خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کامپکتور صفحه ای کورمکس (Kormax)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
کامپکتور صفحه ای کورمکس
  • کامپکتور صفحه ای کورمکس
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

در ساخت هر بنایی با هر ابعادی و هر نوع کاربردی، اصل کار در پی ریزی ،مستحکم می باشد. ساختمانی که مقدمات احداث آن همراه با نگاهی حرفه ‌ای باشد، تا انتهای کار و شاید سالیان متمادی در دنیای حرفه ‌ای ‌ها خواهد ماند.

از این ‌رو در مقام مجری فضا های ساختمان ‌سازی که باشید، باید نگاه شما در آماده ‌سازی زمین به جهت ساخت‌ بسیار جدی باشد. لذا شما به ابزار های حرفه ‌ای نیاز دارید. مانند بهره ‌مندی از انواع کمپکتور صفحه ای و یا قورباغه ای که اصلی ترین وجه در آماده ‌سازی زمین ‌ها با هدف ساخت و سازهای متنوع می باشد. 

کمپکتور چیست؟

کمپکتور وسیله ای است که وظیفه فشرده سازی متراکم کردن مصالح خاکی و سنگی را که در آن با نیروی مکانیکی چگالی یک ماده را افزایش می دهند، بر عهده دارد و ساختار آن از یک شاسی تشکیل شده است. معمولاً از جنس فولاد ضخیم یا چدن سنگین ساخته شده است .

این دستگاه برای عمل فشرده سازی  ازچهار پارامتر ،وزن استاتیکی ، ضربه ، ارتعاش و کنترل استفاده می کند. این دستگاه در واقع تکمیل کننده دستگاه غلطک ها می باشد. نوع دستی کمپکتور مناسب برای محوطه ها با فضای کوچک می باشد و جهت زیر سازی و کوبش محیط های با عرض کم مناسب می باشد.

کار با کمپکتور صفحه ای روی آسفالت

چند مدل دستگاه کمپکتور وجود دارد؟

دستگاه کمپکتور های دستی در هر دو مدل قورباغه و صفحه ای بسیار متداول هستند. و از نظر موتور برخی از آنها با بنزین و برخی با دیزل کار می کنند.

کمپکتور دارای یک دسته است که اپراتور با حرکت آن خاک را فشرده می کند. این دسته معمولاً به دلیل بهره برداری از فشرده سازی لرزان است و بهتر است اپراتور آن را برای مدت چند ساعت با شخص دیگری جایگزین کند یا استراحت کند و سپس حرکت کند.

انواع کمپکتور

انواع کمپکتور به دو دسته از نظر  دستی و غیر دستی تقسیم می شود که نیروی محرکه کمپکتور دسته ای می تواند برق یا سوخت های فسیلی مثل گازوییل یا بنزین و یا … باشد.

کمپکتور دستی

نحوه انجام تراکم سازی کمپکتور به این صورت می باشد که وزن زیاد دستگاه و قدرت موتور توسط ارتعاش و ضربات متوالی به صفحه دستگاه وارد شده که از این طریق می تواند محل مورد نظر را متراکم و سفت کند. معمولاً جنس شاسی کمپکتور از فولاد و یا چدن سنگین است که بتواند تأثیر خوبی را در محکم سازی خاک داشته باشد.

برای کوبش آسفالت نیز می توان از کمپکتور دستی استفاده کرد اما به دلیل اینکه در زمان استفاده، صفحه کمپکتور داغ می شود و آسفالت به آن می چسبد، مخزن آبی را روی کمپکتور تعبیه کرده اند تا سبب خنکی صفحه شود. دسته ای که برای هدایت کمپکتور روی آن تعبیه شده است، هدایت آن را برای اوپراتور آسان نموده و البته اپراتور نیز باید نحوه استفاده از دستگاه را خوب بداند و هر از چندگاهی شاسی آن را تمیز و روغن موتورش را عوض کند.

صفحه ای و قورباغه ای دستی

باتوجه به کاربرد کمپکتور در مکان ها و مساحت های مختلف دو نوع کمپکتور دستی به صورت صفحه ای و قورباغه ای تولید و به کارگرفته می شود و با وجود کارآیی یکسان بنا به نحوه کارکرد آن‌ها متفاوت می باشد.

کمپتور صفحه ای

محدودیت فضا در این نوع کمپکتور تنها زمانی است که نمی‌توانیم از غلطک استفاده کنیم در غیر این صورت در تمامی فضاها از جمله ساخت پارکینگ، پیاده رو، حیاط سازی و… است که می تواند با قدرت کوبندگی ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتر بر سانتی متر مربع، انواع شن، ماسه، خاک و آسفالت را متراکم سازد.

نوع صفحه ای این دستگاه با داشتن صفحه های گوناگون در ابعاد مختلف امکان کوبش سطوح مختلف را فراهم می کند. اغلب صفحه ها از اندازه ۴۰*۴۰ تا ۸۰*۸۰طراحی شده اند که باتوجه به مساحت محوطه مورد نظر استفاده می شود و صفحه با حرکت ارتعاشی که از موتور به آن منتقل می شود رو به جلو حرکت کرده و سطح را فشرده می کند.

 

کمپکتور صفحه ای جهت ریختن آسفالت

موارد مصرف کامپکتور صفحه ای کورمکس (Kormax)

ساخت پیاده رو : قبل از اینکه پیاده رو ها سنگ فرش کنند از کمپکتور استفاده می کنند

فندانسیون : قبل از اینکه آرماتور بندی فندانسیون را شروع کنند به‌وسیله کمپکتور کل فندانسیون را می کوبند تا موقع اجرا آرماتور بندی و بتن ریزی فندانسیون نشست نکند تا ما فندانسیون مستحکمی به دست آوریم.

جاده سازی : در جاده سازی جاهایی که محدودیت استفاده از غلطک برای متراکم کردن خاک وجود دارد از کمپکتور به این منظور استفاده می شود ولی سرعت کار کردن کمپکتور نسبت به غلطک کمتر می باشد.

توصیه های کاربردی نگهداری و استفاده از کامپکتور صفحه ای کورمکس (Kormax)

- حتماً دقت فرمایید موتور کمپکتور صفحه ای به دلیل نو بودن فاقد روغن می باشد. قبل از روشن نمودن کامپکتور صفحه ای آن را بر روی سطح صاف قرار داده و تا زیر خط فولی گیج روغن داخل آن روغن مرغوب بریزید.

- پس از ریختن روغن در محفظه ی روغن و بنزین کافی در باک بنزین کمپکتور، شل و سفت بودن کوپله و تسمه ها چک گردد و در صورتی که پیچ ها محکم بوده و باقی قطعات کمپکتور کورمکس بدون مشکل ظاهری بود، کلید خاموش و روشن کمپکتور بنزینی یا کمپکتور کانگورویی را در وضعیت (ON) قرار داده و پس از باز کردن شیر بنزین کمپکتور صفحه ای ، ساسات را بسته و هندل کمپکتور غلطکی یا کمپکتور روبین را بکشید تا موتور روشن شود.

-کمپکتور روبین یا کمپکتور کورمکس یک موتور هوا خنک است و دقت گردد پس از مقداری کار کردن موتور کامپکتور را خاموش کنید تا خنک شود.

- در زمانی که موتور داغ است از ریختن بنزین در باک کمپکتور اجتناب گردد تا موجب مشتعل شدن بنزین نشود.

- از این مدل کمپکتور می توانید برای کوبش آسفالت نیز استفاده نمایید، فقط در خاطرتان باشد  در صورت امکان قبل از کار با مقداری نفت آغشته نمایید تا آسفالت به سطح کمپکتور دستی نچسبد و  پس از کار سطح صفحه ی کمپکتور را با گازوئیل  یا نفت بشویید .

- بعد از هر 20 ساعت کار روغن موتور کمپکتور دستی و بعد از هر دو بار تعویض روغن، فیلتر هوای کمپکتور را تعویض نمایید.

- در هنگام کار مراقب پای خود باشید تا زیر صفحه نرود و حتماً از کفش ایمنی استفاده نمایید.

- از بلند کردن دستگاه کمپکتور دستی با موتور روشن خودداری گردد.

- پس از روشن کردن اجازه دهید دستگاه خاک کوب خودش حرکت کند و فشار کمی به دسته کمپکتور قورباغه ای بیاورید.

روشن کردن موتور کامپکتور صفحه ای کورمکس (Kormax)

برای روشن کردن موتور کمپکتور به صورت صحیح بایستی ابتدا کلید روشن/خاموش را روی حالت روشن قرار داده (در مورد دستگاه هایی که کلید ندارند اصل بر حالت روشن هست) سپس پشت موتور ایستاده و اهرم مربوط به گاز را تا انتها به سمت راست برده و اهرم مربوط به ساسات را به صورت کامل به طرف چپ قرار داده تا بسته شود.

در این حالت هندل را ابتدا تا جایی که با فولی درگیر شود آرام کشیده و زمانی که هندل با فولی درگیر شد، هندل را باید محکم کشید تا دستگاه روشن شود.

پس از روشن شدن دستگاه باید ابتدا گاز موتور را کم کنیم (اهرم گاز را به طرف چپ برده) و ساسات دستگاه را باز کنیم (اهرم ساسات را به طرف راست برده) تا هوا به موتور برسد. در صورتی که این موارد رعایت شود برای دستگاه ایرادی از این قسمت نخواهد افتاد.

خاموش کردن موتور کامپکتور صفحه ای کورمکس (Kormax)

زمانی که بخواهیم موتور کمپکتور را خاموش کنیم باید ابتدا گاز موتور را کم کرده، سپس کلید روشن/خاموش را در حالت خاموش قرار دهیم (موتور هایی که فاقد کلید هستند از قسمت کوئل موتور یک سیم به سمت کلید آمده است که اگر آن را با بدنه اتصال دهند نقش کلید را بازی کرده و موتور خاموش می شود). باید دقت کنیم که موتور به وسیله بستن ساسات خاموش نشود زیرا به دستگاه بسیار فشار وارد می‌کند و ممکن است دستگاه دچار خفگی شده و یا حتی در مواردی به سوپاپ های موتور آسیب جدی وارد شود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5