خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چطور می توان کیفیت یک شیلنگ ویبره را تشخیص داد؟

شلنگ ویبره ایرانی برند ایرانکوب

فهرست مطالب

چطور می‌توان کیفیت یک شیلنگ ویبراتور را تشخیص داد؟

با وجود افزایش قیمت‌ها و بازار پرتلاطم خرید اجناس و ابزارها، امروزه به سادگی در مورد خرید ابزار نمی‌توان به جمع‌بندی رسیده و تصمیم‌گیری کرد. گاهاً ممکن است با عدم دقت کافی و بی‌توجهی حتی به یک نکته، در دام یک خرید غلط افتاده و علاوه بر هدر دادن سرمایه و پول خود، انرژی و وقت خود را نیز قربانی این اشتباه کنید.

جالب‌تر آنکه وقتی پای ابزار کار وسط باشد، انتخاب‌های غلط، هزینه‌های بیشتری نیز به همراه دارند. در پاره‌ای از موارد ممکن است علاوه بر ضرر مالی در مورد خود وسیله، با عدم انجام درست کار، خود پروژه نیز با مشکل و شاید ضررهای مالی بزرگ‌تری مواجه شود.

بر همین مبنا در یادداشت پیش رو قصد داریم تا به منظور اجتناب از اشتباه در خرید شیلنگ ویبراتور بتن و رفع نگرانی خریداران در این مورد با چند نکته مهم و حیاتی همراه و همگام شما باشیم. هدف از نگارش این یادداشت، دستیابی به معیارهای مناسبی در خرید شیلنگ ویبراتور با کیفیت است. معیارهایی که با مطالعه عناوین زیر متوجه آن‌ها خواهید شد:

  •         طول مناسب پوکر در قیاس با طول کل شیلنگ ویبراتور
  •         جنس مناسب پوکر
  •         استفاده از متریال مناسب در کوپلینگ و بلبرینگ شیلنگ ویبراتور
  •         پوسته شیلنگ ویبراتور
  •         خدمات پس از فروش یا ضمانت قوی

طول مناسب پوکر در قیاس با طول کل شیلنگ ویبراتور

پوکر در واقع یک جز اصلی در انتقال انرژی ویبره شیلنگ، به درون بتن بوده و به همین علت در عمل یک بخش با تأثیر بالا در عملکرد مناسب شیلنگ ویبراتور است. الزامی است که طول پوکر، نسبت به طول کل شیلنگ مناسب بوده و بتواند به خوبی ارتعاش را به آن بتن منتقل سازد.

عدم تناسب در طول شیلنگ ویبراتور و طول پوکر آن، باعث کارکردی نامتوازن، گاهاً بیش از اندازه ضعیف یا بیش از اندازه قوی خواهد شد. فراموش نکنید که در پروسه تثبیت بتن‌ریزی، صرف قدرت ضربات ارتعاش کلیدی نیست بلکه در مجموع باید لرزش به طور متوازنی به بتن منتقل شود.

شلنگ ویبره ایرانی برند ایرانکوب

جنس مناسب پوکر

سوای طول مناسب، مسئله بعدی جنس پوکر شیلنگ ویبراتور است که باید به دقت بررسی شود. بدیهی است که یک قطعه با این سطح از تماس، تنش و ضربه به سطوح سخت و خمیری، باید جنس خوبی داشته باشد تا از آسیب سریع مصون بماند.

معمولاً تولیدکنندگان موفق شیلنگ ویبراتور بنزینی تلاش می‌کنند تا در این بخش از آهن سخت‌کاری شده استفاده کنند. شاید کمی اغراق‍آمیز به نظر برسد اما گاهاً حتی با لمس پوکر و وزن آن می‌توانید متوجه میزان مرغوبیت آن شوید. هرچند این موضوع نیازمند تجربه زیادی در زمینه خرید و فروش یا استفاده از شیلنگ ویبره بتن است.

استفاده از متریال مناسب در کوپلینگ و بلبرینگ شیلنگ ویبراتور

اگر این پوکر است که شیلنگ ویبراتور را به بتن متصل می‌سازد، کوپلینگ وظیفه دارد تا ارتعاش را از موتور دریافت و به شیلنگ منتقل سازد. دقیقاً به همان میزان که پوکر و جزئیات آن اهمیت دارد، کوپلینگ نیز اهمیت داشته و باشد به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

در هنگام خرید برای داشتن یک انتخاب ایده‌آل، باید به متریال کوپلینگ دقت و از فولادی بودن آن مطمئن شوید. اغلب در محصول با کیفیت پایین شاهد کوپلینگ آهنی و با قالب‌بندی‌های ضعیف و نافرم هستیم.

پس از متریال و شکل ظاهری، باید کیفیت ساخت و طراحی مناسب قلب کوپلینگ شیلنگ ویبراتور را مورد بررسی قرار دهید؛ مقصود بلبرینگ است. یک بلبرینگ با سایز مناسب، وظیفه دارد تا گردش کوپلینگ را تسهیل کند و بخش مهمی از کارکرد این قطعه وابسته به همین بلبرینگ است.

معمولاً در شیلنگ ویبراتور با کیفیت بالا، شاهد استفاده از آلیاژ برنج در این بخش هستیم. معمولاً محصولاتی که از آهن در بلبرینگ استفاده می‌کنند، طول عمر کمی دارند.

شیلنگ ویبره مکانیکی بنزینی برند ایرانکوب

پوسته شیلنگ ویبراتور

با دقت در انواع مختلف شیلنگ ویبره، متوجه خواهید شد که پوسته آن‌ها به طور معمول دو شکل ظاهری متفاوت دارد:

  •         در یک دسته از شیلنگ ویبره‌ها شاهد پوسته‌ای نواری شکل هستیم و شکل پوشش به طریقی است گویی دور هسته اصلی با یک نوار پلاستیکی پوشانده شده است. گاهاً از این نوع پوشش به عنوان پوشش بانداژی نیز یاد می‌شود.
  •         در دسته دیگری از شیلنگ وبراتور، شاهد پوششی یکپارچه و یکدست از پلاستیک هستیم که در واقع مانند شیلد پلاستیکی، کلیت شیلنگ را در بر گرفته است.

تجربه نشان داده که در مدل‌هایی با پوشش یکپارچه شاهد طول عمر بیشتری هستیم و بر همین مبنا در خرید یک شیلنگ ویبراتور ایده‌آل، باید به دقت شکل پوشش لاستیکی را بررسی کرد. فلسفه عمکرد یک شیلنگ ویبره با لرزش مداوم گره خورده است و همین ارتعاش شدید باعث می‌شود تا جزئیات در صورت نداشتن طراحی مناسب به سرعت از هم جدا شده و خاصیت خود را از دست بدهند.

این حالت بانداژی در برخی از مدل‌ها، به سرعت در برابر ویبره به زانو درآمده و در بلندمدت امکان حفاظت از شیلنگ را نخواهند داشت.

شلنگ ویبره 6 متری

خدمات پس از فروش یا ضمانت قوی شیلنگ ویبره

حتی با خرید بهترین، مرغوب‌ترین و گران‌ترین محصول موجود در بازارهای جهانی، بالأخره در بلندمدت ابزار شما با مشکلاتی روبرو خواهد شد؛ بخصوص وقتی پای ابزاری در میان باشد که ساعت کاری طولانی و فشار کاری زیادی را متحمل می‌شوند. در مورد شیلنگ ویبراتور نیز، به مرور زمان، وقوع برخی از نواقص چندان دور از ذهن و محال نیست اما آنچه که به شما در این مورد یاری می‌رساند، ضمانت‌نامه معتبر و خدمات پس از فروش قوی است.

داشتن یک ضمانت معتبر و بلندمدت، از دو جهت اهمیت دارد و در هنگام خرید شیلنگ ویبراتور اطمینان‌بخش است:

  •         پیش از هر چیز اینکه یک محصول ضمانت‌نامه بلندمدتی داشته و خدمات پسش از فروشی را به شما پیشنهاد کند، نشان از کیفیت بالای محصول و اطمینان تولیدکننده نسبت به محصول خود دارد. در این میان پیشنهاد می کنم سری به مقاله شیلنگ ویبراتورهای ایرانی پرطرفدار بزنید. بدیهی است که هر شخصی، در صورت اطمینان به محصول خود، حاضر به ارائه ضمانت برای مدت زمان طولانی است.
  •         در ثانی، یک ضمانت بلندمدت، خیال شما را از بابت هر نقص یا خرابی احتمالی راحت خواهد کرد و دیگر نیازی نیست تا در مورد تعویض قطعات یا تعمیر وسیله نگران باشید. یک گارانتی معتبر، تا پایان تاریخ تعیین شده، در هر شرایطی معقولی کنار شماست و اجازه نمی‌دهد تا هزینه گزافی برای حل مشکلات وسیله خود بپردازید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر