خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بعد از سمپاشی چه باید کرد؟

بعد از سمپاشی چه باید کرد؟

فهرست مطالب

آشنایی با اقدامات بعد از سمپاشی 

خانه شما پس از پایان سمپاشی حال‌وهوا و احتمالا بوی خاصی دارد. پس در نتیجه طبیعی است که در خصوص اقدامات بعد از سمپاشی منازل و از بین بردن بوی سمپاشی سوالاتی در ذهن شما به وجود آید. البته هنگامی که سمپاشی منزل را به متخصص سپرده باشید، معمولا نیازی نیست دنبال روش‌های عجیب‌وغریبی برای از بین بردن بوی سم در منزل باشید.

اصولا پیشنهاد می‌کنیم برای سمپاشی حتما با یک سم پاش مشورت نمایید؛ حتی اگر به دنبال روش کشتن موش با پفک می باشید. این متخصص‌ها توصیه‌های مورد نیاز را برای نظافت بعد از سمپاشی در اختیار شما قرار می دهند؛ و حتی می‌توانند با بکار گیری از سموم بدون بو و حساسیت کار شما را آسان تر هم بکنند.

با این وجود، اگر بعد از عملیات سمپاشی شما ماندید و فضایی که بوی عجیبی می‌دهد، پیش از هرکاری این اقدامات را بعد از سمپاشی منازل انجام دهید.

مدتی در فضا قرار نگیرید

پیش از اینکه برای از بین بردن بوی سم در منزل آماده شوید، مدتی [را خارج از خانه] صبر نمایید؛ آنقدر که کلیه نواحی سمپاشی‌شده‌ خشک شوند. البته مناسب تر است پس از خشک شدن سم هم بلافاصله به آن مکان وارد نشوید. این توصیه را در خصوص کودکان، افراد مسن، حیوانات خانگی و اشخاصی که مشکلات تنفسی دارند را جدی بگیرید.

پس از سمپاشی برای نظافت عجله نداشته باشید

یکی از مهمترین اقدامات بعد از سمپاشی منازل این است که پس از برگشت به خانه سریعا آغاز به تمیز کردن نکنید. نظافت سریع‌السیر بعد از سمپاشی برای برطرف کردن آفات، مساوی می باشد با کاهش اثر آن. با اینکار امکان دارد سمی که برای کشتن حشرات روی سطوح وجود دارد را تمییز نمایید.

برای پیشگیری از این لطف بزرگ در حق حشرات، از سمپاش سوال کنید که چه زمانی می‌توانید نظافت بعد از سمپاشی را انجام دهید. در طی زمانی که منتظر می‌مانید، می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • جمع کردن کاغذها: انواع کاغذ، مجله و مقوا، به خصوص اگر مرطوب باشند، می‌تواند حشرات را به خود جذب نمایند. اطمینان پیدا کنید چنین چیزی در خانه‌تان نیست.
  • تعمیر نشتی‌ها: نشتی شیرآلات یکی از راه‌های وارد شدن حشرات به خانه شما می باشد. با تعمیر آنها این راه ببندید، و اطمینان پیدا کنید که هیچ موجودی از این روش نمی‌تواند وارد خانه شود.
  • درزگیری: سوراخ‌های بین کاشی‌ها، کنج دیوار و ... را پر کنید، بین کابینت‌ها را با چسب ضد آب ببندید، روی راه‌های فاضلاب درپوش بگذارید، و پنجره‌ها را با توری بپوشانید. در بحث حشرات و حملات احتمالی آنها در آینده، جلوگیری بهترین راه است.

استفاده از دستکش و ماسک 

مراقبت از خودتان هم یکی از اقدامات مهم بعد از سمپاشی منازل می باشد. استفاده از ماسک و دستکش برای محافظت از پوست و سلامتی شما امری مهم است. با وجودی که بیشتر ضد آفت‌ها برای انسان خطری ایجاد نمی‌کنند، ولی احتیاط کردن ضرری ندارد.

بررسی خوراکی‌ها و ظروف 

زمانی که به خانه برگشتید، هر ماده غذایی را که در زمان سمپاشی بیرون و در معرض هوا بوده است، دور بریزید. ظرف‌هایی با وضعیت مشابه را هم خوب بشویید، و بعد از آنها استفاده نمایید.

جمع آوری حشرات تلف‌شده 

همیشه جانوران موذی‌ای که امان شما را بریده بودند، مسیرهای پرتردد خود را داشتند. پس از سمپاشی مدام این مسیرها را بررسی نمایید، و حشراتی که مرده‌اند را جمع نکنید. اکیدا توصیه می‌کنیم اینکار را به پایان دوره اثرگذاری سم موکول نکنید. زیرا حشرات مرده منجر به جذب حشرات زیاد تری می‌شوند.

مراقبت از حیوان خانگی

اگر حیوان خانگی دارید، از دامپزشک خود سوال کنید که چه زمانی می‌توانید او رابه خانه برگردانید. زیرا در مقایسه با ما انسان‌ها، بعضی از حیوان‌ها در مقابل ضد آفت‌ها به شدت حساس‌تر می باشند؛ به خصوص حیوان‌های کوچک و دوست‌داشتنی‌ای مثل همستر یا پرنده‌ها. پس در نتیجه حتماً از دامپزشک مشورت بگیرید.

از استفاده مجدد آفت کش پرهیز کنید

بعد از سمپاشی از ضد آفت‌هایی که در خانه دارید، مصرف نکنید.زیرا امکان دارد ضد آفتی که شما دارید، با ضد آفتی که تکنسین کنترل سموم استفاده کرده است، تداخل داشته باشد. ترکیب بعضی مواد شیمیایی خاص می‌تواند موجب ایجاد واکنش‌های سمی و ایجاد گازهای خطرناک شود.

از سمپاش درباره دوره اثرگذاری سم سوال کنید

پس از اتمام کار حتما از شخص سمپاش بپرسید چه مدت طول می‌کشد که موجودات موذی به طور کامل ریشه‌کن شوند. اگر برای نخستین بار منزل‌تان سمپاشی کرده‌اید، احتمالا برای مدتی کوتاه (حدود دو هفته) شاهد آفت‌های زنده خواهید بود.

نحوه از بین بردن بوی سمپاشی

 از بین بردن بوی سمپاشی قطعا یکی از مهمترین اقدامات بعد از سمپاشی منازل می باشد. بوی ضدآفت‌ها امکان دارد در خانه شما، در لباس‌هایتان و حتی مبلمان منزل باقی بماند. بسیاری از سموم تجاری حاوی فرمالدهید می باشند. همین ماده‌ سمی است که بوی ناخوشایندی را به وجود می آورد.

برای از بین بردن بوی سم کامن و دیگر سموم در منزل و از روی لباس‌ها کافیست از روش‌های زیر استفاده نمایید:

از بین بردن بوی سمپاشی از روی لباس‌ها

برای از بین بردن بوی بد لبا‌س‌ها، 1 تا 2 فنجان سرکه به لباس‌های در حال شست‌وشو درون ماشین لباسشویی اضافه نمایید. پودر ماشین لباسشویی را به میزان معمول اضافه کنید. سیکل شست‌وشوی لباسشویی را در حالت نرمال بگذارید، و دو مرتبه مرحله‌ی شست‌وشو را انجام دهید.

پس از پایان شست‌وشو، در صورت امکان لباس‌ها را برای خشک‌شدن در هوای آزاد پهن کنید. یکبار انجام دادن اینکار تقریبا همیشه برای از بین بردن بوی سم کامن و سموم دیگر کافی خواهد بود.

از بین بردن بوی سم کامن و دیگر سموم 

برای از بین بردن بوی سم در منزل می‌توانید از جوش شیرین بکار بگیرید. کافیست پودر جوش شیرین را زیر پایه‌ها، زیر کابینت‌ها و محل‌هایی که سمپاشی شده است، بپاشید.

اجازه دهید جوش شیرین به مدت 12 تا 24 ساعت باقی بماند تا بو را به طور کامل به خود جذب کند. سپس با استفاده از مخلوط پودر ظرفشویی و آب، جوش شیرین را از محل‌های مدنظر پاک نمایید. مثل سناریوهای دیگر، جوش شیرین در از بین بردن بوی سم کامن و آفت‌کش‌های دیگر معجزه می‌کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر