خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آیا کمپکتور برقی جوابگوی کارهای ساختمانی می باشد؟

کمپکتور برقی

فهرست مطالب

آیا کمپکتور برقی جوابگوی پروژه های ساختمانی می باشد؟

کمپکتور یکی از تجهیزات جهت کوبش خاک و انجام عملیات پی سازی به شمار می رود. نکته ای که در استفاده از کمپکتور برای ساختمان باید مدنظر داشته باشید این است که این وسایل دارای انواع مختلفی می باشند که کمپکتور برقی یکی از این مدل هاست.کمپکتورهای برقی مجهز به الکتروموتور بوده و نیروی محرک خود را از یک موتور الکتریکی تامین می نمایند.

کمپکتور برقی

 اما توجه داشته باشید که بهترین زمین کوبی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد کمپکتور بنزینی آن می باشد. چراکه این مدل هم از نظر ساختار و هم از نظر تعمیر و نگهداری بسیار بهتر از سایر مدل های موجود می باشد. در نتیجه برای انتخاب بهترین نوع آن باید شناخت کافی در مورد انواع کمپکتورها داشته باشید تا به آسانی بتوانید اقدام به تهیه مدل موردنظر خود نمایید.

چرا استفاده از کمپکتور بنزینی به جای کمپکتور برقی

یکی از مواردی که باعث می شود بسیاری از افراد از کمپکتور بنزینی استفاده کنند این است که این نوع دستگاه داغ نمی کند. یکی از مشکلات اصلی کمپکتورهای برقی که سبب شده این دستگاه چندان مورد توجه قرار نگیرد، داغ کردن الکتروموتور می باشد.

همچنین کمپکتورهای بنزینی از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالاتری نسبت به انواع برقی می باشند.

 اما توجه داشته باشید که بهترین زمین کوبی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد کمپکتور بنزینی آن می باشد. چراکه این مدل هم از نظر ساختار و هم از نظر تعمیر و نگهداری بسیار بهتر از سایر مدل های موجود می باشد.

در نتیجه برای انتخاب بهترین نوع آن باید شناخت کافی در مورد انواع کمپکتورها داشته باشید تا به آسانی بتوانید اقدام به تهیه مدل موردنظر خود نمایید.

چرا استفاده از کمپکتور بنزینی به جای کمپکتور برقی

یکی از مواردی که باعث می شود بسیاری از افراد از کمپکتور بنزینی استفاده کنند این است که این نوع دستگاه داغ نمی کند. یکی از مشکلات اصلی کمپکتورهای برقی که سبب شده این دستگاه چندان مورد توجه قرار نگیرد، داغ کردن الکتروموتور می باشد. همچنین کمپکتورهای بنزینی از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالاتری نسبت به انواع برقی می باشند.

استفاده از کمپکتور بنزینی به جای برقی

 هم چنین زمانی که می خواهید از کمپکتور برای کوبش شن و ماسه در مساحت های کم استفاده کنید به دلیل کوچک و در دسترس بودن انواع کمپکتور بنزینی به راحتی می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

مقایسه قیمت کمپکتور برقی و بنزینی:

اگر بخواهیم در بحث قیمت کمپکتور، به بررسی کمپکتور بنزینی و برقی بپردازیم، قیمت کمپکتور بنزینی از انواع برقی بالاتر است. اما این نوع از کمپکتور دستی به دلیل کارآیی مناسبی که دارند بسیار پرطرفدارتر از انواع برقی می باشند.

نکته ی دیگری که باید در مورد کمپکتور برقی در نظر داشته باشید نحوه عملکرد و مدت زمان استفاده از آن ها می باشد. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که در صورت استفاده از کمپکتور برقی به دلیل گرم شدن زودهنگام موتور و کارایی پایین آن ها کارهای مربوط به ساختمان متوقف شده است.

نکات لازم هنگام خرید کمپکتور برقی و بنزینی

برای انتخاب این دو نوع از کمپکتورها فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باید به آن ها دقت کنید.

  •    یکی از مواردی که هنگام انتخاب کمپکتور بنزینی باید به آن دقت داشته باشید نیروی مربوط به کوبش آن می باشد. کمپکتورهای بنزینی با سطح مقطع بزرگ، سرعت بالا و نیروی مناسبی که به سطح مورد نیاز شما وارد می کنند باعث می شوند که کارهای شما در اسرع وقت و زودتر از انجام آن ها با کمپکتور برقی به اتمام برسند.

کمپکتور صفحه ای برقی

-     مساحتی که برای کوبیدن شن و ماسه درنظر دارید نیز از دیگر مواردی است که باید هنگام انتخاب زمین کوب به آن دقت کنید. این بدین معنی است که هر چه کمپکتوری که برای کار خود از آن استفاده می کنید دارای صفحه ی بزرگ تری بوده و از مواد باکیفیت تری ساخته شده باشد با سرعت بالاتری می تواند کار موردنظر شما را به انجام برساند. به همین دلیل بسیاری از افراد متخصص در این عرصه به جای کمپکتور برقی انواع بنزینی آن را پیشنهاد می کنند.

  •    گاها ممکن است شما از کمپکتوری استفاده کنید که صفحه ی بزرگی دارد اما دارای سرعت بالایی نمی باشد. در نتیجه زمانی که می خواهید اقدام به خرید نمایید حتما به برقی یا بنزینی بودن کمپکتور و شرکت سازنده ی آن دقت کنید. کمپکتورهای بنزینی هیساکی که دارای موتور روبینی می باشند را می توان از به نام ترین برندها در این زمینه دانست. چراکه هم قیمت کمپکتور روبین مناسب می باشد و هم کیفیت را در تولید محصولات خود مدنظر دارد.

کمپکتور بنزینی صفحه ای با موتور روبین

-     از دیگر فاکتورهای مهم برای انتخاب دستگاه موردنظر شما نوع خاک می باشد. چنانچه خاکی که قصد ساخت و ساز برروی آن را دارید از نوع دانه ای است بهتر است از انواع کمپکتور بنزینی استفاده کنید.

مزیت های کمپکتور روبین بنزینی در مقابل انواع کمپکتور برقی

زمانی که شما از این نوع برند و این نوع کمپکتور یعنی کمپکتور بنزینی که دارای موتور روبین می باشد استفاده می کنید متوجه خواهید شد که ابعاد صفحه ی این نوع از کمپکتورها در مقایسه با انواع کمپکتور برقی بزرگ تر بوده و برای انجام پروژه های با ابعاد وسیع مناسب می باشد.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید قیمت کمپکتور روبین از نوع بنزینی است که در مقایسه با انواع کمپکتور برقی بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

زمانی که شما از کمپکتور بنزینی استفاده می کنید درصد آسیب به خاک بسیار کم تر از زمانی است که شما از کمپکتور برقی استفاده می کنید. چراکه ابعاد صفحه ی آن ها باعث می شود که نیروی دستگاه به طور مناسبی در سراسر سطح مورد نظر شما پخش شود.

کمپکتور بنزینی

با خرید کمپتورهای بنزینی نیازی نیست که نگران تعمیر، نگهداری و... باشید چراکه این نوع از کمپکتورها طراحی ساده ای دارند و هزینه نگهداری و تعمیر آن ها نیز پایین می باشد.

چطور یک کمپکتور بنزینی مناسب خریداری کنم؟

زمانی که می خواهید کمپکتور بنزینی خود را انتخاب کنید حتما به فضایی که می خواهید آن را مورد استفاده قرار دهید دقت داشته باشید. هم چنین برای کارایی بهتر زمین کوب خود بهتر است قبل از خرید و انتخاب آن به موتور موجود در ساختار آن دقت داشته باشید.

چراکه موتور از اجزای مهم کمپکتور محسوب می شود که در این مورد نیز موتوری که در ساختار انواع کمپکتورهای بنزینی وجود دارد دارای انواع مختلف و کارآمدتری نسبت به انواع کمپکتور برقی می باشد.

بعد از بررسی موتور بهتر است شاسی را نیز بررسی نمایید. کمپکتورهای بنزینی در رنگ ها و مدل های مختلفی در دسترس می باشند و از اجزای آن ها می توان به کاور موجود بالای صفحه کوبش، ضربه گیر لاستیکی و لنگ کمپکتور اشاره کرد.

برای محافظت و ایمنی بیشتر در کمپکتورهای بنزینی ضخامت کاور بالای صفحه کوبش چیزی در حدود 2 میل می باشد. هم چنین 4 ضربه گیری که در ساختار کمپکتور بنزینی وجود دارند باعث می شوند مدت زمانی که دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد زیاد صدمه نبیند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر