خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کاربرد شلنگ ویبراتور در صنعت ساختمانسازی

شیلنگ ویبراتور دریلی

فهرست مطالب

کاربرد شلنگ ویبراتور در صنعت ساختمان سازی

شلنگ ویبره از اجزای مهم و کاربردی دستگاه ویبراتور بتن است. در صنعت ساختمان سازی و پیشرفت این علم در دنیا از مصالح گوناگونی برای استحکام بیشتر بنا ها استفاده می شود. بتن یکی از مصالح ساختمان سازی است که امروزه به علل مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته است. افرادی که در صنعت ساختمان کار می کنند همیشه در جستجوی مواد و مصالح مختلف هستند. و همیشه این نیاز احساس می شود که باید برای مقاوم سازی ساختمان ها تلاش بیشتری شود. بتن ممکن است بسیار مورد توجه باشد اما استفاده از آن به همین صورت امکان پذیر نیست. بعد از بتن ریزی در ساختمان به علت وجود هوای بسیار در لابه لای ذرات بتن که حدود 8 در صد بتن را تشکیل می دهد این ویبراتورها هستند که به کمک  افراد آمده و با ارتعاشاتی که به وسیله شیلنگ ویبراتور بتن به این بتن تازه ریخته شده انتقال می دهند باعث می شوند تا این حباب های هوا از بتن خارج شده و به علت تراکم بیشتر مواد تشکیل دهنده بتن، بتن مصرفی از استحکام بیشتر و بهتری برسد.

چه نکاتی را هنگام ویبره زدن بتن رعایت کنید

توجه به چگونه ویبره زدن بتن ازموارد بسیار مهم است. این که بتن به چه اندازه نیز نیازمند ویبره است نیز نکته قابل ذکری است.هنگام ویبره زدن بتن باید به نوع بتن و سایز ویبراتور دقت کافی داشته باشید. در هنگام ویبره زده هیچ گاه عجله نکنید و با حوصله این کار را انجام دهید. این کار باید توسط افراد با تجربه و آموزش دیده انجام شود. همیشه به اندازه کافی کار ویبره بتن را انجام دهید. کمتر از اندازه باعث می شود تا حباب ها کامل تخلیه نشوند. زیاد انجام دادن نیز باعث خراب شدن بتن می شود. به طور متوسط هر ویبره را 5 تا 15 ثانیه انجام دهید. همیشه یک شیلنگ ویبراتور یدک به همراه داشته باشید تا در صورت بروز پارگی و یا آسیب دیدگی کار تاخیر نداشته باشد.  

شیلنگ ویبراتور و تنوع آن

با استفاده از ویبراتور بتن به بتن تازه ریخته شده لرزش وارد می شود و بتن تا حد بسیار مطلوبی با کیفیت تر و مقاوم تر می شود. اما ویبراتورها تنها حرکت ارتعاشی را انجام می دهند و این لرزش ها باید با یک ابزار به این بتن منتقل شود. در این جا است که شلنگ ویبره بتن به کار می آید. این ابزار از کاربردی ترین قسمت های ماشین ویبراتور است. وجود شیلنگ ویبراتور باعث انتقال لرزش ها به بتن شده و این بتن سست را به بتنی مقاوم و با دوام تبدیل می کند.

تنوع شیلنگ ویبراتور در بازار بسیار زیاد است. شما می توانید در بازار انواع مختلفی مانند: شیلنگ ویبراتور پرتابل، بنزینی، دوشی، مکانیکی، بادی، کانور توری، برقی و شلنگ ویبره دریلی را پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید. اما فراموش نکنید که هر کدام یک از این شیلنگ ها کاربرد های مختلف و موارد مصرف گوناگون دارند. همچنین سایز شیلنگ های ویبراتور نیز متفاوت است. در بازار انواع سایزهای 1، 1.5 ، 2.5 ، و3 اینچ آن موجود است.

نکته آخر این که این شیلنگ ها در کشورهای مختلف تولید می شوند و قیمت های مختلفی نیز دارند. اما تنوع قیمت  شیلنگ ویبراتور بیشتر به نوع دستگاه ویبره آن بستگی دارد.

چگونه شیلنگ ویبراتور مناسب را انتخاب کنیم

در ساختمان سازی و انجام پروژه های مختلف ما نیازمند انواع مختلف دستگاه ویبراتور با شیلنگ ویبراتور مختلف داریم. این تنوع بستگی زیادی به وسعت بنا و نوع آرماتوربندی است که در نوع ساختمان به کار میرود. مثلا اگر ساختمان یک پروژه وسیع باشد و یا یک پل و یا یک انبار بزرگ نوع بتن و نوع آرماتور بندی ان در این بناها متفاوت است و این تنوع مختلف ابزار مختلفی را طلب می کند تا بتوان بهترین بتن را برای آن سازه آماده کند. همچنین توجه به انتخاب نوع شیلنگ ویبراتور مناسب نیز باعث می شود تا افراد بتوانند بتن را به خوبی مخلوط کرده و حباب داخل آن را استخراج کنند. این کار کمک می کند تا بتن مصرفی به بهترین شکل هماهنگ و یک دست شود.

مورد مصرف شیلنگ ویبراتور مکانیکی 

یکی ار پر کاربرد ترین نوع شیلنگ ، شیلنگ ویبراتور مکانیکی است. این نوع از شیلنگ را می توان به انواع ویبراتورهای برقی، و بنزینی و دیزلی متصل کرد و از ان برای خارج سازس حباب هوا دربتن تازه ریخته شده استفاده کرد. توجه به این نکته که این شیلنگ در بیشتر پروژه ها کارایی و مصرف دارد بر اهمیت آن می افزاید.

موارد مصرف شیلنگ ویبراتور دریلی

دستگاه ویبره دریلی را می توان در پروژه هایی با وسعت کم و متوسط به کار برد. شیلنگ متصل شده به این ویبراتور نیز فقط تا حدود همین پروژه ها مورد مصرف دارد. این نوع را می توان به علت سبکی و وزن کم به راحتی وسهولت حرکت داد. استفاده از این شیلنگ بیشتر در ستون ریزی بتن و ساختمان های کوچک است. به علت سبکی فقط توانایی مقدار مشخصی از بتن را دارد.

شیلنگ ویبراتور دریلی

موارد مصرف ویبراتور بادی

در انجام بعضی از سازه ها می توان از کمپرسورها استفاده کرد و اتصال شیلنگ به این نوع کمپرسورها نیز وجود دارد. انواع متفاوتی از شیلنگ برای مصرف های کم و زیاد وجود دارد، که به هر اندازه لازم می توان از شیلنگ ویبره بادی استفاده کرد.

شیلنگ ویبراتور دریلی

موارد مصرف شیلنگ ویبراتور دوشی و پرتابل

در مکان هایی که به علت کمبود جا امکان مانور و حرکت سریع ویبراتور وجود ندارد از شیلنگ ویبراتور دوشی و پرتابل استفاده می شود. شیلنگ متصل شده به این نوع نیز مخصوص است. برای انجام چنین پروژه هایی باید دقت بسیار کرد و فقط از این نوع ویبراتور می توان در آن استفاده کرد. قیمت این ویبراتور و شیلنگ آن بسیار بیشتر از انواع دیگر است.

شیلنگ ویبراتور دریلی

موارد مصرف شیلنگ ویبراتور کانورتوری

همیشه این گونه نیست که ما بخواهیم برای ساختمان سازی از بتن استفاده نماییم. در بعضی از پروژه ها مانند سد سازی و یا راه آهن نیز نیاز به بتن ریزی و زیر سازی بسیار محکم است. در این سازه ها به علت گستردگی فضا چندین اپراتور با هم در یک زمان به ویبره کردن بتن می پردازند. برای کار در این پروژه ها شیلنگ ویبراتور کانورتوری بسیار پر کاربرد است.

شیلنگ ویبراتور دریلی

هنگام خرید شیلنگ ویبراتور بهتر است به چه نکاتی توجه بیشتر شود

همیشه هنگام خرید هر ابزار و وسیله ای بهتر است تا در مورد کاربرد و موارد استفاده آن توجه بیشتری شود. در مورد تهیه شیلنگ ویبراتور نیز باید همین توجهات انجام پذیرد. تا بتوان شیلنگ مناسب را برای مورد مصرف خود تهیه کنید. در این قسمت به چند راهنمایی هنگام خرید شیلنگ ویبراتور می پردازیم.

همیشه در وهله اول توجه نمایید که پروژه چه حجمی دارد و فضای موجود برای دستگاه ویبراتور و شیلنگ آن چه مقدار است. به علت متراژهای مختلف طول شیلنگ می توان از متراژ مناسب آن استفاده کرد. همچنین موقع خرید توجه به مقاوم بودن قسمت پوکر و انعطاف داشتن شیلنگ ویبراتور نیز بسیار مهم است. به علت تماس مکرر با بتن این قسمت ها باید دارای دوام و استحکام بسیار زیادی باشد. در صورت استفاده از نوع کم دوام و  بدون انعطاف شیلنگ ممکن است در هنگام کار و ویبره این شیلنگ دچار شکنندگی در طول شود. دقت کنید که فضای بتن ریزی شده برای انتخاب قطر شیلنگ نیز از موارد مهم است. قطر شیلنگ باید به اندازه ای باشد که بتواند به راحتی داخل فضای موجود حرکت کند.همیشه فاصله مابین آرماتورها را در نظر بگیرید. این فواصل باید به حدی باشد که شیلنگ ویبراتور به راحتی داخل آن شود و بتن قسمتهای داخل آن را ویبره کند. نکته آخر و بسیار مهم نیز این است که همیشه از جنس خوب و مرغوب در این دستگاه ها استفاده کنید. به علت استفاده مکرر از ویبراتور و شیلنگ ویبراتور اگر دستگاه انتخابی از نوع نامرغوب و ضعیف باشد زودتر خراب می شود و هزینه های اضافی و بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد.

شیلنگ ویبراتور ایران کوب

این نوع شیلنگ ویبره بتن از انواع دیگر ساخت داخل با دوام تر و مقاوم تر است. از شیلنگ ویبراتور ایران کوب در بسیاری از کارگاه ها و ساختمان سازی ها استفاده کرد. طول ان 6 متر است. قسمت های مختلف شیلنگ ویبراتور شامل کوپلینگ، شیلنگ وپوکر است.

شیلنگ ویبراتور دریلی

کوپلینگ: این قسمت از فولاد مقاوم ساخته شده است. مقاومت آن در برابر لرزه و ضربه بسیار بالا است. دستگاه ویبراتور به علت چرخش های مکرر و لرزش مستمر صدمات بیشتری را به بخش کوپلینگ وارد می نماید و این قسمت بیشتر در معرض آسیب است. برای همین این شرکت اقدام به تهیه کوپلینگ با فولاد کرده است و برای دوام بیشتر نیز سطح رویی آن را سختکاری نموده است.بلبرینگ ها نیز در این قسمت از جنس مرغوب برنجی است. و دوام بالایی به کوپلینگ هنگام چرخیدن می دهد.

بدنه شیلنگ ویبراتور: شیلنگ به دوصورت تولید می شود. بعضی از انواع آن به صورت بانداژی است که مقاومت کمی دارد. اما در بعضی دیگر مانند شرکت ایران کوب به صورت یک پارچه است. وبه همین دلیل بسیار مقاوم است. در زیر این لایه نیز از دو ردیف سیم کشی استفاده شده است که مقاومت آن را بیشتر می کند. توجه کنید که در موارد مشابه و تقلبی از نخ کشی به جای سیم کشی استفاده شده است.

پوکر: به قسمت سر شیلنگ ویبراتور پوکر گفته می شود. شرکت ایران کوب 3 مدل پوکر به بازار داده است که قطرهای متفاوتی دارند. این پوکرها برای کار بردهای مختلف استفاده می شود.

1-ویبره کردن قالب از پوکر1 اینچ

2-ویبره کردن ستون و سقف از پوکر1.5 اینچ

3-ویبره کردن بتن کف از پوکر2 اینچ

این پوکر ها از جنس سخت آهن است. رنگ سیاه بتن به خاطر سیلیسی است در مخلوط بتن به کار رفته است. این سیلیس نوک پوکرها را می سابد واز بین می برد. برای همین پوکر را از جنس آهن می سازند.

ویژگی های شیلنگ ویبراتور مناسب

ویژگی های شیلنگ ویبراتور مناسب

برای این که یک شیلنگ مناسب تهیه کنید باید حداقل استاندارهای لازم را در نظر بگیرید.

شیلنگ باید دوام ومقاوت کافی را داشته باشد و از قابلیت انعطاف بالای برخوردار باشد تا در هنگام پیچ خوردگی و خم شدن آسیب نبیند.

این شیلنگ نباید به آسانی دچار پارگی و ساییدگی شود.

ارتعاشات یک دست و یک نواخت از ویژگی های مهم یک شیلنگ استاندارد است.

شیلنگ ویبراتور باید نگهداری ساده و آسانی داشته باشد. تعمیرات این شیلنگ ها مثل روغن کاری و پاک سازی و روان کاری باید به سادگی انجام شود.

قیمت شیلنگ ویبراتور

قیمت شلنگ ویبراتور به موارد بسیاری بستگی دارد. مهم ترین موردی که قیمت یک شیلنگ را معین می کند شرکت سازنده آن است. شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و هر کدام برای فروش شیلنگ ویبراتور خود از امکانات معینی در آن بهره می برند. ممکن است شرکتی برای فروش بهتر محصول خود ازمواد مرغوب در تولید آن استفاده کند و یا ...بنابراین شرکت های مختلف قیمت های مختلفی برای محصولات خود در نظر می گیرند.

شیلنگ ویبراتور دریلی

قطر شیلنگ نیز از مواردی است که در قیمت گذاری آن سهیم است. شیلنگ ویبراتور با قطرهای مختلف قیمت های مختلفی دارند.

مواد مصرفی در ساخت شیلنگ به تولید محصول بهتر و با کیفیت تر کمک می کند. این محصولات از نظر کیفیتی نیز قیمت های گوناگونی دارند. مثلا جنس پوکر و یا بلبرینگ ها و یا طول و جنس شیلنگ و کوپلینگ نیز در قیمت گذاری سهم بسزایی دارد.

موتور ویبراتورها ممکن است بنزینی، بادی، دیزلی، مکانیکی و... باشد. انواع متفاوت موتور ویبراتور ها در قیمت این ماشین ها بسیار مهم است.

شیلنگ های ویبراتور دشی و پرتابل از انواع دیگر به علت ظرافت به کار گرفته شده در آن بسیار بیشتر از انواع دیگر است.

شیلنگ ویبراتور برقی ثابت نیز از ویبراتور برقی متحرک بیشتر است. این قیمت بالاتر به دلیل استحکام بهتر این ویبراتور برقی است.

فروش شیلنگ ویبراتور

با توجه به گوناگونی محصولات عرضه شده در بازار و نیاز مشتریان، سایت فروشگاهی نیکاکورپ اقدام به تهیه و عرضه شیلنگ ویبراتور ایران کوب با قیمت وکیفیت بسیار بالا نموده است. شما مشتریان عزیز می توانید با مراجعه به سایت ما و انتخاب نوع شیلنگ ویبراتور مصرفی خود این محصول را سفارش داده و خریداری نمایید.

در صورت داشتن هر گونه سوال نیز مشاوران ما می توانند پاسخ گوی شما باشند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر