خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه انتخاب موتور برق از لحاظ سوخت

انواع موتور برق

فهرست مطالب

 

موتور برق از جمله تجهیزات مهم در زمان قطعی برق است که انرژی خانه شما را تامین می‌نماید و اجازه نمی‌دهد در تاریکی بسر ببرید.

در دنیای امروز شما با انواع مدل‌ها مواجه هستید، که از لحاظ سوخت، توان، نوع سیم‌پیچ و ... متفاوت هستند، یکی از موارد مهم بعد از توان، می‌توان سوخت دستگاه را نام برد. در این مطلب می‌خواهیم انواع مولد برق از نظر نوع سوخت را مورد بررسی قرار دهیم تا به شما در انتخاب دستگاه مدنظر کمک کرده باشیم.

انواع موتور برق از لحاظ سوخت

موتور برق در سه نوع بنزینی، گازوییلی یا دیزلی و گاز‌سوز طراحی و تولید می‌شوند. که در این میان مدل بنزینی و دیزلی پرمصرف‌تر می‌باشد. در ادامه می‌خواهیم مزایا و معایب هر یک را ذکر نماییم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دستگاه بنزینی

موتور برق‌ بنزینی جزء پرمصرفترین مولد‌ها می‌باشد. از جمله دلایل این محبوبیت می‌توان به در دسترس بودن سوخت بنزین، قیمت مناسب و وزن مناسب آن اشاره کرد. اینکه می‌توان سوخت بنزین را در همه جا یافت ویژگی مهمی است اما بخاطر خشک بودن و قابلیت احتراق بالا، این امر منجر به بالارفتن هزینه‌های تعمیر و نگهداری و کاهش ایمنی خواهد شد.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد مبحث قیمت سوخت بنزین می‌باشد، که نسبت به قیمت دیگر سوخت‌ها گرانتر است.

شخص در حال تست موتور برق بنزینی در آزمایشگاه

دستگاه دیزلی

موتور برق دیزلی از نظر سوخت نسبت به مدل بنزینی دارای مزیت‌هایی می‌باشد از جمله به‌خاطر چرب بودن سوخت دیزل، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری خواهد داشت و از نظر قابل اشتعال بودن کاملا ایمن می‌باشد. همچنین قیمت مناسبی دارد.

از معایب سوخت دیزل می‌توان به دسترس نبودن گازوئیل در همه مکان‌ها اشاره کرد و در آخر مدل‌های دیزلی در مناطق گرمسیری پرکاربرد‌تر است و در مناطق سردسیر به خاطر نوع سوخت دیزل، مقداری سخت استارت می‌خورند.

موتور برق دیزل

دستگاه گازسوز

موتور برق گازسوز نسبت به مدل بنزینی و دیزلی کم‌مصرف‌تر است. یکی از علت‌های این امر قیمت بالای این مدل می‌باشد.

مدل گازسوز به‌خاطر استفاده از سوخت گاز، دارای مزیت‌هایی از جمله ایجاد آلودگی کمتر می‌باشد و آن را دوستدار محیط زیست می‌نامند. همچنین به‌خاطر نوع احتراق صدای کمتری را تولید می‌نماید.

موتور برق گازی

نحوه انتخاب موتور برق از لحاظ سوخت

با توجه به مزایا و معایب مدل‌های بنزینی، دیزلی و گازی، در هنگام انتخاب باید مسائلی را در نظر بگیرید. مواردی که به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

دسترسی به سوخت

 اولین مورد شما باید ببینید به کدام سوخت دسترسی آسانتری دارید، با اینکه سوخت گازوئیل دارای مزیت‌های زیادی است اما وقتی در دسترس نباشد، فایده‌ای ندارد. در حال حاضر سوخت بنزین در اکثر مکان‌ها یافت می‌شود و به همین دلیل مدل‌های بنزینی پرمصرف‌تر است.

استفاده از موتور برق در شرایط برفی

نگهداری سوخت

مسئله‌ی دیگر در مورد سوخت دیزل و بنزین، طول عمر آنها می‌باشد. شما می‌توانید گازوئیل را تا مدت‌ها انبار نمایید بدون اینکه ماهیت آن تغییر کند. اما در مورد سوخت بنزین، اگر بیشتر از سه ماه بدون استفاده بماند، دچار تغییر خواص می‌شود. همچنین بنزین دارای قابلیت اشتعل‌زایی بالایی هست و انبار کردن سوخت بنزین ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود.

سوخت گیری برای موتور برق توسط شخص

مصرف بهینه سوخت

مدل‌های دیزلی نسبت به مدل‌های بنزینی، مصرف سوخت کمتری دارد و در نتیجه ساعات بیشتری با مصرف کمتر کار می‌کند.

موتور برق

قیمت سوخت

قیمت سوخت دیزل نسبت به بنزین مناسب‌تر است. اگر به سوخت گازوئیل دسترسی آسان دارید، به صرفه است که مدل دیزلی تهیه شود. همچنین اگر به گاز دسترسی داشته باشید مدل گازی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

استفاده از موتور برق در چوب بری

 

  • در مناطق گرمسیری موتور برق با چه نوع سوختی مناسب است؟

    بهترین مدل برای مناطق گرمسیری، مدل دیزلی می‌باشد. به علت درجه حرارت بالا در این مناطق، موتور دیزلی عملکرد بهتری نسبت به موتور بنزینی دارد در نتیجه مولد برق زیر بار اصطلاحا کم نخواهد آورد.

  • موتور برق با کدام سوخت صدای کمتری تولید می‌کند؟

    در میان مولد‌های برق سری اوپن، مدل گازسوز در میان مدل‌های دیزلی و بنزینی صدای کمتری تولید می‌کند. البته مدل‌های سایلنت بنزینی و دیزلی کانوپی‌دار در بازار نیز وجود دارند، که صدای کمتری نیز ایجاد می‌کنند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر