خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پد و فن

پد و فن

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    یکی از موثرترین روش ها جهت خنک نمودن گلخانه ها و پایین نگه داشتن دمای گلخانه، استفاده از سیستم پد و فن گلخانه یا سیستم سرمایش تبخیری می باشد. سیستم عملکرد فن و پد در گلخانه بدین صورت عمل می کند که آب از طریق پمپ بر روی پدها ریخته و پدها را مرطوب می کنند.

    هوای گرم از طریق عبور از پدها کاملا خنک و مرطوب گردیده  و از طریق مکش فن های اگزاست در داخل گلخانه جریان پیدا می نماید و دمای گلخانه را 10 تا 15 درجه کاهش می دهند. از مزیت های سیستم پد و فن نسبت به فوگر (مه پاش) می توان استفاده از آب با کیفیت پایین تر جهت خنک سازی را نام برد.

    امروزه به علت رشد و نمو گل و گیاهان متعدد، گلخانه های بسیاری در سطح شهرها رایج شده اند که در این نوع از گلخانه ها می توان شاهد انواع گل ها و گیاهانی بود که می توان از آن ها به منظور تزئین خانه های خود و نیز بهره مندی از وجود طراوت و سرسبزی شان در خانه ها و مکان های مختلف به خوبی استفاده بهینه ای برد.

    اما همان طور که می دانید؛ برای آن که گل ها و گیاهان مختلف موجود در گلخانه های شما در معرض آسیب و گزندی قرار نگیرند؛ می بایست آن ها را در برابر سرمای بسیار شدید و همچنین گرمای بسیار شدید محافظت نمود تا هر یک از این حالت های جوی روی محصولات تولیدی شما آسیبی وارد نسازند.

    استفاده از پد سلولزی گلخانه یکی از راه های بهینه ای به شمار می آید که می توان به وسیله آن تا حدود بسیار زیادی از گل و گیاهان موجود در گلخانه ها محافظت نمود. در صورتی که نمی تواند پد سلولزی گلخانه ها چیست و چه کاربردی دارد؟ با ما همراه باشید تا پایان این برگ نوشته اطلاعاتی چند در این خصوص ارائه شود.

    آشنایی با پد سلولزی گلخانه

    اگر به گلخانه ها تاکنون رفته باشید؛ صفحه های ضخیم و موج داری را در اندازه های مختلف در درون آن ها مشاهده می کنید که وظیفه خنک سازی محیط را بر عهده دارند. به این صفحات موج دار پد سلولزی گلخانه گفته می شود. با توجه به این مسئله که سیستم خنک کننده گلخانه بسیار حائز اهمیت است و استفاده از آن ها در داخل هر گلخانه ای جزء ضروریات اولیه به شمار می آید؛ ضروری است که هر چه زودتر به منظور خنک سازی محیط از پد سلولزی گلخانه در گلخانه های خود استفاده بهینه ای به عمل آورید تا هیچ گونه خسارت و ضرری گریبانگیر شما نگردد.

    کاربرد عمده سیستم پد و فن گلخانه

    سیست پد و فن گلخانه یا همان پد سلولزی گلخانه ها همان طور که گفته شد, به عنوان سیستم سرمایشی گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و از بروز تابش مستقیم نور آفتاب به گل ها و گیاهانی جلوگیری به عمل می آورد که ممکن است به آن ها ضرر رسانند.

    بنابراین پد سلولزی گلخانه ها سبب جذب مقدار زیادی از آب به درون خود می شوند که تقریبا کاربردی شبیه به پوشال های آبی کولر ها دارند. البته به طور کلی میان عملکرد پد سلولزی گلخانه با پوشال های کولر آبی تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. به این صورت که کیفیتی که در پد سلولزی گلخانه ها به منظور سیستم سرمایشی به کار گرفته شده است؛ به هیچ عنوان قابل قیاس با کولرهای آبی نیست.

    به همین دلیل است که استفاده از سیستم پد و فن گلخانه ها امروزه رواج گسترده ای به خود دیده است. بنابراین اگر به دنبال سیستمی قدرتمند و بهینه شده به منظور پایین آوردن دمای محیط گلخانه ها هستید و می خواهید فضای موجود در آن را خنک نگه دارید؛ بهترین راهکار ممکن پیش روی شما استفاده از پد سلولزی گلخانه ها یا همان پد و فن گلخانه ها می باشد.

    چرا که به وسیله سیستم پد و فن گلخانه ها هوای گرم به راحتی توسط پدهای موجود در آن به بیرون از گلخانه ها هدایت می شود تا هیچ گونه آسیبی به گل و گیاهان شما وارد نسازند.

    خرید فن و پد گلخانه

    اگر صاحب گلخانه ای هستید و می خواهید به خوبی از گل و گیاهان و سایر محصولات تولیدی خویش محافظت کنید تا محصولاتی رو به رشد و به دور از هر گونه آسیب و گزندی داشته باشید؛ پیشنهاد ما به شما خرید فن و پد گلخانه است که شما می توانید با خرید این محصول فوق العاده کمک شایان توجهی به سیستم سرمایشی گلخانه ها کرده باشید و از تابش مستقیم نور آفتاب به درون گلخانه های خود جلوگیری به عمل آورید.

    علاوه بر سالن های گلخانه شما با خرید فن و پد گلخانه می توانید آن ها را در مرغداری ها نیز مورد استفاده قرار دهید و همین کارکرد را برای شما در مرغداری ها نیز دارد.

    نکات مورد نظر پیش از خرید فن و پد گلخانه

    در صورتی که می خواهید پد سلولزی گلخانه را خریداری نمایید؛ می بایست یک سری اصول و قواعد را حتما در نظر داشته باشید تا بر حسب آن ها رو به خرید فن و پد گلخانه ها آورید. عمر مفید پد سلولزی گلخانه ها یکی از عمده ترین مسائلی است که پیش از خرید سیستم فن و پد گلخانه ها می بایست آن را در نظر داشته باشید.

    به این صورت که فن و پدی را خریداری نمایید که بتوانید از وجود آن برای سالیان متمادی بهره مند شوید. هر چند که هر وسیله ای را عمر مفیدی است و پس از گذشتن عمر مفید آن کم کم رو به زوال و نابودی می رود.

    ولی در عین حال اگر نسبت به کیفیت و کارایی محصول خریداری شده در همان ابتدای امر دقت نظر داشته باشید؛ می توانید از خرید خود رضایت کامل را داشته و جنسی را خریداری نمایید که عمر مفید بالاتری را داشته باشد.

    خرید پد سلولزی گلخانه را شما می توانید در شرکت های مختلف با قیمت های متمایز خریداری کنید که هر یک از آن ها کیفیت های خاص خود را دارند. اما در عین حال در صورتی که شما پیش از خرید محصول نامبرده شده نسبت به تولید شرکت ها مذکور تحقیق کرده باشید؛ می توانید بهترین نوع پد سلولزی گلخانه ها را برای خود خریداری نموده و به خوبی از وجود آن در گلخانه های خود استفاده به عمل آورید.

    به طور کلی پس از خرید سیستم فن و پد گلخانه باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است در یک بازه زمانی مختلف که معمولا هر پنج سال یک بار می باشد؛ نسبت به تعویض پد سلولزی گلخانه اقدام ورزید تا از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده کاسته نگردد.

    نبود پد سلولزی در گلخانه چه عواقبی دارد؟

    حال که با پد سلولزی گلخانه ها و نیز کاربرد منحصر به فرد آن ها به خوبی آشنا شدیم؛ ممکن است این سوال پیش آید که در صورت نبود پد سلولزی گلخانه ها چه مشکلی پیش می آید؟ آیا وجود سیستم سرمایشی گلخانه ها امری ضروری و حیاتی است یا خیر؟ سوالاتی از این دست همواره پیش از خرید پد سلولزی گلخانه ها وجود خواهد داشت.

    اما برای آن که بتوانید به پاسخی شفاف و واضح در این خصوص دست یابید؛ بهتر است بدانید که اگر سیستم سرمایشی گلخانه ها یا همان پد سلولزی گلخانه در گلخانه ها یا مرغداری ها وجود نداشت؛ ممکن بود پس از یک مدت زمان کوتاهی ساقه گیاهان شما رفته رفته استحکام خود را از دست داده و اندازه گل ها با طور چشمگیری رو به کوتاهی می رود. علاوه بر آن میزان گلدهی گیاهان موجود در گلخانه شما نیز با تأخیر قابل توجهی رو به رو خواهد شد.

    این مشکلات تنها بخشی از مسائلی است که نبود پد سلولزی گلخانه ها ممکن است به عنوان بلای خانمان سوزی برای گلخانه داران و مرغداری ها شود. به همین دلیل است که اگر می خواهید تابش نور مستقیم آفتاب به گل و گیاهان شما آسیبی وارد نسازد؛ بهترین راهکار ممکن استفاده از پد سلولزی گلخانه هاست تا با وجود چنین سیستمی دیگر نگران مرگ جوانه گیاهان خود و مشکلاتی از این دست نباشید و با اطمینان خاطر و فراغ بال از رشد و نمو گل و گیاهان خود لذت و بهره کافی ببرید.

    فن اگزاست گلخانه

    پیشتر با سیستم پد و فن گلخانه آشنایی صورت گرفت. فن اگزاست یا همان فن تهویه موجود در گلخانه ها به عنوان یکی از انواع فن های گلخانه ای به شمار می آید که یکی از اجزای اصلی این سیستم سرمایشی در گلخانه ها به شمار می آید.

    فن اگزاست گلخانه با گردش و سیرکوله همیشگی هوا و نیز کنترل رطوبت سبب بیرون راندن گرمای بیش از حد مجاز در فضای گلخانه ها می شود و سبب تهویه مناسب در گلخانه ها می گردد. به همین دلیل است که وجود فن اگزاست گلخانه در گلخانه ها سفارش می شود چرا که علاوه بر آن سبب رشد و نمو مطلوب تر و موثرتر گل و گیاهان شما در گلخانه هایتان می گردد.

    بنابراین شما با خرید فن اگزاست گلخانه ها می توانید ضمن کنترل نمودن هوای ورودی به گلخانه ها، سبب افزایش بی رویه راندمان سیستم سرمایشی موجود در ان و نیز کیفیت هوای مطبوع تر در گلخانه ها، دامداری، مرغداری و سالن های دیگر می شود.

    بنابراین به طور کلی استفاده از پد سلولزی گلخانه ها دربردارنده مزایا و ویژگی های بسیار زیاد و منحصر به فردی است که شما می توانید با خرید این محصول فوق العاده در داخل گلخانه های خود از بروز هر گونه هوای گرم مضر به درون گلخانه های خود جلوگیری به عمل آورده تا به این منظور بتوانید از رشد و نمو گل و گیاهان و سایر محصولات خویش در درون گلخانه های خود به خوبی بهره مند شوید. پس اگر به فکر سلامت گیاهان خود هستید و نمی خواهید آفت و آسیبی به آن ها وارد شود؛ نام پد سلولزی گلخانه را به خاطر بسپارید.

    • جنس کاغذ پد سلولزی از چیست؟

      جنس کاغذ پدهای سلولزی از کاغذ کرافت فنلاندی بوده که از درخت بامبو در کشور فنلاند تهیه شده و به خاطر خاصیت جذب و پخش بالای آب پس از طی مراحل مختلف تبدیل به پد سلولزی می گردد.

    • نحوه مراقبت و نگهداری از پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟

      حتما قبل از ورود آب به سیستم از فیلتر استفاده شود تا مانع از ورود و تجمع رسوبات بر روی پدهای سلولزی گردد. تعداد دفعات روشن و خاموش کردن سیستم خنک کاری گلخانه را کاهش دهیم. هرچه تعداد دفعات روشن و خاموش کردن سیستم بیشتر باشد، رسوب بیشتری بر روی پدهای سلولزی شکل می گیرد. به صورت دوره ای پدهای سلولزی توسط آب با فشار کم مورد شستشو قرار گیرند، تا طول عمر آن ها افزایش پیدا نماید.

    • نصب پدهای سلولزی به چه صورت انجام می پذیرد؟

      نصب پدهای سلولزی امری تخصصی بوده که نیاز به تجربه کافی دارد. از همین جهت پیشنهاد می کنیم پس از خرید پد سلولزی، جهت نصب و راه اندازی سیستم، از یک نصاب ماهر کمک بگیرید.

    • خرید قاب گالوانیزه یا قاب آلمینیوم را برای پدهای سلولزی پیشنهاد می دهید؟

      قاب گالوانیزه به دلیل ارزانی قیمت و در دسترس بودن به عنوان پراستفاده ترین نوع قاب پدهای سلولزی شناخته می گردد، قاب های آلمینیومی دارای کیفیت بالاتر، مقاومت بیشتر، وزن کمتر و طول عمر بیشتر هستند اما در عوض قیمت آن ها بسیار بالاتر است.

    • چرا سیستم پد و فن به عنوان رایج ترین سیستم خنک کاری گلخانه شناخته می گردد؟

      پدهای سلولزی به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و قابلیت جذب بالای آب، راندمان بسیار بالایی در جهت خنک کاری و متعادل نمودن دما در گلخانه ها و مرعذاری ها داشته و می توانند دمای سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. همچنین این سیستم خننک کاری در مقایسه با سیستم هایی همچون پوشال، گرد و خاک بسیار کمتری تولید نموده و قادرند با میزان مصرف کمتر آب راندمان بسیار بالاتری داشته باشند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر