خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مزایا و معایب بتونیر برقی

بتونیر برقی انبار شده در کارخانه

فهرست مطالب

میکسر بتن برقی را می‌توان به عنوان متداول‌ترین دستگاه تولید بتن با سرعت بالا و در سایزهای مختلف ارزیابی نمود. به دلیل پرطرفدار بودن این مدل از انواع بتونیر، در این مقاله قصد داریم به شرح مزیت‌ها و معایب این سایز پرکاربرد بپردازیم. 

مزیت‌های بتونیر برقی

استفاده از برق شهری

از مهمترین مزیت‌های بتونیر برقی می‌توان به راه‌اندازی ساده آن‌ها توسط برق شهری تکفاز در سایزهای پرکاربرد 120، 250 و حتی 400 لیتری اشاره نمود، که همین امر سبب گردیده بتوان به سادگی و در هر موقعیتی از آن‌ها استفاده نمود. همچنین در مدل‌های با ظرفیت بیشتر همچون 750 و 1000 لیتری نیاز به برق صنعتی سه فاز دارند.

قیمت مناسب بتونیر برقی

میکسر بتن برقی را می‌توان به عنوان خوش قیمت‌ترین نوع بتونیر در نظر گرفت. قیمت بتونیر برقی نسبت به انواع دیزلی و بنزینی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. دلیل این امر را می‌توان در ارزان بودن الکتروموتور نسبت به موتور بنزینی و موتور گازوئیلی ارزیابی نمود. همچنین در میکسرهای بتن برقی بر خلاف مدل بنزینی و دیزل، نیازی به تقویت اتاق موتور جهت تحمل وزن وجود ندارد که همین امر سبب کاهش هزینه تولید دستگاه می‌گردد. 

تنوع در تولید از نظر حجم

بتونیرهای برقی در تمامی سایزهای 120 ،250، 400، 500، 750 و 1000 لیتری تولید می‌گردند. هیچ محدودیتی از نظر تولید در حجم‌های مختلف ندارند. 

بتونیر برقی

قابلیت ساخت در انواع دنده کمر و دنده زیر

همزن بتن برقی به دلیل استاندارد بودن از هر لحاظ، در انواع مکانیزم دنده کمر،دنده زیر و رولیک لاستیک فشرده طراحی و تولید می‌نمایند و هیچ‌گونه محدودیتی از نظر مکانیزم انتقال حرکت ندارند. 

سبکی وزن دستگاه

بتونیرهای برقی در سایز 250 لیتری وزنی معادل با 250 کیلوگرم داشته و در سایز 400 لیتری این وزن به حدود 300 کیلوگرم می‌رسد. همین امر سبب گردیده جابجایی و انتقال آن‌ها در محل پروژه به سادگی و توسط چرخ‌های زیر دستگاه انجام پذیرد. 

سادگی در حین راه‌اندازی دستگاه

همزن بتن برقی با وصل نمودن دوشاخه به پریز برق و زدن کلید روشن دستگاه، به سادگی و بدون هیچ دردسری راه‌اندازی می‌گردند. همین امر یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن‌ها نسبت به نمونه بنزینی و گازوئیلی می‌باشد. 

معایب بتونیر برقی

میکسر بتن برقی علاوه بر مزیت‌های زیادی که به آن‌ها اشاره نمودیم، از معایبی نیز برخوردارند. از معایب اصلی این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

نیاز همیشگی به برق

میکسرهای برقی برای استارت و راه‌اندازی همیشه به نیروی برق نیاز داشته و در پروژه‌های با عدم دسترسی به برق کارآیی ندارند. همین امر سبب گردیده در پروژه‌های بتن‌ریزی که به برق وجود ندارد، از انواع میکسر دیزل یا بنزینی استفاده گردد.

شخص در حال کار در کنار میکسر بتن برقی

خطر برق‌گرفتگی در صورت عدم نکات ایمنی

همزن‌های برقی در صورت عدم نکات ایمنی توسط اپراتور، می‌توانند بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین باشند. از جمله مواردی که در حین کار ممکن است باعث صدمه به اپراتور یا برق‌گرفتگی شود، می‌توان به مواردی همچون اتصال بدنه موتور، زدگی یا پارگی در کابل برق و نفوذ رطوبت یا بتن به داخل الکتروموتور اشاره نمود. 

کابل‌کشی دائمی از پریز برق تا دستگاه

میکسر بتن برقی جهت امر تولید بتن و روشن ماندن الکتروموتور، نیاز مبرم و همیشگی به یک کابل برق از پریز تا محل استقرار دستگاه دارند. همین امر دردسرهای زیادی در حین کار ایجاد می‌نماید که از جمله این موارد می‌توان به احتمال برق‌گرفتگی و یا گیر کردن کابل برق به موانع مختلف یا پای اپراتور اشاره نمود.

  • در مناطق شهر کدام مدل از دستگاه میکسر بتن کارآیی دارد؟

    در مناطق شهری که برق در دسترس است، بتونیر برقی به عنوان کاربردی‌ترین مدل دستگاه همزن بتن می‌باشد که کارآیی بسیار مناسبی دارد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر