خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

اره زنجیری اولیو مک (Oleo-Mac)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
اره زنجیری اولیو مک (Oleo-Mac)
  • اره زنجیری اولیو مک (Oleo-Mac)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

اره موتوری کار باغبانان و نجارها را دوچندان آسان کرده است. به کمک این دستگاه بدون صرف زمان زیاد در هر لحظه می‌توان چوب را تکه کرد. اره زنجیری که بانام اره برقی یا اره شارژی هم معروف است علاوه بر نجاری و باغبانی در آتش‌نشانی و برخی از کارهای صنعتی نیز کاربرد دارد.

اره شارژی نیروی خود را از باتری تأمین می‌کند و به نسبت ظرفیت باتری توانایی چندین ساعت کار را دارد.

ابزارآلات فنی جای وسایل فنی کلاسیک و دستی را گرفته‌اند و کمتر از نیروی جسمانی استفاده می‌کنند. در گذشته برای بریدن، هرس کردن و قطعه‌قطعه کردن چوب و درخت از انواع اره دستی استفاده می‌شد که زمان زیادی نیاز داشت.

استفاده از اره‌های کلاسیک نیازمند نیروی دست و جسمانی بالا است و در حالی که وسایل جدید مجهز به موتور هستند و نیروی محرکه‌ی خود را از برق و انواع سوخت‌ها می‌کنند.

اره زنجیری یا اره برقی یا اره موتوری نام نوعی اره است که با استفاده از الکتریسیته، نیروی هیدرولیک و یا اغلب توسط یک موتور دو زمانه کار می‌کند.

اره زنجیری برای انجام کارهایی مانند هرس کردن  درختان میوه ، بردین درختان خشک ، هرس درختان ، قطع و انداختن درخت در جنگل یا مزارع تولید چوب ، تهیه هیزم از درختان و سرشاخه ها به کار می رود . به عبارتی دیگر اره زنجیری یا همان اره موتوری وسیله ای است که بیشتر باغبانان از آن استفاده می کنند.

اره برقی یا به عبارت صحیح‌تر اره زنجیری نوعی اره‌ی قابل حمل مکانیکی است. این اره دارای یک زنجیر دوران کننده است که روی این زنجیر دندانه‌هایی برای برش قرار گرفته است. این اره برای کار با چوب و مخصوصا کار روی تنه و کنده درختان زنده یا قطع شده یا قطعات بزرگ چوب و همچنین هرس درختان استفاده می‌شود.

مشابه چنین ابزاری برای اولین بار در سال ۱۸۳۰ توسط پزشکی آلمانی برای بریدن استخوان ساخته شد که البته آن وسیله توسط نیروی دست کار می‌کرد. در ادامه و در دهه ۱۹۲۰ میلادی برای اولین بار اره زنجیری‌هایی که توسط نیروی برق یا بنزین کار می‌کردند به تولید رسید.

این اره در ایران با نام اره برقی معروف شده اما اره زنجیری عنوان صحیح‌تری برای این ابزار است چون همان طور که در ادامه نیز خواهیم گفت این وسیله ممکن است با برق، بنزین یا هر منبع انرژی دیگری کار بکند.

اگرچه اختراع این وسیله کمک زیادی به روند نابودی جنگل‌ها در سرتاسر دنیا کرده اما همچنان استفاده‌های مفید زیادی ازآن می‌شود و در حوادث مختلف برای نجات جان افراد، باز کردن مسیر‌های بسته شده توسط درختان سقوط کرده، هرس درختان، بهره برداری پایدار از درختان جنگل، جلوگیری از انتشار آتش سوزی، و حتی برای ساخت مجسمه‌های چوبی یا یخی و بسیاری موارد دیگر کارکرد بسیار موثری دارند.

اره زنجیری اولیو مک (Oleo-Mac)

کاربرد اره زنجیری

اکثر تولید کننده‌های اره زنجیری، انواع مختلفی از این اره را طراحی کرده‌اند که هر یک از آن‌ها برای کاربردهای خاصی مناسب است؛ بعضی از آن‌ها چند منظوره بوده و برای چندین کاربرد قابل استفاده هستند.

از کاربردهای اره زنجیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    قطع و انداختن درختان خشک

•    تهیه هیزم از درختان

•    هرس کردن درختان

•    قطع درختان جنگل در صورت وقوع آتش سوزی در جنگل به منظور مهار آتش

•    برداشت چوب از مزارع تولید چوب

•    بریدن بتن و آسفالت

•    بریدن یخ

•    پزشکی و جراحی

کاربرد اره زنجیری

انواع اره زنجیری

از جهت نحوه تأمین نیروی محرکه به چهار دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

اره زنجیری بنزینی (احتراقی)

این نوع از اره زنجیره‌ای محبوب‌ترین و متداول‌ترین نوع اره زنجیری است که هم برای افراد حرفه‌ای و هم برای افراد مبتدی قابل استفاده است. نیروی محرکه اره زنجیری احتراقی از طریق سوخت بنزین تامین می‌شود و به همین دلیل به آن اختصاراً اره بنزینی گفته می‌شود.

اره زنجیری برقی-سیمی

اره زنجیری برقی-سیمی دارای یک سیم است که به پریز برق وصل می‌شود و از الکتریسیته برای روشن شدن استفاده می‌کند و از این رو نیازی به سوخت ندارد. با اینکه به غلط این طور تصور می‌شود که اره زنجیری برقی-سیمی به دلیل آن که باید به یک پریز برق متصل شود؛ ثابت و غیرقابل حمل است،

اره زنجیری باتری دار (برقی بدون سیم)

اره زنجیری باتری دار که از آن به عنوان اره برقی بدون سیم نیز یاد می‌شود، به جای تغذیه شدن توسط برق مستقیم یا سوخت، انرژی مورد نیاز برای ایجاد نیروی محرکه را از باتری‌های قابل شارژ تامین می‌کند.

اره زنجیری دستی

اره زنجیری دستی هیچ نیازی به سوخت یا برق ندارد؛ چون اصلاً موتوری ندارد و با نیروی دست کار می‌کند. این نوع اره زنجیری کمتر توسط تولیدکنندگان تأمین و فروخته می‌شود بلکه اغلب توسط افراد و با استفاده از یک زنجیر (زنجیر مخصوص اره های زنجیری موتوری) و مواد متریالی که به راحتی در دسترس همگان است ساخته می‌شود.

بعضی از افراد که نمی‌توانند هزینه کنند یا به هر دلیلی، نمی‌خواهند اره زنجیری‌های رایج موتوری را خریداری کنند، از این روش برای برش چوب و یا تر و تمیز کردن چوب استفاده می‌کنند.

انواع اره زنجیری

معرفی محصولات اولیومک

“ما بر آنیم که در زمینه تولید ابزار و ماشین آلاتی که جهت حفظ و نگهداری باغ ها و مزارع استفاده میشوند، یکی از نقش آفرینان تراز اول در سطح اروپا باشیم. همینطور در سطح جهانی نیز با ارائه فناوری نوین، راهکارهای مناسب و خدمات رسانی عالی، آسایش، عملکرد راحت و کارایی لازم را برای تمامی مشتریان حرفه ای و غیر حرفه ای خود به ارمغان بیاوریم و در عین حال تضمین کنیم که مشتریانمان بهترین و بالاترین ارزش را از محصولات ما بدست می آورند”

این ماموریت شرکتی بزرگ با نام ایماک Emak است که در راستای طراحی، ساخت و توزیع طیف گشترده ای از محصولات خود تحت نام های اولیومک Oleo Mac و افکو Efco  در زمینه نگهداری فضاهای سبز بسته و باز اعم از باغ ها، مراتع کوچک و بزرگ، جنگل ها و اراضی کشاورزی به فعالیت میپردازد.

اره های زنجیری، حاشیه زن ها، داس های موتوری، چمن زن ها، تراکتورهای باغبانی، شمشادزن ها و انواع بسیار دیگری از ماشین آلات و ابزارها از محصولات این شرکت هستند که برای انواع گسترده ای از نیازها برای انواع مصرف کنندگان طراحی و ساخته شده است.

با تلفیق دوشرکت بزرگ با نام های اولیومک و افکو که هردو از دهه 70 میلادی در شمال کشور ایتالیا مشغول فعالیت بوده اند شرکت بزرگتری با نام ایماک در سال 1992 تاسیس گردید. از آنجا که این دو شرکت قدمت و سابقه درخشانی در زمینه طراحی و ساخت محصولات کشاورزی دارند این ترکیب منجر به ظهور شرکتی بزرگ تر و پیشرفته تر در زمینه طراحی و ساخت این محصولات گردید.

از جمله زمینه های مهم در عرصه رشد و ظهور شرکت ایماک کسب گواهینامه استاندارد کیفیت  ISO9001 به عنوان اولین شرکت ایتالیایی در صنعت مزبور و خرید 7 شرکت دیگر جهت ایجاد یک گروه صنعتی چند ملیتی بود.

همچنین این شرکت از بدو تاسیس بخشی از گروه بسیار بزرگ یاما Yama Group که مالکین 35 کمپانی بزرگ ایتالیایی را داراست، می باشد. شرکت ایماک هم اکنون با سه سایت تولیدی بسیار بزرگ و مدرن، 7 شعبه بزرگ و 126 توزیع کننده  به بیش از 70 کشور دنیا تحت دو نام اولیومک و افکو محصولات متنوع خود را ارایه مینماید.

معرفی محصولات اولیومک

اره زنجیری اولیومک

اره های موتوری و برقی اولیومک ساخت کشور ایتالیا بوده و در ساخت اره های مک سعی گردیده تا آخرین تکنولوژی روز را به کار ببرند. اره های موتوری و برقی اولیومک جهت مصارفی چون صنعتی، کشاورزی و جنگلداری و طراحی داخلی استفاده می گردند.

اره موتوری-برقی oleomac دارای استاندارد CE و GS و همچنین به عنوان یکی از برترین محصولات در این زمینه می باشد . اره موتوری OLEO-MAC  به طور معمول در مدل های Compact  و Profesional  ارائه می گردد.

اره زنجیری اولیومک مناسب برای قطع درخت های قطور و برش انواع چوب ها با سایز های مختلف می باشد.

اره زنجیری اولیومک در قدرت های 2 و 2.2 و 3  اسب و دیگر قدرت ها ارائه می شود و دارای تیغه هایی در سایز های مختلف می باشد . اره زنجیری اولیومک را می توان رقیب جدی برای برند های مختلف حساب کرد.

از اره زنجیری‌های موتوردار دیگر ارزان‌تر اند، دود و صدای کمتری تولید می‌کنند و سبک‌تر هم هستند و به نوعی انتخاب بهتری برای افراد تازه کار و کسانی است که از این وسیله در خانه یا کارگاه خود استفاده می‌کنند.اما به خاطر وجود سیم، قدرت حرکت پایینی دارند و نمی‌توان به راحتی و درهر موقعیتی از آن‌ها استفاده کرد.

کوچک بودن اره موتوری برقی باعث شده وزن آن نیز سبک تر شود. پیشنهاد می شود هنگام خرید اره موتوری حتما به نوع موتور، قدرت موتور، طول کابل و طول تیغه، توجه شودچون اره موتوری مدل ها و اندازه های بسیار متنوع تری نسبت به اره بنزینی دارد.

نوع الکتریسیته مصرفی این اره نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. اره موتوری برقی دارای سیستم ترمزاست که هنگام وقوع هر گونه حادثه ای، دستگاه خود به خود خاموش می شود.

کاربرد های اره زنجیری اولیومک:

اره های زنجیری به دلیل ویژگی های منحصر بفردی که دارند، در بسیاری از صنعت ها کاربرد دارند.

که برخی از این صنایع در زیر، نام برده شده اند:

•    آتش نشانی

•    تهیه هیزم از درختان

•    نجاری

•    مجسمه سازی

•    قطع و انداختن درختان خشک

•    هرس کردن درختان

•    برداشت چوب از مزارع تولید چوب

•    بریدن بتن و آسفالت

•    قطع درختان جنگل در صورت وقوع آتش سوزی در جنگل به منظور مهار آتش

•    بریدن یخ

مشخصات فنی اره زنجیری اولیومک

اره موتوری الئومک دارای یک موتور با قدرت 3 اسب بخار که دو زمانه نیز است، می باشد. از لحاظ کیفیت وجنس این اره ، میتوان این محصول را جزء با کیفیت ترین اره های موجود قرار داد. جنس بدنه این اره و آلیاژ های استفاده شده در آن کارایی و طول عمر آن را افزایش می دهد.

از قابلیت های این اره میتوان به ضد لرزش (این اره موتوری دارای دمپر لرزه گیر است) و استارت راحت آن اشاره کرد.همچنین دارای ابعاد و وزن مناسب است. وزن این محصول 5 کیلوگرم و تیغه این محصول 46 سانتی متری است.توجه داشته باشید با توجه به شرایط بازار ممکن شکل ظاهری محصول متفاوت باشد.

مشخصات فنی اره زنجیری اولیومک

نکات خرید اره زنجیری اولیومک

قبل از خرید اره زنجیری به این ۴ نکته توجه کنید:

هنگام خرید اره زنجیری توجه به چهار نکته ضروری به نظر میرسد: طول تیغه یا ساطور اره، نوع موتور(بنزینی یا برقی) و قدرت آن(سی سی، ولت،آمپر و…)، ویژگی های امنیتی و شرایط فیزیکی و توان بدنی استادکار.

طول تیغه یا ساطور اره زنجیری

طول تیغه اره میزان برش آن و بزرگترین سایز چوب که اره میتواند برش دهد را بیان می کند. اگر کاربر عادی هستید بیان این نکته لازم است که تکه های بزرگ تر چوب را هم میتوان با اره های کوچک برش داد تنها لازم است عملیات برش را در دو مرحله انجام دهید.

برای مثال یک تیغه ۴۰ سانتیمتری میتواند دو برابر طول خود، یعنی تنه درخت حدود ۸۰ سانتیمتری را برش دهد. اما آنچه توان واقعی برش اره زنجیری را مشخص میکند چیزی بیش از طول تیغه است. آیا موتور اره ۴۰ سانتی شما قدرت کافی برای برش تنه ۸۰ سانتی متری درخت را تولید میکند؟

برای برش ایمن با اره زنجیری، طول ساطور اره باید حداقل ۵ سانتی متر بیشتر از عرض تنه درخت باشد. بنابراین برای برش تنه ۳۵ سانتی متری باید اره ای با ساطور ۴۰ سانتی متری داشته باشید.

به طور کلی اگر کاربر خانگی هستید و چند مرتبه در سال از اره زنجیری استفاده میکنید، یک اره با طول ساطور کمتر از ۳۵ سانتیمتر، برای برش های متوسط تیغه های ۴۰ تا ۵۰ سانتی متری و اگر کاربر فوق حرفه ای هستید و اره زنجیری را برای کاربردهای سنگین میخواهید تیغه ۵۵ تا ۹۰ سانتی متری را انتخاب کنید.

بیشتر اره های زنجیری رایج سایز ۳۵ تا ۵۰ سانتی متری دارند. معمولا شرکت های تولید کننده اندازه برش مناسب را برای هر مدل اره برقی اعلام میکنند بنابراین با توجه به دستورات راهنمای هر محصول و مشورت گرفتن از فروشنده میتوانید به راحتی اره زنجیری با طول مناسب را انتخاب نمایید.

طول بیشتر تیغه، تعادل اره را کاهش داده و استفاده از آن برای مدت طولانی را غیر ممکن و کنترل آن را سخت میکند؛ در نتیجه احتمال بروز حوادث را افزایش میدهد. بزرگترین خطر اره زنجیری اصطلاحا در رفتن آن است که با افزایش طول تیغه احتمال آن بیشتر میشود.

زمانی که صحبت از اره برقی یا اره بنزینی میشود کلمه در رفتن اره را زیاد میشنوید. یکی از دلایل در رفتن اره برخورد نوک تیغه با شئ دیگر است. در برخی موارد هم زنجیر یا تیغه اره میان چوب گیر میکند. در چنین مواقعی ممکن است اره تغییر جهت داده و به سمت استادکار برگردد. جهت و میزان نیرویی که به اره وارد میشود، سرعت اره و مدت زمان لازم برای توقف آن در شدت در رفتن اره تاثیر دارد.

ایمنی

استفاده از اره زنجیری به تجربه و تبحر نیاز دارد. خرید اره زنجیری شبیه به خرید سایر ابزار نیست. تفاوت بین اره های زنجیری تفاوت در میزان خطری است که با استفاده نامناسب ممکن است داشته باشند. در حین کار با ابزار همیشه خطر آسیب دیدگی محتمل است اما با پیروی از چند توصیه ساده میتوان تا حد زیادی از آن اجتناب نمود.

هر سال بیش از یکصد هزار آسیب دیدگی در حین کار با اره زنجیری گزارش میشود. با توجه به قدرت بالای این ابزار، علاوه بر دانش و آگاهی به تجربه و تمرین هم برای کار ایمن با اره زنجیری نیاز خواهید داشت. علاوه بر انتخاب اره زنجیری مناسب بر اساس کاربرد و عملکرد، باید به خصوصیات و ویژگی های ایمنی به کار رفته در آن نیز توجه نمود. برای خرید اره زنجیری تنها به قیمت توجه نکنید. سلامت و امنیت شما بیش از این ارزش دارد.

تجهیزات ایمنی برای کار با اره زنجیری یک اصل مهم هستند. محصولات ایمنی که باید تهیه کنید شامل لباس مناسب، کفش کار، عینک محافظ، کلاه ایمنی، گوشی محافظ و دستکش هستند.

قدرت فیزیکی و توان بدنی

توان کاربر برای در دست گرفتن، کنترل و کار کردن با اره زنجیری، در کنار طراحی ارگونومیک و توازن دستگاه، به قدرت فیزیکی و نیروی جسمانی هم بستگی دارد. هنگام کار با اره زنجیری باید نوعی هماهنگی بین استادکار و ابزار برقرار باشد. اره زنجیری ابزار قدرتمندی است که باید به خوبی کنترل شود.

یک اره شاید در نگاه اول چندان سنگین به نظر نیاید ولی اما اگر با توان بدنی شما متناسب نباشد، خسته میشوید و کنترل آن برای تان سخت خواهد شد، در نتیجه احتمال آسیب دیدگی افزایش می یابد. به طور خلاصه میتوان گفت هرگز از اره خیلی بزرگ، خیلی سنگین و یا خیلی نا متوازن، استفاده نکنید.

نکات خرید اره زنجیری اولیومک

تعمیر و نگهداری اره موتوری:

جهت افزایش طول عمر اره زنجیری و اطمینان از آنکه دستگاه در شرایط کاری مناسب فعالیت می کند، پیروی از توصیه های تعمیر و نگداری ضروری است. در این قسمت قصد داریم برخی از مهمترین نکات جهت افزایش طول عمر اره موتوری را برای شما بیان نماییم.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری اره زنجیری:

به صورت دوره ای سطح تیغه و سطح زنجیر را بررسی و روانکاری و گریسکاری آن ها را انجام دهید. بهتر است قبل از هربار استفاده سطح زنجیر را روغنکاری نمایید.

همیشه زنجیر اره موتوری را تیز نگه دارید. این عمل نه تنها باعث افزایش کارآیی دستگاه در حین عملیات برش خواهد گردید بلکه ایمنی اپراتور در حین عملیات برش با اره برقی را تضمین خواهد نمود.

قبل از هربار استفاده، تیغه اره زنجیری را به طور کامل تمیز و بقایای ماده برش خورده را از روی آن پاک نمایید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5