خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بالابر ساختمانی موتوژن

بالابر ساختمانی موتوژن

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    بالابر ساختمانی موتوژن به عنوان یکی از انواع بالابر ساختمانی پرمصرف محسوب می‌گردند، که در میان عموم بسیار خوش‌نام و پرطرفدار هستند و بخش اعظمی از بازار بالابر را به خود اختصاص می‌دهند. این نمونه از بالابر در دو مدل تکفاز و سه فاز  و در ظرفیت مختلف 250 کیلوگرم تا 1 تن طراحی و تولید می‌شوند.

    مشخصات فنی بالابر موتوژن

    در بالابر موتوژن از موتور تکفاز و سه فاز با قدرت ۳ تا 10 اسب بخار استفاده شده است. موتور تکفاز دارای دو خازن راه‌انداز است. یک خازن که به شکل دائم کار در مسیر فعالیت بالابر حضور دارد و یک خازن صنعتی که با هدف استارت در لحظه راه‌اندازی موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نمونه سه فاز خازن وجود ندارد.

    مشخصات فنی بالابر ساختمانی موتوژن
    نوع بالابربالابرهای تکفاز و سه فاز
    توان موتور3 اسب تا 10 اسب بخار
    نوع گیربکسحلزونی VF86 تا VF185
    طول سیم بکسل20 تا 100 متر
    ولتاژ برق220 ولت تکفاز- 380 ولت سه فاز
    سرعت 15 متر در دقیقه
    نوع سیم بکسلنمره 8 و نمره 10
    کشور تولیدکننده ایران

    مزایای بالابر موتوژن

    بهره مندی از پشتیبانی مطمئن

    به یقین مهمترین ویژگی مثبت در کار با بالابر موتوژن، بهره مندی از پشتیبانی تا خدمات پس از فروش کامل و مطمئن است. 

    بالابر موتوژن از شرایط خدمات پس از فروش بسیار مناسبی بهره‌مند است. این پشتیبانی به همت برند موتوژن صورت می‌گیرد. زیرا کمپانی موتوژن تمامی الکتروموتورهای خود را تحت خدمات و مناسبی عرضه می‌کند و در عین حال برای ارائه انواع خدمات پس از فروش و پشتیبانی آمادگی کامل دارد.

    مقرون به صرفه بودن

    به یقین قیمت بالابر ساختمانی موتوژن تبریز، با توجه به بالا بودن نسبت به رقبای چینی، دارای کیفیت مناسبی است. الکتروموتورها در مقام نیروی محرکه هر دستگاه، گرانترین بخش فنی آن هستند. هر چه الکتروموتور قویتر و در عین حال حجیم‌تر باشد، قاعدتاً باعث افزایش قیمت دستگاه نیز خواهد شد. البته گاهی نام و نشان های خارجی و یا الکتروموتورهای وارداتی قیمتی نامتعارف دارند.

    موتوژن محصولی بومی است

    بومی بودن یک محصول، خبر از تولید داخل دارد. در این بین خرید محصولی که با تولید داخلی همراه است، می تواند حمایت کامل از صنایع داخلی را به همراه داشته باشد. در این باره نمی‌خواهیم گذری بی ‌اساس بر شعار نخ ‌نمای حمایت از تولید داخلی داشته باشیم.

    هر چند خرید بالابر ساختمانی موتوژن در راستای کامل حمایت از تولید داخل قرار می‌‌گیرد. اما رویکرد ما از مطرح کردن بومی بودن، اشاره به توانمندی‌‌های الکتروموتورهای موتوژن در کار با سیستم برق شهری و حتی صنعتی داخل ایران است.

    خط تولید بالابر ساختمانی موتوژن

    راندمان بالا موتور

    برای بالابر ساختمانی موتوژن از یک الکتروموتور ۳ اسب بخار این کمپانی صاحب نام تبریزی استفاده شده است. موتور مذکور به مانند تمامی مدل‌های دیگر طراحی شده در برند موتوژن با سطح راندمان کاری بسیار بالایی همراه است.

    تمامی موتورهای طراحی شده برند موتوژن این قابلیت را دارند که به شکل دائم کار فعالیت مستمر و یکنواختی داشته باشند. در عین آنکه می‌‌توانند راندمان کاری بسیار بالایی را تأمین نمایند. در عملکردهای طولانی مدت از شرایط کار کاملاً یکنواختی برخوردار هستند. به شکلی که کمترین افتی را در تامین قدرت دارند.

    تامین قطعات یدکی

    دقت کنید که الکتروموتور اگر چه بخش کلیدی در هر دستگاه بالابر است؛ اما همه ماجرا نیست. این ماشین در انبوهی از قطعات مکانیکی مونتاژ شده، تشکیل شده است. لذا در حین کار ممکن است با خرابی‌های بسیار متفاوتی که به هیچ حالت مربوط به الکتروموتور دستگاه نمی‌باشد، مواجه باشند. در این حالت تامین قطعات یدکی از مهمترین چالش‌ها در کار با انواع دستگاه می‌باشد. بالابر ساختمانی موتوژن که در حضور محصولات تولیدات داخل مونتاژ شده است، در تامین قطعات یدکی نیز حرف ‌های جدی برای گفتن دارد. 

    مدل انفجاری الکتروموتور موتوژن

    محدودیت‌ها بالابر ساختمانی موتوژن تکفاز

    در حال حاضر با وجود تمام ویژگی‌های مثبت و قابل تامل در طراحی این دستگاه‌ها، جمعی از اهل فن استفاده از الکتروموتورهای چینی را به جای محصول داخلی از برند تبریز ترجیح می‌دهند. در واقع از نگاه این عده، بزرگترین محدودیت‌ها در طرح ساخت بالابر ساختمانی موتوژن متوجه الکتروموتور ۳ اسب بخاری آن است. موتوری که در چالش با نمونه‌‌های چینی محدودیت‌های آشکاری دارد.

    ضعف در سیستم کلاج

    ضعف سیستم کلاج اولین محدودیت در طرح ساخت بالابر ساختمانی موتوژن تکفاز می‌باشد. این موتور از لحاظ تامین قدرت و گشتاور برای حمل بارهای سنگین وزن کاملاً توانمند و آماده به کار است. اما مشکل بزرگ آنها در ضعف سیستم کلاج می‌باشد. سیستم کلاج تعریف شده در بالابر موتوژن برای حضور قدرتمند در سطح کارگاه‌های ساختمانی مناسب نیست.

    البته این موضوع در حمل بارهای بسیار سنگین وزن که قرار است تمام توان موتور را درگیر کند، دیده می‌‌شود. در حین کارهای عادی کمتر شاهد چنین محدودیت تاثیرگذاری هستیم.

    سیستم کلاچ الکتروموتور موتوژن

    عدم مرغوبیت پلاتین

    وقتی پای طراحی موتور بالابر تکفاز در میان است، الکتروموتور تعریف شده در دستگاه باید طرح کاملاً تخصصی داشته باشد. مشکل بزرگ در طراحی الکتروموتور مناسب برای بالابر ساختمانی در لحظه راه‌اندازی است. در چنین حالتی اگر از پلاتین‌های ضعیف در طراحی الکتروموتور استفاده شده باشد، جریان‌کشی سنگینی اتفاق می‌افتد. جریان کشی که ممکن است باعث آسیب جدی بخش‌های داخلی موتور گردد.

    نکات ایمنی کار با بالابر مصالح موتوژن

    • از کابل برق مناسب که قابلیت ظرفیت جریان کشی کافی داشته باشد، برای اتصال به بالابر ساختمانی موتوژن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که دستگاه، مستعد جریان کشی بسیار بالایی است.
    • لازم است تا طول کابل زیاد نباشد. طول زیاد کابل باعث داغ شدن موتور دستگاه خواهد شد. در عین حال محیط خطرناک کارگاه ساختمان سازی برای حضور کابل‌های طویل به هیچ حالت مناسب نیستند.
    • هرگز از این دستگاه برای حمل بارهای سنگین تر از ظرفیت اسمی تعریف شده، استفاده نکنید. حمل بارهای نامتعارف باعث فشار مضاعف بر موتور الکتریکی دستگاه خواهد شد. در نتیجه خطر سوختن و یا کاهش طول عمر مفید دستگاه وجود دارد.

     

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر
      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
      کاربر میهمان

      تایید و ارسال
      انصراف
      دیدگاه کابران:
        نمایش دیدگاه‌های بیشتر