خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

استفاده از علف زن، راه حلی مناسب برای کوتاه کردن علف‌های هرز

شخص در حال کوتاه کردن علف های هرز با دستگاه علف تراش

فهرست مطالب

علف‌های هرز می‌تواند به عنوان کابوس و بلای خانمان سوز هر کشاورز و باغبانی به شمار آید. چرا که در صورت عدم وجین کردن علف‌های هرز باغ ممکن است آسیب‌های جدی و خطرآفرینی به گل‌ها و گیاهان آن ها وارد سازند و مانع رشد و پرورش بهینه گیاهان و محصولات کشاورزی گردند.

به همین جهت است که کار وجین کردن علف‌های هرز باغ و مزرعه‌های مختلف به منظور پیشگیری از رشد و گسترش علف‌های هرز در بازه های زمانی مختلف همواره مورد توجه باغبانان و کشاورزان واقع شده است تا بدین ترتیب بتوانند با حذف و از میان برداشتن علف‌های هرز، از بروز چنین حوادث ناخوشایندی جلوگیری به عمل آورد.

بهترین روش برای از بین بردن علف هرز باغ

علف‌های هرز همواره می‌توانند به عنوان یکی از مشکلات و معضلات پیش روی کشاورزان و باغبانان به حساب آیند که بایستی هر یک از آن‌ها به دنبال راهکارهایی باشند تا به وسیله آن بتوانند این علف‌های هرز را از میان بردارند تا بدین ترتیب گیاهان و محصولات آن‌ها را دچار آسیب نکنند.

یکی از این راهکارها استفاده از دستگاه علف زن می‌باشد که به عنوان یکی از راه حل‌های مناسب و مطلوبی در جهت از بین بردن یا کوتاه و هرس کردن علف‌های هرز باغ به شمار می‌آید.

از آنجایی که وجین کردن علف‌های هرز باغ یکی از مسائل بسیار مهم در هر باغ و مزرعه‌ای به شمار می‌آید؛ هر باغبانی به خوبی به این مسئله واقف است که بهتر است دستگاه علف زن را خریداری نماید تا به وسیله این دستگاه مهم و کاربردی بتواند به وجین کردن علف‌های هرز باغ مبادرت ورزد.

شخص در حال کوتاه کردن علف های هرز با دستگاه علف زن

دستگاه از بین بردن علف های هرز

همان طور که از نام دستگاه علف زن به خوبی مشخص و واضح است؛ از این دستگاه به منظور وجین کردن علف‌های هرز باغ استفاده می‌شود و کاربرد اصلی آن نیز همین کوتاه و هرس نمودن علف‌های هرز می‌باشد که می‌تواند در هر زمین و مزرعه ای خطرساز باشد.

به طور کلی دستگاه علف زن از جمله تجهیزات مناسبی در زمینه کشاورزی و باغبانی می‌باشد که در این عرصه به خوبی از این دستگاه مفید استفاده به عمل می‌آورند.

کاربرد اصلی این دستگاه برش و کوتاه کردن گیاهان و علف‌های هرز و آسیب رسان می‌باشد که کار را برای باغبانان و کارگران فضاهای سبز راحت تر کرده است.

وجین کردن علف‌های هرز باغ به وسیله داس و اره و قیچی‌های باغبانی و سایر ابزارهای قدیمی و ساده بسیار زمان بر بوده و برای باغبانان و کشاورزان بسیار کار طاقت فرسایی به شمار می‌آمد.

اما رفته رفته با پیشرفت‌های محسوس تکنولوژی و ورود آن به زندگی بشریت، بر این مشکلات فائق آمده و دستگاه علف زن را جانشینی بی بدیل برای ابزارهای قدیمی به حساب آورده ایم.

معرفی دستگاه علف هرز زن

دستگاه علف تراش که از آن به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین راهکاری ممکن در جهت وجین کردن علف‌های هرز باغ یاد شد؛ انواع و اقسام مختلفی دارد که از نظر موتور دستگاه آن‌ها را به دو نوع دستگاه علف زن یا علف تراش بنزینی و برقی یا همان شارژی تقسیم بندی کرده اند که هر یک از این دو مدل مختلف این دستگاه ها کاربرد و کارایی های خاص و مختلف خود را دارند که در زمین های زراعی مختلف بسته به محیط کار مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی شما در صورتی که هر یک از این انواع مختلف دستگاه‌های علف زن را انتخاب و خریداری کنید؛ می‌توانید به وسیله آن اقدام به وجین کردن علف‌های هرز باغ و مزرعه خویش کنید و همه آن ها چنین قابلیت‌هایی دارند. بنابراین در ادامه به طور کلی صرف نظر از انواع مختلفی که از دستگاه‌های علف زن وجود دارد؛ به مهمترین ویژگی‌ها و کاربرد و مزیت‌های شایان توجه دستگاه علف زن اشاره خواهد شد که توجه شما را به این مسائل جلب خواهیم کرد. 

شخص در حال کوتاه کردن علف های هرز با دستگاه علف تراش

ویژگی‌های دستگاه علف زنی باغ

کاربرد عمده دستگاه علف زن به منظور وجین کردن علف‌های هرز باغ و کوتاه و هرس نمودن آن هاست تا کار را برای کشاورز با سرعت و سهولت بیشتری همراه سازد. به همین جهت است که امروزه باغبانان و کشاورزان زیادی خرید و استفاده از این دستگاه را به عنوان یکی از راه‌های مناسب در این حوزه به حساب آورده تا از ویژگی ها و مزیت‌های شایان توجه دستگاه علف زن در جهت کوتاه کردن علف‌های هرز باغ بتوانند بهره مند گردند. از جمله این ویژگی‌ها و مزایا شایان توجه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قدرت برش بالا: طبیعتا قدرت برش دستگاه علف زن نسبت به سایر دستگاه ها و ابزارهای مختلف در این راستا بسیار بالاتر می باشد. به همین جهت است که یکی از دستگاه علف زن به منظور وجین کردن علف‌های هرز باغ بیش از سایر تجهیزات و ابزارهای دیگر در این راستا استفاده می‌شود.
  • سرعت عمل بالا: سرعت عمل و ظرافت کار با استفاده از دستگاه علف زن بسیار بالا و منحصر به فرد است تا در مدت زمانی بسیار کمتر و چشمنوازتر بتوان حجم کثیری از علف های هرز باغ و مزرعه های مختلف را از میان برداشت تا با بلند شدن آن ها مانع از رشد گیاهان و سایر محصولات کشاورزی نگردند.
  • اصلاح و حاشیه زنی چمن ها: وجین کردن علف های هرز باغ و مزرعه از جمله کاربردهای به کارگیری دستگاه علف زن می باشد که علاوه بر آن می توان با استفاده از این دستگاه  چمن‌های موجود در فضاهای سبز را نیز اصلاح کرد و آن ها را حاشیه زنی نمود.
  • قیمت مناسب: به طور قطع به یقین با توجه به کاربردهایی که استفاده از دستگاه علف زن به عنوان یکی از بهترین و کارآمدترین تجهیزات در جهت وجین کردن علف های هرز باغ و مزرعه های مختلف دارد؛ بایستی قیمت این دستگاه بالاتر از سایر ابزارهای ساده و ابتدایی در همین راستا باشد.

اما با توجه به همین مسئله می‌توان اذعان داشت، هر چند که قیمت دستگاه علف زن با سایر ابزارهای ساده و سنتی کشاورزان و باغبانان در گذشته های نه چندان دور بالاتر می باشد؛ ولی با توجه به همین ویژگی ها و کمکی که به کشاورزان و باغبانان می کند؛ می توان گفت: قیمت دستگاه علف زن مقرون به صرفه است و چندان بالا نیست.

پس به طور کلی با ذکر تمامی ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که از دستگاه علف زن یا علف تراش یاد شد؛ در صورتی که می‌خواهید از شر علف‌های هرز و مزاحم گیاهان و محصولات خویش رهایی یابید؛ دستگاه علف زن را خریداری کرده و از آن در جهت وجین کردن علف های هرز باغ و مزرعه خویش استفاده بهینه ای به عمل آورید.

شخص در حال کوتاه کردن علف های هرز با دستگاه علف تراش
  • آیا استفاده از سم برای از بین بردن علف‌های هرز توصیه می‌شود؟

    در بسیاری از زمین‌های زراعی و باغی به دلیل آسیبی که سم علف‌کُش به گیاهان و درختان ممکن است وارد کند، استفاده از سم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

  • آیا امکان کوتاه کردن بوته‌های تیغ دار با دستگاه علف زن وجود دارد؟

    بله امکان‌پذیر است. برای بُرش بوته‌های تیغ دار می‌توانید از تیغه‌های 40 پره یا 80 پره با کیفیت برای علف زنی استفاده کنید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر