خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چطور و چه زمان شید گلخانه را به کار ببریم

شید گلخانه

فهرست مطالب

گلخانه یک محیط کنترل شده و ایده آل به منظور فراهم نمودن شرایط مناسب برای رشد گیاهان می باشد. جهت کنترل دمای گلخانه مجموعه ای از تجهیزات همچون بخاری ها، پد و فن و دستگاه های تهویه همگی با هم همکاری می کنند تا دما و رطوبت را ثابت نگه دارند و از به سرعت گرم شدن یا سرد شدن گلخانه جلوگیری به عمل می آورند. توری سایه بان نیز یکی از این تجهیزات مهم بوده که از آن جهت خنک نمودن فضای گلخانه و کاهش تابش خورشید به گیاهان و محافظت گیاهان در برابر اشعه UV استفاده می گردد.

توری سایه بان چطور عمل می کند؟

توری سایه بان با کاهش تاثیر گرما و میزان تابش خورشید به گیاهان در فصول گرم، گیاهان را از گرمای بیش از حد حفظ نموده و با ایجاد سایه بر روی گلخانه درصد تبخیر آب در خاک را پایین آورده و به عنوان یک محافظ مناسب در فصول گرم و افزایش میزان بهره وری در گلخانه شناخته می گردد.

درصد تراکم توری سایه  بان چیست؟

پارچه سایه انداز یک پارچه مقاوم در آب با درصد سایه اندازی های مختلف از 12 درصد تا 90 درصد بوده که درصد تراکم در حقیقت نشان دهنده میزان نوری است که توسط پارچه مسدود می گردد. به عنوان مثال یک شید گلخانه با درصد سایه اندازی 30 درصد، 30 درصد نور را مسدود می کند. جالب آنکه بدانید بیشتر سبزی ها باید زیر سایه 30 تا 50 درصد رشد نمایند.

توری سایه بان به چه میزان می تواند دمای گلخانه را کاهش دهد؟

استفاده از پارچه گلخانه در انواع مختلف می تواند میزان دمای محیط را 10 تا 12 درجه کاهش دهد و در شرایط آب و هوایی بسیار گرم می تواند از صدمه به گیاهان مختلف جلوگیری به عمل آورد.

توری سایبان محافظی مناسب در فصل های گرم:

در طول سال و ماه های گرم تابستان توری سایبان با همکاری سیستم خنک کاری و پد و فن، دمای گلخانه را به طور کامل کنترل نموده، از گرم شدن گلخانه جلوگیری، میزان تبخیر آب گیاهان را کاهش و کارآیی بسیار مناسبی دارد.

شید گلخانه که از پارچه های بافته شده ساخته می شود در بالای ساختار گلخانه و روی سقف با فاصله چندمتری نسبت به گیاهان نصب می گردد و می تواند میزان درصد نور خورشیدی که نیاز است به گیاهان شما را برسد را به صورت مناسبتنظیم نماید. بنابراین طراحی سفارشی شید سایه بان و انتخاب پارچه سایبان با توجه به گیاهان شما ممکن است.

شید گلخانه

نحوه انتخاب توری سایه بان مناسب:

سیستم شید سایبان مناسب برای گلخانه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، اندازه ساختمان و ارتفاع گلخانه، نوع گیاهان و وضیعت گیاهان در حال رشد انجام می پذیرد. توری های سایبان ارائه شده توسط شرکت نیکاکورپ در سه مدل با درصد تراکم  30، 50 و 80 درصد به بازار عرضه گردیده و قابل ارائه به مشتریان می باشد. اگر هنوز هم در انتخاب شید سایبان مناسب برای گلخانه خود شک دارید توصیه می کنیم هم اکنون با کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره فنی رایگان آن ها بهره مند شوید.

نحوه استفاده از پارچه سایه انداز گلخانه

چطور از پارچه سایه انداز برای گلخانه خود استفاده کنیم با وجود اینکه اولین بار است آن را در گلخانه نصب می نماییم؟

بیشتر پارچه های سایبان با وجود یک سیستم درز در لبه ها ساخته می شوند، که به شما این امکان را می دهد  لبه های پارچه را با استفاده از سیستم لاکینگ و فنرهای مخصوص نصب و محکم نمایید، یا از طریق کلیپس ها آن ها را وصل کنید.

چه زمانی پارچه سایه انداز را بر روی گلخانه نصب می کنند؟

اکثر صاحبان گلخانه سیستم شید سایه انداز را هنگام ساخت گلخانه طراحی و بر روی آن نصب می نمایند، زیرا این قابلیت وجود دارد که در فصل هایی که نیاز به وجود توری سایه انداز بر روی گلخانه نیست، آن را جمع نمود. توری سایبان به راحتی قابل نصب و جمع بوده به همین دلیل اگر پارچه سایه بان در گلخانه خود نصب نکرده اید، به دلیل سادگی پروسه،ارزانی، طراحی، نصب و اجرای آسان آن این تجهیز را برای حفاظت از گیاهان به شما پیشنهاد می کنیم.  

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر