خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

انواع سایزهای شمشه ماله دستی کدامند؟

استفاده از انواع شمشه ماله در ساختمان سازی

فهرست مطالب

شمشه ماله یکی از ابزارهای مهم در روند ساخت و ساز ساختمانی می باشد. هر یک از این شمشه ماله ها در انواع و سایزهای متفاوتی طراحی و تولید شده اند تا بتوان آن ها را بر اساس نوع نیاز و کاربردی که دارند؛ در پروژه های کوچک و بزرگ مختلف مورد استفاده قرار داد. شمشه ماله دستی سایز 120 بهترین سایز ماله های دستی است.

استفاده از انواع شمشه ماله در ساختمان سازی

در روند ساخت و ساز ساختمانی نیاز به انواع شمشه ماله هایی می شود که هر یک از آن ها کاربرد و کارایی خاص خود را دارند. چه شمشه ماله های دستی و ساده و ابتدایی و چه شمشه ماله های موتوری و پیشرفته امروزی هر یک برای یک کاری طراحی و تولید شده اند و مورد استفاده کارکنان ساختمانی واقع می گردند.

بنابراین تمامی این ماله ها در روند ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به طور کلی در یک تقسیم بندی می توان ماله ها را به دو دسته، شمشه ماله دستی و شمشه ماله موتوری تقسیم بندی کرد که هر یک از آن ها خود دارای دسته بندی های متفاوتی می باشند.

ولی به طور کلی هر یک از این شمشه ماله ها برای صاف و صیقلی نمودن سطح روی گچ و بتن و سایر مواد و مصالح ساختمانی کاربرد دارند که به طور حتم هر چقدر آن ها پیشرفته تر باشند؛ کار را با سرعت و کیفیت بیشتری به پیش می برند و در پروژه های بزرگی مورد استفاده قرار می گیرند.

شمشه ماله دستی خود به ماله بنایی، ماله تلسکوپی و ماله ترازدار تقسیم بندی می شود و ماله موتوری نیز به ماله پروانه ای و شمشه ماله موتوری در نوع پیشرفته خود تقسیم بندی می شود.

استفاده از انواع شمشه ماله در ساختمان سازی

شمشه ماله دستی در انواع و اقسام مختلف خود

در بین شمشه ماله ها این شمشه ماله دستی است که نسبت به سایر شمشه ماله ها کاربرد دارد و می توان آن را در بیشتر پروژه ها و عملیات ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار داد. رایج ترین شمشه ماله دستی، همان ماله بنایی است که شاید همه ما آن را از نزدیک دیده و یا حتی لمس کرده باشیم.

اما علاوه بر این نوع شمشه ماله دستی، شمشه ماله های دستی و موتوری بسیار زیادی هم طراحی شده اند و برای کاربردهای خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند. موضوع حائز اهمیت دیگر در این حوزه علاوه بر انواع شمشه ماله دستی که پیشتر در خصوص آن ها سخن به میان آمد؛ مسئله انواع و اقسام سایزهای شمشه ماله دستی است.

به این صورت که اگر شما قصد خرید شمشه ماله دستی را در سر می پرورانید؛ می بایست حتما سایزهای مختلف شمشه ماله های دستی را مدنظر قرار دهید و سپس نسبت به خرید شمشه ماله دستی مورد نظر اقدام کنید تا شمشه متناسب با نیاز و کاربرد خود را بتوانید خریداری نمایید و به خوبی از وجود آن بهره مند گردید.

انواع سایزهای شمشه ماله دستی

پس از آشنایی با انواع شمشه ماله دستی در این بخش برآنیم تا با انواع سایزهای شمشه ماله دستی بیش از پیش آشنا گردیم.

به طور کلی در نظر داشته باشید که شمشه ماله دستی در سه سایز مختلف 90، 120 و 150 تولید و طراحی شده اند که هر کدام از آن ها برای موضع خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و کارآیی خاص خود را در روند ساخت و ساز ساختمانی ایفاء می کنند.

بنابراین پیش از هر مسئله دیگری در صورتی که قصد خرید شمشه ماله دستی برای صاف و صیقلی کردن انواع مصالح را دارید که به تازگی روی سطوح مختلف ساختمان شما ریخته شده است؛ باید به نوع نیاز و کاربرد خود توجه داشته باشید و هر یک از آن ها را بر حسب نوع کارکردی که از آن انتظار دارید؛ خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اما در صورتی که می خواهید استانداردترین و بهترین نوع سایز شمشه ماله دستی و علل پرفروش بودن این سایز را از میان سایر ابعاد و اندازه های شمشه ماله دستی بدانید؛ با ما همراه باشید تا به این نکته مهم نیز اشاره گردد.

انواع سایزهای شمشه ماله دستی

خرید بهترین و استانداردترین سایز شمشه ماله دستی

همان طور که اشاره شد؛ شمشه ماله دستی در سه سایز 90، 120 و 150 طراحی و تولید شده اند که هر یک از آن ها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

اما در این بین اگر بخواهیم به بهترین و مناسب ترین سایز شمشه ماله های دستی اشاره ای داشته باشیم؛ می توان سایز 120 را جزء بهترین سایزهای موجود شمشه ماله دستی و جزء پرفروش ترین آن ها دانست.

بنابراین در صورتی که چندان سایز شمشه ماله های دستی برای شما مهم نیست و می خواهید با خرید یک شمشه ماله دستی خوب و استاندارد در بسیاری از مکان ها و پروژه های مختلف برای صاف و صیقلی کردن سطوح مختلف در ساختمان سازی استفاده کنید؛ سایز 120 بهترین گزینه پیش روی شما در این راستا قلمداد می گردد.

اما چرا این سایز را جزء بهترین سایز شمشه ماله های دستی به حساب می آورند؟ مهمترین علل و عواملی که سبب رغبت زیاد به خرید سایز 120 شمشه ماله دستی شده اند؛ به شرح زیر می باشند:

1-    طراحی خوب و استاندارد توأم با خلاقیت

2-    وزن مناسب این نوع از شمشه ماله های دستی

3-    کاربرد آسان و بدون دردسر استفاده از آن ها

4-    میزان پوشش دهی بسیار بالای این نوع از شمشه ماله ها

5-    قیمت مناسب

6-    و...

به همین دلیل است که سایز 120 شمشه ماله دستی را جزء بهترین نوع شمشه ماله ها دستی می شناسند و در بسیاری از پروژه ها از این نوع شمشه ماله ها استفاده می شود.

استفاده از شمشه ماله های دستی بر حسب نیاز

بنابراین به طور کلی بهتر است به این مسئله باری دیگر اشاره شود که هر یک از شمشه ماله های دستی در انواع مختلفی تولید شده اند و شما می توانید هر یک از آن ها را در سایزهای مختلف خریداری و مورد استفاده قرار دهید. اما آنچه در این جا مهم است؛ خرید شمشه ماله بر حسب نیاز شماست.

به این صورت که در طراحی و تولید شمشه ماله ها به این مسئله به خوبی توجه شده است که ممکن است در پروژه ها و عملیات عمرانی کوچک و بزرگ مختلف نیاز به شمشه ماله های مختلفی باشد؛ به همین منظور آن ها در انواع و اقسام مختلف و در سایزهای متفاوتی طراحی کرده اند تا هر یک از افراد بر حسب نوع نیاز خود در پروژه های مختلف بتوانند از وجود این شمشه ماله ها بهره مند شوند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر