خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آشنایی با علف زن کوله ای (علف زن پشتی)

علف زن پشتی

فهرست مطالب

امروزه به منظور جلوگیری از ظهور علف‌های هرز از دستگاه‌هایی در این راستا استفاده می شود که به آن ها دستگاه علف زن یا علف تراش اطلاق می‌شود. استفاده از این دستگاه ها آنقدر رایج شده است که شما می‌توانید به محض قطعی شدن تصمیم خود مبنی بر خرید علف زن، نمونه ها و برندهای متعددی از آن ها را خریداری کنید .از جمله این نمونه‌های مختلف دستگاه‌های نامبرده شده، می‌توان به علف زن کوله ای یا علف زن کوله پشتی اشاره کرد.

همان طور که از نام این مدل از دستگاه های علف زن برمی‌آید؛ شما می‌توانید آن ها را به صورت کوله پشتی مورد استفاده قرار دهید که حمل و نقل آن را برای شما در زمین های زراعی و باغبانی به مراتب راحت تر می کنند.

به همین منظور با توجه به نمونه‌های زیاد و مختلفی که از دستگاه های علف زن یا علف تراش در بازار وجود دارد؛ در ادامه به معرفی اجمالی علف زن کوله ای یا علف زن پشتی اشاره می‌شود و به ذکر ویژگی ها، مزایا و معایب این نوع از مدل های مختلف علف زن‌ها خواهم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

علف بُر کوله ای

در کنار علف زن‌های دوشی و مدل‌های مختلف دیگری که از علف زن ها در بازار وجود دارد؛ امروزه گونه دیگری از علف زن‌ها با عنوان علف زن کوله ای در بازار وجود دارند که ساختار این گونه از علف زن ها به این ترتیب می‌باشد که آن‌ها را می‌توان به صورت کوله پشتی به پشت اپراتورها نصب کرد تا به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی آن‌ها را در زمین‌های زراعی مورد استفاده قرار داد.

بنابراین کار با این نوع از علف زن‌ها بسیار ساده است و ساختاری پیچیده و سختی را در پیش ندارند. هر چند که ممکن است این نوع از علف زن‌ها هم دربردارنده ویژگی‌های مثبت و منفی بسیاری باشند که شناخت هر یک از آن‌ها و مقایسه نمودن این مدل از علف زن‌ها با سایر علف زن های دیگر می‌تواند نشانه ای بر خرید یا عدم خرید این نمونه از علف زن‌ها بر حسب نیاز و بودجه شما به حساب آید.

ویژگی های علف زن کوله ای

از جمله عمده ترین و مهمترین ویژگی علف زن کوله ای می‌توان به ساختار آن‌ها توجه داشت که به مانند یک کوله پشتی، پشت اپراتور سوار می‌شوند و با بهره گیری از یک فنر می توان قدرت گردشی موتور بنزینی آن‌ها را به سمت تیغه هدایت نمود.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه دیگری جدا از مسئله حمل و نقل آسان آن ها می‌توان به حفظ تعادل شما اشاره کرد که در صورت استفاده از این نوع علف زن ها هیچ گاه تعادل شما به هم نمی‌خورد و در حین کار می‌توانید تمرکز بهتری روی کار خود داشته و علف های هرز را از میان بردارید.

با در نظر داشتن این ویژگی‌ها بهتر است به ذکر مزایا و معایب آن ها نیز اشاره شود تا در نهایت با بررسی تمامی موارد در این راستا بتوان تصمیم به خرید یا عدم خرید آن‌ها گرفت.

شخص در حال کار با دستگاه علف زن پشتی

مزایای علف زن کوله ای

از جمله مزیت‌های علف زن کوله ای می‌توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  • سهولت در حین استفاده و کار با این نوع از علف تراش ها
  • حفظ تعادل در حین کار
  • استفاده از آن ها در زمین های زراعی و باغبانی با وسعت بیشتر
  • کوتاه نمودن و از بین بردن یک توده بزرگ علف هرز 
  • تراشیدن علف های هرز در ارتفاعات به مانند علف های هرز بالای دیوارها
  • وزن سبک علف زن کوله ای در حین استفاده و کارکرد با آن ها
  • وجود قطعات موجود در آن ها در داخل از کشور
  • مناسب برای کسانی که در زمینه باغبانی و تراشیدن علف های هرز حرفه ای نیستند.

توجه به هر یک از این مزیت ها خود می‌تواند شما را ترغیب به خرید علف زن کوله ای یا کوله پشتی کند. اما در عین حال بایستی به معایب علف زن کوله ای نیز توجه داشته باشید و هر یک از عیب‌های موجود در این نوع از علف زن ها را نیز مورد بحث و کاوش قرار دهید تا در نهایت بتوانید تصمیم بهتری مبنی بر خرید برای خود بگیرید.

معایب علف زن کوله ای

علف زن کوله ای، علاوه بر مزیت‌هایی که ممکن است برای شما دربرداشته باشد؛ معایبی را هم در پی دارند که از جمله مهمترین معایب علف زن کوله ای می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • استهلاک قطعاتی مانند شلنگ و فنر بالا است.
  • فنر متحرک موجود در علف زن های کوله ای غالبا شکسته می‌شود یا تاب می‌خورد و یا اینکه در پاره ای از اوقات از محل اتصال خود جدا می‌شوند که به تبع آن مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورند.
  • تعمیر و نگهداری از این نوع علف تراش‌ها سخت و هزینه بر می‌باشد.

با در نظر گرفتن تمامی ویژگی ها، مزایا و معایب علف زن کوله ای می‌توان به عنوان یک راهنمای جامع خرید از آن ها یاد کرد که در صورت تمایل به استفاده از علف زن‌های کوله ای می بایست تمامی نکات مثبت و منفی آن‌ها را زیر نظر داشت تا در نهایت بتوان با بررسی موارد نامبرده شده انتخاب شایسته ای را در پیش رو داشت.

کارگر در حال کوتاه کردن علف‌های هرز با علف تراش کوله ای

خرید علف تراش کوله پشتی

با توجه به تمامی نکاتی که در خصوص علف زن های کوله ای ارائه گشت؛ می‌توان راحت تر تصمیم به خرید این نوع از دستگاه ها گرفت. به این صورت که بهتر است شما تمامی این نکات را در کنار قیمت خرید در نظر داشته باشید ولی در نهایت بر حسب نوع نیاز خود اقدام به خرید علف زن کوله ای یا مدل های دیگر علف زن ها کنید.

به عنوان مثال: اگر شما نیازمند خرید دستگاه علف زن یا علف تراش با حجم بیشتر در زمین ها زراعی بزرگتر هستید؛ بهتر است علف زن کوله ای را خریداری کنید و در صورت عدم نیاز به این مورد، می‌توانید مسائل دیگر را در نظر داشته یا از خرید علف زن کوله ای صرفه نظر کرده و سایر مدل های دیگر را برای خود خریداری کنید.

  • وزن دستگاه علف زن کوله پشتی چقدر است؟

    وزن دستگاه بستگی به حجم موتور و مدل دستگاه دارد. این مدل علف زن معمولاً با موتورهای 42 یا 52 سی سی تولید شده و از لحاظ مدل کوله پشتی در دو سری پشت کوتاه و پشت بلند تولید می‌شود. وزن این مدل‌ها بین 9 الی 10 کیلوگرم است.

  • برای افزایش عمر کاری فنر و شلنگ دستگاه، چه می‌توان کرد؟

    فنر و شلنگ علف زن کوله ای در قسمت‌های اتصال به موتور و شفت دچار استهلاک زیادی شده. جهت جلوگیری از این مشکل، می‌توانید محل اتصال شلنگ و فنر را در دو بخش ذکر شده گریسکاری کنید تا خرابی این قطعه به حداقل ممکن برسد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر