خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

اره موتوری اشتیل مدل MS 170

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تعریفی از اره موتوری اشتیل

کمپانی اشتیل آلمان در سال 1926 توسط آندریاس اشتیل پایه گذاری شد.  اره موتوری  از نوعبرند اشتیل در سطح جهانی جایگاه بالایی دارد و تقریبا تمام محصولات آن در سطح جهانی به فروش می رسد. 

یکی از پرطرفدارترین و با کیفیت ترین اره موتورهای درحال حاضر اره موتوری اشتیلی باشد. اره زنجیری اشتیل در انواع موتوری، برقی و باتری دار تولید می شود. از ویژگی های کمپانی اشتیل، تولید اره موتوری مخصوص برای هر حوزه کاری می باشد.

به طوری که اره موتوری های مخصوص کارهای کوچک، مخصوص کشاورزی و باغبانی و مخصوص جنگل از جمله محصولات اشتیل برای کاربری های مختلف است.

کمپانی اشتیل آلمان با وارد کردن این اره به بازارهای جهانی نظر همه آن طرفداران را به خود جلب کرد. به خاطر کاربرد راحت و وزن کم می توان با قدرت بسیار بالایی به هرس شاخه ها و درختان اقدام نمود.

به علت کارایی بالای اره اشیتل به راحتی افراد مبتدی و حرفه ای با آن کار می کنند. اره موتوری اشتیل حتی چوب هایی به قطر 45 تا 50 سانتی متر را هم به راحتی می برد.

به علت دارا بودن سیستم جرقه زنی دیجیتال با یکی دو بار کشیدن دسته موتور روشن شده و شروع به کار می کند. ظرفیت سیلندر 40.2 سانتی متر است که با سوخت حداکثر بنزین حداقل گازهای گلخانه ای ایجاد می شود.

اره موتوری مدل MS 170 اشتیل آلمان یکی از سبک ترین تولیدات این شرکت می باشد. قدرت موتور این دستگاه 1.7 اسب بخار و ظرفیت سیلندر 30.1 سی سی است. طول زنجیر اشتیل مدل 170( 30 ) سانتیمتر است.

وزن سبک، قدرت موتور مناسب و اندازه کوچک این اره زنجیری سبب شده است تا انتخاب مناسبی برای هرس باغات میوه گردد.

ظرفیت باک سوخت این دستگاه 250 سی سی معادل یک چهارم لیتر است. موتور اره موتورها برای تامین قدرت بالا و وزن کمتر دو زمانه هستند. و سوخت اره موتور بنزین مخلوط با روغن می باشد.

نسبت اختلاط معمولا 1 به 25 می باشد. به همین دلیل به اره موتوری، اره بنزینی هم می گویند.

ظرفیت مخزن روغن جهت روغن کاری 145 سی سی است. وزن دستگاه حدود 4 کیلوگرم است.

اره بنزینی اشتیل مدل MS170 دارای ویژگی های زیر برای هرس باغات است:

  •          این مدل از جمله سبک ترین محصولات اشتیل است. وزن کم باعث عدم خستگی کاربر در حمل اره موتوری می شود. 
  •          سایز کوچک و طول زنجیر کم باعث حرکت آسان تر در بین شاخه های درختان می شود. همچنین برای برش شاخه های معمولی نیازی به موتور بزرگتر نیست.
  •          قدرت این موتور 1.7 اسب بخار است که با توجه به سایز آن دستگاه پر قدرتی است.

ویژگی های فنی

دستگاه امن با وزن کم و راندمان بالا از مشخصات اصلی اره برقی اشتیل  MS 170  درنظر گرفته شده است

  •          قدرت - 1300 W؛
  •          حجم مخزن سوخت - 250 میلی لیتر،
  •          ضد ارتعاش، در نتیجه اجتناب از تاثیر منفی بر دست کاربر.
  •          وزن دستگاه - 3.9 کیلوگرم.
  •          است یک ترمز زنجیره ای است که در طول عملیات بهبود ایمنی وجود دارد.
  •          طول نوار - 40 سانتی متر است.

     مزایای اره موتوری اشتیل

 ·  توان و قدرت بالای دستگاه

  •    وزن کم
  •    طراحی ارگونومیک دستگاه
  •   بازه توان  موتور 1.3 الی 6.4 کیلووات
  •    دارای موتور 2 زمانه با تکنولوژی STIHL2-MIX با 20 در صد کاهش مصرف سوخت و کاهش 70 درصدی آلاینده های خروجی موتور در مقایسه با اره موتوری های برندهای دیگر

اصلی ترین مزیت اره موتوری اشتیل  سرعت بالای آن است. بریدن الوارودرختان با اره دستی کار بسیار سختی است که با استفاده از اره موتوری به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

اره موتوری  اشتیل 170 سیستم ضد لرزش و استارت آسان آن است.

  •          مکانیسم راه اندازی آسان و سریع؛
  •          است یک دستگاه نوع تعویض دستی وجود دارد؛
  •          سیستم جرقه زنی الکترونیکی؛
  •          ترمز QuickStop؛
  •          طراحی متفکرانه، به طوری که در زمان افزایش می دهد سهولت اره زنجیری بنزینی استفاده کنید.

وزن سبک اره موتوری اشتیل MS170 به راحتی در حمل و عدم خستگی کاربر کمک می کند.

   کاربرد اره موتوری اشتیل MS170

از این اره موتوری می توان در قطعه قطعه نمودن چوب های خشک و تر و تولید هیزم و یا هرس نمودن درختان و شاخه ها استفاده نمود. اما استفاده از اره موتوری اشتیل MS170 فقط به تهیه هیزم محدود نمی شود.

تمام افرادی که به نوعی با چوب سروکار دارند می توانند از این اره و کارایی های آن بهره ببرند. به طورمثال افرادی که در زمینه های تجاری، باغبانی، کشاورزی، کشتی سازی، کابینت سازی و یا ... فعالیت دارند برای بالا بردن سرعت و کیفیت کار خود می توانند از اره موتوری اشتیل MS170 استفاده نمایند.

مهمترین کاربرد اره موتوری اشتیل 170 در مکان هایی است که دسترسی به برق امکان پذیر نمی باشد. با پر نمودن مخزن بنزین اره تا ساعت ها می توانید از آن استفاده نموده و برشکاری انجام دهید.

نحوه کار کردن با اره موتوری اشتیل 170

ترمز زنجیر را در حالت درگیر قرار دهید

پس از آمادگی و رعایت نکات ایمنی اولین کاری که با دستگاه باید انجام دهید این است که ترمز زنجیر اره موتوری را فعال کنید. وظیفه این ترمز به این صورت است که با فعال شدن آن هنگام لگد زدن اره موتوری در حین کار، زنجیر را قفل می کند تا به اپراتور آسیبی نرسد.

ترمز زنجیر جلوی دسته اره موتوری قرار دارد که در شکل فوق نشان داده شده است. شما برای فعال کردن این ترمز می توانید پس از روشن کردن اره موتوری با فشار وارد کردن توسط مچ دست خود آن را فعال کنید. در ویدئوی کوتاه زیر نقش ترمز زنجیر نشان داده شده است.

با فعال کردن این شیر و فشردن آن مقداری از فشار در اتاق احتراق در حین روشن شدن موتور برداشته شده و باعث می شود با کشیدن کابل استارت، موتور به راحتی روشن شود. البته شیر دی کمپرس یک ویژگی می باشد که اغلب بر روی اره موتوری های گران قیمت که معمولاً از برند اشتیل آلمان می باشد قرار دارد. 

پمپ کردن سوخت با پرایمر

اکثر اره موتوی های موجود در بازار پرایمر را بر روی اره موتوری خود قرار داده اند. قبل از راه اندازی اره موتوری شما باید 4 الی 5 بار پرایمر را فشار دهید تا بنزین از مخزن به سمت کاربراتور ارسال شود. پرایمر معمولاً در قسمت بالای بدنه و نزدیک دسته اره موتوری قرار دارد.

ساسات را بکشید

اگر از زمانی که برای آخرین بار اره موتوری را روشن کرده اید مدتی گذشته و موتور دستگاه کاملاً خنک شده است (به اصطلاح استارت زدن در حالت سرد) قصد روشن کردن اره موتوری را دارید باید از اهرم ساسات استفاده کنید.

اره موتوری را در یک مکان امن قرار دهید

برای استارت زدن اره موتوری بنزینی قرار گیری دستگاه در دو موقعیت پیشنهاد می شود. بهترین حالت قرار گیری اره موتوری بر روی زمین مسطح است اما اگر در جایی هستید که سطح زمین به این صورت نیست پیشنهاد می شود اره موتوری را محکم بین پاهای خود نگه دارید.

اگر بر روی زمین اره موتوری را روشن می کنید پای راست خود را در قسمت پشت دسته اره موتوری (مانند شکل زیر) قرار دهید و با دست چپ خود محکم دسته اره موتوری را نگه دارید.

اگر اره موتوری را بین پاهای خود قرار دادید برای روشن کردن آن دسته انتهایی اره موتوری را بین پاهای خود یعنی بالای زانو قرار داده و محکم بگیرید و با دست چپ خود مانند حالت روی زمین دسته اره موتوری را محکم نگه دارید.

کابل استارت را بکشید

همان طور که با دست چپ دسته اره موتوری را گرفته اید با دست راست خود هندل استارت را بگیرید و به آرامی و تا جایی که احساس مقاومت کردید کابل را به صورت عمودی بکشید سپس کابل را سریع و محکم بکشید.

معمولاً با 4 یا 5 بار کشیدن کابل استارت موتور روشن می شود. به این نکته توجه کنید که پس از هر بار کشیدن کابل آن را به آرامی به درون محفظه استارت هدایت کنید زیرا رها کردن ناگهانی و با ضربه کابل استارت می تواند باعث آسیب زدن به مجموعه استارت شود.

 

راه اندازی اره موتوری در حالت گرم

اگر برای مدت کوتاهی اره موتوری را خاموش کرده اید و موتور هنوز گرم است همان مراحل بالا را تکرار کنید با این تفاوت که در این حالت نیاز به کشیدن اهرم ساسات نیست.

 

   نکات کلیدی در اصول تعمیر و نگهداری از اره موتوری اشتیل 170

ابزار توانمندی مانند اره موتوری که می‌ تواند در اندک زمانی حجم بالایی از چوب را برش بزند، نیاز به شرایط ویژه در تعمیر و نگهداری نیز دارد. به هر صورت قدرت بالای این دستگاه در گرو سلامت کامل تمام تجهیزات خصوصاً زنجیر تا موتور بنزینی و یا برقی آن است.

یک عیب که از نگاه شما پوشیده مانده است و یا اصولاً اهمیتی به آن نداده ‌اید، در اندک زمانی با ادامه کارکرد تحت فشار اره موتوری قادر است تا ماهیت دستگاه را به خطر اندازد. با این نگرش است که لازم است تا در باب تعمیر و نگهداری اصولی دستگاه اره موتوری در همه حال حساسیت ‌های کافی را داشته باشید. 

برخی از عیب های رایج در اره موتوری به قرار زیر هستند.

◄   اره موتوری روشن نمی شود:

رایج ترین عیب در کار با اره موتوری، عدم توانایی در فعال کردن آن است. دلایل متعددی برای ایجاد این عیب مطرح است. مانند:

  •          خرابی در شمع دستگاه:   که گاهاً به دلیل فرسودگی، جرقه های ناقص و البته ضعیفی در شمع دستگاه حضور دارد. لذا شمع قادر به تکمیل فرایند احتراق در موتور بنزینی دستگاه اره موتوری نمی باشد. عمده عیب هایی که متوجه شم در اره موتوری هستند بیشتر ناشی از شکسته شدن عایق چینی، آسیب الکترود و یا جمع شدن دوده و کربن بر سطح الکترود شمع می باشد. موضوعی که در نهایت مانع از چرخش تیغه اره بنزینی خواهد شد.
  •          ایراد در کاربراتور اره موتوری:  در نظر داشته باشید که موتور بنزینی با هوا کار می کند و حجم مشخصی از این هوا در فضای کاربراتور با حجم مشخصی از سوخت مخلوط خواهد شد.
  • اگر مسیر هوا در کاربراتور بسته شده باشد، حجم هوای کافی برای مخلوط شدن با سوخت فراهم نشده و موتور قادر به آغاز کار نخواهد بود. غالباً آلودگی های محیط در مسیر فیلتر هوای موتور بنزینی باعث ایجاد این انسداد هستند.
  •          کویل دستگاه کار نمی کند: یکی دیگر از جمله ایرادات رایج در کار با اره موتوری اشتیل زمانی است که برقی برای شمع با هدف تولید جرقه حاصل نشده است. این عیب در صورت عدم کارکرد صحیح کویل دستگاه حاصل خواهد شد.
  •          در سیستم راه انداز هندلی دستگاه مشکل وجود دارد: از پارگی کابل هندل تا خرابی شفت هندل دستی، دلیل جدی برای عدم روشن شدن موتور بنزینی در اره زنجیری است. هندل سالم به راحتی کشیده شده و شفت آن قادر به گرداندن شفت اصلی موتور می باشد.
  • از طرفی در هندل سالم شاهد جمع شدن سریع و عاری از عیب سیم هندل هستیم. گردش ناقص زنجیر اره زنجیری یکی از راه های شناخت این مشکل است.

نکات ایمنی قبل از کار با اره موتوری اشتیل 170

در هنگام کار با اره برقی به هیچ عنوان لباس گشاد نپوشید و زیور آلات خود را از خود دور نمایید .

از سلامت جسمی و هوشیاری کامل خود اطمینان حاصل کنید ، در صورتی که قادر به انجام کارهای سخت و دشوار نیستید از کار با اره زنجیری اجتناب کنید .

کاربر باید دارای جلیقه ویا پیراهن با امکان دید بالا به همراه شلوار مقاوم در برابر بر بوده و شل نباشد(احتمال دارد لباس گشاد به اره گیر کند )

کار بایست چکمه ایمنی قوی دارای محافظ فلزی پنجه و محافظ مناسب برای زانو و کفه ضخیم به پا داشته باشد.

کاربر دارای دستکش و کلاه ایمنی باشد

دارای محافظ گوش

عینک ایمنی به چشم داشته باشد.

بررسی وضعیت محیطی کار با اره موتوری اشتیل 170

  1.       قبل از روشن کردن اره خود از دور بودن افراد و یا هر موجود زنده دیگری از اطراف خود مطمئن شوید .
  2.       در هنگام کار از ثبات داشتن سطحی که بر روی آن ایستاده اید کاملا مطمئن شوید .
  3.       در هنگام کار با اره خود کاملا مستحکم در سر جای خود بایستید .
  4.       قبل از اینکه عملیات برش درخت کامل شود از ایجاد راه گریز خود کاملا مطمئن شوید .
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5