خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه کار با شمشاد زن

شخص در حال کار با دستگاه شمشاد زن

فهرست مطالب

آماده‌سازی دستگاه برای هرس شمشادها

آماده‌سازی مناسب و درست تجهیزات، کلید اصلی درست انجام دادن هرکاری است. در ابتدا و قبل از راه‌اندازی شمشاد زن، به طور کامل دفترچه راهنما دستگاه را مطالعه نموده و با نحوه کار کردن با آن آشنا شوید. اگر از دستگاه هرس شمشاد بنزینی استفاده می‌کنید، روغن و بنزین را با نسبت درست ترکیب و داخل باک بریزید. و اما اگر دستگاه شما از نوع شارژي است به طور کامل باطری را شارژ نمایید و سپس شروع به کار نمایید.

آماده‌سازی دستگاه برای هرس شمشادها

با یک طناب مسیر هرس را در یک خط نگاه دارید

یکی از مهمترین مواردی که هنگام هرس شمشادها باید در نظر گرفت، منظم بودن و قرارگیری آن‌ها در یک مسیر است. با نصب یک طناب، مسیر هرس را برای خود تعیین کنید تا پس از کوتاه نمودن شمشادها در یک خط قرار گیرند و منظم باشند.

روشن نمودن دستگاه شمشاد زن

اگر از مدل برقی استفاده می‌کنید، دستگاه شمشاد زن را با دست مهار کرده و کلید خاموش روشن آن را روی حالت روشن قرار دهید.

اگر از مدل بنزینی استفاده می‌کنید، پس از آنکه مخزن موتور را با روغن و بنزین پر نمودید، ابتدا دستگاه را محکم مهار نمایید. کلید برق را روی حالت روشن قرار دهید.ساسات را در حالت بالا قرار دهید و سپس هندل بزنید تا موتور دستگاه روشن شود. پس از روشن شدن دستگاه، ساسات را برگردانید.

عملیات هرس شمشاد را در امتداد طنابی که نصب نمودید انجام دهید، تا شمشادها نظم بگیرند.

بالا، اطراف و انتهای شمشادها را هرس نمایید

در ابتدای قسمت بالای بوته‌ شمشاد را کوتاه کنید، سپس اقدام به هرس دو طرف و انتهای آن بپردازید. همیشه عملیات شمشادزنی را از قسمت پایین شروع نموده و با ضربات قوس‌دار به سمت بالا حرکت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هرس نمودن در جهت پایین به بالا از ایمنی بالایی برخوردار است.

هرس اطراف شمشادها باید با زاویه‌ی کمی انجام گیرد. بدین صورت که بوته شمشاد در بالا باریک و در پایین پهن بماند.  همچنین این نحوه هرس به خورشید اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری به پایین درخت برسد و به رشد شاخه‌ها کمک شایانی نماید.

برای شاخه‌های بلند از شمشاد زن تلسکوپی استفاده کنید

برای هرس شمشادهای بلند، مدل معمولی کارآیی نداشته و حتما از یک شمشاد زن تلسکوپی استفاده کنید. استفاده از دستگاه هرس شمشاد تلسکوپی ایمنی بسیار بالاتری نسبت به مدل معمولی دارد. دلیل این امر را می‌توان در کنترل بهتر دستگاه و دور بودن تیغه تیز دستگاه به بدن اپراتور ارزیابی نمود.

شخص در حال استفاده از شمشاد زن تلسکوپی

 

  • بهترین زمان برای هرس شمشادها چه زمان است؟

    انتخاب بهترین زمان برای هرس شمشادها، بسته به نوع شمشادها، نحوه قرارگیری و فصل بستگی دارد.

  • بهترین شکل برای برش بوته‌های شمشاد به چه صورت است؟

    اشکال و حالت‌های مختلفی برای برش شمشاد می‌توان در نظر گرفت. اما بهترین شکلی که می‌توانید برش دهید، بستگی به نوع بوته شمشاد شما دارد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر