خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پودر سخت کننده و سفت کننده بتن

انواع پودر سخت کننده و سفت کننده بتن

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    پودر سخت کننده و سفت کننده بتن

    بتن یکی از اصلی ترین و پر کاربرد ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی و دیگر صنایع می باشد. با وجود این که بتن بافت خیلی محکمی دارد و از نظر مقاومت در قیاس با سایر مصالح ساختمانی، در رنج بالاتری قرار می­گیرد اما باز هم آنچنان که باید نفود ناپذیر نیست.

    نفوذ ناپذیر بودن آن سبب می­شود ت به مرور زمان با برخورد آب، فشار، ضربه و دیگر عوامل به آن مقاومت خود را از دست دهد. 

    استفاده از پودر سخت کننده و سفت کننده بتن سبب سفتی و غیر قابل نفوذ شدن سطح بتن می­شود. زمانی که سطح بتن با  پودر سخت کننده بتن پوشانده شود بافت آن در برخورد با عوامل خارجی از بین نخواهد رفت.

    امروزه روز در  اکثر بتن ریزی­های کف از  پودر سخت کننده کف بتنی استفاده می­کنند چرا که امکان نفوذ آب در آن بیشتر است و همچنین سایش در آن بیشتر اتفاق می­افتد.

    پودر سخت کننده بتن در رنگ های مختلف

    ساختار پودر سخت کننده کف بتنی

    پودر سخت کننده و سفت کننده بتن یک محصول آماده می­باشد که می­توانید به آسانی از آن استفاده نمایید. این پودر از سنگدانه­های معدنی و مصنوعی و البته سیمان  ساخته شده است.  سنگ دانه­های به کار رفته در این پودر از مرغوب­ترین آن می­باشد و به صورت  غیر فلزی است و از مواد شیمیایی  انحصاری بهره برده است.

    این پودر به شکل خشکه پاشی بر روی سطوحی که به تازگی بتن کاری شده است اجرا می­شود.

    استفاده از این مقاوم کننده بتن حفاظتی بسیار بالا و به صورت مداوم بر روی سطح مد نظر ایجاد می­کند. با توجه به ساختار پودر سخت کننده و سفت کننده بتن حفاظت آن تنها در برابر آب و رطوبت و ضربه و فشار نیست.

    بلکه استفاده از آن سطح را در برابر روغن و چربی، مواد شیمیایی، مایعات هیدرولیکی، مواد شوینده و ... نیز ایمن می­سازد. برخی از انواع این سفت مننده­ها به دلیلی میزان مواد تشکیل دهنده در برابر برخی از مواد مقاومت بسیار زیادی دارند، به همین منظور قبل از خرید این پودر سفت کننده بهتر است نیاز خود را بررسی کنید و متناسب با آن اقدام به خرید محصول نمایید.

    نحوه استفاده از پودر سخت کننده بتن

    چرا باید از پودر سخت کننده و سفت کننده بتن استفاده کنیم؟

    این افزودنی بتنی، سطح بتن را صیقلی و به صورت یکدست و یکپارچه می­کند. استفاده از آن موجب افزایش مقاومت مکانیکی بتن می­شود و به دنبال آن بتن در برابر فشارهای احتمالی، ضربه و ساییدگی ایمن می­شود.

    این سخت کننده، سطحی آماده برای پوشاندن بتن محسوب می­شود که ساخته شده از سیمان­های تقویت شده می­باشد. به لطف چسبندگی بالای آن و مناسب بودن آن برای تمامی سطوح استفاده از آن یک گزینه انتخابی مناسب برای کفسازی می­باشد و دوام آن را بیش از بیش می­کند.

    مزایای پودر سخت کننده کف بتنی

    • استفاده از این پودر باعث می­شود تا مقاومت مکانیکی و چسبندگی دال­ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
    • پودر سخت کننده کف بتنی در برابر سایش مقاوم است و از استحکام بسیار بالایی برخوردار می­باشد. که در نهایت موجب افزایش مقاومت و استحام بتن می­شود.
    • اجرا پودر  سخت کننده بتن به آسانی انجام می­شود. اما توجه داشته باشید که به این آسانی­ها هم که فکر می­کنید نیست و نیاز به تجربه و مهارت و همچنین دانش کافی در این زمینه دارد. در صورتی که سابقه استفاده از این مایع مقاوم کننده بتن را ندارید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
    • استفاده از مقاوم کننده بتن زمان کمی نیاز دارد و در سریع­ترین زمان به سهولت انجام می­شود.
    • استفاده از آن سبب می­شود تا در هزینه­ها صرفه جویی شود. همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه­ای نیز دارد.
    • بهره بردن از   پودر  سخت کننده سطح بتن گرد و غبار را به حداقل می­رساند.
    • استفاده از این ماده باعث به وجود آمدن سطحی صاف و یکدست می­شود.
    • در برابر سیکل های یخبندان و ذوب مقاوم است.
    • علاوه بر قسمت­های خارجی سازه، قابلیت استفاده برای قسمت­های داخلی و فضاهای سر پوشیده  را نیز دارد.

    کاربرد پودر سخت کننده و سفت کننده بتن

    مقاوم کننده بتن قابلیت استفاده بر روی هر سطح بتنی را دارد. به عبارتی شما برای هر سطح بتنی می­توانید از آن استفاده کنید. فرقی نمی­کند سطح شما کوچک باشد و یا بزرگ، در محیطی در ارتباط با هوا باشد و یا سرپوشیده.

    اکثر کاربردهای این محصول در حالت اکسپوز است. اکسپوز به حالتی گفته می­شود که در آن بتن با هوای آزاد در ارتباط است. دلیل این امر هم این است که بتن بیشتر در معرض آسیب­های محیطی قرار می­گیرد. از رایج ترین کاربرد های پودر سخت کننده سطح بتن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •          اگر می­خواهید یک سالن پر تردد داشته باشید، استفاده از پودر  سخت کننده سطح بتن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
    •          اگر دارای یک پارکینگ، تعمیرگاه، کارگاه و ... هستید، پودر سخت کننده کف بتنی یک انتخاب درست و حرفه­ای است.
    •           شما می­توانید به منظور افزایش مقاومت و استحکام دال­های بتنی در مقابل ترافیک بالا، سایش، ضربه و دیگر عوامل از  مقاومت کننده  بتن استفاده نمایید.
    •          در سازه­های بزرگ که در ارتباط با اب قرار دارند، همچون منابع بتنی، مخازن آبی، کانال های انتقال آب و ... از این محصول استفاده می­کنند چرا که میزان احتمال ساییدگی بیشتر است.
    •          در مکان­های دیگری که تردد و عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین زیاد است همچون  محل برخاستن و یا فرود  هلی کوپتر،  انبار، سردخانه صنعتی، پارکینگ ماشین­های سنگین و ... نیز از این پودر استفاده می­کنند.
    •          کارواش­ها یکی از دیگر مکان­هایی هستند که به کررات در آن­ها رطوبت و مواد شوینده و ... استفاده می­شود. استفاده از پودر سخت کننده و سفت کننده بتون یک ایده هوشمندانه برای کاهش نفوذ پذیری کف کارواش می­باشد.

    مشخصات و ویژگی های پودر سخت کننده و سفت کننده بتن

    پودر سخت کننده و سفت کننده بتن رنگ خاکستری دارد و حالت فیزیک آن نیز به صورت پودر می­باشد. به همین خاطر است که به آن پودر سخت کننده کف بتنی هم می­گویند. البته این محصول به نام پودر ضد سایش نیز در بین عوام شناخته می­شود و شهرت دارد.

    این پودر امکان اختلاط با آب را دارد و در این زمان است که به آن مایع سخت کننده بتن نیز می­گویند. وزن مخصوص این پودر برابر با 1/45 گرم بر سانتی­متر مکعب می­باشد.

    تردد پیاده  روی سطح که از  مقاوم کننده بتن استفاده شده است برابر با گذشت حدود 1 الی 2 روز می­باشد و این در حالی است که تردد وسایل نقلیه سبک روی آن بعد از گذشت 7 روز الی 10 روز امکان پذیر می­شود. در حالت کلی مدت زمان عمل آوری کامل  پودر سخت کننده سطح بتن حدود 29 روز می­باشد.

    نحوه استفاده از  پودر سخت کننده کف بتنی

    احتمالا شما هم این سوال را در ذهن خود دارید که نحوه استفاده از مقاوم کننده بتنی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که انجام این عمل را باید بعد از بتن ریزی و خشک شدن سطح آن شروع کنید. حال باید با در نظر گرفتن  سطح مد نظرتان پودر سخت کننده و سفت کننده بتن را روی سطح بتن ریزی شده بپاشید.

    حال باید با استفاده از یک ماله چوبی تمامی سطح بتن ریزی شده را به صورت صاف و یکدست کفسازی نمایید. این پودر رطوبت موجود در بتن را به خود جذب می­کند. بی شک شما هم به دنبال داشتن یک سطی صاف و آری از هر گونه پستی بلندی هستید، پس باید از یک ماله برقی یا پروانه­ای استفاده کنید تا مقاطع بتنی را پرداخت کنید.

    بعد از اتمام مراحل ذکر شده باید سطح بتن را اسپری آب انجام دهید که در اصطلاح حرفه­ای به آن عمل آوردن بتن و یا کیورینگ می­گویند. به این شکل حال شما یک بتن مقاوم دارید که در برابر ضربهف فشار، مواد شیمیایی، مواد صنعتی، روغن، مایعات هیدرولیکی و ... مقاوم است.

    به خاطر داشته باشید که در زمان استفاده از این افزودنی بتن مد نظر شما به هیچ وجه نباید آب انداختگی و یا چسبندگی داشته باشد. همچنین نباید هوای داخل آن به بیش از 3 درصد برسد چرا که در این صورت نتیجه مطلوبی را شاهد نخواهید بود. در مقابل برای دریافت نتیجه رضایت بخش­تر می­توانید از افزونه­های کاهنده آب و ... نیز در بتن استفاده نمایید

    انواع رنگ های پودر سخت کننده بتن

    مقدار استفاده از  مایع سخت کننده بتن چقدر است؟

    میزان استفاده از این مصالح در پروژه­های بتن ریزی با توجه به تشخیص متخصصین و مهندسین می­تواند متفاوت باشد. اما با این حال میزان استفاده استاندارد آن برابر با 3 الی 7 کیلوگرم در هر یک متر مربع می­باشد.

    در بیشتر مواقع صنعتی از 4 کیلوگرم این محصول در هر یک متر مربع استفاده می­کنند.

    شرایط نگهداری از پودر سخت کننده و سفت کننده بتن چیست؟

    پودر سخت کننده کف بتونی در بسته بندی­های مقاوم و ایمن در برابر هوا و رطوبت تولید می­شود. اما با این حال باید آن­ها را زیر پوشش و دور از  تابش نور خورشید در دمایی پایین نگهداری نمایید.  این بسته بندی­ها بهترین گزینه برای نگهداری آن می­باشد اما روش انبارداری نامناسب آن ممکن است به ماده آسیب برساند.

    به خاطر داشته باشید که این پودر تاریخ انقضا دارد و شما نمی­توانید آن را خریداری کنید و تا مدت ها بعد  از آن استفاده نمایید.

    تاریخ انقضای این پودرها برابر با شش ماه بعد از تولید است. یعنی اگر تا 6 ماه پس از تاریخ تولید درج شده روی محصول از آن استفاده نکنید، این پودر خاصیت خود را از دست می­دهد و عملا استفاده از آن فایده­ای نخواهد داشت و به دنبال آن نتیجه دلخواه شما حاصل نخواهد شد. پس حتما در زمان خرید پودر سخت کننده بتن به تاریخ تولید آن توجه داشته باشید.

    پاشیدن پودر سخت کننده روی بتن

    پیشنهادات فنی در رابطه با پودر  سخت کننده سطح بتن

    قبل از استفاده از این محصول و در هنگام استفاده از آن بهتر است یک سری نکات را بدانید و به این توصیه ها عمل کنید، تا بازدهی بالایی از محصول داشته باشید.

    •          مقاوم کننده بتن شامل مواد سیمانی است، به همین جهت ممکن است در برخورد با سطح پوست باعث سوزش شود.
    •          از تماس طولانی مدت مایع سخت کننده بتن با سطح بدن، چشم و ... خودداری کنید.
    •          در صورت ایجاد هرگونه آلودگی آن را با آب بشویید.
    •          دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

    خرید پودر سفت کننده و سخت کننده بتن

    در این روزهای کرونایی که در سراسر جهان همه را خانه نشین کرده است و کسبو کارها را خوابانده است، خارج شدن از منزل برای انجام چنین کارهایی چندان ایمنی نیست و توصیه نمی­شود، اما خبر خوب این است که می­توانید نیاز خود را به صورت اینترنتی و آنلاین با مجموعه ما رفع نمایید.

    تنها کافی است با چند کلیک سفارش خود را در سایت ثبت نمایید و سفارش خود را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. فرقی نمی­کند در کجای سرزمین عزیزمان ایران باشید ما سفارش شما را به دست شما در خانه، سر پروژه، محل کار و یا هرجایی که بخواهید خواهیم رساند.

    قیمت پودر سخت کننده بتن

    پودر سخت کننده بتن توسط شرکت­های تولیدی متعددی تولید و روانه بازار می­شود به همین جهت از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت دارند و اغلب در بسته بندی­های 30 کیلویی به فروش می­رسد. این پودر از تنوع رنگی نیز بهره برده است و همین امر نیز بر قیمت نهایی و فروش آن تاثیر می­گذارد.

    محصول عرضه شده در مجموعه ما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به فروش می­رسد. از ویژگی­های مقاوم کننده بتن عرضه شده در فروشگاه ما می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •          این محصول سبب ایجاد سطح نهایی غیر لغزنده می­شود.
    •          بهترین محافظ برای درزها و ... می­باشد.
    •          نظافت آن به سهولت امکان پذیر است.
    •          قیمت پودر سخت کننده بتن مقرون به صرفه است و ارزش خرید را دارد.
    •          بسیار با دوام است.
    •          به هیچ وجه جدا نمی­شود و طبله نمی­کند.
    •          اجرا و استفاده از آن بسیار راحت است.
    •          در تماس با هوا اکسیده نمی­شود.
    •          کیفیت آن تضمینی است.

    شما می­توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و قیمت محصولات با کارشناسان نیکاکورپ از طریق شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ در ارتباط باشید و از اخرین تغییرات قیمت محصول نیز باخبر شوید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر