خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بتونیر دیزل 250 لیتری

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
بتونیر دیزلی با موتور مارگو هند
  • بتونیر دیزلی با موتور مارگو هند
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بتونیر دیزلی 250 لیتری چیست؟

جهت بتن ریزی در مکان های دورافتاده همچون بیابان و مناطق گرم و خشک با شرایط کاری سخت و دشوار همچون دما، رطوبت بالا و عدم دسترسی به برق، از بتونیر دیزلی 250 لیتری دنده دور (دنده کمر) استفاده می گردد. موتور دیزل به دلیل قدرت، بازده و راندمان بالا، تحمل کار در شرایط سخت کاری را دارا بوده از همین رو بتونیر دیزل بهترین گزینه برای کار در شرایط سخت و دشوار می باشد. از لحاظ قیمت، قیمت میکسر بتن دیزلی از انواع بتونیر بنزینی و برقی بیشتر می باشد.

بتونیر دیزلی 250 لیتری

مشخصات کلی بتونیر دیزل 250 لیتری

برند دیگ و بدنه بتونیر

نیکاکورپ

کشور تولید کننده

ایران

نوع دستگاه و کاربری

میکسر بتن- همزن بتن

موتور بتونیر

کاما (KAMA)

مشخصات فنی بتونیر

ظرفیت اسمی بتونیر

350 کیلوگرم

ظرفیت مفید بتونیر

250 کیلوگرم

نوع موتور

دیزل

میزان سرعت بتونیر

15 دور در دقیقه

نوع فرمان

گیربکسی

ضخامت ورق دیگ

3 میلیمتر

مکانیزم گردش دیگ

دنده دور (دنده کمر)

نحوه تخلیه دیگ

فرمان گیربکسی

نحوه انتقال و جابجایی دستگاه

2 چرخ پیکانی

مشخصات فنی موتور بتونیر

نوع موتور

دیزل 6 اسب بخار- چهار زمانه

میزان حجم موتور

296 سی سی

میزان دور موتور

3600 دور در دقیقه

جنس پوسته موتور

چدن

ظرفیت مخذن روغن

1.1 لیتر

ظرفیت مخذن سوخت

3.5 لیتر

وزن موتور

33 کیلوگرم

سیستم خنک کاری موتور

هوا خنک

نحوه استارت موتور

هندلی

روغن ایده آل موتور

روغن نمره 40

قیمت بتونیر 250 لیتری

همان طور که ذکر گردید قیمت میکسر بتن 250 لیتری از انواع برقی و بنزینی بالاتر است به خاطر آنکه: 1- موتور دیزلی از موتورهای برقی(الکتروموتور) و موتور بنزینی سنگین تر، قوی تر و پربازده تر بوده و قیمت آن بیشتر است. 2- شاسی بتونیر دیزل و اتاق موتور آن برای آنکه بتواند وزن موتور دیزل را تحمل نماید از انواع  برقی و بنزینی بزرگتر و قوی تر می باشد، از همین رو قیمت آن بیشتر است.

مزایای بتونیر دیزل کدام است؟

1- عدم نیاز به برق که امکان کار با بتونیر را در مناطقی که دسترسی به برق وجود ندارد را فراهم ساخته و دردسرهای ناشی از کار با بتونیر برقی را به طور کامل از بین می برد.

2- ایمنی بالا و از بین رفتن خطراتی همچون برق گرفتگی برای اپراتور

3- قدرت بالاتر موتور دیزل نسبت به انواع بنزینی و برقی باعث شده به هیچ وجه در هنگام چرخش دیگ بارگیری شده و سنگین موتور کم نیاورد.

4- در موتور دیزل نسبت قدرت تولید شده بسیار بیشتر از میزان سوخت مصرفی است، به همین دلیل مصرف سوخت در بتونیر دیزل نسبت به نوع بنزینی کمتر است.

5- با توجه به سوخت مصرفی در بتونیر گازوئیلی خطرات احتراق و آتش سوزی به حداقل میزان ممکن می رسد.

6- موتورهای دیزل منواکسید کربن کمتری نسبت به بتونیر بنزینی تولید می نمایند.

7- سوخت گازوئیل مورد استفاده در بتونیر گازوئیلی بسیار ارزان تر از بنزین بوده، به همین دلیل هزینه سوخت بتونیر دیزل از بتونیر بنزین بسیار کمتر است.

8- هزینه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل نسبت به نوع بنزینی بسیار کمتر است و موتور گازوئیلی دوام و طول عمر بسیار بیشتری نسبت به نوع برقی و بنزینی دارد.

 

مشخصات فنی بتونیر  دیزل 250 لیتری:

بتونیر دیزل 250 لیتری که به آن بتونیر گازوئیلی نیز می گویند، از اجزای مختلفی همچون موتور دیزل، گیربکس، شاسی مخصوص بتونیر دیزلی، دیگ با ظرفیت 250 لیتر، همزن ضد سایش در داخل دیگ، دنده پینیون بتونیر، فرمان کوچک جهت افقی و عمودی کردن دیگ و دو یا چهار چرخ پیکانی تشکیل شده است. در این قسمت قصد داریم کلیه اجزای این بتونیر را برای شما شرح دهیم تا با کیفیت عالی و منحصر به فرد بتونیرهای ساخت شرکت نیکاکورپ به طور کامل آشنا شوید.

بتونیر دیزل با موتور کاما

موتور بتونیر دیزل 250 لیتری:

بر روی بتونیر دیزل 250 لیتری امکان نصب موتورهای 5 تا 8 اسب وجود دارد. از معروفترین برندهای موتور نصب شده بر روی بتونیرهای دیزل شرکت نیکاکورپ می توان به موتور دیزل برند مارکو، کاما، کوپ و فالکون اشاره نمود.

موتور دیزل برند کاما

گیربکس بتونیر دیزل 250 لیتری:

گیربکس مورد استفاده در بتونیر گازوئیلی که وظیفه تامین قدرت جهت افقی و عمودی کردن دیگ بتونیر را برعهده دارد، مدل VF86 ساخت شرکت بهکار اصفهان می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد گیربکس بتونیر شرکت نیکاکورپ می توان به طول عمر بالا، کارکرد نرم و امکان افقی و عمودی کردن دیگ بتونیر دیزل به واسطه چرخاندن فرمان بتونیر با نیروی بسیار کم توسط اپراتور اشاره نمود.

دیگ بتونیر 250 لیتری:

ظرفیت اسمی دیگ بتونیر دیزلی شرکت نیکاکورپ 350 لیتر بوده که ظرفیت مفید آن در حدود 250 لیتر می باشد. به این مورد توجه داشته باشید که در دستگاه میکسر دیزلی امکان پر کردن 70% ظرفیت دیگ وجود دارد، به همین دلیل به این نوع بتونیر 250 لیتری دیزل می گویند. ورق دیگ میکسر گازوئیلی 3 میلیمتر و ورق انتهای دیگ 5 میلیمتر در نظر گرفته شده تا در حین عملیات و تماس با سطح بتن به هیچ وجه دیگ میکسر دیزل سوراخ نگردد.

همزن دیگ بتونیر گازوئیلی 250 لیتری:

همزن داخل دیگ میکسر دیزل شرکت نیکاکورپ از ورق ضد سایش و کربن دار ساخته شده تا در برابر سایشی که در اثر تماس با بتن و سیلیس موجود در آن به وجود می آید، مقاوت بالایی از خود نشان دهد.

 

دنده بتونیر گازوئیلی 250 لیتری:

دنده های میکسر دیزل از نوع دنده پینیون بوده که به صورت 9 دندانه ای با جای خار ساخته می شوند. جنس دنانه ها از چدن تهیه شده تا مقاوت در برابر سایش و طول عمر بالایی را در طول زمان داشته باشند.

چرخ های بتونیر گازوئیلی 250 لیتری:

بتونیر دیزل به صورت 2 یا 4 چرخ پیکانی شده و به مشتریان عزیز عرضه می گردند. وجود چرخ ها امکان حمل و نقل آسان میکسر گازوئیلی در محل پروژه را فراهم می آورد و سهولت در حین انجام عملیات بتن ریزی را به وجود می آورد.

شاسی بتونیر دیزل 250 لیتری:

شاسی بتونیر دیزل 250 لیتری نسبت به انواع برقی و بنزینی منحصر به فرد می باشد. به دلیل سنگینی ابعاد و حجم بزرگتر موتور دیزل نسبت به انواع برقی و بنزینی، شاسی میکسر و اتاق موتور گازوئیلی بزرگتر در نظر گرفته شده تا امکان سوار کردن و مونتاژ موتور دیزل بر روی شاسی به سهولت فراهم گردد.

فرمان بتونیر دیزل 250 لیتری:

فرمان بتونیر دیزل از نوع فرمان کوچک می باشد تا اپراتور بتواند به راحتی آن را جابجا نماید و دیگ میکسر را در حین عملیات از طریق چرخاندن فرمان و افقی و عمودی نمودن دیگ تخلیه و بارگیری نماید.

 شما می توانید برای خرید این محصول از قسمت افزودن به سبد خرید خرید خود را انجام دهید و یا برای اطلاعات بیشتر و خرید می توانید با شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ تماس حاصل فرمایید.

وقتی در باب یک بتونیر دیزلی صحبت می کنیم، اولین نکته در بهره ‌مندی دستگاه از یک موتور دیزلی است و موتور های دیزلی همواره موتور های بسیار قدرتمند و چقری هستند؛ اما بیایید و فضا و صحبت را یک گام بالاتر از موتور در بتونیر دیزلی بکشانیم. وقتی در مراحل ساخت یک بتونیر، قید موتور های بنزینی را زده اند و آن را همراه با قدرت بالای دیزل کرده ‌اند، قاعدتا می ‌خواهند از این قدرت بالا استفاده کنند.

چالش ها در تعمیر و نگهداری میکسر دیزلی بتن

همه عملیات ‌های ساختمان سازی و یا پروژه های عمرانی که در آنها نیاز به بتن می باشد، در بطن فضا های شهری اتفاق نمی ‌افتد. خیلی از پروژه های عمرانی در نقاطی دور افتاده و بدون هر گونه امکانات مانند تامین نیروی برق در جریان هستند.

در چنین فضا هایی استفاده از تجهیزاتی که قدرت و راندمان کاری بالا، کارکرد مطلوب همراه با خرابی های کم، در کنار شرایط نگهداری آسان دارند، مناسب می باشند. مانند بهره گیری از بتونیر دیزلی که با توجه به عدم نیاز به نیروی برق در کنار قدرت بالا در حین کار همراه با شرایط نگهداری آسان، بهترین گزینه برای ساخت بتن در چنین فضا هایی می باشد.

بتونیر دیزلی از جنبه های دیگر نیز مورد توجه قرار دارد. اکثر نیاز ها در مناطق دور افتاده، شرایط کاری در پروژه های بزرگ عمرانی هستند. در چنین فضا هایی همیشه نیاز است که حجم بسیار بالایی از بتن تولید شود. نیازی که همراه با قدرت های بالا در کار بتونیر دیزلی به راحتی تامین خواهد شد؛ اما اگر از دل منا طق دور افتاده خارج شویم،

در سطح شهر ها و مناطق برخوردار نیز بتونیر دیزلی همچنان محبوبیت خودش را دارد. این محبوبیت می تواند همراه با ظرفیت کاری بالا در کنار سوخت ارزان همراه با شرایط تعمیر و نگهداری به نسبت مطلوب آن باشد.

لکن خرابی در بتونیر دیزلی را به هیچ حالت نمی توان به مانند خرابی ها در بتونیر های کوچک بنزینی و برقی در نظر گرفت. تعمیر و نگهداری میکسر دیزلی مساوی است با سر و کله زدن با یک دستگاه بزرگ و قدرتمند که در وقت خرابی ها حسابی هر تعمیرکاری را خسته خواهد کرد. این مطلب مقدمه کوتاهی است که قصد تشریح مختصری از شرایط حاکم بر تعمیر و نگهداری میکسر دیزلی را دارد.

آنچه در تعمیر و نگهداری میکسر دیزلی اهمیت دارد

وقتی در باب یک بتونیر دیزلی صحبت می کنیم، اولین نکته در بهره ‌مندی دستگاه از یک موتور دیزلی است و موتور های دیزلی همواره موتور های بسیار قدرتمند و چقری هستند؛ اما بیایید و فضا و صحبت را یک گام بالاتر از موتور در بتونیر دیزلی بکشانیم.

وقتی در مراحل ساخت یک بتونیر، قید موتور های بنزینی را زده اند و آن را همراه با قدرت بالای دیزل کرده ‌اند، قاعدتا می ‌خواهند از این قدرت بالا استفاده کنند. پس انتظار آن را داشته باشید که هر چیزی در بتونیر دیزلی از سایز های درشت در کنار قدرت های بالا همراه با حجم های بیشتری برخوردار باشد.

در تعمیر بتونیر دیزلی اگر چه قسمت عمده آن متوجه موتور دیزلی است؛ اما خرابی تا تعمیر بتونیر دیزلی که تنها در موتور آن ختم نشده است. تعمیر بتونیر دیزلی متوجه تمام اجزای حاضر در بتونیر است. تمام اجزایی که به مانند موتور دیزلی قدرتمند و سرسخت هستند.

پس اگر می‌ خواهید تعمیر میکسر دیزلی را به انجام رسانید، آستین همت را بالا بزنید که این تعمیرات حسابی شما را خسته خواهند کرد. در این بین می‌ خواهیم نظر شما را متوجه تعمیر بتونیر گازوئیلی ۲۵۰ لیتری محصول برند نیکاکورپ نماییم. همراه با این جزئیات می توانید نگرش بهتری از تعمیر میکسر بتن گازوئیلی داشته باشید.

تعمیر بتونیر گازوئیلی ۲۵۰ لیتری برند نیکاکورپ

در هنگام گام گذاشتن در تعمیر بتونیر گازوئیلی، اولین نکته در آن است که متوجه نوع و ظرفیت موتور باشید. مثلا در بتونیر مورد نظر ما، این موتور دیزلی یک موتور با قدرت ۶ اسب بخار، دو سیلندر و چهار زمانه می باشد. میزان حجم موتور در حدود ۳۰۰ سی سی است و می ‌تواند تا ۳۶۰۰ دور بر دقیقه سرعت بگیرد.

در تعمیر و نگهداری بتونیر دیزلی قبل از آنکه در فاز تعمیرات باشید، باید از اصول نگهداری کاملا مطلع شوید تا قبل از آنکه خرابی پیش آید، شرایط مطلوب دستگاه را تامین کرده باشید. اطلاعاتی مانند ظرفیت مخزن روغن، ظرفیت مخزن سوخت، وزن موتور، نوع سیستم خنک سازی هوا و نوع روغن ایده ‌آل موتور در هر حالتی برای تامین شرایط نگهداری ضروری به نظر می آیند.

در بتونیر گازوئیلی ۲۵۰ لیتری برند نیکاکورپ، این اطلاعات شامل ظرفیت 1.1 لیتری در مخزن روغن، 3.5 لیتری برای مخزن سوخت، سیستم خنک سازی هوای آزاد در کنار استفاده از روغن نمره ۴۰ می باشد. حالا اگر با درک این اطلاعات بتوانید نیاز دقیق موتور دیزلی را تامین سازید، یقیناً در مراحل تعمیر میکسر بتن گازوئیلی با چالش ‌های کمتری مواجه هستید.

اما تعمیر میکسر بتن گازوئیلی در موتور های دیزلی خلاصه نشده است. در بتونیر مورد نظر ما نیز این انتظار وجود دارد که دیگر قطعات بتونیر همراه با شرایط مطلوب در نگهداری قرار گیرند و احتمالاً در مسیر خرابی ها نیاز به تعمیرات داشته باشند.

مثلاً در بتونیر گازوئیلی ۲۵۰ لیتری برند نیکاکورپ یکی از حساس ترین قسمت ها، نوع فرمان گیربکسی است که همراه دستگاه شده است. تخلیه در میکسر های سنگین را نمی توان همراه با فرمان های ساده به انجام رسانید. برای چنین مواردی لازم است تا فرمان گیربکس تعریف شود و این فرمان ها در عین کارآمد بودن همواره در مسیر نگهداری ها تا تعمیر بتونیر گازوئیلی قرار می ‌گیرند.

دنده دور کمر نیز از جمله الزامات طراحی در انواع بتونیر دیزلی است. چرا که یکی از کارآمدترین روش های انتقال نیرو می ‌باشد. در بتونیر گازوئیلی ۲۵۰ لیتری برند نیکاکورپ نیز شاهد استفاده از این دنده دورکمر به جهت طراحی سیستم گردش مخزن هستیم.

عمده مشکلات در تعمیر میکسر دیزلی، متوجه تعداد بسیار زیاد این دنده ها می باشد. اگر چه این تعداد دنده می‌ تواند حرکتی روان، قدرتمند و بسیار کارآمد را متوجه مخزن دستگاه نماید؛ اما در عین حال همراه با شکستگی تنها یک دنده، می تواند باعث خلق تنش هایی خطرناک در زمان گردش مخزن شود.

اما از همه این حرف ‌ها گذشته، بزرگترین چالش در تعمیر و نگهداری انواع بتونیر دیزلی متوجه مخزن آن است. در بتونیر مورد نظر ما، مخزن با دو ضخامت از ورق ساخته شده است. ورق ۳ میلیمتری در قسمت بالای دیگ و ۵ میلیمتری در قسمت پایین آن.

این تفاوت در ضخامت باعث سبک شدن مخزن خواهد شد. مادامیکه عمده فشار سیال متراکم و سنگین بتن متوجه قسمت پایین مخزن است. در تعمیر و نگهداری بتونیر دیزلی باید همواره نگاه ویژه ‌ای بر آن داشته باشیم که هرگز بدنه مخزن پوسیده و یا سوراخ نشود. این هدف جز از مسیر نگهداری دائمی و تمیزی همیشگی در پایان کار میسر نخواهد شد.

مواردی که قبل از کار با بتونیر دیزل حتما باید چک شود:

1- مطمئن شوید که میکسر گازوئیلی در یک مکان مناسب و ایمن استقرار پیدا نموده و محلی با سطح مستحکم و پایدار را برای قرارگیری آن انتخاب کنید.

2- قبل از روشن نمودن موتور، روغن موجود در موتور و سطح آن را بررسی کنید و در صورت کم بودن روغن، داخل موتور را با روغن پر نمایید.

3- قبل از راه بردن و حمل و نقل بتونیر گازوئیلی در محل پروژه از سلامت چرخ ها و لاستیک های آن اطمینان کامل حاصل نمایید.

4- قبل از روشن نمودن بتونیر تمامی موارد مربوط به ایمنی را بررسی و اطمینان حاصل نمایید که هیچ گونه خطری که عملکرد بتونیر دیزل را به خطر اندازد، در محل پروژه وجود ندارد.

نکات ایمنی کار با بتونیر گازوئیل:

1- به هیچ وجه در هنگام کار میکسر گازوئیلی و چرخش دیگ آن، دست خود را وارد دیگ نکنید.

2- جهت اضافه کردن سیمان، ماسه و شن از ابزارهای مناسب همچون بیل استفاده نموده و برای آنکه آب را داخل مخزن بریزید پیمانه ای مناسب را به کار بگیرید.

3- به طور منظم و در بازه های زمانی مشخص دنده های میکسر گازوئیلی و محل نشیمن دیگ و انطباق آن را بررسی نمایید تا در هنگام کار با مشکلی مواجه نشوید.

4- به هیچ وجه دستگاه میکسر دیزل را که در هنگام کار کردن است بدون مراقب رها نکنید.

نکات ایمنی در رابطه با سوخت بتونیر دیزل:

همیشه به یاد داشته باشید که سوخت بنزین و گازوئیل اشتعال زا بوده و حتما در هنگام استفاده یا نگهداری باید نکات ایمنی را به طور کامل رعایت نموده و احتیاط نمایید.

به هیچ وجه در هنگام سوخت گیری بتونیر سیگار نکشید.

در هنگام حمل و نقل گازوئیل بسیار احتیاط کنید، اگر گازوئیل بر روی پوست شما ریخت، جهت جلوگیری از هرگونه عارضه، پوست خود را با آب و صابون بشویید.

اگر در هنگام پر کردن مخزن گازوئیل بتونیر، سوخت بر روی دستگاه و اجزای آن ریخت، به وسیله یک پارچه به سرعت آن را تمیز کنید.

به هیچ وجه در زمان داغ بودن موتور دیزل بتونیر، اقدام به سوختگیری آن نکنید.

نکات مهم پس از انجام عملیات با بتونیر دیزل:

1- پس از اتمام کار با بتونیر دیزلی، تمام محتویات داخل دیگ را به طور کامل تخلیه کنید.

2- در حالتی که بتونیر هنوز مرطوب است، دیگ را به طور کامل شستشو داده و تمامی بتن ها را قبل از خشک شدن از روی سطح دیگ پاک نمایید. در صورتی که بر روی موتور دیزل و محفظه موتور بتن پاشش نموده است با استفاده از یک دستمال نم دار آن را به طور کامل تمیز نمایید.

3- در هنگام شستن داخل دیگ بتونیر دیزل، مقداری آب و سنگ ریزه داخل آن بریزید و دیگ را روشن کنید تا مقداری بچرخد و تمامی بتن های چسبیده به داخل آن پاک گردد.

4- پس از اتمام کار بتونیر را به یک مکان مناسب و فاقد رطوبت منتقل و در آن جا نگه داری نمایید تا دچار آسیب نشود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5