خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بالابر ساختمانی الکو

بالابر ساختمانی الکو

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    از گذشته بالابر ساختمانی که از موتور الکو برای جابجایی استفاده می‌کند، کاربرد فراوانی پیدا کرده است. این نظریه در جامعه وجود دارد که موتور الکو بهترین موتور برای بالابرهای ساختمانی است. اما چرا بالابر الکو به عنوان بهترین بالابر جهت حمل مصالح به شمار می‌رود؟ 

    بالابر ساختمانی الکو به عنوان یکی از معروفترین و خوش نام ترین بالابرهای موجود در بازار شناخته می‌گردد. 

    از تفاوت الکتروموتورهای الکو نسبت به سایر برندها می‌توان به خازن‌های فوق العاده مقاوم آن ها اشاره داشت و همچنین پلاتینه فوق‌العاده قوی که به آسانی خراب نمی‌شود.

    مشخصات فنی بالابر الکو

    دینام الکترو الکو مجهز به سیم پیچ پیچی تخم مرغ شکلی مسی می‌باشد. ساختار سیم پیچ الکتروموتور موجب می‌شود تا  جریان مجاز سیم پیچ شده به  پایین ترین حد ممکن باشد و این به معنای راه‌اندازی راحت‌تر بالابر خواهد بود. دینام الکو تکفاز و با قدرت 3 اسب بخار می‌باشد که این امر انتقال و جابه جایی بار تا وزن  250 کیلوگرم را به راحتی صورت می‌دهد.  

    مشخصات فنی بالابر ساختمانی الکو
    نام دستگاهبالابر ساختمانی الکو
    انواع موتورالکو یوگوسلاوی، الکو آسیا، الکو البرز
    ظرفیت حمل دستگاه350 کیلوگرم
    ظرفیت مفید250 کیلوگرم
    نوع موتور تکفاز
    توان موتور3 اسب بخار
    دور موتور 1400 دور
    ولتاژ220 ولت
    تعداد خازن2 عدد
    نوع گیربکس حلزونی مدل vf86
    جنس بدنه آلومینیمی، چدنی
    جنس چرخ دندهبرنزی

    مزیت‌های مهم بالابر ساختمانی الکو

    به طور کلی بالابر حمل مصالح که از موتور الکو برای جابجایی اجسام و مصالح ساختمانی استفاده می‌کند، عملکرد بهتری نسبت به سایر بالابرهای ساختمانی دارد. از جمله تفاوت های بالابر الکو و سایر بالابر ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    بالابر ساختمانی الکو بالابری با دور بالا نیست

    یکی از ویژگی های بسیار کارآمد بالابر الکو نسبت به سایر بالابرهای ساختمانی، عدم بالا بودن دور موتور الکو می‌باشد. استفاده از موتوری با دور بالا سبب می‌شود که کنترل بالابر بسیار سخت شده و در نتیجه ایمنی بالابر تا حد زیادی کاهش پیدا کند. از این جهت موتور بالابر الکو به عنوان یکی از ایده‌آل ترین موتورها شناخته می‌گردند.

    پایه های بالابر ساختمانی الکو

    سیم پیچ تمام مس موتور الکو

    به طور کلی موتور الکو با توجه به استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده و به همین دلیل در ساختار آن از سیم‌های مسی با کیفیت بالا استفاده شده است. این سیم‌ها به خوبی هادی جریان الکتریکی بوده و میدان مغناطیسی قوی را ایجاد می‌کنند. همین امر سبب گردیده طول عمر بالابر ساختمانی با موتور الکو نسبت به بالابرهای دیگر بسیار بالاتر باشد.

    الکتروموتور الکو استفاده شده در بالابر ساختمانی الکو

    طول عمر موتور بالابر الکو

    موتور الکو به دلیل کیفیت بسیار بالایی که در ساخت دارد هم از لحاظ کیفیت سیم‌پیچ، هم از لحاظ درجه یک بودن خازن‌ها و قطعات داخلی موتور درجه یک بوده و از همین جهت طول عمر مفید آن نسبت به مدل‌های دیگر چندین برابر است.

    پوسته چدنی دینام الکو

    جهت ساخت پوسته دینام بالابر الکو، از آلیاژ چدن استفاده گردیده است. به علاوه پوسته موتور به گونه‌ای طراحی شده است که عمل تهویه موتور به بهترین شکل صورت گرفته تا به این ترتیب موتور دیرتر داغ کند. الکترموتورهای پوسته چدنی الکو دارای مزیت‌های فراوانی بوده که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

    • مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی دارند.
    • مقاومت در برابر ضربه بالایی دارند و به سختی دچار تغییر شکل می‌گردند.
    • به سختی دچار تغیر شکل و دفرمگی می‌شوند.
    • استحکام بسیار زیادی در برابر سایش و خش افتادن دارند.
    • الکتروموتور پوسته چدنی عایق مناسبی بوده که از آسیب رسیدن به اجزای داخل موتور جلوگیری می‌نماید.

    انواع بالابر ساختمانی الکو

    بالابر مصالح الکو یوگوسلاوی

    این مدل از بالابر الکو به عنوان با کیفیت ترین و معروفترین موتور در میان انواع بالابرهای تولید شده با عنوان الکو شناخته می‌گردد که به آن الکو اصلی نیز می‌گویند. موتور ساخت کشور یوگوسلاوی بوده و با سیم پیچ مسی درجه یکی دارد در سنگین ترین و سخت‌ترین شرایط کاری، قابلیت کار کردن دارد. 

    بالابر مصالح الکو آسیا

    این مدل از موتور الکو در داخل کشور و استان سمنان تولید می‌شود. موتور الکو آسیا را می‌توان به عنوان با کیفیت ترین موتور بالابر ایرانی ارزیابی نمود که از لحاظ کیفیت سیم پیچ و خازن‌ها در سطح بالایی قرار داشته و دارای طول عمر مفید زیادی می‌باشد. 

    الکتروموتور الکو بکار رفته در بالابر ساختمانی الکو

    بالابر مصالح الکو البرز

    در میان بالابرهای الکو، بالابر مصالح با موتور الکو البرز نیز به عنوان یکی از برندهای جا افتاده است که در چند سال اخیر بازار خود را در میان محصولات مختلف پیدا نموده است. این موتور دارای قیمت پایینتری نسبت به نمونه یوگوسلاوی و مدل الکو آسیا است.

    بالابر ساختمانی الکو البرز

     قیمت بالابر ساختمانی الکو

    قیمت بالابر ساختمانی الکو یوگوسلاوی و الکو آسیا در دسته قیمت بالای بازار قرار دارد، البته این قیمت بالا همراه با کیفیت بی‌نظیری همراه است.

    در مقایسه با مدل‌های چینی، قیمت بالابر ساختمانی الکو نسبت به مدل چینی بالاتر بوده، اما این نوع بالابر از لحاظ کیفیت، کارکرد طول عمر موتور بالابر و عملکرد، کارآیی بهتری دارند و انتخابی مناسب برای پیمانکارانی  می‌باشد که می‌خواهند به طور دائم از دستگاه بالابر کار بکشند و دستگاه خود را از پروژه‌ای به پروژه دیگر منتقل نمایند.

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر
      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
      کاربر میهمان

      تایید و ارسال
      انصراف
      دیدگاه کابران:
        نمایش دیدگاه‌های بیشتر