خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آبپاش ضربه ای

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    تمامی کشاورزان و کارکنان فضاهای سبز در شهرداری به منظور سیستم آبیاری بارانی می توانند با استفاده از انواع آبپاش های ضربه ای زمین های زراعی یا فضاهای سبز محول شده به خویش را به خوبی آبپاشی نمایند.

    مسئله آبپاشی زمین های زراعی شما به عنوان یک کشاورز بسیار حائز اهمیت می باشد. به این صورت که آخرین مرحله از سیستم های آبپاشی بارانی را آبپاش های کشاورزی به خود اختصاص داده اند که شما می توانید با استفاده از انواع آبپاش های ضربه ای آن ها را خریداری نموده و از وجود آن ها در زمین های زراعی خویش یا پارک ها و فضاهای سبز به خوبی بهره مند شوید.

    بنابراین ضروری است که در انتخاب آبپاش کشاورزی همواره به کیفیت و کارایی آبپاش های توجه و اهتمام ورزیده شود تا با انتخاب انواع آبپاش های ضربه ای، گونه ای از آن ها را برای زمین های زراعی یا فضاهای سبز موجود در شهرداری انتخاب کنید که جوابگوی نیاز شما باشد.

    امروزه به جهت اهمیت بالای انواع آبپاش ها آن ها را در برند ها و شرکت های معتبر مختلفی تهیه می کنند که شما می توانید با استفاده از هر یک از آن ها تمامی فضاهای سبز و زمین های زراعی خویش را آبیاری نموده تا آن ها را از نعمت وجود آب سیراب نمایید.

    انواع آبپاش زراعی

    اگر در فضاهای سبز یا در زمین های زراعی توجه کرده باشید؛ به خوبی متوجه شده اید که آبپاش زراعی را معمولا به دو صورت ثابت و چرخان یا روتاری مورد استفاده قرار می دهند. در این بین انواع آبپاش های ضربه ای خود جزء آبپاش های چرخان به شمار می آیند که با سیستم چرخشی خود تمامی قسمت های اطراف خویش را آبیاری می نماید.

    این در حالی است که آبپاش های ثابت به مانند آب فشان های اسپریر – همان طور که از نام آن ها واضح و آشکار است- به صورت ثابت بوده و فقط قسمت رو به روی خود را آبپاشی می نمایند.

    هر یک از این نوع آبپاش های زراعی کاربرد و کارایی مخصوص به خود را دارند که شما می توانید با خرید هر یک از آن ها بسته به نیاز خود آن ها را در زمین های زراعی خویش مورد استفاده قرار دهید.

    در ادامه مطلب تمرکز خویش را روی انواع آبپاش های ضربه ای می گذاریم که جزء آبپاش های چرخان یا روتاری به شمار می آیند که با سیستم چرخشی آن ها می توان تمامی فضاهای موجود در زمین های زراعی یا فضاها سبز را به راحتی آبپاشی نمود و آن ها را از این نعمت بهره مند ساخت.

    پس در صورتی که می خواهید با انواع آبپاش های ضربه ای و نحوه کارکرد آن ها آشنا شوید؛ ما را تا پایان این برگ نوشته همراهی کنید تا به اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه دست یابید.

    آشنایی با انواع آبپاش های ضربه ای

    در انواع آبپاش های ضربه ای ممکن است بدین صورت باشد که آبپاش ها مستقیما روی لوله فرعی و یا اینکه روی پایه عمودی قرار گیرند که از لوله فرعی منشعب شده اند. توضیح اینکه به این لوله فرعی، پایه آبپاش گفته می شود.

    همان طور که می دانید با استفاده از انواع آبپاش های ضربه ای، آب از لوله فرعی خارج می گردد و به صورت قطرات ریز و درشتی در اطراف پخش می شود. با توجه به این مسئله که انواع آبپاش های ضربه ای، جزء آبپاش های چرخان به شمار می آیند؛ این خروج آب از لوله های فرعی آن ها دائما به هر چهار طرف خود در حال چرخش و دوران هستند تا به همه اطراف خود آب برسد.

    علاوه بر انواع آبپاش های ضربه ای، می توان به آبپاش های دنده ای و عکس العملی هم اشاره کرد که جزء آبپاش های چرخان به شمار می آیند. هر یک از این نوع از آبپاش ها کاربرد و کارایی های خاص خود را دارند که شما می توانید با استفاده از وجود آن ها زمین های زراعی و انواع فضاهای سبز را آبیاری کنید.

    مشخصات انواع آبپاش های ضربه ای

    در انواع آبپاش های ضربه ای یک یا دو سر آبپاش وجود دارد که به آن ها نازل می گویند. نازل ها جت یا فواره آب را وارد هوا می سازند. این نوع از آبپاش ها به صورت تک فواره ای یا دو فواره ای موجود می باشند که در این بین آبپاش های تک فواره ای، مصرف آب کمتری دارند و به صورت یکنواخت سیستم آبیاری فضاهای سبز و محصولات تولیدی شما را در زمین های زراعی صورت می بخشند.

    این در حالی است که در آبپاش های دو فواره ای، یک فواره دارای برد زیاد وجود دارد که تقریبا شبیه آبپاش های تک فواره ای عمل می کنند. اما فواره دیگر در آن ها برخلاف فواره نخست دارای برد کمتری است که اطراف آبپاش ها را به نوعی آبیاری می کند. به همین منظور است که در آبپاش های تک فواره ای شما شاهد یکنواختی بیشتر پخش آب هستید.

    طرز کار آبپاش ضربه ای

    حال که تا حدودی با انواع آبپاش های ضربه ای آشنایی صورت گرفت؛ بد نیست که طرز کار آبپاش ضربه ای را نیز بدانید تا متوجه شیوه عمل کردن آن ها در زمین های زراعی یا انواع فضاهای سبز شوید.

    برای این منظور در مقابل جت خروجی آب شما یک صفحه فنرداری را می بینید که در صورتی که جریان آب با آن اصابت کند و عکس العمل فنر به صورت رفت و برگشت مرتب تکرار شود؛ اجرای این فرآیند در نهایت سبب چرخش اندکی از آبپاش می گردد تا اینکه در پایان فنر به حد نهایی جمع شدگی خود برسد؛ در این صورت است که فنر به یکباره آزاد می شود و آبپاش ضربه ای مورد نظر یک دور کامل را به دور خود می چرخد تا در نهایت به محل اولیه خویش برسد. پس از آن مجددا این فرآید تکرار می گردد.

    در خصوص طرز کار آبپاش ضربه ای این نکته را نیز باید در نظر داشت که در آبپاش های دو نازله، صفحه فنردار مورد نظر در مقابل نازلی قرار می گیرد که برد زیادتری دارد. بنابراین در صورتی که می خواهید از انواع آبپاش های ضربه ای استفاده به عمل آورید؛ می توانید از انواع سرآبپاش های طراحی شده روی آن ها از جمله: سرآب پاش با دبی ثابت یا قطر ثابت و سرآب پاش با قطر ثابت و با جت پخش آب استفاده به عمل آورید.

    خرید آبپاش بارانی به منظور زراعت و باغبانی

    در صورتی که می خواهید به منظور آبپاشی زمین های زراعی یا باغبانی خویش از وجود انواع آبپاش های ضربه ای استفاده به عمل آورید؛ می توانید با خرید انواع آبپاش ها در مدل های مختلف با برندهای تولیدی خویش بر حسب بودجه و کیفیت و کارایی هر یک از آن ها در نهایت یکی از انواع آبپاش های ضربه ای را در مراکز فروش انواع تجهیزات کشاورزی و باغبانی خریداری کنید تا به این منظور با استفاده از آن ها در زمین های زراعی یا فضاهای سبز در شهرداری های سطح شهر خویش به خوبی از این وسیله مفید و کارآمد به خوبی بهره مند شوید.

    استفاده از انواع آبپاش های ضربه ای می تواند نیاز شما را از وجود سیستم آبیاری بارانی مرتفع گرداند. به این صورت که شما به جای استفاده از تجهیزات قدیمی و سنتی نظیر استفاده از شیلنگ برای آبپاشی زمین های زراعی با استفاده از نیروی انسانی و مشکلات به تبع آن این  بار سیستم آبپاشی زمین های زراعی و باغبانی یا فضاهای سبز موجود در پارک ها و مراکز تفریحی و گردشگری را به وسیله یک وسیله کارآمد و مفید به نام انواع آبپاش ها بسپارید تا با سیستم چرخشی خود بدون نیاز به نیروی انسانی وظیفه آبپاشی این زمین ها را به خوبی در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن صورت بخشند.

    مدنظر قرار دادن اطلاعات لازم پیش از خرید

    در صورتی که قصد خرید انواع آبپاش های ضربه ای را برای زمین های زراعی خویش یا فضاهای سبز دارید؛ می بایست پیش از خرید این نوع از آبپاش ها به نوع ثابت و چرخان آن ها، فشار کارکرد، نازل های گوناگون، جنس بدنه آن ها از آلومینیوم یا برنج و پلاستیک و ...، تولید شده در برندها و شرکت های تولیدی مختلف، قیمت و نیز کیفیت و کارایی هر یک از آن ها توجه داشته باشید تا در نهایت پس از در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای خرید با توجه به نیاز خود به وجود یک آبپاش بارانی یا آبپاش زراعی در نهایت آبپاش مورد نظر خود را خریداری نموده و از وجود آن در زمین های زراعی و باغبانی یا فضاهای سبز به خوبی بهره مند شوید.

    بنابراین همیشه نیازی به افزایش نیروی انسانی برای سهولت در اجرای کار یا سرعت بخشیدن به روند کار نیست؛ بلکه گاهی نیاز است تا به جای افزایش نیروی انسانی از فکر و ایده های نوینی کمک گرفت که با توجه به پیشرفت های محسوس در زمینه تولید انواع تجهیزات این مهم میسر گشته است.

    استفاده از انواع آبپاش های ضربه ای خود نوعی خلاقیت و نوآوری است که در امروزه رواج گسترده ای یافته است تا بتوان با کیفیت و کارایی بیشتر در بازه زمانی کمتری روند آبپاشی انواع فضاهای سبز را صورت بخشید.

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر
      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
      کاربر میهمان

      تایید و ارسال
      انصراف
      دیدگاه کابران:
        نمایش دیدگاه‌های بیشتر