپردازد.

در عین حال مشخصه های فنی تا قدرت گنجانده شده در ویبراتور تفنگی سوپر فوجی، ما را به یک ماشین با کارایی مکانیکی تقریبا مطلوبی می رساند. ماشینی که در طراحی تا ساخت آن از قطعات مناسبی استفاده شده است تا طولعمری طولانی را در کنار کارکردی ساده داشته باشد.

به هر صورت با کنار هم گذاشتن تمام نکات فنی در طراحی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی با یک محصول میان رده مواجه هستیم. محصولی که قدرت خوبی دارد. از طراحی فنی مطلوبی استفاده می ‌کند؛ اما این قدرت را از طریق متریال سطح متوسطی عرضه کرده است.

چرا به استفاده از انواع ویبره دریلی نیاز داریم؟

هر دستگاه از انواع ویبره دریلی مانند آنچه در ساخت ویبراتور تفنگی سوپر فوجی شاهد هستیم، طراحی کم و بیش یکسانی دارند. همگی این تجهیزات برای تولید ارتعاش با دامنه کم اما فرکانس بالا طراحی شده اند. مشخصا در خروجی عموم ویبراتور برقی دریلی ها شاهد قدرت ارتعاش خارق العاده ‌ای نیستیم. این ماشین ها در ارتعاش کم توان هستند.

اما چرا به استفاده از چنین ماشین های کم توانی نیاز داریم؟ اصولاً در بخش فنی تا قاعده طراحی انواع ویبره دریلی مانند ویبراتور تفنگی سوپر فوجی چه چیزی نهفته است که این ابزارهای بتن ریزی را تا این اندازه مهم و سودمند کرده است؟

ماهیت طراحی ویبراتور دریلی ها در تولید ارتعاش با فرکانس بالا و دامنه کوتاه است. یعنی دقیقا همان نوع ارتعاشی که برای حجم های کم اما عمیق بتن به آن نیاز داریم. حالا هر چه ویبراتور دریلی مورد استفاده ما در تامین این ارتعاش توانمندتر باشد، قطعاً در ویبره زنی حجم های اندک از بتن توانمندتر خواهد شد.

وقتی در فضایی با حجم کم اما عمق زیاد از بتن مواجه هستیم، ایجاد ارتعاش سنگین باعث به هم خوردن ساختار بتن می شود. به اصطلاح، بتن به دو فاز تبدیل خواهد شد. چنین حالتی قطعاً دیگر آن ساختار مستحکم و ماندگار پیش بینی شده را ندارد. حجم بتن متریالی است از دانه های شنی که توسط ملات سیمان و آب احاطه شده است.

البته در مقدمات امر اصطکاک بسیار زیادی میان دانه ‌های شن و ملات سیمان و آب وجود دارد. این اصطکاک مانع از احاطه کامل دانه های شن توسط ملات سیمان و آب خواهد شد. در نتیجه بتن ساختاری متخلخل گونه، غیر همگن با حباب های زیادی پیدا می کند.

ویبره زنی برای از میان برداشتن این حجم سنگین از اصطکاک است. هر چه حجم بتن بیشتر باشد، قاعدتاً باید از قدرت ارتعاش قوی تری هم استفاده کنیم. زیرا حجم زیاد باعث سنگین شدن بتن می ‌شود که ما را به سمت تولید ارتعاشی قوی ‌تر هدایت می ‌کند.

اما در نقطه عکس ماجرا، زمانی که با حجم بسیار کم از بتن مانند سقف های بتن ریزی شده و یا ستون های بتن مسلح مواجه هستیم، ویبره زنی های قدرتمند تاثیر مخرب در ماهیت بتن دارد. خصوصاً در فضاهای عمیق با حجم کم مانند آنچه در ستون های بتن ریزی شده شاهد هستیم.

اگر از شیلنگ ویبراتورهای قدرتمند در حجم های کم مانند ستون های بتن ریزی شده استفاده کنیم، ارتعاش قدرتمند باعث به حرکت درآمدن دانه‌ های سنگین شن خواهد شد. این دانه های سنگین در سمت کف فضای قالب بندی شده حرکت می‌ کنند. در این حالت پس از اتمام ویبره زنی با حالتی دو فاز شده مواجه هستیم که قطعاً خطرناک است و نمی ‌تواند ماهیت قدرتمند و ماندگار بتن را تامین نماید.

عموم شیلنگ ویبراتور دریلی ها مانند ویبراتور تفنگی سوپر فوجی طراحی شده اند تا در عمق زیاد انواع فضاها مانند ستون های بتن ریزی شده نفوذ کنند و با ایجاد ارتعاش کم توان و فرکانس بالا، بدون خطر دو فاز شدن بتن، همه حباب ها را خارج سازند.

ویبره تفنگی سوپر فوجی یکی از بهترین ها در سیار بودن

به طور حتم قابلیت حمل و نقل ساده از مهمترین دلایل در طراحی انواع ویبره دریلی می باشد. در این بین ویبراتور دریلی ای که بتواند قدرت حمل و نقل بهتری را داشته باشد، قطعا مزیت بالاتر و در عین حال فضای کاربردی بهتری را تامین می نماید. ویبراتور تفنگی سوپر فوجی یکی از بهترین ‌های بازار است که در سیار بودن حرف ‌های زیادی برای گفتن دارد.

اما نکته در چرایی طراحی چنین ویبراتورهای سیاری نهفته است. در واقع وقتی به ماهیت تا نیاز به استفاده از ویبراتورهای سیار می پردازیم، قطعاً با درک بهتری می توانیم به قدرت کاربردی نمونه های خوش دستی مانند ویبراتور تفنگی سوپر فوجی پی ببریم.

آنچه مشخص است، ماهیت طراحی تمامی شیلنگ ویبراتورها یکسان است. همه آنها برای ایجاد ارتعاش در عمق بتن طراحی شده ‌اند. پس همه آنها از مولدی قدرتمند در کنار شیلنگ ویبراتوری طویل و توانمند استفاده می‌ کنند. مولدی که می تواند هر نوع موتور الکتریکی تا بنزینی و دیزلی باشد و تنها برای تامین قدرت گردش محور فولادین شیلنگ ویبراتور ما طراحی شده است.

هر چه حجم بتن سنگین تر باشد، نیاز به ایجاد ارتعاش قوی ‌تری داریم. لذا باید از شیلنگ ویبراتورهای قدرتمندتری استفاده کنیم و در نهایت به مولدهای بسیار قدرتمندی می رسیم. لکن هر چه مولد قدرتمندتر باشد، قطعاً بزرگتر و ابعاد آن سنگین وزن تر است. اما آیا این مولدهای سنگین وزن قابلیت کار در تمام فضاهای بتن ریزی شده را دارند؟

اصولاً ویبراتورهای سنگین، قدرت بسیار بالایی در ارتعاش بتن تولید می کنند. اما عدم قابلیت جابجایی ساده آنها یکی از بزرگترین محدودیت ها می باشد. این در حالی است که عموم شیلنگ ویبراتورهای دریلی با قابلیت حمل و نقل ساده طراحی شده اند. یک شیلنگ ویبراتور دریلی به راحتی همراه اپراتورها در سطح هر فضایی از بتن جابجا خواهد شد و کاملاً فارغ از سنگینی مولدهای بزرگ جثه با قدرت مانور بالایی در هر فضایی به تکمیل عملیات ویبره زنی می ‌پردازد.

اصولاً طراحی قابل به حمل شدن مهمترین ویژگی از هر نوع ویبراتور دریلی است. در این بین اگر ویبراتور دریلی قابلیت حمل و نقل ساده تری داشته باشد و در عین حال قدرت ارتعاش مطلوب ‌تری را تامین نماید، قطعاً بیش از دیگر نمونه ها مورد توجه قرار می گیرد. این اصل ساده را در طراحی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی شاهد هستیم.

ویبراتور تفنگی سوپر فوجی با فرم ارگونومیک بسیار مناسبی طراحی شده است. این مدل وزن مناسبی دارد و کاملا خوش دست در اختیار اپراتورها قرار می ‌گیرد. از طرف می تواند قابلیت مانور بالایی داشته باشد. در عین حال فرکانس تولید شده سطح بالا در ویبراتور تفنگی سوپر فوجی، آن را از هر نظر مناسب کرده است. در این بین فقط بهره مندی از متریال های سطح متوسط است که اندکی دست این محصول را برای ورود در جمع تمام حرفه ای های بازار بسته است.

از ویبراتور تفنگی سوپر فوجی کجاها استفاده کنیم؟

قاعدتا نوع طراحی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی سطح کارایی تا محل عملیاتی شدن آن را مشخص خواهد کرد. به هر صورت در نهایت با در نظر داشتن تمام جنبه های طراحی تا قواعد فنی در این ماشین با یک شیلنگ ویبراتور دریلی خوش دست و مطلوب مواجه هستیم.

لکن برای خیلی ها سوال است که آیا در سطح عملیات عمرانی به حضور یک ویبراتور دریلی نیاز داریم؟ اصولاً از این ماشین چه هنگام باید استفاده شود؟ آیا می توان هر نوع عملیات بتن ریزی را با استفاده از یک شیلنگ ویبراتور دریلی، مانند ویبره تفنگی سوپر فوجی تکمیل کرد؟

قاعدتاً پاسخ به این سوالات منفی است. یک ویبراتور دریلی محدودیت ‌های گسترده ‌ای دارد. این دستگاه قدرت ارتعاش محدودی دارد. لذا نمی تواند در سطح عملیات بسیار پرفشار و گاهاً سنگین بتن ریزی کارایی داشته باشد. عمده فضاهای کاربردی برای انواع ویبره دریلی مانند ویبراتور تفنگی سوپر فوجی به قرار زیر هستند.

عمده کاربردهای ویبره دریلی سوپر فوجی:

  • فضاهای محدود بتن ریزی شده مانند ستون های بتنی که دارای ارتفاع زیاد با سطح مقطع کم می باشند.
  • فضاهای گسترده بتن ریزی شده که بتن در سطحی وسیع با ارتفاع کم توزیع شده است. سقف های بتن ریزی شده از این نمونه ها هستند.
  • قالب های پیچیده در اجرای سازه های بتنی از پیش ساخته شده، مانند مجسمه های بتنی، بلوک های بزرگ بتنی و... .
  • قالب هایی که فرم پیچیده ای دارند، مانند قالب های بتنی ریزی در صنعت آب و فاضلاب که اکثراً سازه ‌هایی گرد و بتنی هستند.
  • حضور در فضاهای محدود که قابلیت استفاده از ویبراتورهای سنگین وجود ندارد. مانند بتن ریزی سقف تونل ها و یا استفاده در معادن و هر نوع فضای مشابه.
  • حضور در نقاط با دسترسی سخت در عملیات ‌های عمرانی. هر نقطه از بنا که کاملاً دور از دسترس شیلنگ ویبراتورهای قدرتمند اما نصب ثابت باشد، می تواند از قابلیت یک شیلنگ ویبراتور دریلی استفاده کند.
  • انواع شیلنگ ویبراتور دریلی تجهیزاتی هستند که اگر چه کوچکند؛ اما قابلیت های بسیار زیادی دارند و می ‌توانند در فضاهای گسترده مورد استفاده قرار بگیرند. ویبراتور تفنگی سوپر فوجی یکی از نمونه ‌های ساده اما خوش دست بازار است که توانسته در جمع مدل های خوش قیمت بازار به عنوان یک نمونه موثر در ویبره زنی فضاهای محدود معرفی شود. با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی می توانید در سطح گسترده ‌ای از عملیات ‌های ریز و درشت عمرانی حاضر باشید.

اسلوب طراحی انواع ویبره دریلی

در این مطلب قصد بررسی فنی تا درک نکات کاربردی و همچنین اطلاع از روش کار با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی را داریم. اما آنچه مسلم است، تنها وقتی می‌ توانیم به درک صحیح از یک ماشین خاص برسیم که توانسته باشیم از نکات کلی در نحوه طراحی آن هم اطلاعات مفید داشته باشیم.

این نکته ما را بر آن داشته تا در بحثی مختصر به اسلوب طراحی تا روند کار در هر ویبراتور دریلی اشاره کنیم. قطعاً با درک این مبحث به راحتی می ‌توانید از نحوه عملیاتی شدن ویبراتور تفنگی سوپر فوجی هم سر در بیاورید.

اسلوب مقدماتی در طراحی انواع ویبره دریلی، ماهیت پرتابل (Portable) بودن آن است. مراد از کلمه پرتابل، طراحی دستگاهی است که خیلی ساده و راحت قابلیت حمل و نقل موثری داشته باشد. لذا وقتی با یک دستگاه پرتابل مواجه هستیم، باید مولد را به نوعی همراه خود داشته باشیم. در اینجا یعنی طراحی انواع ویبره دریلی، مولد یک موتور الکتریکی ساده و کوچک است که تحت ولتاژ ۲۲۰ ولت شهری کار می ‌کند و به خوبی در بطن دستگاه تعبیه شده است.

هر دستگاه ویبراتور دریلی چیزی شبیه به همان دریل های ساده خانگی است که تقریباً همه ما یکی از آنها را داریم و یا حداقل برای یک بار از آنها استفاده کرده ایم. این دستگاه های شبیه به دریل تنها اندکی از همان دریل های آشنا بزرگتر و سنگین ‌تر هستند و در نهایت تنها اندکی ما را به قدرت بالاتری می رسانند. لذا ماهیت طراحی انواع ویبره دریلی به تولید قدرتی خارق العاده برای ایجاد ارتعاش فراگیر نمی ‌انجامد.

عموم مدل های طراحی شده از عموم برندهای ریز و درشت بازار در نهایت انواع ویبره دریلی را در قدرت های مشخصی که خیلی هم زیاد نیست، طراحی می کنند. وقتی در حجم و وزن موتور با محدودیت مواجه هستید، قاعدتا خیلی نباید انتظار قدرتی بالا را داشته باشید. ویبراتور تفنگی سوپر فوجی هم در همین ماجرا طراحی شده است و چندان قدرت ارتعاش بالایی ندارد.

قدرت محدود باعث شده تا از شیلنگ ویبراتور های کوچک برای اتصال به ویبراتور دریلی ها استفاده شود. عموم شیلنگ های طراحی شده برای انواع ویبره در قطر 1.5 اینچی با سایزهای 1، 1.5، 2، 2، 2.5 متری می باشد. این مولدهای دستی که قابلیت حمل و نقل ساده را دارند به سختی می توانند از پس تامین قدرت گردش شیلنگ ها با طول بیش از 2.5 متر برآیند. در طراحی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی هم شاهد استفاده از شیلنگ ها با طول دو متری هستیم.

البته هستند برندهایی که مدلهایی از ویبراتور دریلی با قابلیت استفاده از شیلنگ های سه متری را طراحی کرده‌اند. در این حالت اگر چه قابلیت ویبره زنی دستگاه افزایش پیدا کرده است، اما در نهایت این افزایش قدرت باعث بزرگتر شدن موتور و سنگین تر شدن دستگاه خواهد شد که بر خوش دستی، قابلیت حمل و نقل ساده، طراحی ارگونومیک و در نهایت شرایط سیار دستگاه تاثیر منفی می گذارد.

انواع ویبره دریلی را در دو تیپ کلی طراحی می کنند. مدل هایی که قابلیت جدا شدن شیلنگ ویبراتور از شفت مولد را دارند و آنها که در ارتباطی یکسره از مولد تا محور شیلنگ ویبراتور طراحی شده‌اند. در مدل اول می توانید به راحتی شیلنگ ویبراتور را تعویض کنید.

این امکان در تیپ طراحی مدل دوم تقریباً غیر ممکن است. اما یکسره بودن طراحی دستگاه قابلیت کارکرد مطمئن تری را فراهم کرده است. هر چند می‌توانید با حضور در یک تعمیرگاه مجاز به راحتی اقدام به تعویض شیلنگ ویبراتور های معیوب داشته باشید.

مزایای استفاده از ویبراتور تفنگی سوپر فوجی

  • انواع ویبره دریلی دستگاه های کم حجم و سبک وزن هستند که توانمندی تقریباً کاملی در ویبره زنی حجم متوسط از عملیات ‌های بتن ریزی را دارند. همین کم حجم بودن که قابلیت حمل و نقل ساده ای را تامین کرده است، یک دلیل کلیدی برای سطح استقبال بالا از این محصول توانمند می باشد.
  • در عین حال وقتی در کار با ویبراتور دریلی هستید، دیگر اسیر مشکلاتی مانند تامین بنزین و روغن و ایجاد یک منبع قدرتمند انرژی نیستید و در عین حال دغدغه ای برای استقرار مناسب مولد ندارید. این همه باعث شده تا کارکردی ساده، روان و دم دستی را در ماهیت طراحی انواع ویبره دریلی داشته باشیم. البته برخی از مزایا در کار با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی را می توان در موارد زیر دسته بندی کرد.
  • ویبراتور تفنگی سوپر فوجی تحت تاثیر قدرت موتورهای الکتریکی کار می کند. لذا با این ماشین نیاز به تأمین مستمر سوخت بنزین و یا روغن نداریم. سادگی در راه ‌اندازی مهمترین ویژگی برجسته برای طراحی انواع ویبره دریلی مانند ویبره دریلی سوپر فوجی می باشد.
  • وقتی از موتورهای الکتریکی در راه اندازی ماشینی استفاده شده است، لاجرم دغدغه نگهداری کمتری نیز دارد. مانند طرح ساخت ساده ویبراتور تفنگی سوپر فوجی که تنها از یک موتور الکتریکی جریان متناوب استفاده می کند و نیاز به روان کاری ندارد. از این رو دغدغه ‌های جانفرسایی مانند تعویض روغن در کار با این ماشین وجود ندارد.
  • ویبراتور تفنگی سرپر فوجی مانند تمام مدل ‌های مشابه با طراحی کاملا سیار ساخته شده است. کافی است آن را در دست بگیرید و در سطح عملیات عمرانی به فعالیت مستمر ادامه بدهید. کار با ویبره دریلی سوپر فوجی بدون دغدغه برای پیدا کردن محل مناسب جهت استقرار موتور می باشد. موتور کوچک است و به هیچ حالت جاگیر نیست و بدون نیاز به مستقر شدن در فضایی مشخص عملیات ویبره زنی را انجام می دهد.
  • در طراحی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی از برق تکفاز برای راه اندازی موتور استفاده شده است. در برخی از این مدل ها از موتورهای DC استفاده شده استکه مشکلات خاص خود را دارند. اما استفاده از برق تکفاز تقریباً ساده ترین ایده در طراحی هر نوع ماشین موتوری شده است.
  • با تمام این تفاسیر همراه با حجم کامل مزایا در کار با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی در نهایتبا یک ماشین که قدرت تولید ارتعاش محدودی دارد مواجه هستیم و نمی ‌توانیم با این ویبراتور در هر سطح گسترده عملیاتی حاضر باشیم. هنر کار با انواع ویبره دریلی در استفاده درست و به جا از این ماشین تولید ارتعاش است. استفاده در حجم و فضای مناسب که باعث ویبره زنی کامل توسط دستگاه می شود.

بدنه آلومینیومی برگ برنده در محصول کمپانی سوپر فوجی

اگر چه ماهیت طراحی انواع ویبره دریلی در کم حجم بودن، سبک بودن و در یک کلام حمل و نقل ساده تنظیم شده است. اما این دلیل نمی شود تا در طراحی این تجهیز نکات ایمنی، استحکام بدنه و جزئیات کیفی را فراموش کنیم.

یکی از چالش های جدی در تمام عملیات ‌های عمرانی، خصوصاً مراحل بتن ریزی، درگیر شدن با شرایط بسیار سخت کار است. تا جایی که هر ابزار و یا ماشین با خطر آسیب های جدی دست و پنجه نرم می ‌کند. اینجاست که طراحی مقاوم دستگاه تبدیل به برگ برنده آن ماشین خواهد شد.

انواع ویبره دریلی را در دو تیپ بدنه پلاستیکی و بدنه آلومینیومی طراحی می کنند. در مدل های بدنه پلاستیکی از یک نوع پلیمر کاملاً مقاوم که تحت پلاستیک فشرده شده ساخته شده است، برای طراحی بدنه استفاده می کنند.

این بدنه پلیمری ساختاری کاملا مقاوم، شکل پذیر و ماندگار دارد. در عین حال قابلیت کافی برای تقابل با شرایط سخت محیط مانند حضور در محیط مرطوب را دارد. اما در نهایت متریال بدنه پلاستیکی است و ممکن است تحت فشار سنگین کار و یا افتادن از دست اپراتورها بشکند.

در مقابل ویبراتور دریلی های بدنه آلومینیومی حضور دارند. مدل هایی که از قابلیت فرم پذیری، استحکام و ماندگاری بالای آلومینیوم برای ایجاد ساختار نهایی دستگاه استفاده می ‌کنند.

این مدل ها به جهت استفاده از فلز آلومینیوم در طراحی بدنه کاملا مقاوم هستند و به راحتی می ‌توانند در قبال سخت ‌ترین شرایط در کارهای عمرانی و یا محکمترین حوادث مقاومت کنند. ویبراتور تفنگی سوپر فوجی یکی از همین مدل های بدنه آلومینیومی می باشد. در کل مزایای استفاده از ویبراتور دریلی آلومینیومی را می توان در موارد زیر دسته بندی نمود.

مزیت های پوسته آلومینیمی ویبره دریلی سوپر فوجی

  • در طراحی ویبراتور دریلی آلومینیمی قابلیت استفاده از موتورهای قدرتمندتری به نسبت از بدنه پلیمری وجود دارد. زیرا بدنه های آلومینیومی توانایی پذیرش قدرت بالایی از موتورها را دارند.
  •  ویبراتور دریلی پوسته فلزی سبک وزن است. سبک وزن بودن فلز آلومینیوم باعث شده تا هر دستگاهی که از چنین بدنه‌ هایی استفاده می ‌کند کاملا سبک باشد. کاربران این سبک وزن بودن ویبره دریلی های پوسته آلومینیومی را دوست دارند.
  • مقاومت بالا در برابر انواع حوادث. یک ویبراتور دریلی آلومینیومی هرگز تحت تاثیر فشارهای سنگین کار نمی‌ شکند.
  • فرم پذیری مناسب آلومینیوم باعث شده تا طراحی این دست از ویبره دریلی پوسته فلزی شرایط کاملا ایده آل و ارگونومیکی داشته باشد.
  • البته با تمام مزیت ها در طراحی ویبراتور دریلی پوسته فلزی این تجهیزات مستعد هدایت جریان برق در سطح بدنه های فلزی خود هستند که لزوم توجه به سطح عایق بندی کامل را ضروری می ‌کند. در طرح ساخت ویبراتور تفنگی سوپر فوجی علاوه بر ایجاد شرایط ایده‌ آل قید شده، از عایق بندی کامل برای هر چه امن تر کردن کار با این تجهیزات اعمال شده است.
  • یکی از نکات در طراحی پوسته های فلزی افزایش قیمت نهایی محصول است. غالبا قیمت ویبره دریلی پوسته فلزی به نسبت از مدل های پلاستیکی بالاتر است. اما در بحث طراحی ویبره دریلی سوپر فوجی موضوع قیمت مد نظر قرار گرفته است. قیمت ویبره دریلی پوسته فلزی طراحی شده از برند سوپر فوجی با توجه به سطح امکانات محصول، شرایط کاملا ایده آل و رقابتی با دیگر محصولات مشابه بازار دارد.

نکات کلیدی در استفاده از ویبراتور تفنگی سوپر فوجی

  • در حین کار با ویبراتور تفنگی سوپر فوجی دقت کنید تا فشار ناگهانی و یا ضرباتی غیر عادی بر دستگاه وارد نشود. این دستگاه به شکل تخصصی برای ویبره زنی در حجم کم از بتن طراحی شده است. لذا برای مصارف در حوزه ‌هایی خارج از دایره عملیات های بتن ریزی از این دستگاه استفاده نکنید.
  • در تمام مراحل کار با انواع ویبره دریلی باید از سلامت کلید اضطراری دستگاه اطمینان داشته باشید. این کلید راه حلی ایمن در مواجهه با چالش‌ های پیچیده و خطرناک در حین کار می باشد. ویبراتور دریلی سوپر فوجی از چنین کلیدی بهره مند است.
  • سطح عملیات ویبره زنی بتن غالباً با کثیف شدن بدنه ویبراتور دریلی همراه است. از طرفی لازم است تا همواره این ماشین را در بهترین حالت ممکن داشته باشید. پس باید تمیز کاری ویبراتور تفنگی سوپر فوجی را جدی بگیرید. البته قبل از هر گونه اقدام برای تمیز کاری و یا انجام سرویس های دوره ای، از خاموش بودن دستگاه و از برق کشیده شدن آن اطمینان داشته باشید.
  • از کارکرد ممتد، آن هم به شکل طولانی با انواع ویبره دریلی جداً خودداری کنید. همین ویبراتور تفنگی سوپر فوجی مورد نظر ما قابلیت تولید ارتعاش بسیار گسترده ‌ای دارد. لذا در کارکرد ممتد و طولانی مدت، خطر ایجاد انواع بیماری های عصبی و عضلانی وجود دارد.
  • لازم است تا در کار با دستگاه ویبراتور دریلی، بازه زمانی های متناوب را انتخاب کرده باشید و در طول این بازه های زمانی تعریف شده، مدت زمان استراحت کافی تعریف کنید.
  • اگر عملیات ویبره زنی تمام شده است و حالا قصد نگهداری اصولی از ویبراتور تفنگی سوپر فوجی را دارید، لازم است تا آن را در یک محیط کاملاً خشک به دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید.
  • هرگز به افرادی که از اصول کار با ویبراتور دریلی آگاهی ندارند، اجازه فعالیت با این گونه ماشین ها داده نشود. خصوصا ویبره دریلی پوسته فلزی که غالباً در مدل ‌های قدرتمندی طراحی می‌ شوند. افراد ناآگاه یا به خود آسیب می زنند و یا باعث تخریب بخش ‌های فنی دستگاه می‌ شوند.
  • از اصابت مستقیم پوکر به اجسام سخت جداً خودداری کنید. پوکر قطعه مکانیکی بسیار حساسی است که قابلیت تبدیل قدرت گردشی به حرکت ارتعاشی را دارد. این قطعه باید در داخل حجم بتن به ارتعاش در آید. لذا مراقب باشید که در زمان فعالیت و حتی در زمان خاموشی، سر آزاد پوکر به شدت با اجسام سخت مانند سطوح سنگی و فلزی برخورد نداشته باشد.

مراحل کار ویبره زنی با ویبراتور بدنه فلزی سوپر فوجی

  1. در مقدمات امر باید از مونتاژ بخش‌ های فنی ویبراتور تفنگی سوپر فوجی اطمینان داشته باشید. برای این کار با دقت کافی شفت خروجی موتور ویبره دریلی سوپر فوجی را به داخل بخش فلنچی شکل انتهای شیلنگ ویبراتور وارد کنید.
  2. لازم است تا شیلنگ ویبراتور را بر شفت موتور محکم کنید. برای این منظور مهره ای ماسوره ای تعریف شده است. شیلنگ ویبراتور از طریق یک رزوه چپگرد بر شفت متحرک موتور ویبراتور دریلی آلومینیومی سوپر فوجی متصل می شود. از آنجا که جهت گردش شفت راست گرد است، این اتصال چپگرد در تامین حرکت مطمئن شیلنگ تأثیرگذار است. زیرا در این حالت دیگر خطر باز شدن مهره از روی شفت موتور وجود ندارد.
  3. دستگاه از طریق یک کلید روشن و خاموش ساده فعال می‌ شود. اما از آنجا که کار با ماشین های ارتعاش همواره سخت و طاقت فرسا است، قطعاً نگه داشتن طولانی مدت این کلید روشن و خاموش کننده دشوار است.
  4. لذا توصیه می‌ شود تا از اهرم قفل کننده کلید که در بخش پایینی دسته دستگاه سوار است، استفاده کنید. البته اگر برنامه ای برای کارکرد طولانی مدت ندارید و عملیات ویبره زنی به شکل فرایندی مرحله به مرحله و متوالی صورت می ‌گیرد، توصیه می ‌شود که از این کلیدهای قفل کننده استفاده نکنید.
  5. اگر چه دستگاه ویبراتور تفنگی سوپر فوجی به حالتی کاملا مسلط و مستقل در دستان شما سوار خواهد شد؛ اما بهتر است سر آزاد شیلنگ ویبراتور را با کمک دست دیگر تحت هدایت بگیرید. سر شیلنگ ویبراتور، یعنی همان بخش لرزاننده پوکر را به شکل عمودی در عمق مورد نظر بتن فرو کنید.
  6. دقت کنید که در تمام مراحل ویبره زنی، همپوشانی کامل از تمامی سطح تحت بتن ریزی شده صورت گرفته باشد. هر شیلنگ ویبراتور حالا هر اندازه هم قدرتمند باشد، در نهایت قادر است محدوده مشخصی از فضای اطراف خود را ویبره زنی کند. در نتیجه وقتی سطح بتن تحت ویبره زنی زیاد می شود، باید نقاط محل فرود پوکر تحت همپوشانی هم باشند. قطعاً اطلاع از قدرت ارتعاش پوکر در هر شیلنگ ویبراتور برای ایجاد این همپوشانی الزامی است.
  7. پس از هر بار عملیات ویبره زنی باید مقدمات تمیزکاری نهایی دستگاه را طی کنید. دستگاه نباید با حضور آلایندگی ‌های بتن نگهداری شود. بتن مانده بر بدنه دستگاه و یا شیلنگ ویبراتور باعث تخریب آن می ‌شود.
  8. طی کردن این مراحل و رعایت دیگر اصول حرفه ای که مطرح کردن آنها خارج از حوصله این مقاله است، در ایجاد بتن مرغوب و عاری از حباب الزامی است. تقریبا همه این نکات برای تمام شیلنگ ویبراتورها صادق است و در این میان این ویبراتور تفنگی سوپر فوجی می ‌تواند شرایط کار مناسبی را تامین نماید.

چه زمانی برای استفاده از انواع ویبره دریلی مناسب است؟

در ویبره زنی بتن باید شرایط به گونه ‌ای باشد تا در نهایت از حصول بتن مرغوب و کاملاً یکدست شده اطمینان داشته باشیم. یک ویبره زنی ناقص و کوتاه نمی تواند حجم سنگین حباب ها را از داخل بتن بیرون بکشد. در عین حال ویبره زنی طولانی ‌مدت، خطر به هم خوردن ساختار بتن را به دنبال دارد.

از آنجا که عمده موارد استفاده از انواع ویبره دریلی در مواجهه با حجم ‌های اندک اما حساس بتن ریزی شده است، دقت در اصول درست ویبره زنی، خصوصا رعایت زمان ویبره زنی حائز اهمیت می شود. ویبره دریلی سوپر فوجی هم یکی از دستگاه ها با حضور در فضاهای خاص و حساس است. لذا در کار با این ماشین نیز باید کلیه نکات اصولی در کار را رعایت کنید.

مدت زمان ویبره زنی بتن کاملاً وابسته به میزان فرکانس ارتعاش تولید شده ویبراتور در کنار مقدار حجم بتن دارد. هر چه حجم بتن بیشتر باشد، قاعدتاً باید فرکانس ارتعاش بزرگتری تولید کنیم. در مقابل هر چه مقدار دامنه تا فرکانس ارتعاش شده توسط ویبراتورها بیشتر باشد، مدت زمان ویبره زنی حجم بتن هم کاهش پیدا خواهد کرد.

این یک دستورالعمل کلی برای تمامی شیلنگ ویبراتورها است. هر چه قدرت ارتعاش فرکانس را بیشتر می ‌کنید، لاجرم باید مدت زمان عملیات ویبره زنی را کاهش بدهید. اما در مورد کار با انواع ویبره دریلی مانند ویبره دریلی سوپر فوجی ماجرا اندکی متفاوت تر می شود.

زیرا در این فضای کاری اگر چه با حجم بالایی از بتن مواجه نیستیم؛ اما قرار است سر پوکر ویبراتور دریلی را گاها تا عمق زیاد بتن در فضاهای محدود بکشانیم. در این حالت قاعده ویبره زنی ماجرای متفاوتی دارد.

وقتی فضا محدود است؛ اما عمق قالب بتن ریزی شده زیاد است، همواره خطر دو فاز شدن بتن وجود دارد. چیزی شبیه به یک ستون قالب بندی شده را تجسم کنید، تمام بتن در تمام حجم قالب باید به شکل موثر و یکنواخت توزیع شده باشد.

اما آیا می ‌توان ویبره زنی تا عمق گاها 3 متری را بدون چالش در دو فاز شدن فضا انجام داد؟ چنین فضایی کاملاً مستعد ته نشین شدن ذرات سنگین بتن اعم از دانه ‌های شن و ماسه می باشد. در حالیکه باید سر پوکر را تا عمق حداکثر ستون کشانده و ویبره زنی را از اعماق انتهای آن انجام دهیم.

مهارت در ویبره زنی حجم های متنوع بتن ریزی شده، مهارت در تشخیص قدرت ارتعاش است. اینکه از چه نوع شیلنگ ویبراتوری آن هم با چه میزان قدرت ارتعاشی در چه بازه زمانی برای حضور در عمق بتن استفاده کنیم.

انواع ویبره دریلی ها مانند ویبره دریلی سوپر فوجی یکی از ویبراتورهای موثر در عملیات های گسترده ساختمان سازی هستند. قطعاً نمی ‌توان کل عملیات را با چنین دستگاه‌ های کم توانی به انجام رسانید. اما قطعاً برای فضاهای محدود و کوچک به حضور آنها نیاز داریم. لذا درک درست ارتعاش شیلنگ ویبراتور تا رعایت مدت زمان حضور پوکر در عمق بتن مهارتی است که باید در عمل و به شکل تجربی کسب کنید.

قواعد ویبره زنی در کار با ویبراتورهای دریلی

ویبره دریلی سوپر فوجی یک نمونه میان ‌رده بازار است که در قامت یک ویبره دریلی پوسته آلومینیمی می ‌تواند استحکام را همراه با کارایی مناسب عرضه کند. این مدل از انواع ویبره دریلی در صورت استفاده اصولی، قابلیت همگن کردن حجم گسترده ‌ای از بتن را دارد.

اما نکته در کارکرد اصولی با چنین دستگاهی است. در این بخش می خواهیم به نکاتی تاثیرگذار برای درک قواعد اصولی در ویبره زنی هنگام کار با انواع ویبره دریلی خصوصا محصول برند سوپر فوجی بپردازیم.

¨     در ویبره زنی باید ایجاد فواصل منظم با رعایت همپوشانی کامل نقاط تحت ویبره را رعایت کنید. هر دستگاه شیلنگ ویبراتور قادر به تامین مقدار فرکانس مشخصی است. فرکانسی که در نهایت به ایجاد دامنه ارتعاش ثابت می انجامد. به این ترتیب هر دستگاه شیلنگ ویبراتور تنها برای ارتعاش در محدوده مشخصی از فضای بتنی اطراف خود کارایی دارد. لذا قطعا نمی‌ تواند بتن در نقاط خارج از این محدوده را به درستی ویبره زنی کند.

در اینحالت توصیه می ‌شود که ویبره زنی در نقاط متعدد با رعایت نقاط همپوشانی صورت گیرد. برای این کار هم باید درک درستی از مقدار قدرت ارتعاش موتور ویبراتور داشته باشید تا حد فاصل نقاط ویبره زنی برای حداکثر همپوشانی را تامین نمایید. از آنجا که قدرت ارتعاش در خروجی شیلنگ ویبره دریلی ها اندک است، قاعدتاً باید از نقاط همپوشانی بیشتری در حد فاصل کمتری استفاده کنید.

البته از آنجا که غالباً از شیلنگ ویبره دریلی ها برای کار در فضاهای محدود بتن ریزی شده استفاده می شود، تعداد نقاط برای همپوشانی کامل فضا غالباً محدود در چند نقطه کنار هم است.

لازم است تا شیلنگ ویبراتور را به شکل عمودی در داخل حجم بتن فرو کنید. در تمام مراحل کار باید دقت کنید که پوکر به پایین ‌ترین بخش بتن رسیده باشد. حال باید این نکته ساده را برای فضاهای غالباً باریک اما عمیق در کار با انواع ویبره دریلی نیز به کار اندازید.

پس بهتر است تا قبل از آغاز عملیات، درک درستی از عمق فضاهای بتن ریزی شده داشته باشید تا بتوانید سر پوکر را به اعماق حجم بتن برسانید. در این حالت بدون آنکه سر پوکر خم شده باشد، عملیات ویبره زنی را نهایی خواهید کرد. این ویبره زنی های عمودی در توزیع و همگن شدن هر چه بیشتر حجم بتن تاثیرگذار است.

برای تشخیص مدت زمان کافی به جهت اتمام حضور پوکر در حجم بتن، لازم است تا تغییرات سطح بتن را مشاهده کنید. اگر در سطح بتن به غشای درخشانی تغییر حالت داد و یا در سطح بتن از حباب های بزرگی ظاهر شده است، لحظه نهایی برای حضور پوکر در عمق بتن می باشد. این نشانه خبر از احاطه شدن کامل تمام سنگریزه ها توسط ملات بتن دارد.

لذا مدت زمان ویبره زنی تا مشاهده این علائم تعیین می شود. البته در ویبره زنی با ویبراتور دریلی ماجرا اندکی متفاوت است. زیرا عمق کار زیاد است و غالباً نشانه های ویبره شدن اصولی به سطح کار نمی رسد. لذا توصیه می ‌شود تا ویبره دریلی ای که به شکل عمودی در عمق فضا نفوذ کرده است را با همان ترمز عمودی بیرون بکشید و آرام و پیوسته به تغییرات غشای سطح خارجی بتن دقت کنید.

شیلنگ ویبره دریلی سوپر فوجی در چالش بهترین ها

در این مطلب به یک تحلیل گسترده و کاملاً فنی از ماهیت طراحی تا ایده ‌های کاربردی از شیلنگ ویبره دریلی طراحی شده برند سوپر فوجی پرداختیم. بحث مفصلی که به تشریح جنبه ‌های فنی تا نکات کلیدی در کار اصولی با این ماشین اشاره داشته است. اما پس از پایان این بحث طولانی، یک سوال اصلی بی پاسخ مانده است.

اینکه ویبره دریلی سوپر فوجی در قیاس با بهترین های بازار چه حرف هایی برای گفتن دارد؟ برای پاسخ به این سوال به ماهیت ساده در طراحی شیلنگ ویبراتورهای ایده ‌آل اشاره می‌ کنیم و بررسی می ‌کنیم که محصول فوجی تا چه اندازه در تامین این ویژگی های ایده ‌آل توانمند است.

ï    انعطاف پذیری شرط اول در طراحی شیلنگ ویبراتور ها است. یک شیلنگ ویبراتور ایده ‌آل که توانسته باشد در طراحی حرف اول را بزند و در عین حال قابلیت کاربردی کاملی داشته باشد، باید شیلنگی منعطف باشد. خصوصاً در طراحی انواع ویبره دریلی که گاهاً با حجم های اندک اما کاملاً پیچیده از قالب های بتنی مواجه هستند.

شیلنگ ویبراتور دریلی باید آنچنان انعطافی داشته باشد که به راحتی خودش را از فضای محدود در قالب های تنگ بتنی که پر از میلگردها است، عبور بدهد. شیلنگ ویبره دریلی سوپر فوجی یک محصول با درجه انعطاف قابل قبول است. این محصول قدرت مانور بالایی در کار با انواع فضاهای بتن ریزی شده در حجم کم دارد و در قبال فضاها با حجم متوسط هم توانایی مناسبی را عرضه کرده است. در یک کلام سطح انعطاف کاری برای شیلنگ ویبره دریلی سوپر فوجی قابل قبول است.

شیلنگ ویبره ایده ‌آل باید تحمل سایش بسیار بالایی داشته باشد. بتن سیالی به شدت متراکم، چگال و سنگین وزن است که فشار بسیار بالایی بر شیلنگ ویبراتورها وارد می کند. اگر متریال تعریف شده در طراحی شیلنگ ویبره دریلی ضعیف و نحیف باشد، قطعاً در مواجهه با سیال سنگین بتن به سرعت تخریب خواهد شد.

کیفیت متریال به کار رفته در طرح ساخت ویبره دریلی سوپر فوجی سطح مطلوبی دارد. البته طرح ساخت تا مونتاژ نهایی متریال ها در کنار هم اندکی جای تامل دارد. اما روی هم رفته می‌ توان این محصول در برند چینی را در قامت یک کالای ماندگار و به نسبت با کیفیت مطرح نمود.

یک ویبراتور دریلی ایده ‌آل تحت شرایط تعمیر و نگهداری ساده ‌ای قرار دارد. ویبره دریلی برای انجام سخت ترین وظایف در سنگین ترین عملیات های عمرانی طراحی شده است. لذا همواره مستعد خراب شدن است. در عین حال شرایط سخت کاری، ما را به نگهداری اصولی و دائمی ملزم کرده است. حالا ویبره دریلی ای خوب است که در این مسیر باعث دردسرهای فراوانی برای ما نشده باشد.

ویبره دریلی ای که شرایط نگهداری خوبی دارد، به سادگی می توان آن را در فاز عملیاتی شدن قرار داد و در عین حال وقت خرابی ‌ها، مسیر تعمیرات آنها عاری از پیچیدگی می باشد و قطعات یدکی هم به راحتی تامین می شود که قطعاً گزینه مناسب تری است. ویبره دریلی سوپر فوجی ماشینی جان سخت است که به این سادگی ها خراب نمی ‌شود. اما اگر خراب شد، طرح ساده در مونتاژ نهایی آن، مسیر تعمیرات تقریباً راه دستی را فراهم کرده است.

اگر از کسانی هستید که در تکاپوی خرید ویبره دریلی هستید و در این باره حالا همراه این مقاله شده اید، باید گفت که ویبراتور تفنگی سوپر فوجی یک محصول میان رده بازار است. لذا اگر در خرید ویبره دریلی تلاشی برای انجام عملیات ‌های سوپر حرفه ای دارید، شاید لازم باشد تا نمونه های بسیار توانمند اما گران قیمت بازار را بررسی کنید.

اما اگر ساخت و ساز شما در حد سازه های معمول شهری و صنعتی است، خرید ویبره دریلی سوپر فوجی پیشنهاد مناسبی خواهد شد. زیرا این دستگاه یک ویبره دریلی پوسته فلزی است که قدرت ارتعاش خوبی دارد. در عین حال قیمت ویبره دریلی پوسته فلزی مورد نظر ما جریانی کاملاً رقابتی با دیگر محصولات مشابه بازار ایجاد کرده است. آنچه مشخص است این محصول، دستگاهی با عملکرد متوسط اما کارآیی قابل قبول است که قطعاً از پس فعالیت های متداول ساختمان سازی بر می آید.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5