خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

۴ نکته ضروری در هنگام استفاده از اره زنجیری

حتما از لباس های مخصوص استفاده کنید

فهرست مطالب

قبل از این که به سراغ اصل مطلب برویم بهتر است این نکته را اضافه کنیم که شما در برابر هر شی برنده و خطر آفرینی باید یک سری احتیاط ها را انجام بدهید و اره زنجیری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

  لازم به ذکر است که به خاطر کمک ها ، کیفیت و سرعت عملی که این اره ها به زندگی بشر بخشیده اند به هیج وجه نمی توان از آن ها و کارکردشان چشم‌ پوشی کرد پس بهترین حالت این است که در هنگام استفاده از این وسیله ی خطرناک اما کاربردی یک سری نکات را رعایت کنید ما ابتدا به صورت تیتر وار این ۴ نکته کلیدی و ضروری را برای شما نام می بریم و سپس در بخش های بعد به توضیح تک به تک آن ها خواهیم پرداخت. 

  • نکته ی اول، حتما از لباس های مخصوص استفاده کنید‌.
  • نکته ی دوم، جوانب احتیاط را رعایت کنید
  • نکته ی سوم،  اره را روی زمین بگذارید و سپس آن را روشن کنید 
  • و نکته ی آخر این که حتما اره زنجیری خود را سرویس کنید.

حتما از لباس های مخصوص استفاده کنید 

در هر کار فنی شما باید قبل از هر چیزی لباس کار ایمنی و مخصوص به آن را بپوشید که خدای نکرده جان خود را به خطر نیندازید. 

قطعا می دانید که اره یک وسیله ی بسیار تیز می باشد که از قضا سرعت عمل بالایی دارد و چنان چه شما بر اثر سهل انگاری موارد احتیاط را رعایت نکنید خدای نکرده خودتان آسیب می بینید پس سعی کنید حتما از جلیقه مخصوص و هم چنین شلوار مقاوم به برش استفاده کنید.

یک چکمه مخصوص این کار بخرید که محافظ هایی از جنس فولاد داشته باشد که اگر اره با پای شما برخورد کرد پای شما آسیب نبیند. علاوه بر این ها بهتر است که برای زانو های خود نیز محافظ تهیه کنید زیرا می دانید که زانو ها نیز در معرض خطر هستند.

لازم به ذکر است که اره زنجیری در حین روشن شدن و انجام کار صدای بسیار بلندی تولید می کند و بهتر است برای این که گوش هایتان نیز آسیب نبیند از محافظ گوش استفاده کنید و در کنار آن برای این که تکه ای از وسایلی که قصد اره کردن آن را دارید به صورت و هم چنین چشم شما پرتاب نشود نیز به یک عینک و کلاه ایمنی نیز نیاز دارید.

دقت کنید که در تهیه و هم چنین استفاده هیچ کدام از موارد  ذکر شده نباید کوتاهی کنید زیرا این سهل انگاری ها گاهی عواقب جبران ناپذیری خواهند داشت.

 

حتما از لباس های مخصوص استفاده کنید

 

جوانب احتیاط را رعایت کنید

شایان به ذکر است که این اره زنجیری ها یک دفترچه راهنما همراه خود دارند که به شما می گویند برای بالا بردن ایمنی کار بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید پس حتما این دفترچه را به خوبی مطالعه کنید.

علاوه بر این بهتر است قبل از این که با اره کار خود را شروع کنید یک بار از درست کار کردن آن مطمئن شوید.

لازم به ذکر است که این اره وقتی که شروع به کار می کند مونو اکسید کربن تولید می کند پس حتما تا جایی که می توانید این کار را در فضای باز انجام بدهید در غیر این صورت حتما باید جلوی دهان و بینی خود را به خوبی بپوشانید.

خب این طبیعی است در زمانی که از این اره استفاده می کنید مخزن آن خالی شود به هیچ وجه در زمان روشن بودن اره مخزن زا پر نکنید ابتدا اره را خاموش کنید و کمی صبر کنید تا اره به خوبی خنک شود سپس بعد از آن مخزن را پر کنید هم چنین باید حواستان باشد که مخزن سرازیر نشود. 

زمانی که دارید با اره کار می کنید برای این که اره از کنترلتان خارج نشود بهتر است آن را با دو دست و محکم بگیرید و علاوه بر این ها به هیچ وجه زمانی که خسته هستید و یا این که نور کافی در اختیار ندارید با اره کار نکنید.

 

جوانب احتیاط را رعایت کنید

 

اره را روی زمین بگذارید و سپس آن را روشن کنید 

بهترین کار این است که اره را روی زمین بگذارید و بعد روشن کنید. سعی کنید که ترمز دستگاه را درگیر کنید. دور از دیگران این کار را انجام بدهید و تمام موانعی که ممکن است موجب درد سر شوند را از سر راه بردارید.

برای این که ایمنی کار را بالا ببرید بهتر است پای راست خود را میان دسته عقب و دست چپ را روی دسته جلو بگذارید.

در این حین کلید ساسات را روی cheke قرار دهید و زمانی که دستگاه را روشن کردید این دکمه را به حالت اولیه خود باز گردانید‌‌. طناب استارت را نیز با دست راست بکشید و اره را روشن کنید.

اگر برای اولین بار است که از این دستگاه استفاده می کنید بهتر است زیر نظر یک فرد متخصص انجام شود و چنان چه از قبل بار ها این کار را نیز انجام داده اید هیچ گاه نباید از این ۴ نکته ضروری در هنگام استفاده از اره زنجیری غافل شوید. 

 

اره را روی زمین بگذارید و سپس آن را روشن کنید

 

حتما اره زنجیری خود را سرویس کنید

یکی از ۴ نکته ضروری در هنگام استفاده از اره زنجیری این است که اره خود را تنظیم و سرویس کنید. دقت کنید که این مدل وسیله ها را باید مرتب سرویس کنید در غیر این صورت بعد ها به درد سر های عمیق تری می افتید.

دقت کنید که اگر این اره را به موقع سرویس نکنید و خدای نکرده در حین انجام کار دچار مشکل شود چه خطراتی را ایجاد می کند و  همچنین به موقع تعمیر کردن با اندک هزینه ای سرویس می شود ولی بعد ها چون بر اثر کار کردن بیش تر آسیب های بیش تری می بیند قطعا مخارج بیش تری را بر روی دستتان می گذارد.

بهترین کار این است که یک بار در روز آن را جک کنید و اگر نیاز به سرویس داشت قبل از این که شروع به کار کنید آن را سرویس کنید. ما در بخش های بعد یک سری نکات دیگر را برای این سرویس و تمیز کردن اره به شما آموزش می دهیم. 

 

حتما اره زنجیری خود را سرویس کنید

 

این نکات را حتما رعایت کنید 

قبل از هر چیزی سعی کنید اره را به خوبی تمیز کنید. به هیچ وجه از پره های خنک کننده غافل نشوید و آن ها را نیز تمیز کنید. قبل از این که اره را روشن کنید پیچ و مهره های ان را بررسی کنید و چنان چه شل شده بودند همه ی آن ها را سفت کنید.

بعد از این کار ها به سراغ فیلتر های هوا بروید و آن ها را باز کنید و به خوبی تمیز کنید برای این که به خوبی این فیلتر ها را تمیز کنید می توانید از ترکیب روغن و بنزین استفاده کنید و بعد از آن نیز حتما از آب و صابون استفاده کنید و پس از این کار صاحب فیلتر های تمیزی باشید .

حواستان باشد که ترمز زنجیره را حتما تمیز کنید و پس از آن نیز چک کنید که بعد ها مشکلی پیش نیاید.  برای قسمت موتور نیز می توانید فیلتر هوا را تمیز کنید، مخزن سوخت و فیلتر سوخت را نیز به خوبی تمیز کنید و سعی کنید حتما از سوخت های درست و با کیفیت استفاده کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر