خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آشنایی با کمپکتور دستی

کمپکتور دستی بنزینی با موتور هوندا

فهرست مطالب

کمپکتور یا کامپکتور؟

کمپکتور در واقع به معنای فشرده سازی و فشرده کردن می باشد. فشرده سازی خود به معنای فرآیندی است که با استفاده از نیروهای مکانیکی چگالی ماده را افزایش می دهد و با کاهش دادن فضای تو خالی بین مواد تشکیل دهنده ی آسفالت و خاک اقدام به فشرده و متراکم کردن آن ها می کند. شما با استفاده از فشرده سازی در واقع کاری را که ممکن بود به طور طبیعی چند سال طول بکشد، این زمان را چند ساعت کاهش می دهید.

این دستگاه وسیله ای است که عمل فشرده کردن سنگدانه ها و خاک را انجام می دهد. ممکن است در مکانی مخلوطی از خاک و سنگدانه ها تخلیه شده باشند و با گذشت زمان این خاک و سنگدانه ها به دلیل وزنی که دارند و همچنین به دلیل فشار وارد بر آن ها متراک شده باشند و نشست کنند. اگر شما قصد ساخت بر روی این خاک ها داشته باشید  ممکن است بعد از ساخت محصول ساخته شده ی شما شکسته شود و تا خراب شود به همین جهت حتما باید از این دستگاه استفاده کنید.

کمپکتور دستی بنزینی با موتور هوندا

عمل فشرده سازی در خاک و یا آسفالت با یک نیرو و یا ترکیبی از نیرو ها انجام می شود. در اینجا این نیرو ها را به شما معرفی می کنیم:

فشار ثابت استاتیکی، ویبراسیون یا همان دستکاری یا لرزش، اصابت (برخورد).

این دستگاه ها در واقع ماشین آلاتی می باشند که برای متراکم کردن مصالح سنگی و پی سازی ساختمان به کار می رود و در حقیقت مکمل کار غلتک ها  می باشند. این دستگاه ها از چند پارامتر برای فشرده کردن خاک استفاده می کنند. این پارامتر ها شامل: ضربه، کنترل، ارتعاش و وزن استاتیکی می باشند.

کمپکتور یا همان کامپکتور کاربرد های زیادی در ساختمان اعم از کف سازی حیاط،  پارکینگ ها و زیر دیوار ها دارد. استفاده از این دستگاه در ساختمان هایی استفاده می شود که دارای پی های کوچکی می باشد و لازم نیست از غلتک استفاده کنید.

کمپکتور دستی قورباغه ای

کمپکتور دستی

کمپکتور های دستی در دو مدل به بازار عرضه می شوند. این دو مدل  شامل کمپکتور صفحه ای و کمپکتور قورباغه ای می باشد. دستگاه قورباغه ای به نام دستگاه کانگورو  نیز شناخته می شود.

کمپکتور صفحه ای:

کمپکتور صفحه ای: این دستگاه از رایج ترین دستگاه های موجود در بازار می باشد و در پروژه های عمرانی و صنعتی استفاده می شود. از این دستگاه در جاده های کوچک، پیاده رو ها و مکان هایی که نمی توانید از غلتک استفاده کنید کاربرد دارد. یکی از مزایای این دستگاه دارای صفحه ای بزرگ می باشد که می تواند سطح زیادی را در بر بگیرد. به سبب این مزیت کمپکتور صفحه ای نسبت به مدل دیگر بسیار پرکاربرد تر می باشد و خرید و فروش کمپکتور بیشتر از این نوع انجام می شود.

کمپکتور دستی صفحه ای

کمپکتور قورباغه ای:

کمپکتور قورباغه ای: این دستگاه در مکان هایی استفاده می شود که محل مورد نظر از محل اصلی پایین تر می باشد. از این دستگاه در کانال های باریک به منظور عملیات لوله گذاری به مانند لوله آب، لوله فاضلاب، لوله گاز و لوله نفتی استفاده می شود. این نوع دستگاه به دلیل رفتار پرشی که دارد به نام کانگورویی نیز معروف می باشد.

ملاک هایی وجود دارد که باعث برتری این دستگاه ها از یکدیگر می شود و نشان دهنده ی میزان کارایی آن ها می باشد. یکی از این ملاک ها ابعاد صفحه دستگاه می باشد. دیگر ملاک برتری میزان نیرویی است که دستگاه در هر دفعه ضربه زدن وارد می کند. این نیرو بر حسب کیلو نیوتن محاسبه می شود. هم اکنون دستگاه هایی که در بازار موجود می باشند دارای قدرت کوبش از 1500 تا 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشند و ابعادشان متنوع و گوناگون است. موتور های استفاده شده در این دستگاه ها نیز برند های متفاوتی دارند این برند ها شامل موتور هوندا، موتور سوبارو، موتور روبین، موتور چینی و موتور کاوازاکی می باشند.

کمپکتور کانگورویی میکاسا ژاپن

خرید و فروش کمپکتور دستی

برای خرید کمپکتور دستی می توانید از برند های معروف مربوط به آن به نام های پارس کوب و هیساکی استفاده کنید. موتور های این دستگاه ها ممکن است با بنزین و یا گازوئیل کار کند. قیمت کمپکتور دستی را نمی توان به راحتی بیان کرد، زیرا قیمت این دستگاه متغیر می باشد و برای اطلاع از قیمت این دستگاه باید به سایت هایی مراجعه کنید که به صورت روزانه و هفتگی به روز رسانی می شوند. همچنین می توانید از کارشناس های مربوط به این دستگاه ها در سایت کمک و راهنمایی بگیرید و بتوانید از درست ترین قیمت در مورد انواع این دستگاه ها آگاه شوید. شما همچنین می توانید از این کارشناسان برای اطلاع از ویژگی ها و مشخصات دستگاه ها نیز کمک بگیرید و در خرید کمپکتور به شما راهنمایی بدهند.

نحوه کار با کمپکتور غلتکی برند واکر

روش کار با کمپکتور

در ابتدای کار باید خاک را آب پاشی کنید به اندازه ای که آب جذب خاک شود. سپس به  اندازه ی 24 ساعت باید صبر کنید تا آبی که به خاک زدید ته نشین شود و خاک تنها مرطوب باشد. بعد از این مراحل می توانید از دستگاه استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که شما باید در ابتدا و قبل از کار با دستگاه، بروشور مربوط به آن را مطالعه کنید و حتما قبل از استفاده به آن روغن اضافه کنید.

اگر شما به اندازه ی کافی صبر نکنید خاک حالت گل آلود دارد و در اثر ضربه ای که به خاک می خورد خاک به بالا حرکت می کند و نمی توانید از دستگاه استفاده کنید.

نگهداری و سرویس کمپکتورها 

برای اینکه عمر دستگاه کمپکتور صفحه ای خود را طولانی کنید باید هر چند وقت یک بار آن را سرویس کنید. این سرویس ممکن است روزانه، هفتگی و ماهانه باشد.

سرویس روزانه دستگاه کمپکتور بنزینی: تمیز کردن دستگاه از خاک و گل، کنترل کردن پیچ و مهره های دستگاه، تمیز کردن صفحه ی دستگاه، تمیز کردن هواکش موتور دستگاه

سرویس هفتگی دستگاه: تمیز کردن هواکش دستگاه، تعویض روغن دستگاه

سرویس ماهانه دستگاه کمپکتور: تعویض روغن دستگاه

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر