خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

گیربکس ماله پروانه ای

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
گیربکس ماله موتوری
  • گیربکس ماله موتوری
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

گیربکس ماله پروانه ای چگونه طراحی شده است؟

برای مسطح کردن سطح بتن، استفاده از دستگاه ماله موتوری یک ایده کارآمد و مدرن امروزی است. این دستگاه قادر است تا در سطح بزرگی از فضا اقدام به جابجایی کرده و همراه با تیغه های پهن و بلندی که دارد، سطح بتن را یکدست و صیقلی نماید.

از این رو در مقام حضور به عنوان یک تجهیز کارآمد ساختمانی نمی توانید از نقش تعیین کننده ماله موتوری ها عبور کنید.

لکن در امر استفاده از ماله موتوری باید متوجه برخی قطعات کلیدی و البته مصرفی آن باشید. گیربکس ماله پروانه ای یکی از همین قطعات کلیدی در کار با این تجهیز ساختمانی می باشد.

اصولا در هر ابزار موتوری در مسیر انتقال قدرت از سمت موتور به سمت ابزار مکانیکی هدف، استفاده از گیربکس امری ضروری است.

گیربکس ها در ماشین های موتوری با وظیفه انتقال قدرت، کنترل سرعت و ایجاد گشتاور مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

در بطن دستگاه ماله پروانه ای نیز از یک گیربکس ساده استفاده شده است. گیربکس ماله پروانه ای تقریباً ایده ساده ‌ای در طراحی دارد.

به هر صورت این قطعه ساده اما کلیدی در کار آنچنان است که در مقام یک بخش حیاتی از تامین لوازم یدکی انواع ماله موتوری شناخته شده باشد.

طراحی گیربکس ماله پروانه ای چگونه است؟

در مقدمه امر تاکید داشتیم که در هر ماشین موتوری برای انتقال قدرت موتور نیاز به حضور انواع گیربکس ها داریم. گیربکس یک قطعه مکانیکی در حد فاصل موتور تا اهداف نهایی دستگاه می باشد.

این قطعه مکانیکی در تعریف با چند چرخ دنده که در کنار هم قرار خواهند گرفت، ساخته می شود. سرعت گردش موتور ها غالباً بسیار بیشتر از نیاز فنی دستگاه ‌ها است و در عین حال میزان گشتاور تولیدی موتور ها قادر به تامین نیاز فنی دستگاه نمی باشد.

گیربکس ها با تبدیل سرعت از طریق چرخ دنده ها می توانند تاثیر مستقیم بر سرعت کاری دستگاه داشته و در عین حال موجب افزایش قدرت گشتاور آن باشند. برخی از گیربکس ها بسیار پیچیده و برخی در حد یک چرخ دنده ساده هستند.

گیربکس ماله موتوری از نمونه‌ های تقریباً ساده است. در گیربکس ماله موتوری، شفت گردان موتور از طریق یک چرخ دنده ماردونی شکل با قطر کم در اختیار یک چرخ دنده دیسکی شکل با قطر زیاد قرار می گیرد.

این اتصال در گیربکس ماله پروانه ای به شکل عمود بر هم می باشد. به همین سادگی قدرت موتور از طریق چرخ دنده ماردونی شکل در اختیار چرخ دنده دیسکی شکل قرار خواهد گرفت.

گیربکس ماله پروانه ای تنها با هدف کنترل سرعت موتور های برقی و یا بنزینی در انتهای مسیر انتقال نیروی موتور قرار گرفته است.

در گیربکس ماله برقی خبری از حضور تعداد متعدد چرخ دنده ها برای حصول انواع سرعت ها نمی باشد. یک گیربکس ساده با حداقل چرخ دنده که تنها قادر است ضریب تبدیل لازم برای کار ماله پروانه ای را حاصل آورد.

آیا گیربکس ماله پروانه ای در فهرست قطعات مصرفی است؟

در دستگاه ماله پروانه ای شاهد حضور قطعات مکانیکی متعددی هستیم که همگی در کنار یکدیگر تحت یک ساختار یکپارچه کار می کنند.

در این بین برخی قطعات دستگاه به عنوان اقلام مصرفی آن مورد توجه قرار دارند. مانند تیغه ها و یا قطعات متحرک در موتور دستگاه و البته شمع، فیلتر ها، تسمه ها و... .

هر اپراتور حرفه ای به عنوان یک فرد آگاه از شرایط کارکرد ایده ‌آل ماله پروانه ای، کاملا متوجه استهلاک قطعات مصرفی می باشد.

از این رو سعی خواهد کرد تا بتواند در یک برنامه مدون، نیاز های فنی ماشین هدف را تامین نماید. در این بین نگاه مصرفی به گیربکس ماله پروانه ای وجود ندارد. در حالیکه این قطعه کاملاً در مسیر استهلاک بالایی در کار می باشد.

یک دلیل ساده در نبود نگرش فنی درست برای گیربکس ماله برقی و یا بنزینی، مقایسه آن با دیگر ماشین های مکانیکی می باشد.

از آنجا که غالباً گیربکس در لیست تجهیزات اصلی با کارکرد بسیار طولانی در دیگر ماشین آلات حضور دارد، این انتظار وجود دارد که برای گیربکس ماله پروانه ای نیز شاهد طول عمر مفید بالایی باشیم. واقعیت هم همین طور است.

این قطعه در بطن هر ماله پروانه ای برای مدت طولانی کار خواهد کرد؛ اما در نهایت می ‌تواند اسیر استهلاک شده، نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد.

نکاتی مانند شکستگی و یا کچل شدن دندانی چرخ دنده ‌ها، کج شدن محور چرخ دنده ها، تاب برداشتن و یا شکستگی عمیق در طول محور چرخ دنده ها از جمله موارد رایج در خرابی گیربکس ماله پروانه ای هستند.

مواردی که باعث می ‌شود تا گیربکس ماله پروانه ای را در مقام یک قطعه مصرفی دستگاه در نظر داشته باشیم.

گیربکس دستگاه ماله پروانه ای بنزینی

نکات کلیدی در نگهداری از گیربکس ماله پروانه ای

گیربکس از مهمترین قطعات در هر ماشین موتوری است. این قطعه از جایگاه فنی بالایی برای هر ماشین موتوری برخوردار می ‌باشد.

چرا که وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. لذا هر گونه خرابی و یا عدم عملکرد صحیح آن باعث عدم کارکرد اصولی دستگاه خواهد شد.

به این ترتیب لازم است تا همواره برای کارکرد اصولی گیربکس در ماشین های موتوری نهایت هوشمندی را داشته باشیم.

گیربکس ماله موتوری نیز در مقام یک قطعه کلیدی در کار نیاز به توجه جدی شما برای رسیدن به عملکرد مطلوب را دارد. از این رو باید در نگهداری تا کارکرد با انواع ماله موتوری نکات زیر را در نظر داشته باشید.

-    روانکاری گیربکس جدی ترین فاکتور در تداوم عملکرد مطلوب آن است. چرخ دنده ها از جنس فلز هستند و برای آنکه در تماس قدرتمند با هم داغ نشوند، باید سطح دنده های آنها روانکاری شده باشند.

انواع گیربکس دارای مخزن هایی برای نگهداری از روغن هستند. قسمتی از چرخ دنده ها در حین حرکت وارد روغن موجود در این مخازن شده و به این ترتیب مراتبی از روانکاری دائمی حاصل خواهد شد.

این موضوع برای گیربکس ماله پروانه ای نیز صادق است. لذا در کار از حضور روغن برای روانکاری چرخ دنده ها اطمینان داشته باشید.

در صورت نیاز، سطح روغن را در اندازه معقول تامین کنید و اگر مدت زمان طولانی از حضور روغن در بطن دستگاه می گذرد، اقدام به تعویض آن نمایید.

-    در هر بار عملیات، دقت کافی برای ثبات محور های گیربکس ماله موتوری داشته باشید. هر گونه شل شدن و یا لق بودن چرخ دنده ها می تواند باعث خرابی زودرس برای گیربکس ماله موتوری بشود.

یک راه ساده برای دانستن آنکه وضعیت استقرار چرخ دنده ها در گیربکس ماله پروانه ای چگونه است، چک کردن شفت موتور و شفت متصل به تیغه ها می باشد. این شفت‌ ها باید روان و عاری از هر گونه لق شدن باشند.

-    در هنگام بازدید و یا تعویض گیربکس ماله پروانه ای دقت داشته باشید که هیچ جسم خارجی در میان فضای دو چرخ دنده حضور نداشته باشد. هر گونه جسم خارجی باعث عدم کارکرد مطمئن دستگاه شده، زمینه کافی برای خرابی زودرس گیربکس ماله پروانه ای را فراهم خواهد آورد.

-    هر گونه تغییر صدا در عملکرد روان دستگاه ماله موتوری را جدی بگیرید. گیربکس ماله پروانه ای غالباً به مرور زمان دچار استهلاک خواهد شد. از این رو سیگنال های خرابی خود را از طریق تغییر صدا در عملکرد ماله پروانه ای نشان خواهد داد.

عدم عملکرد روان در گیربکس ماله پروانه ای باعث عدم کارآیی لازم برای این دستگاه است. وقتی پره های ماله پروانه ای نمی توانند با قدرت کافی بگردند، مطمئناً در سطح بتن گیر کرده، باعث خرابی کار خواهند شد.

گیربکس ماله پروانه ای با حضور دو چرخ دنده ممکن است به این سالگی دچار خرابی ای که آن را متوقف سازد نباشد؛ اما وقوع خرابی ها مانند کچل کردن دنده ها در چرخ دنده ها با احتمال بالا حضور پررنگی دارد.

خرابی ای که خودش را در کند شدن حرکت ماله پروانه ای و یا ضعیف شدن قدرت کار دستگاه نشان خواهد داد.

در این صورت دستگاه شما در حال کار کردن است؛ اما نمی تواند سطح انتظارات لازم را تامین نماید. چرا که چرخ دنده ها در گیربکس مال پروانه ای قادر نیستند تا حداکثر قدرت طراحی شده برای ماشین را منتقل کنند.

روغن ریزی گیربکس ماله پروانه ای حین کار با دستگاه

بسیاری در مواجهه با قیمت گیربکس ماله پروانه ای چندان علاقه ‌ای به انجام ماجرای تعویض پیدا نمی کنند. از نگاه ایشان تا زمانی که پره ها در ماله موتوری در حال گردش هستند، اصولاً شاهد گیربکس ماله برقی سالمی هستیم.

به این ترتیب به راحتی از کنار قیمت گیربکس ماله پروانه ای و ماجرا های تعویض آن عبور می ‌کنند؛ اما خطر کار زمانی است که به هر دلیلی سطح خرابی چرخ دنده ها زیاد شده و به اصطلاح گیربکس قفل خواهد کرد.

در این حالت فشار بالایی به موتور وارد خواهد شد. فشاری که تأثیر مستقیم بر استهلاک قطعات کاملاً گران قیمت موتور بنزینی خواهد گذاشت.

از طرفی گیربکس معیوب اگر چه همچنان تداوم فعالیت خود را دارد؛ اما توان تامین قدرت کافی برای رسیدن به سطح انتظارات شما را نخواهد داشت. در این حالت لازم است تا از کلیت دستگاه انتظار تامین قدرت بالاتری را داشته باشیم.

به این ترتیب گویا ناخواسته موجب تحمیل فشار بالاتری بر دستگاه شده‌ ایم. فشاری که می ‌تواند تبعات نگران‌ کننده ‌ای بر عملکرد صحیح دستگاه داشته باشد.

ماجرایی که می توانستیم با داشتن یک نگرش فنی قوی و تعویض به موقع قطعات معیوب در گیربکس ماله پروانه ای تا حدود بالایی مانع از ایجاد آنها باشیم.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5