خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کمپکتور صفحه ای پراستفاده ترین نوع کمپکتور

کمپکتور غلطکی جهت کوبش خاک

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در ساخت و ساز باعث ایجاد هزینه های اضافی برای  سرمایه گذاران در این امر می شود نشست خاک زیر این سازه ها است که به خاطر فشرده شدن خاک محل مورد نظر اتفاق می افتد. در گذشته  راه کاری که  سازندگان برای رهایی از شر این واقعه استفاده می کردند، آبپاشی در محل مورد نظر بوده اما اکنون با تولید دستگاه های کمپکتور صفحه ای و غلطک های پرس این مشکل تا حدودی کنترل شده است. در ادامه توضیح بیشتری در مورد کمپکتور و انواع آن داده می شد که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

کمپکتور غلطکی جهت کوبش خاک

آشنایی با دستگاه کمپکتور

کمپکتور(compactor) وسیله ای در جهت فشرده سازی خاک می باشد که با ایجاد نیروی مکانیکی توسط موتور خود و انتقال آن به سطح مقطع و در نهایت خاک،  باعث فشرده سازی محل مورد نظر می شود. همچنین این وسیله در جهت جلوگیری از نشست احتمالی خاک و سنگدانه های پهن شده در جهت ساخت و ساز نیز مورد استفاده  قرار می گیرد که همه ی این ها باعث ایجاد سطحی مستحکم برای ساخت و ساز می شود. در واقع دستگاه کمپکتور زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که  غلطک فشرده ساز نتواند از محل مورد نظر عبور کند که برای مثال می توان به ساختمان هایی با ابعاد کوچک، ساخت دیوار ها، کف سازی حیاط و پارکینگ می توان اشاره کرد.

کمپکتور(compactor)

انواع دستگاه کمپکتور

انواع دستگاه کمپکتور به طورکلی در دودسته کمپکتور صفحه ای و کمپکتور قور باغه ای تقسیم می شود و از لحاظ سوخت هم به دو نوع بنزینی و دیزلی وجود دارد که لازم است در مورد هر کدام توضیحاتی داده شود.برند های موجود از دستگاه کمپکتور صفحه ای شامل:  کوپاز کره، کمپکتور هیستاکی مالزی، میکاسای ژاپن، هوپت سنگاپور، کمپکتور های چینی و ایرانی می باشد که دارای قیمت ها و کیفیت های متفاوتی می باشند که در ادامه بیشتر در موردشان بحث می کنیم.

کمپکتور صفحه ای

این نوع کمپکتور از صفحه ی فولادی سنگینی برخوردار می باشند که به قسمت پایه و ساپورت دستگاه نصب می شود که از طرح ها و قطعات مختلفی ساخته شده است. این صفحه ی فلزی بوسیله یک موتور بنزینی یا دیزلی به بالا و پایین حرکت داده می شود که این باعث فشرده شدن خاک زیر این صفحه می شود.

مزایای استفاده از کمپکتور صفحه ای

-        داشتن ابعاد متغیر صفحه مخصوص مکان های وسیع یا با ابعاد کوچک

-        قیمت مناسب در مقایسه با کمپکتور قورباغه ای

-        داشتن ضرر های کمتر در کوباندن خاک به دلیل پخش نیرو در تمام مساحت صفحه

  •       داشتن نگه داری و تعمیر آسان

کوبش سنگ با دستگاه کمپکتور بنزینی

 کمپکتور قورباغه ای

این نوع کمپکتور دارای وزنی سبک و طراحی ظریف می باشد که این عوامل باعث متمرکز شدن نیروی کمپکتور بر روی نقطه ای خاص از محل مورد نظر می شود. البته باید توجه کرد که کمپکتور قورباغه ای  برای خاک های نرم مناسب نمی باشد زیرا مساحت کمپکتور قورباغه ای کم بوده و نمی تواند اثر لازم را به عمل بیاورد. این نوع کمپکتور بیشتر در پروژه های راهسازی و جاده سازی و همچنین در عملیات خاکبرداری و خاکریزی  و پی کنی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپکتور قورباغه ای برند میکاسا

انتخاب کمپکتور

کمپکتور صفحه ای دارای استفاده بیشتری نسبت به نوع قورباغه ای می باشد و در اکثر پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما از کمپکتور قورباغه ای بیشتر در محل های محدود به دلیل ابعاد کوچک و طراحی خوش دست تر بیشتر استفاده می شود. از لحاظ قیمت این وسیله؛ قیمت کمپکتور قورباغه ای از کمپکتور صفحه ای بیشتر می باشد که این به خاطر تجهیزات و طراحی منحصر به فرد کمپکتور قورباغه ای می باشد. دیگر مواردی که لازم است در انتخاب کمپکتور مد نظر قرار دهیم نیروی کوبش ایجاد شده توسط دستگاه است که این به نوع خاک و نرمی یا سختی آن با توجه به جنس خاک تعیین می شود و مساحت لازم برای کوبیده کردن کمپکتور به خاک که کمپکتور صفحه ای  در این مورد اولویت دارد.

قیمت انواع کمپکتور

با توجه به اینکه دستگاه کمپکتور دارای  دونوع کمپکتور صفحه ای و قورباغه ای می باشد مقایسه قیمت این دو می تواند بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی قیمت کمپکتور قورباغه ای از کمپکتور صفحه ای بیشتر است اما بهترین روش برای بدست آوردن قیمت مناسب این وسیله بررسی تمامی برند های موجود در بازار که شامل کوپاژ کره، کمپکتور هیستاکی مالزی، میکاسای ژاپن، هوپت سنگاپور، کمپکتور روبین و البته کمپکتور های ایرانی  می باشد. فروش کمپکتور صفحه ای در مراکز زیادی صورت می گیرد که می توان این قیمت ها را در این مکان ها بدست آورد و مقایسه ی لازم را انجام داد. توجه داشته باشید که بهترین کمپکتور ظرفیت تحمل بار اضافه، نداشتن جلوگیری کننده از نشست خاک، ایجاد ثبات خاک، کاهش تورم و انقباض  مایعات در خاک و با فشار خود از یخ زدگی خاک جلوگیری می کند.  توجه به نکات گفته شده در متن، می تواند کمک بزرگی به شما در تهیه کمپکتور مناسب بکند. شما می توانید برای خرید کمپکتور دستی به سایت ما مراجعه کرده و در صورت انتخاب مورد مناسب آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود.

چگونه از کمپکتور صفحه ای استفاده کنیم؟

قبل از  استفاده از دستگاه کمپکتور باید بر روی خاک محل مورد نظر آب پاشی صورت بگیرد به شکلی که تمامی قسمت ها به طور کامل آب را جذب کنند.در مرحله بعد  24  ساعت صبر می کنیم تا ترکیب آب و خاک از حالت گل بودن خارج شود و تنها رطوبت داشته باشد. این همان زمانی است که از کمپکتور استفاده می کنیم. توجه داشته باشید گل بودن خاک به معنای آن است که هنوز زمان پرس کردن خاک نرسیده است.

کمپکتور بنزینی

-        به طور کلی قبل از استفاده از هر نوع وسیله ای لازم است نگاهی هر چند کوتاه به دستورالعمل آن بیندازید و در ادامه به وسایل ایمنی از جمله دستکش و عینک محافظ مجهز شوید.

-        هنگام شروع کار با کمپکتور صفحه ای لازم استسطح روغن موتور آن چک شود و در صورت کم بودن آن، مقدار لازم را به آن اضافه کنید.  کلید روش موتور وسیله را فشار دهید و از باز بودن شیر بنزین مطمئن شوید. اگر موتور گرم است یا دمای خیلی بالایی دارد اهرم ساسات را نیمه از کنید و در صورت لزوم کاملا باز کنید.

-        اگر موتور کمپکتور صفحه ای از نوع هندلی می باشد آن را به آرامی  بکشید تا زمانی که روی دست خود مقاومت احساس کردید، در این زمان آن را به سرعت بکشید تا موتور روشن شود.

-        بعد از روشن سازی موتور اجازه دهید تا موتور گرمای لازم را بدست آورد (مخصوصا در فصل زمستان) و اهرم ساسات را در وضعیت باز قرار دهید. در مرحله بعد دسته گاز کمپکتور صفحه ای را در حالت سرعت قرار دهید تا 2300 الی2600 دور در دقیقه برسد.

-        برای خاموش کردن کمپکتور صفحه ای  ابتدا دسته گاز وسیله را در وضعیت آهسته قرار دهید و نیز می توانید کلید خاموش / روشن آن را فشار دهید.

سرویس و نگه داری از کمپکتور صفحه ای

برای داشتن کمپکتور پر عمر و پر بازده، توجه به نگه داری و سرویس دهی به این وسیله می تواند بسیار مفید باشد که شامل موارد زیر می باشد.

-        تمیز کردن گرد و خاک و گل و لای از کمپکتور صفحه ای.

-        پاک کردن صفحه ی کمپکتور صفحه ای

-        بررسی  تمامی پیچ و مهره های این دستگاه

-        تمیز کردن هوا کش

-        بررسی شمع موتور به صورت هفتگی

-        بررسی سطح روغن میلنگ کمپکتور صفحه ای

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر