خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آیا تیغه برش آسفالت و بتن متفاوتند؟

فهرست مطالب

از تنوع در تیغه آسفالت و بتن چه می دانید؟

دستگاه کاتر آسفالت بررا به گونه‌ ای طراحی می کنند که بتواند با اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد. نام آسفالت آمده در این تجهیز شاید به واسطه اولین ایده‌ ها در برش های عمیق آسفالت بوده است که منجر به خلق این دستگاه شده است؛ اما هدف از طراحی این ابزار قدرتمند چیزی فراتر از برش آسفالت توسط تیغه کاتر بوده است. به گونه ‌ای که با کاتر آسفالت بر به راحتی می توانید در اعماق انواع سطوح سخت و مقاوم نفوذ کنید.

سطوحی مانند بتن، انواع سنگ ها، انواع کاشی ها، سرامیک ها، موزاییک ها و... از جمله نمونه‌ های عادی در کار با دستگاه کاتر آسفالت بر می باشد؛ اما یک نکته کلیدی در کار با این دستگاه توانمند وجود دارد. نکته ‌ای که می ‌تواند نتایج مطلوب و حرفه ‌ای به دنبال آورد.

شما باید برای هر سطحی که می خواهید بر آن برش هایی زده باشید، تیغه کاتر مخصوص آن سطح را تهیه کنید. از این رو می توانید شاهد انواع تیغه بتن بر، تیغه آسفالت بر، تیغه سنگ بری و... در سطح بازار های فروش این محصول باشید. دستگاه کاتر آسفالت بر را طوری طراحی می کنند که بتوان این تیغه ها را به راحتی از دستگاه جدا نمود و برای استفاده های متنوع از تیغه های دیگر بهره مند شد.

مفاهیم پایه در آشنایی با تیغه کاتر

هر سازنده ‌ای در هر کجای دنیا موظف است تا دستگاه کاتر آسفالت بر خود را در یکی از سه استاندارد ۳۵، ۴۵ و ۶۰ سانتیمتر تولید کند. در مقابل، تولیدکنندگان تیغه بتن بر یا تیغه آسفالت بر نیز باید این استاندارد ها را در تولید در نظر گیرند, چرا که تیغه کاتر یک تجهیز مصرفی است.

بعد از مدتی استفاده دچار استهلاک خواهد شد و در نتیجه نیاز به تعویض آن خواهد بود. از طرفی نوع سطحی که برش بر آن صورت می گیرد نیز می تواند دلیل موجهی در تعویض تیغ کاتر باشد.

یک وجه مشترک در طراحی تمام تیغه های کاتر، قطر سوراخ میانی آن است که همگی ۲۵ میلیمتر خواهند بود. این مقدار یک عدد استاندارد به جهت نصب تیغه کاتر در شفت دستگاه کاتر آسفالت بر می باشد. عدم رعایت آن مانع از نصب تیغه کاتر خواهد شد. از این رو منطقی است که در هنگام خرید متوجه این اندازه باشیم. 

نحوه ساخت تیغه کاتر:

تمامی تیغه های کاتر را از متریال های سخت و آلیاژ شده از فولاد می سازند. آنها را تحت شرایط سطح بالایی مانند ترکیبات کربن و حرارت های بالا مقاوم کرده و در نهایت همراه با ترکیبات کروم، ضد زنگ می سازند. از این رو این تیغه ها در مقابل دما های بالا بسیار مقاوم هستند. ضد اثر ترکیبات شیمیایی بوده و می توانند در مقابل ضربه های ناگهانی در حین کار مقاومت مطلوبی نشان دهند. 

یک موضوع اساسی در کیفیت ساخت انواع تیغ کاتر، وجود لبه های الماس خور بر آن است. در برخی از گونه های غیر استاندارد، تیغه کاتر از سه لبه الماس خور بهره مند می باشد. در حالیکه در مدل ‌های باکیفیت و اصیل، این لبه های الماسه در چهار عدد از پره های تیغه کاتر تعبیه شده است. پره های الماس خور در تیغ کاتر با یک زبانه کوچک در سطح تیغه کاتر متمایز هستند. تعداد آنها را در هنگام خرید جدی بگیرید.

یک نکته کلیدی در کار با این دستگاه توانمند وجود دارد. نکته ‌ای که می ‌تواند نتایج مطلوب و حرفه ‌ای به دنبال آورد. شما باید برای هر سطحی که می خواهید بر آن برش هایی زده باشید، تیغه کاتر مخصوص آن سطح را تهیه کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر