خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پد سلولزی مرغداری

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

پد سلولزی مرغداری چه مزایایی برای پرورش طیور دارد؟

یکی از عمده مشکلات در صنایع مرغداری و دیگر فضا ها شبیه به آن، نگهداری از طیور در فصل گرم تابستان می‌ باشد. به هر حال طیور نیز به مانند دیگر موجودات زنده نسبت به گرمای طاقت ‌فرسای فصول گرم سال حساس هستند.

برای رفع این مشکل در صنعت پرورش طیور سعی شده است تا همراه با سیستم های سرمایش تبخیری، کاهش مطلوبی از دما را تامین نمایند. در سرمایش تبخیری لازم است تا از یک فن در کنار پد هایی که می توانند رطوبت را در خود نگه دارند، استفاده شود.

پد سلولزی مرغداری یک ایده جدید در تکمیل بهینه تری از سیستم های سرمایش تبخیری صنعتی می باشد.

در ایده های قدیمی، فن ها همراه با پوشال ها مورد استفاده قرار می گرفته است. درست شبیه به سیستم آشنای کولر های خانگی که در آنها از پوشال برای تامین رطوبت استفاده می شود. البته سیستم های سرمایش تبخیری در ابعاد صنعتی بسیار بزرگتر و پیچیده تر از یک کولر خانگی خواهد بود. لکن در نهایت استفاده از پوشال نمی‌ توانسته آن فضای کاری ایده آل با راندمان بالا را خلق کند.

این موضوع باعث شده است تا تولید کنندگان به سمتاستفاده از جایگزین هایی باشند. ساخت پد سلولزی مرغداری با در نظر داشتن این ایده است که در سطح صنایع مطرح شده است. پد سلولزی مرغداری در حال حاضر بهترین ایده است که می تواند همراه با صرف هزینه ای اندک در مقابل راندمان بالا، فضا های بزرگ نگهداری از طیور را خنک سازد.

البته قبل از آنکه گام در مسیر خرید پد سلولزی مرغداری داشته باشید، لازم است تا با نگاهی فنی تر بر این محصول دقیق شوید. اینکه پد خنک کننده مرغداری دقیقا چیست؟ از چه متریال هایی ساخته خواهد شد؟ و چه عواملی بر تعیین قیمت پد سلولزی مرغداری تاثیرگذار هستند؟

پد سلولزی چیست؟ و چگونه می تواند محیط را خنک سازد؟

هدف از ساخت پد سلولزی مرغداری، افزایش راندمان در روش های سرمایش تبخیری می ‌باشد. در سرمایش تبخیری یک اصل ساده استوار است.

جریان هوایی که از محیط مرطوب عبور می‌ کند، همراه با رطوبتی که از محیط بر می ‌دارد، خنک خواهد شد. با درک این ایده کافی است مولد هوایی را در کنار یک محیط مرطوب قرار دهید. آنگاه در آن سوی محیط مرطوب یک جریان هوای بسیار خنک خواهید داشت

ابتدایی ترین ایده در خلق سیستم های سرمایش تبخیری، همان کولر های خانگی آشنایی است که همگی آنها را دیده ایم و احتمالاً از حضور پررنگ پوشال ها در آن مطلع هستیم. عیب بزرگ پوشال ها در راندمان پایین آنها است.

سطح رطوبت خوبی ندارند و به سرعت دچار فرسایش خواهند شد. مستعد رشد انواع قارچ ها و عوامل بیماری زا هستند و می توانند جریان هوای خارج شده از سیستم سرمایش تبخیری را به شدت آلوده سازند. ساخت پد سلولزی مرغداری در مواجه با این نقاط ضعف در سیستم های سرمایش تبخیری انجام شده است.

در ساخت پد سلولزی مرغداری هدف خلق واسطه ای است که بتواند سطح رطوبت بسیار بالایی را مادامیکه فرسایش اندکی دارد، تولید نماید. چرا که انواع ایده های قدیمی مانند استفاده از پوشال ها نمی توانستند که آن سطح رطوبت ایده آل را خلق نموده و در عین حال به سرعت دچار فرسایش می شدند. به طوریکه در هر سال نیاز است تا پوشال ها را تعویض نماییم.

یک پوشال اگرچه می تواند تا چند سال مورد استفاده قرار گیرد، اما یقینا نمی تواند آن سطح کارایی را در سال های متمادی نگهدارد مادامیکه در اثر فرسایش خود به عنوان یک عامل تولید آلودگی و یا جذب عوامل بیماری زا تبدیل خواهد شد.

ساخت پد سلولزی همراه با ورق های نازک و موج دار از کاغذ کرافت می ‌باشد. کاغذ کرافت قابلیت جذب آب بسیار بالایی دارد؛ اما در مراحل ساخت پد سلولزی مرغداری نیاز است تا به نوعی از فاسد شدن و یا تجزیه شدن آنها نیز جلوگیری به عمل آید. برای این کار از رزین استفاده می شود. تمام کاغذ های کرافت به کار رفته شده در ساخت پد سلولزی مرغداری همراه با لایه ‌ای از رزین هستند.

در خلق راندمان بالا هنگام کار سیستم های سرمایش تبخیری لازم است تا آب به طور یکنواخت در سطح واسط تبخیری توزیع شود. انواع پد سلولزی مرغداری به دلیل شکل هندسی خاصی که دارند، همراه با بافت منظمی که در طراحی آنها اعمال شده است، می توانند آب را به طور یکنواخت در تمام سطح خود پخش سازند. به این ترتیب سطح تماس بالایی همراه با کیفیت یکسانی در جریان عبوری هوا ایجاد خواهند کرد.

یک اصل مهم در کارکرد مطلوب سرمایش تبخیری، حداکثر تبخیر آب است. به گونه ‌ای که هوای خارج شده از سیستم سرمایش کاملا مرطوب و عاری از هر گونه قطرات آب باشد. حرکت هوا در لایه های صلب و خیس و عدم حمل قطرات آب به داخل محفظه سرمایش، باعث تبخیر حداکثری آب خواهد شد و این اقدام موجب خلق خنکای بالایی خواهد بود.

مزایای استفاده از پد سلولزی مرغداری در تکمیل سیستم سرمایش تبخیری

اصولا بسیاری از سیستم های سرمایش تبخیری مانند آن چیزی که در سطح مرغداری ها و یا دیگر اماکن صنعتی وجود دارد، تجهیزات کاملی هستند که همراه با پوشال هایی عملیات خنک سازی را به انجام می ‌رسانند. برای بهتر شدن روند خنک سازی هوا گاها منطقی به نظر نمی‌ رسد که بخواهیم کل سیستم را تعویض نماییم.

برای این منظور فقط کافیست سطح پوشال ها را با پد های سلولزی تعویض کنیم. تولیدکنندگان پد های سلولزی نیز با درک این نیاز است که محصولات خود را به نوعی طراحی می کنند تا بتوان به راحتی آنها را جایگزین پوشال ها نمود؛ اما این جایگزینی چه مزایایی خواهد داشت.

-    ساخت پد سلولزی مرغداری همراه با کاغذ کرافت است. این متریال در ساخت باعث جذب حداکثری آب خواهد شد. جذب حداکثری آب در پد سلولزی مرغداری باعث افزایش سطح خنک سازی خواهد شد. به این ترتیب می توان در حجم کمتر همراه با صرف آب و برق کمتری سیستم سرمایش تبخیری در مرغداری ها را راه اندازی نمود. به این ترتیب در درازمدت استفاده از پد سلولزی مرغداری باعث کاهش چشمگیر در هزینه های جاری مرغداری ها می شود.

-     کاغذ کرافت خاصیت مویینگی بسیار بالایی دارد. از این رو باعث هر چه توزیع یکنواخت تر آب در سطح پد سلولزی مرغداری خواهد شد. یکی از مشکلات پوشال ها عدم توزیع یکنواخت آب در سطح آن می باشد. به این ترتیب مقداری از هوای تولید شده توسط موتور بدون آنکه تحت خنک سازی قرار گیرد از میان واسط تبخیری عبور خواهد کرد. در چنین حالتی راندمان کلی دستگاه به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. پد سلولزی مرغداری راه حل منطقی برای این مشکل است.

-     ساختار پد سلولزی مرغداری به گونه ‌ای است که حشرات موذی نمی‌ توانند در آن نفوذ کرده و لانه گزینند. از جمله ایراد های اصلی در استفاده از واسط های پوشالی آن است که به عنوان یکی از بستر های عالی برای لانه گزینی حشرات می باشند. به این ترتیب در طول استفاده درازمدت می توانند به عنوان عامل بیماری زا معرفی شوند. در ساخت پد سلولزی می توان از این مشکل دوری جست.

-     پد سلولزی مرغداری خاصیت خود شویی دارد و این ویژگی است که مانع از رسوب گذاری در سطح پد خواهد شد. اگر با پوشال ها در کولر های کلاسیک همراه شده باشید، به خوبی متوجه خواهید شد که رسوب شدن املاح آب بر سطح پوشال یکی از دردسر های همیشگی است. پد سلولزی مرغداری عاری از این مشکل می تواند طول عمر بالایی را حاصل آورد.

-     قابلیت خلق خنکای بسیار بالاتری به نسبت انواع پوشال دارد. از این رو می ‌توان سیستم سرمایش تبخیری را در حجمی به مراتب کمتر طراحی نمود. حجم کمتر در نتیجه قیمت تمام شده پایین تر خواهد داشت. نیاز به قدرت موتور کمتری خواهد بود. مصرف آب به مقدار قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد و در نهایت صرفه جویی در مصرف انرژی حاصل خواهد شد.

-     طول عمر بسیار بالاتری به نسبت پوشال دارند. یک پد سلولزی مرغداری را می‌ توان تا بیش از سه سال استفاده کرد. عدم ایجاد رسوب، طراحی یکنواخت و جنس نوع کاغذ کرافت از دلایل ایجاد این طول عمر می باشد.

-     مقاومت بهتر در مقابل رشد انواع قارچ ها و باکتری ها و عوامل بیماری زا. برای مرغداری ها ضروری است که محیط پرورش حیوان کاملا پاک و عاری از عامل بیماری زا باشد.

-     ضریب مقاومت مطلوب ‌تر در مقابل ورود گرد و غبار که از دلایل تراکم بیشتر در طراحی ناشی خواهد شد. همه می دانیم که بزرگترین مشکل در کار با پوشال ها تولید گرد و غبار توسط آنها می باشد. در استفاده از پد سلولزی مرغداری دیگر خبری از این مشکل نخواهد بود.

تاثیر استفاده از پد سلولزی مرغداری بر کارکرد سیستم های سرمایشی

پد سلولزی مرغداری می تواند حجم آب بالاتری را به نسبت دیگر ایده‌ ها در خلق فضای مرطوب جذب خود نماید. به این ترتیب می توان در حجم برابر مقدار آب بیشتری را در فضا های مرطوب در مقابل جریان هوا قرار داد.

از آنجا که میزان سرمایش مورد نیاز در فضا های صنعتی و یا نیمه صنعتی مقدار تعریف شده با در نظر گرفتن محیط است، مانند آنچه در مرغداری ها اتفاق می افتد، لزومی ندارد تا مقدار سرمایش را بیشتر از حد تعریف شده تامین نماییم.

از این رو اگر بتوان همراه با حجم کمتری از پد سلولزی همان مقدار سطح رطوبت مورد نظر را ایجاد کرد، لاجرم می توان حجم دستگاه های سرمایش تبخیری را کوچکتر در نظر گرفت.

به این ترتیب در قیمت تمام شده دستگاه های سرمایش تبخیری با ابعاد صنعتی و یا نیمه صنعتی کاهش قابل چشمگیری اتفاق خواهد افتاد.

از سوی دیگر همراه با افزایش ضریب جذب در پد سلولزی همراه با تبخیر سطحی بالاتر که به خوبی تمام هوا را خنک خواهد کرد، مقدار آب مصرفی کمتری مورد نیاز خواهد بود و از آنجا که هوای خنک شده عاری از قطرات آب است، وزن کمتری داشته و می تواند فشار کمتری به موتور های محرکه هوا وارد نماید.

به این ترتیب می توانیم شاهد صرفه ‌جویی قابل توجهی نیز در مصرف انرژی باشیم.

به طور کلی استفاده از پد سلولزی مرغداری می ‌تواند راندمان کلی سیستم های سرمایش تبخیری را افزایش دهد. مادامیکه هوایی پاک تر و تنفسی سالم تر را تولید خواهد کرد.

در فضا هایی مانند مرغداری ها که نیاز است تا در همه حال فضایی سالم و امن برای پرورش طیور داشته باشیم، استفاده از پد خنک کننده مرغداری در کنار تامین هوای خنک تر، فضایی پاک تر و سالم تر را برای طیور تامین خواهد کرد.

ساختار هایی که می‌ توانند از پد سلولزی استفاده کنند

بسیاری از افراد که برای خرید پد سلولزی مرغداری اقدام می ‌کنند، نگرش کامل بر نحوه استفاده از آن ندارند. برای آنها گاه این سوال پیش می آید که با خرید پد سلولزی مرغداری آیا لازم است که تمام ساختار سرمایش مجموعه را تعویض نمایند؟ و یا اینکه آیا می ‌توانند همراه با همان تجهیزات و سیستم های کلاسیک از مزایای پد سلولزی مرغداری بهره مند شوند؟ اگر اینطور است، کدام یک از سیستم های کلاسیک می توانند این شرایط را تأمین نمایند؟

در جواب این سوال ها باید گفت که ساخت پد سلولزی با هدف تامین یک واسط تبخیری انجام شده است. از این رو تنها با هدف ارتقاء سطح کیفی واسط های تبخیری است که مورد استفاده قرار می گیرند. مثلاً در یک کولر آبی کلاسیک با نگاه قدیمی همچنان از پوشال ها با هدف خنک سازی استفاده می شود. می توان این نگرش را به نحو احسن تبدیل به یک پد سلولزی نمود.

در نتیجه در استفاده از پد سلولزی نیازی نیست تا کل ساختار سیستم های سرمایشی را تعویض نمایید. تنها کافی است واسط خنک کننده میانی را با پد سلولزی تعویض کنید. از یک کولر ساده آبی تا انواع اگزاست فن ها، چیلر ها، هواساز ها و... که به نوعی در آنها نیاز به حضور یک واسطه خنک ساز می باشد، می توان از پد سلولزی مرغداری استفاده کرد.

در صنایع مرغداری که غالب سیستم های سرمایشی از انواع سیستم های سرمایش تبخیری با ابعاد بسیار بزرگ می باشد، به راحتی می ‌توان همراه با تعویض واسط های قدیمی با پد سلولزی مرغداری، از مزایای کامل این محصول بهره مند شد.

در مرغداری ها غالباً برای تامین شرایط مطلوب تهویه از اگزاست فن های بزرگ در بطن یک جریان سرمایش تبخیری استفاده می‌ کنند. این سیستم در یک مجموعه دستگاهی در کنار هم قرار می ‌گیرند. ساخت پد سلولزی مرغداری توسط تولیدکنندگان به گونه ‌ای است که می‌ توان به راحتی آن را همراه با سیستم های مذکور نمود. بدون آنکه نیاز باشد تغییرات عمده در کلیت ساختار مذکور ایجاد کرد.

چه صنایعی از پد سلولزی استفاده می ‌کنند؟

ساخت پد سلولزی غالباً برای صنایع بزرگ مانند گلخانه های صنعتی و یا مرغداری ها مورد توجه قرار می ‌گیرد.

در این گونه از صنایع لازم است تا سرمایش همراه با یک تعادل رطوبتی باشد. از این رو روش های سرمایش تبخیری می ‌تواند بهترین ایده برای سرمایش در چنین فضا هایی باشد.

البته در این بین بسته به نوع نیاز و یا طراحی در سیستم سرمایش تبخیری همراه با صنایع مذکور قیمت پد خنک کننده گلخانه در رنج های متنوعی قرار خواهد گرفت.

با این وجود کارآمدی بالای این سیستم تا اندازه ‌ای بوده است که بتوان ردپای آن را در دیگر صنایع نیز داشته باشیم. از این رو می ‌توان عمده صنایع که به نوعی از پد سلولزی استفاده کرده ‌اند را به ترتیب زیر مطرح نمود:

  •         صنایع دام و طیور: همان‌ طور که قید کردیم پد خنک کننده مرغداری برای صنایع پرورش حیوانات اهلی بسیار مورد پسند می باشد. خرید پد سلولزی مرغداری در این سال ‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. دلیل عمده آن را می توان در کارآمد بودن این روش برای رسیدن به یک تعادل دمایی و رطوبتی در نظر گرفت.
  •         صنایع کشاورزی: گلخانه های صنعتی بزرگترین مصرف ‌کننده پد سلولزی می‌ باشند. قیمت پد سلولزی ویژه گلخانه ‌ای اندکی از گونه ‌های مناسب برای مرغداری ها بیشتر می باشد. چرا که آنها را به گونه‌ ای طراحی می ‌کنند که بتوانند تعادل قویتری میان دما و رطوبت برقرار سازند.
  •         صنایع تولید لوازم خانگی: عمده تولیدکنندگان انواع سیستم های سرمایش تبخیری خانگی مانند کولر های آبی در این سال ‌های اخیر علاقمند شده اند که در محصولات خود از پد سلولزی استفاده کنند. اگر چه قیمت پد سلولزی در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است؛ اما در نهایت منجر به خلق یک محصول با کیفیت و راندمان بالاتری خواهد شد.
  •         استفاده در هواساز های صنعتی: انواع هواساز ها در بطن ساختمان های کوچک و بزرگ تا محیط های صنعتی لازم است تا به نوعی مطلوب، سطح دمای محیط را خنک سازند. ساخت پد سلولزی برای تامین نیاز این دست از فضا های صنعتی نیز در این سال ‌های اخیر رونق پیدا کرده است.

خرید پد سلولزی مرغداری برای آنکه از یک فضای امن و مطمئن برای رشد طیور بهره مند باشید، می تواند یک فرصت باشد. به هر حال طیور نیز در زمره حیوانات زنده قرار دارند و لازم است تا در شرایط مطلوبی زندگی کنند.

هوای بسیار گرم و یا خنک می‌ تواند باعث بیماری و یا مرگ آنها باشد. خصوصاً که در روش های قدیمی احتمال انتقال عوامل بیماری ‌زا در میان طیور بسیار زیاد بوده است؛ اما همراه با خرید پد سلولزی مرغداری می توانید فضای امن، راحت، مطمئن و البته با راندمان بالا برای فضا های پرورش طیور خود داشته باشید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5