خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پشم چین مورسل ترکیه

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

پشم چین برقی مورسل ترکیه:

پشم چین برقی مورسل ترکیه، یکی از کارآمدترین ابزارهای مهندسی شده در زمینه چیدن پشم دام هاست. چیدن پشم دام‌ها و انجام رسیدگی‌هایی از این قبیل برای آن‌ها، یکی از اقدامات مربوط به حوزه دامداری است که از دورترین زمان‌های زندگی بشر با دام‌ها تا به امروز برقرار بوده است.

اگرچه بدیهی است که شکل انجام کلیه این فرآیندها به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و شناخت بشر نسبت به ابزارها، تغییر کرده و بروزرسانی شده است، اما ماهیت و هدف اصلی هر یک از این اقدامات برای حفظ سلامت دام و برخورداری از زندگی پرفایده در کنار آن ها، ایستا و پابرجاست.

زمانی بشر به فکر تهیه لباس و سایر ملزومات زندگی خود، آن هم با استفاده از پشم دام ها افتاد. از لحظه‌ای که متوجه شد این اقدام او آسیبی به دام نمی‌زند و درواقع برای خود دام نیز از فواید بسیاری از برخوردار است، در اندیشه نحوه چیدن پشم آن دست به راهکارهای مختلفی زد.

امروزه در این زمینه ابزارآلات و ماشین آلات پیشرفته بسیار زیادی طراحی، تولید و روانه بازار شده است. اما با گذشت زمان و افزایش سطح دانش و آگاهی بشر نسبت به دام و دامداری، دغدغه ها و چالش های بسیاری در این زمینه رصد شدند که برای حل آن ها نیاز به ایجاد تغییراتی در محصولات موجود در بازار بود.

پشم چین برقی مورسل ترکیه که با هدف حفظ سلامت دام، عدم آسیب رسیدن به آن و همچنین برقراری دقت عمل، سرعت و کیفیت مطلوب در زمینه پشم زنی دام؛ طراحی و تولید شده است؛ محصولی است که در حوزه دامداری و دامپروری امروزی، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

اهمیت پشم چینی از جهت حفظ سلامت دام

پیش از پرداختن به معرفی پشم چین برقی مرسل، لازم است بدانیم که اصلا چه لزومی دارد از یک ابزار ایده‌آل در زمینه پشم چینی دام استفاده نماییم. فعالان حوزه دامپروری و به طور کلی همه افرادی که به هر نحوی با دام‌ها یا سایر حیوانات در تماس هستند، به خوبی می‌دانند که فصل بهار و به خصوص ماه اردیبهشت، زمان آغاز اقدام برای پشم چینی یا رسیدگی هایی از این قبیل برای دام ها است.

اگرچه در مناطق مختلف مانند نقاط کوهستانی و سردسیر، این اقدام ممکن است در ماه های دیگر سال صورت گیرد. اما به طور کلی برای آغاز چنین اقدامی باید سلامت دام را در الویت قرار داد. به همین دلیل معمولا زمان انجام این عمل را برای بازه ای در نظر می‌گیرند که هوا رو به گرم شدن می‌رود و دام نیازی به آن حجم از پشم برای گرم نگه داشتن بدن خود ندارد.

به علاوه در فصل گرما، دام در معرض خطراتی مانند کنه، کک، شپش و سایر موجودات ریزی است که لابه‌لای پشم های آن خانه می‌کنند.

بسیاری از گله داران مناطق کوهستانی، در اوایل تیرماه عملیات پشم چینی را آغاز کرده و دام های خود را مرتب کرده و گله را از این حیث سر و سامان می‌دهند. البته ذکر این نکته الزامی است که به طور رایج از پشم چینی دام‌های لاغر اندام، ضعیف، بیمار یا باردار و مواردی از این دست، امتناع می کنند.

اکنون که به اهمیت پشم چینی از جهت حفظ سلامت دام پی بردیم بهتر است ببینیم که این عمل چه فایده‌ای برای بشر دارد. در ادامه به خوبی درک خواهیم کرد که چرا باید برای انجام این عملیات از ابزار مناسبی مانند پشم چین گوسفندی مورسل استفاده کرد.

اهمیت پشم چینی از جهت فواید برای بشر

امروزه دیگر هر شخص غیر فعال در زمینه دامداری و دامپروری نیز به خوبی می‌داند که پشم گوسفندان و حیواناتی از این قبیل، چه کاربردهای زیادی در سرتاسر زندگی بشر دارد. به طور کلی از پشم دام‌های مختلف در صنایعی مانند صنعت پوشاک، صنعت فرش بافی و قالبی بافی و صنایع دستی بهره گرفته می‌شود. تولید نخ، صنایع ریسندگی و تهیه بسیاری از الیاف نیز با استفاده از پشم دام‌ها صورت می‌گیرد.

هرقدر که پشم چینی با اصول و کیفیت بهترین انجام پذیرد، استفاده از آن در صنایع مختلف نیز امری آسان‌تر و اصولی‌تر خواهد بود.

بنابراین واضح است که با توجه به حجم عظیم مصرف این محصول در زندگی بشر و با توجه به گسترش سرزمین های مسکونی، بشر به تکنولوژی مدرن دنیا جهت انجام فعالیت پشم چینی احتیاج دارد. به این ترتیب می‌تواند در سریعترین زمان، به آسان ترین روش و به بالاترین کیفیت ممکن پشم تعداد زیادی دام را چیده و به مناطق مختلف جهت مصرف در صنایع ارسال نماید.

پشم چین حیوانات در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را دارند و برای تحقق اهدافی خاص طراحی و تولید شده‌اند.

آشنایی با انواع روش‌های پشم چینی

پشم چینی در دو روش زیر صورت می‌گیرد:

-         روش سنتی پشم چینی

-         روش صنعتی پشم چینی

بدیهی است که در روش سنتی کلیه کارها به روش دستی و یا با استفاده از ابزارهای ساده دستی صورت می‌گیرد که این روش برای روستاهای کوچک و یا فعالینی که گله های بزرگ نداشته و قصد ارسال پشم به مناطق صنعتی مدرن را ندارند، هنوز کاربردی است.

اما در روش صنعتی، دیگر نمی‌توان با استفاده از همان قیچی دستی ساده مشغول به پشم چینی بیش از 100 رأس دام شد. این کار علاوه بر آنکه زمان زیادی را می‌طلبد، دقت عمل بسیار پایینی دارد، ضمن آنکه دام نیز از قرار گرفتن در معرض این عمل بسیار خسته شده و رنج می‌برد.

در چنین شرایطی که تعداد گوسفندان و دام‌های گله زیاد است و دامدار قصد ارسال پشم‌ها را برای موارد صنعتی دارد، از ابزارهای پیشرفته‌تری مانند پشم چین گوسفندی مورسل استفاده می‌شود.

آشنایی با پشم چین برقی مورسل ترکیه

همانطور که نام این پشم چین گوسفندی پیداست، این محصول ساخت کشور ترکیه است. از بارزترین ویژگی‌ها و امکانات آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که جنس تیغه‌های تعبیه شده در ساختار آن از استیل درجه یک می‌باشد.

در برخورداری از استانداردهای لازم پشم چین های امروزی و همچنین داشتن کیفیت بالا حین عمل پشم چینی، محصول پشم چین برقی مورسل یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ابزارهای مورد استفاده در این زمینه است.

از دیگر نکات مثبت درباره این ابزار می‌توان به طول عمر بالای آن اشاره کرد. افرادی که اندکی اطلاعات در زمینه پشم چینی حیوانات داشته باشند، به خوبی می‌دانند که بسیاری از ابزارهای چیدن پشم به صورت برقی، در اثر استفاده برای چند دام به صورت متوالی، داغ کرده، دچار سیم سوختگی یا آسیب‌هایی می‌شود که به تبعیت از آن عملیات پشم زنی متوقف شده و دامدار باید در پی تعمیر پشم چین باشد.

از این رو دانستن این نکته که پشم چین برقی مورسل از طول عمر بالایی برخوردار است می‌تواند کمک شایانی به انتخاب آن به عنوان یک پشم چین حیوانات توسط فعالان این حوزه نماید.

این پشم چین ترکیه ای قابلیت آن را دارد که در کوتاه تری زمان ممکن، با بالاتری سرعت و کیفیت، پشم تعداد قابل توجهی از دام‌ها را چیده و دچار آسیب دیدگی نشود.

حین استفاده از پشم چین مورسل باید به نکات زیر دقت کرد

به طور کلی مواردی هستند که باید حین پشم چینی دام، به آن‌ها توجه کرد. این موارد هم برای حفظ سلامت و ایمنی دام مناسب هستند و هم در جهت برداشت پشم با کیفیت و تمیز کارآمدند.

اما گذشته از این موارد زمانی که قصد انجام عملیات پشم چینی حیوانات را توسط پشم چین مورسل ترکیه دارید، باید به نکاتی علاوه بر نکات حوزه پشم چینی توجه کنید تا علاوه بر حفظ سلامت دام و تهیه پشم مطلوب، از دستگاه برقی خود نیز در برابر آسیب های احتمالی حفاظت کنید و کمک کنید تا این دستگاه بالاترین و مطلوب ترین نتیجه ممکن را در این عملیات حاصل شود.

  1. حتما پیش از آغاز عملیات پشم چینی، دام ها را خوب بشویید. چربی بدن دام که به پشم‌های آن منتقل شده است، خاک و گل خشک شده بر روی این پشم و بسیاری از موارد این چنینی، می‌تواند به پشم چین برقی مورسل شما آسیب وارد کرده، تیغه‌های آن را به مرور زمان کند نموده و عمر دستگاه را کاهش دهد.
  2. تیغه پشم چین برقی را در صورتی که پیش تر از آن استفاده شده‌است، شسته و خشک نمایید.
  3. در صورتی که تیغ، خار و خاشاک، شاخ و برگ و اجسام و اقلام خارجی در بین پشم دام‌ها گیر کرده و حضور دارند، باید آن‌ها را برداشته و بزدایید. این کار سبب می‌شود در نهایت با پشم های چیده شده و تمیزی مواجه باشند که آماده ارسال برای مصارف صنعتی هستند. اما مهم تر از آن این کار برای حفظ سلامت پشم چین مورسل شما نیز بسیار کارآمد و مفید است.
  4. تیغه و شانه پشم چین مورسل را حتما روغن کاری نمایید. از خشک بودن این اجزا در ساختار دستگاه پشم چین مورسل جلوگیری نمایید.
  5. پیچ تنظیم فاصله تیغه و شانه را جا‌به‌جا نکنید و تغییری در این فاصله ایجاد نکنید. این فاصله از نظر استاندارهای لازم در این زمینه مهندسی شده است و ایجاد تغییر در آن می‌تواند به دام شما آسیب وارد کند. به علاوه آنکه چنانچه فاصله تیغه و شانه کمتر از حد استاندارد تعیین شده باشد، تیغه ها داغ کرده و در نتیجه ممکن است دستگاه به کلی بسوزد. درصورتی که تیغه، شانه‌ها یا دستگاه بسوزد، یا غیر قابل تعمیر خواهد بود و یا تعمیر آن از هزینه زیادی برخودار خواهد بود.
  6. در صورتی که احساس کردید تیغه های دستگاه پشم چین برقی مورسل ترکیه کند شده است، دستگاه خود قابلیت تیز کردن آن را دارد، برای این منظور از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید. به علاوه آنکه می توانید برای تهیه این قطعات به صورت مجزا به بازار مراجعه کنید. تیغه و شانه یدکی برای این محصول در بازار فروش پشم چین گوسفندی موجود است.
  7. اگرچه پشم چین مورسل از جمله محصولات مقاوم و دارای طول عمر بالا در زمینه پشم چینی است، اما هرگز برای دام‌هایی که پشم‌های متراکم و زیاد دارند، دستگاه را یکسره روشن و مشغول به کار نگذارید. حتما بعد از اصلاح یک دام به آن استراحت دهید و به طور کلی آن را از برق بکشید. همچنین برای دام‌هایی که از پشم‌های زیاد و متراکم برخوردار هستند نیز، حتما چندبار به دستگاه استراحت دهید و کل دام را در یک مرحله در معرض پشم چینی قرار ندهید.

نحوه پشم زنی با استفاده از پشم چین برقی مورسل ترکیه

اگرچه قالب کلی پشم زنی دام‌ها به یک صورت است اما هنگامی که قصد چیدن پشم‌های دام‌ها را با استفاده از پشم چین برقی مورسل دارید، بهتر است به شیوه زیر عمل نمایید.

  1. در ابتدای پشم چینی و آغاز عملیات، دام را به پشت بر روی زمین بخوابانید.
  2. سر دام را در بین پاهای خود قرار دهید و مطمئن شوید که دام بی آنکه آسیبی ببیند حرکت نکرده و ثابت بماند.
  3. از یک دست دام درواقع از یک سمت دام عملیات پشم زنی به وسیله پشم چین برقی مورسل را آغاز کنید. این کار را از دست دام آغاز کرده و به سمت پای آن ادامه دهید.
  4. سپس به سراغ سمت دیگر رفته و مجدد از دست تا پای سمت دیگر دام را نیز با پشم چین مورسل، پشم چینی کنید.
  5. حتما توجه داشته باشید که پشم چینی باید خلاف جهت خوابِ پشم صورت گیرد نه در جهت آن.

فروش پشم چین برقی مورسل ترکیه

فروش پشم چین برقی مورسل هم به صورت حضوری و در بازار مربوط به این حوزه و هم به صورت آنلاین توسط فروشگاه اینترنتی معتبر در این زمینه انجام می‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام به خرید پشم چین مورسل، توسط سایت مربوطه از قیمت پشم چین برقی مورسل و مشخصات فنی آن اطلاعات لازم را به دست آورده و سپس جهت خرید این ابزار پرفایده و کارآمد اقدام نمایید.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5