خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چاله کن موتوری کازایی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

کارایی تا تحلیل فنی چاله کن موتوری کازایی

اگر بخواهید تعداد زیادی از نهال درختان را بکارید و یا آنکه قرار است در حجم بالایی تعداد بسیاری از انواع تیر های برق تا پایه ‌های فنس و دیگر حصار ها را نصب کنید، چه کار خواهید کرد؟

در پاسخ عادی قطعا خواهید گفت که چاره ‌ای جز استفاده از یک بیل و کلنگ ندارید، مادامیکه باید ساعت ‌ها و شاید روز های متوالی را صرف عملیات سخت و نفس گیر کندن چاله ها برای نهال کاری و یا کاشت انواع تیر کنید؛ اما این تنها پاسخ در دنیای مدرن امروزی نیست. بعضی ها نگاه حرفه ‌ای تری دارند. آنها از چاله کن موتوری استفاده می ‌کنند.

با یک چاله کن موتوری با سرعت و البته دقت بسیار بالاتری می توانید انواع حفاری ‌ها برای کاشت درختان تا نصب تیرک ها را انجام دهید. البته در گام اول لازم است تا این ابزار موتوری را تهیه کنید.

از آنجا که چاله کن موتوری از جمله ابزار های کمتر شناخته شده می باشد، چندان نگرش حرفه ‌ای در مدل ها تا برند های مطرح آن وجود ندارد. در این مقاله قصد بررسی چاله کن کازایی به عنوان یکی از بهترین های بازار در این عرصه را داریم.

به همین ترتیب اگر شما هم قصد چاله کن موتوری حرفه‌ ای را دارید و در این بین می ‌خواهید با بهترین ماشین های بازار باشید، آشنایی با چاله کن موتوری کازایی را از دست ندهید.

آشنایی مختصر با برند کازایی

در سطح بازار که باشید، تمام محصولات آمده از برند کازایی را با عنوان ساخت چین در دسته بندی محصولات چینی قرار می ‌دهند. اگر چه کارخانجات برند کازایی در کشور چین فعالیت می ‌کنند؛ اما این برند مطرح، ریشه هایی ‌ژاپنی دارد.

شرکت کازایی از جمله شرکت های ریشه دار ژاپنی است؛ اما به مانند دیگر شرکت‌ های مطرح ژاپن برای حضور هر چه قدرتمندتر در بازار های جهانی و البته قیمت تمام شده کمتر در تولید محصولات است که راهی کشور چین می شود.

لکن برند های ژاپنی این حضور را عاری از دقت و کیفیت بالای ساخت در سطح صنایع ژاپن نخواهند کرد.

مانند برند کازایی که همچنان بر تمام تولیدات چینی خود حساسیت بالایی دارد و سعی کرده است تا محصولات خود را با کیفیت های برتر جهانی عرضه کند.

با تمام این تفاصیل، هنگام استفاده از چاله کن موتوری کازایی با ماشینی همراه هستید که نام بلند آوازه محصولات ژاپنی را یدک می کشد. مادامیکه از خطوط تولید چینی با قیمتی به مراتب مناسب ‌تر از رقبا در اختیار شما قرار گرفته است.

به هر صورت در شناخت چاله موتوری کازایی لازم است تا از فضای برندینگ خارج شویم و این ماشین توانمند را همراه با تحلیل مشخصه های فنی تا امکانات کاربردی و البته شکل و شمایل ظاهری بررسی کنیم.

چاله کن کازایی چه چیز هایی در چنته دارد؟

می خواهیم با تحلیل فنی چاله کن بنزینی کازایی، میزان قدرت تا کارایی این ماشین را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه آیا می توان در قبال رقبای سرسخت بازار و توانمندی ‌های این ماشین چاله کن موتوری اعتماد نمود.

برای این منظور منطقی است تا در گام اول بخواهیم نگاهی بر موتور چاله کن بنزینی کازایی داشته باشیم.

کازایی برای این منظور از یک موتور بنزینی سوخت ترکیبی دو زمانه استفاده کرده است. بیایید بررسی کنیم که چرا کازایی این نوع موتور را برای نصب بر چاله کن موتوری خود انتخاب کرده است؟ اولین نکته در نوع بنزینی موتور مذکور است.

از آنجا که قرار است این تجهیز تماما در فضا های کشاورزی و یا محیط ‌هایی دور افتاده مورد استفاده قرار گیرد، منطقی است که بهره مندی از نیروی برق غیرممکن خواهد شد.

موتور بنزینی با در نظر گرفتن فضا های کاری، بهترین انتخاب برای چاله موتوری کازایی می ‌شود.

اما برند کازایی یک موتور سوخت ترکیبی را انتخاب کرده است. قبل از آنکه ببینیم چرا موتور سوخت ترکیبی انتخاب بهتری است، لازم است تا بدانیم اصولاً کدام موتور ها در دسته انواع سوخت ترکیبی قرار می ‌گیرند؟

موتور هایی که لازم است در سوخت بنزین آنها به مقدار اندکی روغن ریخته شود، با عنوان موتور های سوخت ترکیبی شناخته می ‌شوند.

در طراحی این نوع از موتور ها می‌ توان تمام قسمت ها با هدف روانکاری موتور را حذف نمود. از جمله مخزن نگهداری از روغن تا اتصالات و مجرا های داخل موتور.

چرا که تمام عملیات روانکاری از طریق همان چند قطره روغن موجود در بنزین تامین خواهد شد. حال مزیت این ویژگی برای نصب بر چاله کن موتوری چیست؟

پاسخ در کم حجم شدن و البته سبک شدن موتور می باشد. از آنجا که دستگاه چاله کن موتوری باید تمام و کمال در دستان اپراتور ها قرار گیرد، این کاهش حجم و وزن موتور، برگ برنده ‌ای محسوب می ‌شود.

لکن در کار با چنین موتوری باید همواره دقت داشته باشیم که نسبت 1 به ۳۵ برای روغن در مقابل بنزین را رعایت کنیم.

در ادامه تحلیل موتور دستگاه گود کن کازایی متوجه تک سیلندر بودن آن با کارکرد دو زمانه هستیم. یک موتور تک سیلندر، به مراتب کم حجم و کم وزن می‌ شود.

در مقابل کارکرد دو زمانه است که می تواند گشتاور بالای موتور را تامین کند.

موتور به کار رفته در گود کن کازایی قادر است در حجم و وزنی اندک به سرعت دور گرفته و حداکثر قدرت خود را خارج سازد.

آشنایی با مدل های چاله کن کازایی

در تحلیل فنی هر موتوری نمی توان در چند عبارت کلی دور نمای کاملی از آن را به دست آورد. مهندسین و متخصصین امر می ‌خواهند تا با قیاس گذاری عددی به نوعی توانمندی ‌های موتوری هر دستگاه را به چالش بکشند.

برای این منظور در بررسی فنی موتور های مورد استفاده شده برای چاله کن موتوری کازایی، می خواهیم ببینیم که از مشخصات فنی آن چه اطلاعاتی کسب می ‌شود.

اولین نکته آن است که برند کازایی از سه نوع موتور تک سیلندر بنزینی دو زمانه برای تکمیل چاله کن موتوری خود بهره می ‌برد. موتور هایی که آنها را در مدل ‌های CQ52cc وCQ68cc و 3wt-300 معرفی می کند.

چاله کن کازایی مدل CQ52cc

این مدل از ضعیف‌ ترین موتور بهره مند می باشد. تمام قدرت حاصل از این موتور با حجم ۵۲ سی سی، تنها 2 اسب بخار می باشد و این قدرت را در حداکثر دور ۹000 در دقیقه تامین خواهد کرد.

البته با کمک سیستم گیربکسی که برای آن در نظر گرفته شده است، در نهایت قادر است تا مته دستگاه را با سرعت ۱۵۰ دور در دقیقه به گردش درآورد.

موتور در مدل CQ52cc از نوع هوا خنک تنفس طبیعی است و برای تامین سوخت ترکیبی خود از یک مخزن بنزینی ۸0۰سی سی استفاده می ‌کند.

راه اندازی دستی برای آن در نظر گرفته شده است و همراه با مته ها در قطر های ۱۰ و ۲۰ سانتیمتر عرضه می شود.

قدرت کم موتور ۲ اسب بخاری در چاله کن موتوری کازایی مدل CQ52cc توانایی گردش مته های ۳۰ سانتیمتری را ندارد.

از این رو نمی ‌توان از آن برای کاشت تیر های بزرگ برق استفاده کرد. در مقابل، این مدل همراه با وزن ۱۰ کیلوگرم ای که دارد، نسبت به دیگر نمونه ‌ها، یک چاله کن موتوری بسیار سبک وزن تلقی می ‌شود.

صدای تولید شده از دستگاه مذکور نیز چیزی در حدود ۱۱۰ دسیبل است. این مقدار یک رنج استاندارد در طراحی دستگاه چاله کن موتوری محسوب می ‌شود.

 چاله کن کازایی مدل CQ68cc

مدل CQ68cc از محصولات کازایی، چندان تفاوت ساختاری با مدل CQ52cc ندارد. به مانند مدل قبلی از قدرت 2 اسب بخاری بهره می ‌برد.

ظرفیت باک بنزینی معادل ۸۰۰ سی سی دارد. سوخت ترکیبی آن با نسبت 1 به 30 از روغن و بنزین تامین می ‌شود و حداکثر سرعت 9000 دور در دقیقه را تأمین خواهد کرد.

اما با تمام این شباهت ‌ها، یک وجه تمایز دارد. آن هم در حجم موتور ۶۸ سی سی ای است که باعث تولید گشتاور بالاتری برای موتور شده است.

به این ترتیب می‌ توانید در خروجی گیربکس دستگاه چاله کن موتوری کازایی مدل CQ68cc شاهد تامین سرعت گردش مته برابر با ۱۷۰ دور در دقیقه باشید.

از طرفی این ظرفیت بالاتر در تامین گشتاور باعث شده تا این مدل توانایی کار با مته های قطر ۳۰ سانتیمتری را علاوه بر مدل ‌های ۱۰ و ۲۰ سانتیمتری دارا باشد.

چاله کن کازایی مدل 3wt-300

کازایی در ساخت دو مدل قبلی که معرفی کردیم، سعی در ساخت یک چاله کن موتوری با توانمندی عادی اما کارآمد داشته است.

لکن برای تامین نیاز های حرفه ‌ای لازم است تا مدل قویتری را معرفی کند. اتفاقی که با عرضه چاله کن موتوری کازایی مدل 3wt-300 برآورده خواهد شد.

اولین وجه قابل توجه در این مدل بهره گیری از موتور ۳ اسب بخاری است. این افزایش قدرت ۵۰ درصدی به نسبت مدل هایی که سابق بر این معرفی کردیم، نشان از توانمندی بسیار بالاتر دستگاه می باشد.

البته کازایی کم حجمی دستگاه را فدای رسیدن به این قدرت بالاتر نکرده است. چرا که این موتور قویتر تنها از حجم ۶۳ سی ‌سی برخوردار می باشد. در واقع حتی از مدل CQ68cc کوچکتر است.

البته موتور قویتر و مصرف سوخت بالاتری دارد. از این رو لازم است تا از باک سوخت بزرگتری برخوردار شود. این قاعده در طراحی چاله کن موتوری کازایی دیده شده است. چرا که دستگاه مذکور از یک باک سوخت 1.1 لیتری بهره مند می باشد.

موتور 3 اسب بخاری در بطن چاله کن Kasei مدل 3wt-300 همچنان به مانند مدل ‌های قبلی از نوع تک سیلندر دو زمانه با سوخت ترکیبی است که برای کارکرد مطلوب خود از نسبت 1 به 30 برای ترکیب روغن و بنزین استفاده می ‌کند؛ اما توانسته است قدرت بالاتر این چاله کن موتوری را در حیطه عمل نشان دهد.

زمانیکه حداکثر دور ۹۶۰۰ در دقیقه را تامین خواهد کرد و همراه با نصب یک گیربکس مطلوب می ‌تواند حداکثر دور ۲۰۰ در دقیقه را برای مته های خود فراهم آورد.

چاله کن کازایی مدل 3wt-300 وزنی معادل با ۱۲ کیلوگرم دارد و از انواع دو نفره می باشد. این مدل از چاله کن Kasei قادر است تا با هر سه سایز مته با ابعاد ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ میلیمتر کار کند.

تمام مته ها در طراحی انواع چاله کن موتوری کازایی طولی برابر با 80 سانتیمتر دارند. با این وجود به علت وجود مته های سوراخ کن در چاله کن موتوری کازایی تنها می توان چاله هایی با ارتفاع 70 سانتیمتر را خلق کنید.

جمع بندی خرید چاله کن کازایی:

برند کازایی با تولید ۳ مدل در تیپ ‌ها و قدرت های متنوع کاری از چاله کن موتوری عملا می تواند هر نوع نیازی با تأمین این هدف را برآورده سازد. کافی است با در نظر داشتن نوع نیازی که دارید، یکی از مدل‌ های چاله کن موتوری کازایی را خریداری کنید.

شاید بگویید این تنوع در قدرت و کارایی چاله کن موتوری در محصولات دیگر برند ها نیز مشاهده می شود. قطعاً این طور است؛ اما کازایی برگ برنده خود در تولید چاله کن موتوری را در کیفیتی مطلوب همراه با قیمتی معقول می بیند.

چاله کن موتوری کازایی در مدل های متنوعی که دارد از راندمان و کارایی بالایی برخوردار است و می ‌تواند به مدت طولانی در بطن سخت ترین عملیات های کشاورزی، سطح خشک‌ ترین خاک ها را بشکافد.

مادامیکه همراه با قیمتی مطلوب در کنار شرایط تعمیر و نگهداری ایده آلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5