خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سینی نشا (نشاء)

سینی نشا

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    سینی نشا یکی از ابزار بسیار پر کاربرد و محبوب در مصارف مختلف کشاورزی می باشد که از آن جهت تولید و نمو نشا استفاده می گردد از جمله مهمترین نمونه ها و انواع سبد نشا می توان به سینی نشا پلی اتیلنی سینی نشا یک بار مصرف و غیره اشاره نمود.

    از مهمترین مزایای استفاده از سینی نشا انجام مراحل تولید نشا به صورت اصولی و با کیفیت می باشد. در ادامه مواردی نظیر انواع سینی نشا و قیمت سینی نشا بیان خواهد شد.

    تولید گیاهان مختلف به روش های مختلف

    هر یک از کشاورزان و باغبانان مختلف به منظور رشد و نمو گیاهان خود از راه های مختلف و متفاوتی استفاده می کنند تا در پایان شاهد برداشت گیاهانی با رشد مناسب باشند و بتوانند به خوبی از وجود آن ها استفاده کنند.

    روش های مختلف رشد و نمو گیاهان همواره در حال پیشرفت می باشد و روز به روز شاهد روش های جدیدی هستیم که در زمین های کشاورزی و باغبانی یا در گلخانه ها از آن ها به منظور رشد و نمویی بهتر و بهینه تر استفاده به عمل می آورند.

    یکی از همین روش های بهینه در تولید گیاهان مختلف، استفاده از سینی نشاء یا همان سینی کشت می باشد. حال ممکن است این سوال مطرح شود که اصلا سینی نشاء چیست؟

    یا این سینی چه کاربردهایی در صنعت کشاورزی دارد؟ در صورتی که درصدد خرید سینی نشاء می باشید؛ می بایست به کجا مراجعه کرد . چه نوع سینی نشایی را خریداری نمود؟ وجود این سوالات و نیز سوالاتی از این قبیل ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد.

    برای پاسخگویی به این سوالات و رفع ابهامات موجود در ذهن خود خواهشمند است تا پایان این مطلب را مطالعه نمایید تا به درک درستی از سینی کشت مورد نیاز در گلخانه ها دست یافته و سوالات و ابهامات خود را نیز را برطرف نمایید.

    سینی نشاء چیست و چه کاربردی در صنعت کشاورزی دارد؟

    ما هم اکنون در قرن 21 و عصر نوین با تمامی پیشرفت های خاص تکنولوژی زندگی می کنیم. بنابراین می بایست همواره متناسب با پیشرفت های عصر خود از وجود امکانات و قابلیت های جدید بهره جوییم. در زمینه صنعت کشاورزی نیز روال کار به همین ترتیب است.

    به عنوان مثال: در سال های نه چندان دور برای تولید نشاء از گلدان های سفالی یا توربی استفاده می شد. ولی رفته رفته هر چقدر به سمت جلو پیش رفتیم؛ استفاده از آن ها به حالت فراموشی سپرده شد و امروزه شاهد آن هستیم که از سینی کشت یا سینی نشاء در این زمینه در گلخانه های مختلف استفاده می شود.

    حتما از خود می پرسید سینی کشت چیست؟ سینی کشت که به آن سینی نشاء هم اطلاق می شود؛ به واقع این سینی یکی از ابزارهای کشاورزی مدرن به شمار می آید که برای کشاورز یک فضای کاملا مناسب و مطلوبی را برای رشد و نمو نشاء فراهم آورده است.

    این سینی کشت از نظر ظاهری مخروطی شکل یا هرم معکوس است که بسیار باریک می باشد. جنس این سینی ها از پلاستیک می باشد که دارای حجره های 1.5 اینچی می باشد که در هر سینی معمولا 128 حجره وجود دارد.

    البته سینی های کشتی هم وجود دارند که حجره های آن ها 2.5 اینچی است و در هر سینی  حدود 72 حجره در آن ها وجود دارد. انتخاب سایز و اندازه های حجره های موجود در سینی نشاء یا سینی کشت بستگی به شما دارد و بهتر است پیش از خرید به نکات مربوط به آن توجه داشته باشید تا بهترین نوع سینی کشت یا نشاء را برای خود خریداری و در گلخانه های مختلف به منظور تولید و رشد و نمو نشاء از آن ها نهایت بهره و استفاده را ببرید.

    بنابراین کاربرد عمده و اصلی استفاده از آن ها در صنعت کشاورزی وجود همین مسئله است که در گلخانه های مدرن از آن ها استفاده می شود تا بتوان فضایی مناسب را برای تولید نشاء در اختیار داشت.

    انواع مختلف سینی نشاء

    امروزه شما می توانید از انواع مختلف سینی نشاء به خوبی در گلخانه های مدرن خود استفاده به عمل آورید. سینی نشاء به طور کلی وظیفه حفاظت از رشد و نمو گیاهان را در اختیار دارد و با استفاده از این سینی می توان به عنوان منزلگاه اصلی پرورش نشاء شاهد رشد بهینه آن ها باشیم.

    اما هر یک از آن ها دارای انواع و اقسام خاصی است که سینی نشاء پلی اتیلن و یک بار مصرف از جمله پرکاربردترین و شایع ترین نوع سینی های نشاء به شمار می آیند که در ادامه بیشتر در خصوص سینی نشاء یکبار مصرف سخن به میان می آید. چرا که غالب سینی های نشاء قابل مصرف مجدد هستند و می توان دوباره از وجود آن ها بهره مند شد.

    هر چند باید به این نکته مهم پس از هر بار مصرف سینی های نشاء توجه داشته باشید که باید حتما آن ها را در جهت پیشگیری از بروز بیماری های مختلف به طور کامل شستشو یا با محلول های بهداشتی یا بخار ضدعفونی کرد.

    در صورت عدم توجه به این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای شما در پی داشته باشد. بنابراین حتما باید به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید و آن ها را هر بار پس از مصرف به طور کامل ضدعفونی و هوادهی کنید تا بتوانید باری دیگر از وجود آن ها برای تولید نشاء استفاده به عمل آورید.

    سینی نشاء یکبار مصرف

    سینی نشاء یکبار مصرف دیگر نیازی به ضدعفونی و شستشو ندارد و شما می توانید فقط یک بار از وجود آن ها به منظور تولید و رشد و نمو گیاهان مختلف بهره مند شوید. این سینی ها دربردارنده مزیت های قابل توجهی هستند که با قیمت به صرفه خود و استفاده بهینه آن ها در سطح گلخانه مورد توجه کشاورزان و صاحبان گلخانه های مختلف قرار گرفته اند.

    نکته جالب توجهی که در خصوص سینی های نشاء یکبار مصرف وجود دارد؛ ذکر این نکته است که استفاده از این مدل از سینی ها خیال شما را به طور کامل راحت و آسوده خاطر کرده است که با بیماری های قارچی و انواع آفت ها و بیماری های دیگر مواجه نخواهید شد و دیگر دغدغه و نگرانی در این خصوص با استفاده از این نوع از سینی ها به دل نخواهید داد.

    وجود مجرای تهویه سطحی در این نوع از سینی های نشاء این اطمینان را به شما می دهد تا بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی در این خصوص به فکر تولید نشاء مورد نیاز خود در صنعت کشاورزی باشید.

    مزایای بهره مندی از وجود سینی نشاء در کشاورزی

    استفاده از سینی نشاء در صنعت کشاورزی مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد و زیادی برای شما دارد که شما می توانید با خرید سینی نشاء از وجود این مزایا به خوبی استفاده کنید. از جمله این مزیت های شایان توجه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

    • کاهش در هزینه ها و صرفه جویی در تولید انرژی
    • عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد برای تولید نشاء مورد نیاز
    • صرفه جویی در هزینه های مربوط به کود و بذر برای تولید گیاهان
    • صرفه جویی در مصرف آب و کاهش قابل توجه مصرف آن
    • جلوگیری از بروز بیماری ها و آفت های مختلف گیاهی
    • حمل و نقل آسان و بدون دردسر آن ها از جایی به جای دیگر
    • هزینه های به صرفه و کاملا ایده آل برای قشر کشاورز
    • بهره مندی از تهویه مناسب و بسیار مطلوب
    • افزایش بی رویه نشاء تولیدی
    • کیفیت بالای جوانه زنی بذر نسبت به سایر روش های دیگر تولیدی
    • بهره مندی از زهکشی مناسب نهال ها
    • طول عمر مفید و طولانی سینی های نشاء
    • عدم نیاز به فضای بسیار زیاد برای سینی های نشاء
    • ...

    ویژگی های سینی های نشاء، همان طور که ملاحظه کردید،  بسیار زیاد و قابل توجه است. پس بهتر است به جای روی آوردن به روش های سنتی از سینی نشاء برای تولید گیاهان بهره مند شوید.

    نکات لازم پیش از خرید سینی نشاء

     در صورتی که درصدد خرید سینی نشاء برآمده اید و می خواهید از وجود آن ها برای تولید و رشد و نمو گیاهان به خوبی بهره مند شوید؛ باید به خاطر داشته باشید که سینی های نشاء موجود در بازار در حفره های مختلف و در اندازه های متفاوتی در بازار عرضه شده اند که هر یک از آن ها دارای تعداد حجره های مختلفی است که شما می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از آن ها را خریداری نموده و به خوبی از وجود قابلیت های منحصر به فرد سینی کشت یا سینی نشاء نهایت بهره را ببرید.

    ضمن اینکه قیمت سینی نشاء با توجه به وجود همین تعداد حجره ها و حفره ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

    ولی به طور کلی اگر قیمت آن ها را با سایر عوامل دیگر در راستای تولید و رشد و نمو گیاهان مقایسه کنیم؛ به خوبی پی به قیمت های به صرفه و فوق العاده ایده آل سینی نشاء می بریم که شما می توانید با صرف بودجه ای کاملا مقرون به صرفه از نشاء و گیاهان تولیدی خود محافظت کنید تا در پایان شاهد رشد حداکثری و بیشتری بهره وری در تولید گیاهان گلخانه ای خود باشید.

    بنابراین پیش از خرید علاوه بر در نظر داشتن تعداد حفره ها و حجره های مختلف شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خویش تعداد سینی نشاء مورد نیاز خود را نیز تعیین کنید. طبیعتا هر چقدر این تعداد بیشتر باشد؛ هزینه ها بیشتر خواهد شد ولی در عین حال شما می توانید از وجود تخفیف های آن هم نهایت بهره و استفاده لازم را ببرید.

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر
      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
      کاربر میهمان

      تایید و ارسال
      انصراف
      دیدگاه کابران:
        نمایش دیدگاه‌های بیشتر