خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بهترین برندهای چمن زن

دستگاه چمن زن

فهرست مطالب

امروزه چمن، در تمامی فضاهای سبز کاشته شده و نقش پر رنگی را در زیبایی بصری و جذابیت محیط دارد اما چمن به صورت دائم در حال رشد بوده و باید به طور مرتب کوتاه شود تا همچنان تاثیر خود را طراحی فضای سبز حفظ کند. اختراع چمن زن به سال 1830 در انگلستان توسط ادوین بیرد بودینگ برمی‌گردد. دستگاهی که شبیه به غلطک دستی بود و با گردش تیغه، چمن‌ها را برش می‌داد. در ادامه و با رشد علم و تکنولوژي انواع چمن زن بنزینی و برقی به بازار آمد و عمل کوتاه کردن چمن را بسیار آسان کرد.

پرسش بهترین برند چمن زن کدام است؟ سوال همیشگی مشتریان ما بوده است. از این رو تصمیم گرفتیم چند برند مطرح چمن زن بازار ایران را که چندین سال است در حال فعالیت هستند را بیان کرده تا با توجه به نیاز و خواسته خود از دستگاه چمن زن، انتخابی آگاهانه را انجام دهید. معرفی بهترین برند چمن زن در این مطلب با در نظر گرفتن موارد زیر انجام شده است:

  • فروشگاه نیکا در زمینه فروش چمن زن‌های بنزینی فعالیت کرده و به دلیل گستردگی استفاده از نوع بنزینی در مقایسه با نوع برقی، از آوردن مدل‌های برقی در این مطلب خودداری کرده‌‌ایم.
  • برندها و مدل‌های مطرح شده چمن زن بنزینی از کمپانی‌های معتبر بوده که کیفیت و عمر کاری بالایی داشته و تجربه خوبی را خریداران این برندها به ما منتقل کرده‌اند.

پس با در نظر گرفتن پیش فرض‌های بیان شده، در ادامه بهترین برندهای چمن زن را با ذکر مشخصات فنی شرح می‌دهیم.

چمن زن هوندا GXV160 (هوندا وُرتِکس)

کمپانی هوندا همیشه پیشتاز در ساخت انواع تجهیزات باغبانی و فضای سبز بوده است. چمن زن بنزینی هوندا که با اسم هوندا ورتکس در بازار مشهور است از سری چمن‌هایی است که توسط اپراتور بر روی چمن رانده شده و به اصطلاح از سری چمن‌زن‌های self-propelled  است. این چمن زن مجهز به موتور GXV160 بوده که با حجم موتور ۱۶۳ سی سی خود، توانی معادل 5.5 اسب بخار را تولید می‌کند. جنس شاسی این چمن زن از آلومینیوم بوده و وزن آن حدود 37 کیلوگرم می‌باشد. چمن‌زن هوندا ورتکس گیربکسی نبوده ودر دسته‌بندی چمن‌زن‌های معمولی قرار می‌گیرد.

موتور چمن زن هوندا ورتکس

عرض برش این چمن زن 48 سانتیمتر است و چمن کوتاه شده را درون سبد پارچه‌ای با حجم 60 لیتر جمع می‌کند. تمامی چمن‌زن‌های بنزینی با موتور چهار زمانه تولید ‌می‌شود که این مدل هوندا هم از این قاعده مستثنی نیست. حجم باک بنزین این چمن زن 1.4 لیتر و حجم مخزن روغن آن 600 سی سی است. از ویژگی‌های قابل توجه این چمن‌زن، موجود بودن اکثر لوازم یدکی موتور آن نسبت به سایر برندها است که ویژگی مثبتی برای خریداران تلقی می‌شود. 

با ذکر این ویژگی‌ها، مدل چمن زن بنزینی هوندا ورتکس را برای حجم کار تا 5000 متر مربع پیشنهاد می‌کنیم و هم اکنون قیمتی بیش از 20 میلیون داشته که با توجه به کیفیت آن، قیمت قابل قبولی را دارد.

چمن زن هوندا GXV160 (هوندا وُرتِکس)

چمن زن موتوری پولان Poulan

دستگاه چمن زن Poulan Pro PR550 از چمن‌ زن‌های تازه وارد بازار ایران است که در مدت کوتاهی توانست جایگاه و محبوبیت بالایی را در بین خریداران کسب کند. شرکت پولان برای چمن زن‌های خود از موتور 5.5 اسب بنزینی ساخته کمپانی مطرح بریگز Briggs آمریکا استفاده کرده است. موتور سری 550E بریگز، با حجم 140 سی سی خود قادر است تا 3500 دور بر دقیقه را برای چرخش تیغه چمن زن تولید کند.

موتور دستگاه چمن زن موتوری پولان

اگر قصد مقایسه بین چمن زن پولان با چمن زن هوندا وُرتکس را داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم بسیاری از مشخصات فنی یکسان هستند اما تفاوت اصلی بین این دو جنس بدنه دستگاه است. شرکت پولان از فولاد مقاوم برای جنس بدنه دستگاه خود استفاده کرده است که بسیاری از خریدارانی که به دنبال خرید چمن زن با شاسی فولادی هستند را ترغیب به خرید این مدل کرده است.

عرض برش چمن زن پولان 53 سانتیمتر است و می‌توان ارتفاع برش را در 5 موقعیت مختلف تنظیم کرد. همچنین حجم مخزن بنزین 800 سی سی بوده که مخزنی کوچک‌تر از مدل هوندا ورتکس دارد. در پایان توضیحات درباره این مدل باید به این نکته اشاره کنیم، این چمن زن هم گیربکسی نبوده و برای کوتاه کردن چمن زمین‌های مکان‌هایی نظیر ویلا مناسب است.

چمن زن موتوری پولان Poulan

چمن زن بنزینی دیانا 

از نام‌های آشنای سازنده تجهیزات کشاورزی و باغبانی دیانا است که سابقه خوبی در بین کشاورزان و باغداران دارد. دیانا شرکتی چینی است که چمن زن‌های خود را با موتور 6.5 اسب بنزینی ساخت  خود کمپانی دیانا تولید کرده است. توان موتور این چمن زن 6.5 اسب است و جنس بدنه آن آلومینیومی است. عرض برش این دستگاه 46 سانتیمتر است و حجم سبد آن کمی کوچک‌تر از مدل هوندا ورتکس است.  چمن زن دیانا یک دستگاه ایده آل برای کسانی است که اولاً حجم کاری کم و سبکی را دارند و دوماً نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای خرید چمن زن صرف کنند. مطمئن باشید با خرید چمن زن دیانا تجربه خوبی را برای کوتاه کردن چمن پیش رو دارید.

چمن زن بنزینی دیانا

چمن زن بنزینی گیربکسی آلکو مدل Lux Auto 52

آلکو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های اروپایی سازنده چمن زن است. این کمپانی چمن زن Lux Auto 52 را با موتور 5.5 اسب بخار روانه بازار کرده است. این مدل از معدود چمن زن‌های گیربکسی بازار است که طرفداران خاص خودش را دارد. وزن 36 کیلوگرمی و عرض برش 52 سانتیمتر این مدل از آلکو از ویژگی‌های فنی و ایده‌آل این دستگاه است. این چمن زن ساخت کشور آلمان است و برای حجم کارهای سنگین نظیر مرتب سازی چمن فضای سبز شهری مناسب است.

چمن زن بنزینی گیربکسی آلکو مدل Lux Auto 52

چمن زن تراکتوری آلکو مدل T850

پنجمین چمن زن و آخرین مدل چمن زن در بین بهترین برندهای این دستگاه را باز هم به مدلی دیگر از کمپانی آلکو آلمان اختصاص می‌دهیم. آلکو در مدل T850 به سراغ کمپانی مطرح بریگز آمریکا رفته است و موتور 14.5 اسب بخار تولیدی این شرکت را بر روی مدل چمن زن تراکتوری خود نصب کرده است. در این مدل آلکو هم قابلیت تنظیم ارتفاع برش وجود دارد و حجم سبد جمع‌آوری چمن آن 220 لیتر می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه عرض برش 74 سانتیمتر و وزن 210 کیلوگرمی آن است. آلکو مدل T850 خود را برای زمین‌های وسیع طراحی کرده است به طوری که می‌توان ساعات متمادی از این دستگاه برای کوتاه کردن چمن استفاده کرد. معمولاً این مدل از چمن زن آلکو را برای چمن زنی نظیر زمین‌های فوتبال استفاده می‌کنند. در حال حاضر  قیمت این دستگاه بیش از 250 میلیون تومان است. 

چمن زن تراکتوری آلکو مدل T850

جمع بندی درباره بهترین برندهای چمن زن

در مطالب فوق 5 مدل از بهترین چمن زن‌های حال حاضر بازار ایران مطرح شد. در بررسی فوق می‌توان برندهای دیگری از چمن زن بنزینی را مطرح کرد اما هدف ما این بود که از تجربه فنی خود و بازخورد مشتریان هنگام کار با دستگاه استفاده کنیم تا مدل‌هایی که کیفیت قابل قبولی را داشتند را معرفی کنیم. همچنین تمامی مشخصات فنی برای 5 مدل مطرح شده بیان شد تا بتوانید بدون رجوع به کاتالوگ دستگاه، انتخابی مناسب نیاز خود انجام دهید. در پایان این مطلب باید به این نکته هم اشاره کرد که رعایت نکات نگهداری اصولی از دستگاه باعث افزایش طول عمر چمن زن شده و می‌توان از آسیب‌های احتمالی به موتور دستگاه و اجزای آن جلوگیری کرد.

  • روغن مناسب برای چمن زن چه روغنی است؟

    تمامی چمن‌زن‌ها مجهز به موتور بنزینی چهار زمانه هستند و باید از روغن نمره 40 برای موتور آن استفاده کرد.

  • بنزین مناسب موتور چمن زن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    بنزین مورد استفاده به خصوص در موتورهای بریگز باید بدون سرب و دارای حداقل عدد اُکتان 87 باشد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر