خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

گیره نصب توری گلخانه

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

   گیره توری سایبان چیست و چگونه نصب می شود؟

گیاهان برای رشد و نمو خود نیازمند به حضور نور خورشید هستند. هر گیاهی در تکمیل پروسه فتوسنتز باید در مقابل مقدار لازم از نور طبیعی قرار بگیرد.

لکن آفتاب تند و تیز در برخی از ایام وجه مخربی در نگهداری از گیاهان خواهد داشت. خصوصاً در پرورش گیاهان گلخانه ‌ای که غالباً همراه با گونه هایی حساس و یا در فصلی غیرمتعارف کشت می شوند.

از این رو تدارک شرایطی در تلطیف نمودن نور خورشید امری جدی در امر گلخانه داری خواهد شد. برای این منظور بهره مند شدن از توری گلخانه ای یکی از بهترین ایده ها می باشد.

البته به شرط آنکه توری شما به حالتی اصولی و کاملا مستحکم بر سقف گلخانه ‌ای نصب شده باشد. برای نصب اصولی توری های سایه انداز، انواع گیره توری سایبان را ابداع کرده ‌اند.

نصب توری سایبان توسط گیره نصب توری

گیره توری سایبان یک قطعه کوچک پلاستیکی و گاهاً فلزی است که با در نظر داشتن طرح استقرار مناسب توری در فضا های گلخانه ‌ای طراحی شده است.

استفاده از گیره نصب توری سایبان باعث استقرار صحیح توری بر سطح جداره های بیرونی گلخانه و یا هر فضای دیگری خواهد شد.

اصولا لازم است تا به تعداد کافی از گیره توری سایبان برای تامین یک نصب اصولی بهره مند باشید. گیره توری سایبان قطعه کوچکی است که بدون آسیب وارد کردن به توری آن را در محل مورد نظر مستقر خواهد کرد.

ایده طراحی گیره توری سایبان

توری های سایه انداز، ساختار های الیاف گونه ای هستند. این توری ها به حالتی بافته شده ‌اند که در آنها ساختار منسجمی از تار و پود دیده نمی ‌شود.

این توری ها به شکلی طراحی شده اند که مانع از تابش مستقیم و قدرتمند آفتاب باشند.

آنها جلوی آفتاب را نمی‌ گیرند؛ بلکه از شدت آن کاسته، به اصطلاح فضایی سایه گونه به مانند آنچه در سایه درختان می ‌بینیم ایجاد می‌ کنند.

مراتب نصب توری گلخانه ای باید به گونه‌ ای باشد که از استقرار مستحکم آن مطمئن باشید و در عین حال با هدف نصب  توری باعث تخریب بافت الیافی آن نشده باشید.

از این رو شما نمی توانید همراه با هر نوع ابزاری و یا بند و گیره ای اقدام به نصب توری سایبان کنید.

برای اینکه بتوان عاری از هر گونه تخریب در ساختار منسجم توری شرایط استقرار کامل و مستحکم آن را فراهم آورید، طراحان این تجهیز دست به ابتکار زده، نوعی گیره مخصوص را با نام گیره نصب توری سایبان طراحی کرده ‌اند.

در ایده طراحی گیره توری سایبان، طرح ساخت گیره براساس الگویی کلیپس مانند می باشد. به این ترتیب که گیره توری سایبان با نصب بر پایه ای استاندارد، به شکل زبانه ‌هایی کلیپسی شکل، لبه های توری را گرفته و آن را مستقر خواهند کرد.

برای پیاده ‌سازی این ایده، هر گیره توری سایبان همراه با یک فنر گرد شده در قسمت انتهایی ساخته می شود.

این فنر گرد با استقرار بر پایه مربوط به قاب به نصب توری، مقدمات استقرار توری سایه انداز را فراهم خواهد کرد.

در امتداد این فنر گرد در هر گیره توری سایبان، دو قطعه پلاستیکی با لبه هایی که می ‌توانند در هم گیر کنند، قرار دارند. به این ترتیب وقتی که قرار است توری سایه انداز را در محل مورد نظر مستقر کنیم.

کافی است لبه های توری را در میان گیره های توری سایبان که از قبل در محل قاب توری مستقر شده است، قرار دهیم.

آنگاه می توانیم لبه ‌های کلیپسی شکل گیره توری سایبان را به هم نزدیک کرده، مادامیکه زبانه های گیره ها در هم گیر می کنند، لبه های توری را نگه داشته، مقدمات استقرار توری را فراهم آوریم.

از طرفی همراه با گیر کردن لبه های کلیپسی شکل در هم، قسمت فنری گرد شکل انتهای گیره توری سایبان به حالتی محکم، قاب محل نصب توری گلخانه را گرفته، باعث استقرار گیره توری سایبان خواهد شد.

به این ترتیب همراه با نصب توری سایبان، خود گیره توری سایبان نیز در محل هدف به شکلی مستحکم قرار خواهد گرفت.

نصب توری با کلیپس سایز بزرگ

به این ترتیب همراه با حضور تعداد کافی از کلیپس نصب توری، با کمترین درصد تخریب توری و عاری از هر گونه دردسر خاصی نصب توری سایه بان را به انجام خواهید رسانید.

سرعت اجرای کار برای نصب توری گلخانه همراه با استفاده از گیره نصب توری استاندارد بسیار بالا است و این تجهیز برای تامین شرایط زیستی مطلوب در فضا های بزرگ گلخانه ‌ای بهترین ایده با سرعت عمل اجرای بالا می باشد.

مزیت استفاده از گیره توری سایبان

نصب توری سایه انداز چندان ماجرای پیچیده ‌ای به نظر نمی رسد. یک توری با تراکم پایین در تار و پود است که قرار است به ترتیبی در سطح جداره های بیرونی و خصوصاً بام فضا های گلخانه‌ ای نصب شود.

احتمالاً شما می توانید انواع ایده ها در نصب چنین پوششی را مطرح کنید. مثلاً می ‌توانید از یک طناب و یا هر نوع تجهیز نگهدارنده دیگری نیز بهره مند باشید.

اما اصولاً استقرار درست همراه با ماندگاری بالا برای نصب توری شید گلخانه ای موضوعی نیست که بتوان با بهره مندی از یک طناب ساده تامین شود. چرایی این ادعا را در تشریح برخی مزایا برای نصب توری سایه انداز با کمک گیره توری سایبان مطرح می کنیم.

-     در طراحی فیزیکی کلیپس نصب توری، قسمت کلیپسی شکل گیره، حالتی پهن و گرد گونه دارد. این گیره با استقرار در پهنای بالا بر صفحه توری سایه انداز می تواند با سطح اتکای بالایی توری را نگه دارد.

توضیح آنکه اگر شما بخواهید تنها از یک نقطه توری را گرفته، به محلی نصب کنید، باعث کشیده شدن تار و پود توری خواهید شد.

به این ترتیب عملاً انسجام توری را نابود خواهید کرد. از این رو اگر با ابزار های غیر حرفه ‌ای اقدام به نصب توری کنید، احتمالاً توری شما در اندک مدتی شکل منسجم خود را از دست خواهد داد.

اما با طرح کلیپس نصب توری که با سطح اتکای بالایی بر کناره های توری خواهد نشست، عملاً قدرت کشش توری برای نصب قاب های در نظر گرفته شده، در کل پهنه توری پخش خواهد شد. به این ترتیب عملاً احتمال گسستگی ساختار منسجم توری وجود ندارد.

-     یکی از مزیت های قابل توجه در استفاده از گیره توری سایبان، استقرار کامل گیره بر میله های طراحی شده با هدف نصب توری می باشد.

در نظر داشته باشید که نصب توری شید گلخانه‌ ای تنها زمانی به طور صحیح انجام خواهد پذیرفت که مطمئن باشید علاوه بر خود توری که کاملاً بر گیره ها مستقر شده است، خود گیره ها نیز بر قاب نصب توری به شکل مستحکمی مستقر شده باشد. در این حالت عملاً امکان جا به جا شدن توری بر سطح جداره ‌های گلخانه‌ ای وجود ندارد.

-     با استفاده از گیره توری سایبان قابلیت نصب و جمع ‌آوری همیشگی و بسیار ساده تامین خواهد شد. توری سایه انداز، یک تجهیز با استفاده موردی و گاهاً فصلی است. عموما در فصل گرم از سال نیاز است تا اقدام به نصب توری سایه انداز داشته باشید.

حال اگر به هر دلیلی مانند اتمام فصل گرما و یا وقوع طوفان های شدید، قصد جمع آوری توری سایبان را داشته باشید، آیا بهتر نیست که این اتفاق، در نهایت سادگی با کمترین صرف انرژی و زمان و به راحتی صورت گیرد؟

عموم نصب توری سایبان ها همراه با تجهیزات غیراستاندارد و غیراصولی با مراحل نصب سخت، پیچیده و گاهاً زمانبری است؛ اما مسیر نصب توری سایبان با استفاده از گیره توری سایبان بسیار سریع، راحت و عاری از هر گونه چالش است. لذا در هنگام جمع کردن توری نیز این سرعت عمل در عین سادگی وجود دارد.

نکته ‌ای که باید در کار باشید تا متوجه اهمیت آن شوید. زمانی که یک عملیات سخت و طاقت فرسا را با کمک یک گیره توری سایبان به راحتی و با سرعت بالا به انجام خواهید رسانید.

گیره نصب توری سایبان

مراحل نصب توری سایه بان همراه با گیره ‌های استاندارد آن

-     اولین قدم جدی در نصب توری سایبان، تعیین موقعیت دقیق برای نصب آن می باشد. هدف از نصب توری سایبان، جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب است.

لکن باید موقعیت نصب توری به گونه ‌ای باشد که فضای نصب به دور از عوامل مخرب در نظر گرفته شود. موقعیتی که در آن خبری از حضور شاخه درختان و یا کابل های برق نباشد.

از طرفی لازم است تا در موقعیت مذکور شرایط نصب توری سایبان از چند نقطه مجزا فراهم باشد. شرایطی که کاملا مساعد نصب همراه با گیره توری سایبان باشد. برای این منظور بهره مندی از قاب های مخصوص نصب گیره توری سایبان الزامی است.

-     توری سایبان یک ایده ساده برای کاهش قدرت مخرب تابش خورشید است. لکن این توری چندان مقاومتی در مقابل نفوذ آب ندارد. لذا بهتر است موقعیتی شیب دار را برای نصب توری سایبان انتخاب کنید.

در این حالت اگر چه توری سایبان توانایی عایق شدن در برابر آب را ندارد؛ اما می تواند قسمت بزرگی از آن را به سمت کناره های محل نصب توری سایبان هدایت کند.

البته در نهایت همراه با حضور گیره توری سایبان، باید آنچنان نصب مستحکمی را دایر کرده باشید که توری سایبان در مواجهه با هجوم آب باران، به شکل یک گودی برای ماندن آب تبدیل نشده باشد. نصب توری سایبان همراه با انواع تجهیزات غیراصولی، مستعد نگهداری آب باران است.

چرا که غالباً در چنین نصب ‌هایی توری در حالتی کاملاً کشیده شده قرار نخواهد گرفت. لذا سنگینی آب باران ضعف نصب توری سایبان را بیشتر نمایان خواهد کرد. اما با نصب به کمک گیره توری سایبان این اطمینان وجود دارد که توری با یک حالت کاملا مستحکم و کشیده شده نصب شده است.

در این حالت تحت تأثیر عوامل سنگین کننده مانند آب باران، قدرت لازم را برای هدایت آن به سمت خارج از محل نصب توری سایبان خواهد داشت.

-     درصد سایه اندازی در نصب توری سایبان، شرط کلیدی برای بهبود فضای زیستی در گلخانه ها می باشد.

هر چه درصد سایه اندازی بیشتر باشد، قدرت جذب تابش نور خورشید نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اینکه شما به کدام درصد از سایه اندازی نیاز دارید، بسته به نوع فضا و یا گیاهانی که در گلخانه پرورش می ‌دهید خواهد داشت.

لکن نکته کلیدی برای نصب اصولی توری سایه اندازی توجه به درصد سایه اندازی آن می باشد. توری با درصد سایه اندازی بالاتر، وزن بیشتری دارد. لذا در هنگام نصب، نیاز به گیره توری سایبان قویتر و یا با تعداد بیشتر را احساس خواهد کرد.

از این رو هر چه درصد سایه اندازی توری سایبان خود را بالاتر انتخاب کرده ‌اید، لاجرم بر وزن کل کار افزوده اید. لذا باید نصب توری سایبان را با تعداد بیشتری از گیره توری سایبان به انجام رسانید.

کلیپس نصب شید سایبان

-     نصب توری سایبان عموماً در جداره‌ های بیرونی از فضا های گلخانه ای صورت می گیرد. در چنین حالتی توری سایه انداز به کلی در معرض انواع ناملایمات جوی اعم از باد، باران، طوفان، برف و... قرار دارد.

لذا اطمینان از نصب درست و اصولی و البته محکم توری سایبان، شرط بقای این تجهیز بر جداره‌ های گلخانه شما می باشد. نکته کلیدی در رسیدن به این اطمینان است.

شما تنها در صورت بهره‌مندی از گیره توری سایبان است که می ‌توانید از نصب اصولی و البته محکم توری سایه انداز اطمینان حاصل کنید.

-     بازدید از محل اتصال توری سایبان به چهارچوب در نظر گرفته شده برای نصب آن را فراموش نکنید.

کاملاً منطقی است که شما با رعایت تمام نکات حرفه‌ ای همراه با استفاده از تجهیزات مخصوص نصب توری سایبان، مانند گیره توری سایبان می توانید به نهایت استحکام همراه با استقرار مطلوب توری دست پیدا کنید.

از این استحکام دلیل نمی شود تا شما برای مدتی طولانی به بازدید از محل اتصال توری نگاه نیانداخته باشید. نصب توری سایبان در معرض انواع ناملایمات جوی کاملاً مستعد باز شدن می باشد.

اتفاقی که غالبا همراه با باز شدن و یا شکسته شدن گیره توری سایبان خواهد بود. لذا با یک بازدید دوره ای ساده می توانید گیره توری سایبان معیوب را شناسایی کرده و قبل از آنکه ماهیت کاربردی توری به خطر بیفتد، آنها را تعویض نمایید.

-     اگر چه نصب توری سایبان همراه با گیره توری سایبان کاملا مستحکم و اصولی خواهد شد؛ اما باز هم نمی توان خطر حضور در مقابل طوفان های شدید را پذیرفت.

لذا بهتر است در صورت پیش بینی طوفان های شدید، توری سایبان خود را جمع کنید. یکی از مزیت های استفاده از گیره توری سایبان نیز در همین نکته ساده است.

شما قادر هستید در اندک زمانی توری سایبان را نصب کرده و در صورت لزوم با سرعت توری سایبان را جدا کنید.

چرا که گیره توری سایبان در محل خواهد ماند و هر بار که بخواهید، آماده است تا برای بار دیگر توری سایه انداز شما را به شکل مستحکم نگه دارد.

نحوه نصب بست توری سایبان

همان طور که اشاره کردیم، انواع گیره توری سایبان به شکل فک های کلیپسی شکل هستند. از این رو آنها را گاها با نام کلیپس نصب توری می‌ شناسند.

در تمام ایده ها برای طراحی کلیپس نصب توری، دو فک پهن همراه با دندانه هایی که در هم قفل می‌ شوند، در نظر گرفته می ‌شود.

این فک ها همراه با دندانه هایی که دارند، قرار است قسمت پهن از توری سایه انداز را گرفته و به شکلی که محل استقرار در یک نقطه کوچک نباشد، آن را نگه دارند.

از این رو در نحوه نصب بست توری گلخانه باید به ترتیبی مراحل نصب هر کدام از فک های مذکور را انجام دهیم.

نصب گیره توری سایبان مراحل تقریبا ساده ای دارد. کافی است هر یک از فک ها در کلیپس توری سایبان را برداشته و توری را کاملاً بر آن سوار کنید. به طوری که توری به شکل کامل تمام دندانه ‌های آن را پوشانده باشد.

در این حالت یکی از فک‌ ها در گیره توری سایبان را بر محل مورد نظر مستقر کرده ‌ایم. حال اگر فک دوم را بر فک اول سوار کنیم و با فشار، دندانه ‌های آنها را در هم بیندازیم، توری به طور کامل میان فک های کلیپس نصب توری گیر خواهد کرد.

غالباً به فواصل یک متری از محیط توری سایه انداز باید از گیره توری سایبان بهره مند باشید. تمام این گیره ها دارای حلقه هایی هستند که یا بر چارچوب استاندارد طراحی شده برای نصب توری سایبان به درستی سوار خواهند شد و یا اینکه می ‌توانید با کمک تجهیزاتی مانند بست های ساده پلاستیکی، آنها را به شاسی مورد نظر استقرار دهید.

نصب شید با گیره سایز کوچک

در نظر داشته باشید که هر چه سطح توری بزرگتر و یا وزن آن بیشتر باشد، شما مستلزم به استفاده از گیره توری سایبان بیشتری هستید.

توری سایه انداز برای ایجاد یک تعادل دمایی همراه با کاهش اثرات تخریبی تابش آفتاب، وجه کاملاً ضروری در فعالیت های گلخانه داری است. این توری جدا از محیط گلخانه برای ماندن در عموم فضا های تجاری، صنعتی و حتی خانگی نیز مناسب است.

لکن وقتی می‌ تواند تاثیرگذار باشد که به طور صحیح نصب شده و همراه با انواع ناملایمات جوی به راحتی ساختار حاکم بر نصب خود را از دست ندهد. این همه ما را ملزم به رعایت تمام نکات حرفه ‌ای در نصب توری سایبان خواهد کرد.

الزامی که در قدم اول، بهره مندی از گیره توری سایبان را جدی خواهد کرد. چرا که هرگز نمی توانید بدون بهره ‌مندی از گیره توری سایبان به یک نصب اصولی برای توری سایه انداز دست پیدا کنید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5