خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ویبره بدنه OMB ایتالیا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ویبره بدنه OMB ایتالیا
  • ویبره بدنه OMB ایتالیا
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی بر انواع ویبراتور بدنه OMB

آیا تا به حال تجربه ریختن مواد فله ای در ظرف های مختلف را دارید؟ مثلاً وقتی می ‌خواهید مقداری ماسه را از یک سرند عبور دهید و شاید در فضای خانه قصد الک کردن آرد را داشته باشید.

از دنیای صنعتی تا فضاهای خانگی وقتی می خواهید هر نوع ماده جامد پودری شکل را در ظرفی جابجا کنید، به یقین خود ظرف را به لرزه می ‌اندازید. این کار باعث می شود تا مواد به راحتی و با دقت بهتری در فضای مورد نظر شما جابجا شود.

قطعاً در محیط خانگی ظرف های کوچک را با کمک دست های خود می توانید بلرزانید؛ اما در فضاهای صنعتی در حضور مصالح بسیار و دستگاه های عظیم الجثه نیاز به تعریف یک ماشین دارید.

موتور ویبراتور بدنه، ماشینی است که برای این منظور ابداع شده است و در این بین ویبراتور بدنه OMB یکی از بهترین و شناخته شده ترین محصولات بازار است.

ویبره بدنه OMB

اسلوب طراحی ویبراتور بدنه OMB به مانند تمامی این ماشین ‌آلات در نهایت سادگی اما با دقت بالایی همراه است. قاعده طراحی حول حضور قدرتمند یک موتور الکتریکی تنظیم شده است.

موتوری که بر بدنه مخازن، نوار نقاله ها، سرندها، دستگاه های ارتعاش و قالب های بتنی متصل شده و هدف آن تنها لرزاندن بدنه دستگاه مذکور می ‌باشد. برای این منظور بر شفت گردان موتور الکتریکی، یک لنگ ساده نصب شده است.

ویبراتور بدنه OMB از جمله معدود محصولات بازار است که نگاه مهندسی شده در طراحی تا تولید این دست ماشین ‌آلات داشته است.

توضیح آنکه برای رسیدن به یک مقدار ارتعاش مشخص با فرکانس معین که دامنه تعریف شده ای داشته باشد، باید در قدرت موتور تا تنظیم نوع لنگ دقت حساب شده ای را اعمال کنیم. قاعدتا فرکانس ارتعاش وابسته به سرعت موتور است. هر چه سرعت گردش شفت موتور بیشتر باشد، میزان فرکانس ارتعاش موتور ویبراتور بدنه نیز افزایش پیدا می ‌کند.

در عین حال قدرت ارتعاش تولید شده توسط ویبراتور بدنه بستگی به طراحی لنگ نصب شده بر شفت موتور دارد. لنگ بزرگتر و سنگین تر می تواند قدرت ارتعاش بالاتری را تولید کند. در عین حال مقدار زاویه ای که لنگ طی می کند، در دامنه ارتعاش تاثیرگذار است.

ویبراتور بدنه از جمله تجهیزات جانبی اما کلیدی در تکمیل بسیاری از پروسه ‌های صنعتی است. اما برای همه پروسه ‌ها به یک میزان ثابت از قدرت ارتعاش نیاز نداریم. ویبراتور بدنه های متنوع با توان تولید شرایط متنوع در ارتعاش طراحی و تولید می ‌شوند تا در انواع فرآیندهای صنعتی مفید واقع شوند.

اینکه از چه موتوری، با چه قدرتی و چه نوع طراحی لنگی استفاده می شود، بر عملکرد ارتعاش موتور ویبراتور بدنه تاثیرگذار است.

در این بین ویبراتور بدنه OMB محصول کشور ایتالیا در تنوع گسترده با قابلیت تامین انواع شرایط ارتعاش طراحی و تولید شده است تا بتواند سطح کاملی از نیازهای صنعتی را پاسخگو باشد. لذا در این مبحث ضمن آشنایی کامل با قواعد حاکم شده بر طراحی تا کاربرد ویبراتور بدنه، سعی داریم تا به بیان مفصل جزئیات فنی از محصولات برند OMB ایتالیا اشاره کنیم.

اما قبل از ورود به تحلیل فنی محصولات برند ایتالیایی نگاهی جامع برای درک هر چه بهتر موتور ویبراتور بدنه خواهیم داشت.

مختصری از ویبراتور بدنه

در فضاهای صنعتی هر جا که نیاز به ایجاد ضربه، لرزش و یا ارتعاش باشد، می توانیم از انواع ویبراتور بدنه استفاده کنیم. البته بستگی به شرایط حاکم شده بر پروژه صنعتی می ‌توانیم انواع ایده ها در ایجاد ارتعاش های بسیار قدرتمند و ضربه ای و یا ملایم و یکنواخت داشته باشیم.

وقتی یک موتور الکتریکی با باری که کاملا متعادل است در ارتباط باشد، عاری از هر گونه لرزش قدرت مورد نظر ما را تامین می ‌کند. در صورت به هم خوردن تعادل بار بر روی محور موتور، مقدمات ایجاد لرزش فراهم شده است.

بار نامتعادل بدترین شرایط کارکرد برای یک موتور الکتریکی است. زیرا باعث ایجاد لرزش های خفیف و گاها بسیار شدیدی است که در نهایت منجر به آسیب های جدی بر موتور می‌ شود. اما همین الگوی ساده در ایجاد لرزش برای طراحی انواع موتور ویبراتور بدنه اعمال شده است.

در یک موتور ویبراتور بدنه از طریق نصب یک بار نامتعادل و البته حساب شده، لرزش مورد نظر را تولید می کنند.

مکانیزم کارکرد ویبراتور بدنه بر نصب یک لنگ بر روی شفت موتور الکتریکی تنظیم شده است. لنگ یک وزنه با طراحی نامتقارن است. گردش این وزنه توسط محور دستگاه باعث عدم تعادل بر بار موتور الکتریکی شده، لرزش خفیف و گاها بسیار عمیقی را ایجاد می کند.

بسته به اینکه الگوی طراحی لنگ چه شکلی است، انواع سناریوهای تولید ارتعاش را می توان اعمال کرد. هر چه لنگ بزرگتر و یا سنگین تر باشد، قدرت ارتعاش بالاتری را تولید می‌ کند.

در عین حال طراحی لنگ بر دامنه ارتعاش تاثیرگذار است. در بار متقارن، وزن اعمال شده بر شفت موتور در هر ۳۶ درجه حول محور موتور به یک اندازه می باشد. بسته به اینکه لنگ طراحی شده چه مقدار از این زاویه را طی می ‌کند، دامنه ارتعاش تولید شده ما تعریف خواهد شد. لنگ های استاندارد غالباً در زاویه ۲۵الی ۵۰ درجه ای طراحی می شوند.

کاربرد ویبراتور بدنه

هر جا که نیاز به ارتعاش باشد، می توان جنبه های کاربردی از انواع ویبراتور بدنه را مطرح کرد. عمده موارد کاربردی از این دستگاه برای تکمیل طرح ساخت قالب های بتنی است. بتن مرغوب باید به شکل یکدست و عاری از حباب در قالب مورد نظر ریخته شود. لرزش قالب باعث یکدست شدن حجم بتن خواهد شد. برای این منظور از انواع موتور ویبراتور که بر بدنه قالب های بتن ریزی نصب می ‌شوند استفاده شده است.

اما کاربردهای گسترده دیگری را نیز می توان برای موتور ویبراتور مطرح کرد. در صنعت ساخت سازه های از پیش ساخته شده، با طرح قالب های بتنی که فرم های پیچیده ای دارند، در ارتعاش دیواره رمپ و لوپ ‌ها، نوار نقاله ها، فیدرها، ماشین های ارتعاش، سیلوها، سرندها، قیف ها و... از جمله نمونه های صنعتی هستند که زمینه نصب انواع ویبراتور بدنه برای آنها تعریف شده است.

بررسی فنی تا ایده های طراحی انواع ویبراتور بدنه OMB

موتور ویبره OMB با ماهیت ایجاد لرزش در فضاهای صنعتی و نصب شدن در تاسیسات انتقال تا ذخیره سازی مواد طراحی شده است. برند ایتالیایی در طرح ساخت انواع موتور ویبره OMB نگاه جامعی داشته است. چرا که محصولات خود را در تنوع بالا که طیف کاملی از انواع نیازهای ارتعاش را پاسخگو باشد، تولید کرده است.

موتور ویبراتور OMB که مخصوص نصب شدن بر بدنه های فلزی است، در تیپ های گوناگون با شرایط متفاوت می تواند دامنه کاملی از ارتعاشات ملایم تا ضربات کوبش را تولید کند. محصولات ویبراتور بدنه OMB در سه دسته بندی کلی قرار می ‌گیرند.

1)     ویبراتور بدنه OMB از مدل های پایه دار

2)     ویبراتور بدنه OMB از مدل‌ های فلنچ دار

3)     ویبراتور بدنه OMB از مدل های پنوماتیک

تمامی مدل های مطرح شده در هر کدام از این دسته بندی ها با توجه به نیازهای اختصاصی در سیستم های صنعتی تعریف شده اند. این مدل ها در تیپ های ارتعاشی متنوعی هستند. نوع سیستم، سطح ارتعاش و ابعاد تجهیزات و در نهایت نحوه استقرار ویبراتور ایتالیایی است که ما را مجاب به انتخاب یکی از آنها خواهد کرد. در ادامه به تفصیل در تشریح هر کدام از این دسته بندی ها و مدل های مطرح شده در آنها می پردازیم.

ویبره بدنه کوچک

ویبراتور بدنه OMB از مدل های پایه دار

مدل های پایه دار را به عنوان نمونه های استاندارد شده در طراحی انواع ویبراتور بدنه می شناسند. این مدل ها عاری از حساسیت به نوع فضای نصب قادر هستند تا بر هر جداره فلزی در هر موقعیت از دستگاه نصب شوند.

طراحی این مدل ها متکی بر یک موتور ویبراتور بدنه است که از شاسی با قابلیت اتصال شدن بر بدنه دستگاه‌ های ارتعاش برخوردار است. طرح ساخت این مدل ها به مانند تمام موتورها، ساده همراه با نصب چند عدد پیچ و مهره بر بدنه مورد نظر می باشد.

ماهیت طراحی موتور ویبراتور OMB ایتالیا متکی بر نصب پایه ها و در امتداد آن حرکت لنگ حول محور موتور الکتریکی است. نصب پایه ها به شکل محکمی بر دیواره های فلزی صورت می گیرد. به شکلی که گویی دستگاه موتور ویبراتور OMB ایتالیا بخشی از بدنه دستگاه می باشد. در این حالت حرکت ارتعاشی موتور از طریق پایه های نصب شده به سمت کل بدنه دستگاه منتقل خواهد شد. به شکلی که می ‌تواند تمام ماهیت دستگاه را به لرزش اندازد.

هر چه ابعاد بدنه دستگاه ارتعاش بزرگتر باشد، باید از ویبراتور بدنه قدرتمندتری نیز استفاده کنیم. البته در این قدرت نمایی، محدودیت ‌هایی نیز حاکم است. لذا در صورت بزرگ شدن قالب های فلزی نیاز به نصب چندین عدد موتور ویبراتور OMB خواهیم داشت.

به هر صورت این نصب باید به گونه ‌ای باشد که مرکز ثقل دستگاه و یا قالب مورد نظر تحت تاثیر قدرت ارتعاش ویبراتور بدنه باشد. حضور ویبراتور بدنه بر مرکز ثقل قالب باعث توزیع هر چه یکنواخت تر قدرت ارتعاش در تمام فضای هدف می ‌شود.

از ویبراتور بدنه OMB مدل های پایه دار به وفور در انواع صنایع ساختمانی برای تکمیل قالب های بتن ریزی، صنایع معدنی در ساخت انواع سرندها، صنایع فولاد برای ایجاد پروسه ریخته گری، صنایع غذایی به جهت شستشوی میوه ها و... استفاده می شود.

ویبراتور بدنه OMB سری BM در مدل های سه فاز

ویبراتور بدنه سه فاز OMB که با نام تجاری BM شناخته می ‌شود، از نمونه ‌های بسیار متداول و کار راه انداز است. این سری قابلیت کاملی در تامین انواع نیازهای ارتعاشی دارد. مدل ویبراتور بدنه سه فاز OMB در مدل‌ های ۲، ۴، ۶ و 8 پل طراحی شده است. برند ایتالیایی این امکان را فراهم کرده است که در صورت نیاز، سفارش ساخت نمونه‌ های 10 پل را نیز به شکل اختصاصی داشته باشید.

موتورهای گنجانده شده در ویبراتور بدنه OMB سری BM از نمونه های سه فاز با سطوح ولتاژ ۳۸۰ ولت است. اما می‌ توان این سیستم ‌ها را با حضور موتورهای تکفاز ۲۲۰ ولت شهری نیز راه اندازی کرد.

مدل های مذکور در تامین انواع ارتعاش بسیار توانمند و قدرتمند هستند. به طوری که قابلیت تامین طیف گسترده ‌ای از ارتعاشات ملایم تا نمونه ‌های ضربه ای را دارند. از طرفی طرح ساخت آنها بسیار با کیفیت است.

بهره مندی از یک بدنه کاملاً ضد زنگ مشخصه قابل توجه در طراحی این مدل از ویبراتور بدنه OMB می باشد. در عین حال طراحی نمونه های مذکور در کلاس عایق H صورت گرفته است.

ویبره بدنه OMB پایه دار

  • موتور ویبراتور بدنه OMB سری BM از موتورهای سه فاز بهره ‌مند هستند. در تیپ‌ های 2 پل با نام ‌های BM60، BM300، BM1600، BM4000، BM9000 و تیپ های 4 پل با نام های BM25، BM520، BM1500 و BM11500 عرضه شده اند. به ترتیب در مدل ‌های ۶، ۸ و۱۰ پل شاهد تیپ های گوناگونی هستیم. این مدل ‌ها قابلیت تامین رنج وسیعی از قدرت ارتعاش در محدوده ۶۶ الی ۱8000 کیلوگرم را دارند.
  • سری های 2 پل کوچکترین و ضعیف ترین نمونه ها هستند که در رنج ایجاد ضربات با قدرت در محدوده ۶۶ الی 8۹۰۰ کیلوگرم طراحی شده اند.
  • سری های ۴ پل نمونه های پرکاربرد و با سطح توان متوسط هستند که با تنوع قدرت ضربات در محدوده ۲۴ الی ۱۱۴۰۰ کیلوگرم طراحی شده اند.
  • سری های 6 پل از نمونه های تکمیلی هستند که غالب استفاده های گسترده صنعتی در صنایع بالادستی را دارند و در محدوده‌ های تامین قدرت از ۳۱ الی ۲۰۵۰۰ کیلوگرم در هر ارتعاش طراحی شده ‌اند.
  • سری‌ های 8 پل کارآمدترین و در عین حال قوی ترین سری از خانواده ویبراتور بدنه سه فاز OMB هستند که با قابلیت تامین قدرت ارتعاش در محدوده ۸۲ الی ۲۹۰۰۰ کیلوگرم طراحی می ‌شوند.

ویبراتور بدنه OMB سری پایه دار BMCC

ویبراتور بدنه مدل BMCC از نمونه های پایه دار است که با استفاده از برق جریان مستقیم کار می کند. این مدل ها در فضاهایی که سطح دسترسی به برق جریان متناوب شهری محدود است، کارایی دارند.

از آنجا که به احتمال بالا در هر کارگاه ساختمانی و یا صنعتی از ماشین ‌آلات حضور دارند، این مدل از ویبراتور بدنه به شکلی طراحی شده است تا بتوان آنها را با کمک گرفتن از برق جریان مستقیم باتری ‌های خودرویی راه اندازی کرد.

عمده ایده بهره برداری از موتور ویبراتور بدنه OMB در تیپ جریان مستقیم BMCC برای نصب شدن در قالب های بتن ریزی می باشد. طراحی قالب هایی که قابلیت لرزش دارند، در سطح کارگاه های عمرانی بسیار متداول هستند.

زیرا بتن که اصلی ترین متریال در ساخت سازه های عمرانی است، نیاز به ارتعاش دارد تا بتوانیم حباب ها را از عمق آن بیرون بکشیم. برای ایجاد این ارتعاش انواع ویبراتور بدنه را بر قالب های بتن ریزی نصب می کنند.

قالب های بتن ریزی تحت ارتعاش ویبراتور بدنه به لرزش درآمده، این لرزش را به سمت بتن هدایت می‌ کنند تا در نهایت منجر به خارج شدن تمامی حباب ها از عمق بتن شود. برای لرزاندن جداره قالب ها چندان محدودیتی در استفاده از انواع ویبراتور بدنه وجود ندارد. فقط باید قدرت ویبراتور بدنه در لرزش قالب بتن ریزی شده کفایت کند.

مشکل اصلی در عموم کارگاه های عمرانی عدم حضور مناسب و مطمئن برق متناوب شهری است. به این ترتیب در راه اندازی انواع ویبراتور بدنه تکفاز OMB و یا مدل های سه فاز با مشکل مواجه هستیم.

اما در تمامی این کارگاه های ساختمانی از انواع ماشین آلات ساختمانی که همگی دارای جریان برق مستقیم هستند، استفاده می ‌شود. لذا الگوی طراحی قالب های ارتعاش در چنین فضاهایی متوجه بهره مندی از یک ویبراتور بدنه در حضور موتورهای جریان مستقیم است. البته این مدل های جریان مستقیم سطح کاربرد بالایی در انواع فضاهای آزمایشگاهی با هدف تشخیص کیفیت بتن نیز دارند.

ویبره بدنه برقی

برای تشریح مشخصات و قیمت ویبراتور بدنه OMB در مدل های جریان مستقیم می توان از سه تیپ متفاوت با نام‌ های BMCC200/3، BMCC200/6 و BMCC520 یاد کرد. این مدل ها از سرعت گردش موتور در اعداد ۳۰۰۰ الی ۵۵۰۰دور در دقیقه برخوردار هستند و می توانند گشتاور در محدوده ۵ الی ۱8 کیلوگرم را تامین نمایند.

مدل های مذکور در کم توان ترین تیپ، قدرت ۲۰۰ کیلوگرمی در هر ضربه دارند. در مدل قوی تر این مقدار با محدوده ۵۲۴ کیلوگرم در هر ضربه معرفی شده است.

ویبراتور بدنه OMB سری BM-Coupled

در تحلیل ایجاد لرزش برای خلق انواع قالب های ارتعاش دو تیپ طراحی در نظر گرفته شده است. مدل های ارتعاش آزاد و نمونه ‌های ارتعاش جهت‌ گیری شده. هر آنچه تاکنون از طرح ساخت نمونه های پایه دار در جمع ویبراتور بدنه OMB مطرح کردیم، از ایده های طراحی ارتعاش آزاد هستند.

در این نمونه ها جهت گیری خاص برای هدایت ارتعاش در نظر گرفته نشده است. اما در نمونه ‌های ارتعاش جهت گیری شده از دو لنگ که در عکس جهت یکدیگر می‌ گردند استفاده می ‌شود. به این ترتیب این دو لنگ در جهت هایی اثر هم را خنثی و در جهت هایی اثر هم را تقویت می کنند. ویبراتور بدنه OMB سری پایه دار BM-Coupled از این نمونه‌ های جهت گیری شده در تنظیم نوع ارتعاش است.

در ویبراتور بدنه OMB سری BM-Coupled شاهد دو ویبره بدنه کوپل شده در یکدیگر هستیم. در این مدل برای هر چه محافظت بهتر از وزنه ها، سعی شده است تا اتصالات به حالت انعطاف پذیری طراحی شده باشند.

در این مدل کوپل شده به راحتی می توانید نیروی گریز از مرکز تعریف شده برای ویبراتور بدنه را تنظیم کنید. از طرفی مدل های مذکور اگر چه با طرح ساخت پایه دار هستند. اما این امکان تعریف شده است که بتوانید این مدل ها را به شکل اتصال کوپلینگ نیز به کار اندازید.

ویبراتور بدنه OMB سری BM-Coupled قابلیت هدایت ارتعاش را دارد. لذا عمده مصرف آنها در طراحی دستگاه های ارتعاش خاصی مانند سرندها، نوار نقاله ها، دستگاه های آزمایشگاهی و فیدرها می باشند.

مدل مذکور در جمع انواع ویبراتور بدنه OMB از 5 تیپ با نام ‌های BM15-070C، BM15115C، BM10-050C، BM10-230C و BM07-048C برخوردار است. مدل ها در انواع ۴ و ۶ و ۸ پل طراحی می ‌شوند و می ‌توانند طیف قدرتمندی از اندازه ‌های ۷۸00 الی ۴۶000 کیلوگرم در هر ضربه را تامین نمایند.

وجه طراحی موتور ویبراتورهای مذکور، شباهت های بسیار با مدل های سه فاز و تکفاز معمولی دارد. در این نمونه ‌ها نیز از بدنه با آلیاژهای کاملاً ضد زنگ استفاده شده است و این قابلیت را دارند تا در پیچیده ترین شرایط کاری برای تکمیل انواع قالب های بتن ریزی تا دیگر دستگاه‌ های ارتعاش مورد استفاده قرار بگیرند.

مشخصات و قیمت ویبراتور بدنه OMB در مدل های کوپلینگ شده، محدوده بسیار بالایی را شامل می شود. آنها در دسته ویبراتور بدنه های خاص با قابلیت تولید ارتعاش قدرتمند هستند که قیمت تقریباً بالایی نیز دارند. اما می توانند نیاز به ارتعاش سطح بالا و در عین حال دقیق را تامین نمایند. لذا حسب مصرف آنها در تکمیل دستگاه های حساس ارتعاش بسیار متداول است.

مدل های مختلف ویبراتور برقی

ویبراتور بدنه OMB سری دائم کار BMI

برای تامین ارتعاش در فضاهای صنعتی انواع سناریوهای لرزش مورد توجه هستند. برخی از نیازها به سطح ملایمی از ارتعاش نیاز دارند. در مقابل بعضی از فعالیت ‌ها هستند که لازم است در مدت زمان کوتاهی عملکرد ارتعاشات بسیار بالایی را تامین نمایند.

برای فعالیت در چنین فضاهایی نیاز به موتور ویبراتور بدنه های خاصی داریم که می‌ توانند قدرت ارتعاش بسیار بزرگی را در مدت زمان تقریبا کوتاهی تامین نمایند. ویبراتور OMB سری BMI از این نمونه ها محسوب می شود.

فروش ویبره بدنه OMB در سری BMI که از مدل های دائم کار هستند، به حالتی متداول صورت می ‌گیرد. این دستگاه برای حاضر شدن در سطح بسیار بزرگی از نیازهای صنعتی طراحی شده است. عمده فضاهایی که می ‌توان از سری دائم کار موتور ویبراتور بدنه OMB استفاده کرد، فرآیند ساخت سازه های بتنی از پیش ساخته است. این سازه ها را در قالب های بزرگ و غالبا پیچیده ای می سازند.

از آنجا که بتن به سرعت فرایند سخت شدن را طی می کند، لازم است تا سرعت عمل بالایی در حین کار داشته باشیم. برای همین است که باید برای قالب های بتنی در تکمیل چنین نیازهایی از موتور ویبراتور بدنه های پر قدرت استفاده کنیم. مدل هایی که می توانند قابلیت ارتعاش بسیار وسیعی را در اندک زمانی تامین نمایند.

سری دائم کار از جمع خانواده ویبراتور بدنه OMB در دسته مدل ‌های ارزان قیمت قرار دارد. یک دلیل اصلی در سطح بالای فروش ویبره بدنه OMB در سری مذکور به همین دلیل ساده اما تاثیرگذار است. البته قیمت ویبراتور بدنه OMB در سری دائم کار به نسبت در مقابل سطح کار و توانمندی ای که دارند، شرایط ارزانی را تجربه می کنند.

برند ایتالیایی برای تکمیل ساخت ویبراتور بدنه دائم کار خود از موتورها با سرعت ۳۰۰0 و ۳۶۰۰ دور در دقیقه استفاده می ‌کند. در فرآیند تولید کارخانه ‌ای، این مدل ها در حضور موتورهای سه فاز ساخته می شوند. اما این امکان فراهم شده است که در صورت نیاز، بنا به درخواست مشتری، مدل های تکفاز آن نیز طراحی شود.

سری دائم کار از جمع ویبراتور بدنه های برند ایتالیایی در سه تیپ BMI95/1، BMI95/3 و BMI1100/3 با موتور ۳۶۰۰ دور بر دقیقه ارائه شده است. این مدل ‌ها قابلیت تامین قدرت ارتعاش در محدوده ۹۳ الی1۱۰۰ کیلوگرم را دارند. همان طور که قید کردیم، تمامی این تیپ ها از مدل دائم کار برند OMB در حضور موتورهای سه فاز طراحی شده ‌اند؛ اما این امکان در نظر گرفته شده است که بتوان موتور ویبراتور بدنه های مذکور را در حضور برق تکفاز راه اندازی کرد.

مدل های دائم کار از نمونه‌ های سطح بالای تولید شده در برند ایتالیایی هستند. نمونه‌ هایی که در عین تامین قدرت کافی از شرایط قیمت موتور ویبره صنعتی خوبی برخوردار می باشند.

ویبره بدنه ایتالیایی

ویبراتور بدنه OMB مدل های BM-M

فرآیندهای صنعتی بی شماری هستند که به ایجاد ارتعاش در بدنه انواع دستگاه های صنعتی نیاز دارند؛ اما همه فضاهای صنعتی و کارگاهی از حضور برق سه فاز بهره مند نمی باشند. برق سه فاز یک برق تماماً صنعتی است و تأمین مطمئن آن چندان جریان ساده ‌ای نیست. اما برق تکفاز را می ‌توان به راحتی در هر کارگاهی تامین نمود. از این رو شاهد سطح بالایی از فروش ویبره بدنه OMB در سری‌ های BM-M هستیم. چرا که این مدل ها در دسته کاملی از انواع ویبراتور بدنه تکفاز OMB هستند.

سری BM-M یک مجموعه کامل از موتور ویبراتور بدنه ها است که از مدل های پایه دار با قابلیت راه اندازی توسط برق تکفاز می باشد.

این مدل ها در دورهای کاری ۳۰۰0 و ۳۶۰۰ در دقیقه طراحی شده اند. عمده توجه برای خرید و فروش ویبره بدنه OMB در سری های مذکور برای حضور در سطح کارگاه های ساختمانی و یا فضاهایی است که فقط به برق تکفاز دسترسی دارند.

در این بین بهره مندی از موتورهای تکفاز باعث شده تا قیمت موتور ویبره صنعتی در مدل های مذکور بسیار کمتر از نمونه های سه فاز باشد. به هر صورت موتورهای تکفاز به مراتب از موتورهای سه فاز ارزانتر هستند و این کاهش قیمت در بهای نهایی ویبراتور بدنه تکفاز OMB بسیار تاثیرگذار بوده است.

اما در آن سوی ماجرا همراه با حضور موتورهای تکفاز نمی ‌توانید انتظار تامین قدرت چندان بالایی را داشته باشید. موتورهای تکفاز در حجم برابر به هیچ حالت نمی توانند قدرت نمونه های سه فاز را داشته باشند. همین موضوع ساده باعث شده است تا از ویبراتور بدنه تکفاز OMB تنها برای حضور در دستگاه‌ های ارتعاش کوچک جثه استفاده شود.

ویبراتور بدنه OMB در مدل های تکفاز شامل یک جمع چهار عضوی است. تیپ های مختلف این خانواده با نام ‌های تجاری BSM3-0004 و BSM3-004 موتور ۳۶۰۰دور، BSM3-0065 و BSM3-0065 با موتور 3600 دور بر دقیقه، تیپ های مختلف از ویبراتور بدنه تکفاز OMB هستند.

همان طور که گفتیم، چندان نباید از موتورهای تکفاز انتظار تامین قدرت بسیار بالایی داشته باشید. مدل های مذکور در رنج ۶۶ الی ۶۸۷ کیلوگرم در هر ضربه قدرت مورد نظر خود را تولید می‌ کنند.

این مقدار در مقابل قدرت ارتعاشی که از نمونه های سه فاز سراغ داریم، تقریباً ناچیز است؛ اما برای حضور در جمع بسیار بزرگی از تجهیزات کارگاهی، قالب های بتن ریزی و دستگاه ‌های ارتعاش کاملاً کفایت می ‌کند. به هر صورت برگ برنده مدل های BM-M از برند ایتالیایی در حضور موتورهای تکفاز متوجه قیمت موتور ویبره صنعتی است.

آنها به مراتب از مدل های سه فاز ارزانتر هستند. در حالیکه از پس دامنه بزرگی از عملیات ‌های ارتعاش بر می ‌آیند. همین نکته ساده تاثیر چشمگیری در استقبال اهل فن و توجه ویژه به مدل مذکور شده است.

ویبره بدنه برقی ایتالیایی

ویبراتور بدنه OMB سری BMF-IS

سری BMF از خانواده موتور ویبراتور بدنه های برند ایتالیایی برای نصب شدن در سیستم های سورتینگ طراحی شده اند. آنها این قابلیت را دارند تا در دیواره های عمودی به خوبی نصب شده و کارایی مناسبی از ایجاد ارتعاش قدرتمند را تامین نمایند.

تیپ های مختلف ویبراتور بدنه OMB از سری BMF در مدل های ۴، ۶ و ۸ پایه طراحی شده اند و قابلیت تقریباً کاملی در ایجاد ارتعاش برای فضاهای نامتعارف را دارند. غالباً برای نصب موتور ویبراتور در دیواره های عمودی در سیستم‌ های سورتینگ با محدودیت های قابل توجهی مواجه هستیم.

محدودیت هایی که سعی شده است در طرح ساخت سری BMF از ویبراتور بدنه های OMB مرتفع شده باشد. طرح ساخت ساده، کارایی تخصصی و الگوی کارکرد مناسب باعث شده تا این سری از موتور ویبراتور به مراتب از سیستم های لرزش سنتی شرایط نصب ساده تری داشته باشد و در عین حال مراتب نگهداری از آنها بسیار ساده و کم دردسر باشد.

در بررسی مشخصات و قیمت ویبراتور بدنه OMB در سری BMF-IS شاهد طراحی شش تیپ مختلف هستیم که با نام ‌های تجاری BF15-1300، BF10-1500 و BF07-1650 عرضه شده اند. هر کدام از این مدل ها دارای دو تیپ متفاوت می باشند. موتورهای به کار رفته در این مدل ها از ویبراتور بدنه OMB غالباً سرعت پایین هستند. این موتورها با سرعت ۷۵۰ الی 1۸۰۰ دور بر دقیقه کار می ‌کنند و قابلیت تامین قدرت ارتعاش در بازه ۳۰۰۰ الی 7۴۰۰ کیلوگرم را بسته به مدلی که انتخاب می کنید تامین می نمایند.

همان طور که قید کردیم، عمده مباحث کاربردی از ویبراتور بدنه OMB در مدل های مذکور مناسب نصب شدن برای سیستم های سورتینگ می باشد. اما این دلیل نمی ‌شود که نخواهیم این مدل های کارآمد را در بطن دیگر سیستم ‌های ارتعاش به کار نیندازیم. به هر صورت سری مذکور از نمونه های پایه دار با طراحی تخصصی است که قابلیت بسیار مناسبی برای نصب شدن در بسیاری از دستگاه ‌های ارتعاش را دارد.

ویبراتور بدنه OMB سری مینی ویبراتور (VMB-2)

بسیاری از دستگاه های ارتعاش، کوچک جثه هستند. مانند انواع دستگاه های آزمایشگاهی که غالباً چندان حجم قابل توجهی ندارند. در این بین جمع بسیار بزرگی از قالب های بتنی، انواع سرندها، نوار نقاله ها در صنایع پایین دستی و... سایزهای نه چندان بزرگی دارند.

این دستگاه ‌ها نمی ‌توانند میزبان موتور ویبراتورهای بزرگ جثه از مدل های تکفاز و سه فاز شوند. اما برند ایتالیایی فکری جامع برای این منظور کرده است و نوع موتور ویبراتور کوچک جثه در تیپ‌ های مختلف را طراحی کرده است. مدل‌ هایی که خودش نام مینی ویبراتور را برای آنها انتخاب کرده و با نام تجاری VMB-2 شناخته می ‌شوند. این مدل‌ های مینی در طرح های تکفاز و سه فاز طراحی شده اند.

این مدل های مینی ویبراتور بدنه OMB در چهار تیپ با نام های تجاری VBM-2M با موتور ۳۰۰۰ دور، VBM-2M با موتور 3۶۰۰ دور، VBM-2T با موتور ۳۰۰۰ دور و VBM-2T با موتور ۳۶۰۰ دور طراحی شده اند. بسته به نوع موتور این مینی ویبراتور بدنه های OMB قابلیت تامین قدرت ۲۲ و یا ۳۲ کیلوگرم را دارند.

ویبراتور بدنه OMB سری مینی ویبراتور

تشریحی در بررسی فنی ویبراتور بدنه OMB از نمونه‌ های فلنچ دار

مدل های فلنچ دار در طراحی موتور ویبراتور بدنه، وجه کاربردی کمتری به نسبت از نمونه ‌های پایه ‌دار دارند؛ اما بیشتر استفاده آنها در تکمیل سیستم های صنعتی با طراحی تخصصی است. عمده فضاهای صنعتی که از این مدل‌ های فلنچ دار استفاده می ‌کنند، تکمیل سیستم های غربالگری و یا دستگاه های خشک کن مکانیکی است. بسته به طرح ساخت، این مدل ها را در نمونه های طراحی فلنچ از بالا، فلنچ از مرکز و دو فلنچ معرفی می کنند. در ادامه به آشنایی تقریباً مفصلی از این نمونه ها می پردازیم.

  •      موتور ویبراتور بدنه OMB در مدل ‌های فلنچ از بالا: این تیپ طراحی شده برای ویبراتور بدنه در جمع محصولات OMB را با نام تجاری BMF عرضه می ‌کنند. این خانواده در سایزهای 00 تا 04 و 15 تا 70 طراحیو تولید شده اند. در مدل های 00 تا 04 طراحی شده در این مجموعه از دو وزنه که در دو سمت دستگاه موتور ویبراتور بدنه OMB نصب هستند استفاده شده است. این دو وزنه از طریق دو فلنچ ثابت در بطن دستگاه حضور دارند. اما در مدل ‌های 15 تا 70، طرح ساخت موتور ویبراتور BMF فلنچ از بالا بدون وزنه می باشد. این مدل ‌ها قابلیت آن را دارند که بتوانیم قدرت ارتعاش آنها را از طریق نصب بوش و دیسک تنظیم کنیم. مدل های متنوعی در طرح فلنچ از بالا برای این سری از موتور ویبراتور OMB مطرح شده است که همگی قادر به تامین ارتعاش های دقیق با قابلیت تنظیم گسترده هستند. مدل های مذکور برای نصب شدن بر سیستم ‌های ارتعاشی که دائم کار هستند و در عین حال دقت و قدرت بالایی را می طلبند، کارایی کامل دارند.
  •      موتور ویبراتور بدنه OMB در مدل ‌های فلنچ از مرکز: مدل های مذکور با نام تجاری BMF-C معرفی شده اند. طرح ساخت آنها به شکل ۴ و ۶ پایه است و در سایزهای ۱۵ الی ۷۰ بدون وزنه عرضه می‌ شوند. مدل های قید شده که در تیپ فلنچ از مرکز می باشند، بهترین موتور ویبراتورها برای نصب شدن بر سیستم های غربالگری و دستگاه‌ های خشک کن محسوب می ‌شوند. این مدل‌ ها قابلیت تولید قدرت در محدوده ۱۵۰۰ الی ۷000 کیلوگرم در هر ارتعاش خود را دارند.

کاربردها برای ویبراتور بدنه OMB

برای تکمیل بسیاری از فعالیت ‌های صنعتی نیاز به تعریف دستگاه‌ های ارتعاش داریم. این دستگاه ها قرار است با ایجاد ارتعاشاتی فراگیر مسیر جابجایی تا انباشت مواد جامد پودری شکل را هموار سازند.

استفاده از انواع موتور ویبراتور در تکمیل چنین دستگاه هایی بسیار متداول است. در این بین محصولات برند OMB ایتالیا در تنوع گسترده با قابلیت ارتعاش متنوع می تواند حجم کاملی از نیازهای صنعتی به تولید ارتعاش را تأمین نماید. عمده کاربردهای موتور ویبراتور بدنه OMB برای تکمیل پروسه ‌های زیر می‌ باشد.

-    از موتور ویبراتور بدنه OMB به شکل گسترده برای نصب شدن بر قالب های بتن ریزی استفاده می شود. این ویبراتورها به خوبی می توانند حجم گسترده ‌ای از قالب های بتنی را به لرزش اندازند تا حجم بتن ریخته شده در آنها به طور کامل یکدست و یکنواخت شود. البته لازم است تا محل اتصال موتور ویبراتور بدنه OMB در مرکز ثقل قالب باشد.

  •   از ویبراتور ایتالیایی برای تکمیل ساخت انواع نوار نقاله ها نیز استفاده می‌ شود. نوار نقاله ها در تمامی صنایع حاضر هستند. این تجهیزات برای پروسه جابجایی مصالح تا مواد جامد پودری شکل مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در نوار نقاله ها از موتور ویبراتورهای بدنه استفاده می شود تا اطمینان داشته باشیم که تمامی مواد تحت انتقال در حال جابجا شدن هستند.

ویبره بدنه کوچک

در فرآیندهای صنعتی از انواع فیلترهای الکی شکل استفاده می شود. این فیلترها برای تفکیک ذرات جامد از یکدیگر در قطرها و اندازه های متنوع طراحی شده اند. ماهیت کار فیلتر در ایجاد لرزش است. لرزش کافی برای تکمیل چنین پروسه هایی را می توان از طریق نصب انواع ویبراتور بدنه OMB تامین نمود.

برای ذخیره سازی انواع مواد غذایی و یا دیگر مصالح و ترکیبات جامد در سیلوها باید از ایجاد ارتعاش استفاده کنیم. ارتعاش باعث می ‌شود تا فرایند ذخیره سازی به شکل کاملاً صحیح و اصولی انجام پذیرد. از عمده کاربردهای انواع ویبراتور ایتالیایی برای تکمیل پروسه ساخت انواع سیلوها می باشد.

در دستگاه های فشرده سازی نیز لازم است تا از انواع ویبراتور بدنه استفاده شود. در فشرده سازی مواد نیاز است تا آنها را عاری از هر گونه حباب و فضای خالی داشته باشیم. برای این منظور می ‌توان در حین عملیات فشرده سازی با ایجاد لرزش، تمامی فضاهای خالی مانده را از مواد تحت فشرده شدن پر نمود. نمونه های تخصصی در جمع محصولات ویبراتور بدنه OMB برای این منظور طراحی شده اند.

انواع سرندها، دستگاه های سنگ خرد کن، سیستم های خشک کن، شستشوی مواد، غربال ها و... دیگر فضاهای صنعتی هستند که کاملاً مستعد حضور پررنگ و قدرتمند انواع ویبراتور بدنه OMB می باشند.

قاعده نصب انواع سیستم های ارتعاش

استفاده از موتور ویبراتورها به یقین برای ایجاد ارتعاش است؛ اما همه ارتعاش های تعریف شده در فضاهای صنعتی به یک شکل نیستند. انواع موتور ویبراتور بدنه OMB تعریف شده اند تا بتوانند روش ‌های متنوع تولید ارتعاش را تأمین نمایند. اما این مدل های متنوع در تولید ارتعاش چه هستند؟

سیستم های ارتعاش از مدل‌ های نوسان آزاد

بخش بزرگی از تعریف سیستم های ارتعاش در مدل های نوسان آزاد می باشند. در این سیستم ها قصد ایجاد یک جریان حرکتی برای عبور مواد جامد را نداریم؛ بلکه می خواهیم تا با ایجاد نوسان ها در بدنه دستگاه ها، حجم مواد جامد را متراکم تر سازیم و تمام فضاهای خالی را پر کنیم. نمونه های پایه ثابت از جمع انواع ویبراتور بدنه OMB بهترین انتخاب در تکمیل چنین سیستم هایی هستند. البته این سیستم ‌های نوسان آزاد خود به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

1-سیستم های نوسان آزاد چرخشی: این سیستم های نوسانی متکی بر نصب یک موتور ویبراتور منفرد ایجاد می ‌شوند. قاعده تولید ارتعاش در آنها کاملا آزاد است و هیچ جهت گیری خاصی برای ایجاد ارتعاش تعریف نشده است. نصب یک ویبراتور بدنه منفرد بر جداول دستگاه های تولید ارتعاش می تواند چنین نوسان هایی را تولید نماید. مانند انواع موتور ویبراتورهایی که به شکل منفرد بر بدنه قالب های بتنی نصب می شوند و وظیفه آنها تنها در جابجا کردن بتن در داخل قالب ها می باشد. تمامی ویبراتور بدنه OMB های پایه ثابت برای تکمیل چنین پروسه هایی مناسب هستند.

2- سیستم های نوسانی یک طرفه: وقتی هدف از ایجاد دستگاه ارتعاش، جابجایی هر چه فشرده ‌تر مواد جامد است، در حالیکه لازم است مسیر ارتعاش هدفمند باشد، می ‌توانیم از این سیستم ها استفاده کنیم. یک سیستم نوسان یک طرفه در حضور دو موتور ویبراتور بدنه که با جهت عکس نسبت به هم کار می ‌کنند، ساخته می شود. در این حالت موتور ویبراتور بدنه ها اثر ارتعاش خود را تنها در یک جهت تقویت می ‌کنند.

ویبراتور صنعتی ایتالیایی

1-    سیستم های نوسانی تشدید شونده: در جمع گسترده ‌ای از فعالیت ‌های صنعتی لازم است تا ارتعاش را برای جابجایی هر چه بهتر مواد و مصالح جامد به کار ببریم. مانند طرح ساخت انواع سرندها، غربال ها، تجهیزات شستشوی مواد و... که در آنها قرار به ذخیره شدن مواد نمی باشد؛ بلکه هدف در ایجاد ارتعاش برای حرکت هدفمند مواد است.

از این رو سیستم ‌های نوسان تشدید شونده را مطرح کرده ‌اند. یک سیستم نوسانی تشدید شونده در حضور چندین موتور ویبراتور بدنه ساخته خواهد شد. به طوری که جهت ارتعاش تمامی این موتور ویبراتور بدنه ها اثرات ارتعاش یکدیگر را تقویت می کنند تا حرکت مواد جامد به یک سمت هدف گذاری شده را تامین نمایند.

در حال حاضر محصولات برند ایتالیایی تحت نام موتور ویبراتور بدنه OMB از جمله نمونه ‌های بسیار متنوع با سطح کارآیی کاملی است که می ‌توان از آنها در تکمیل انواع پروسه های صنعتی استفاده کرد. البته برای رسیدن به یک خرید مناسب و بهره مند بودن از تمامی مدل ها، بهتر است این ماشین ‌آلات کوچک و کارآمد را از نمایندگی ویبراتور OMB تهیه نمایید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5