خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بهترین تیلر کشاورزی کدام است؟

بهترین مارک تیلر کشاورزی کدام است؟

فهرست مطالب

بهترین مارک تیلر کشاورزی کدام است؟

تیلر به نوعی از تراکتور باغی گفته می شود که در اندازه کوچک تر تولید و عرضه می‌شود و تقریباً همه قابلیت های تراکتور را در مقیاس کوچک تر دارد. تیلر ها انواع مختلفی دارند که برای نمونه می توان به تیلر بنزینی یا همان کولتیواتور بنزینی و تیلر دیزلی اشاره کرد.

از این محصول بی نظیر در عملیات مختلفی مانند کاشت، داشت و برداشت استفاده می شود. تیلر در زمین های کوچک و در میان درختان مختلف کارایی بسیار زیادی دارد. دسته این محصول مثل موتور سیکلت بوده و به راحتی به وسیله فرد جا به جا شده و حرکت می کند.

در برخی از مدل ها نیز فرد کاربر روی صندلی که به تیلر کوپل شده می نشیند و می تواند به راحتی آن را هدایت کند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا با بهترین مارک تیلر کشاورزیآشنا شده و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین مارک تیلر کشاورزی کدام است؟

آشنایی با تیلر کشاورزی

در قسمت قبل تا حدودی با تیلر کشاورزی آشنا شدیم. این دستگاه با ادوات متفاوتی کوپل می شود که می ‌توان به طور کلی به دروگر و ... اشاره کرد. یکی از انواع تیلر می باشد که کلتیواتور بر آن سوار شده است. این نوع تیلر عملیات زیر و رو کردن خاک را بر عهده دارد و انواع مختلفی مثل تیلر کولتیواتور هوندا، تیلر کولتیواتور کاما و تیلر کولتیواتور روبین را دارد.

انواع گفته شده از بهترین انواع و مدل های تیلر کولتیواتور محسوب می شود که امروزه در بازار وجود دارند. چاله کن بیشتر برای کندن چاله جهت کاشت درختان و سایر عملیات باغ داری و کشاورزی استفاده می شود. همچنین از تیلر دروگر برای درو کردن و برداشت نیز می توان استفاده کرد.

تیلر و کلتیواتور با یک دیگر تفاوت هایی دارند. به طور مثال کولتیواتور ها همان تیلرهای دوچرخه هستند که جهت عملیاتی مانند خاک ورزی زمین‌های شالیزاری و مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. به خاطر رطوبت بالایی که این زمین ها دارند استفاده از تراکتورهای چهار چرخ موجب می‌شود تا خاک فشرده شده برای رشد گیاه و هوادهی خاک با مشکلاتی مواجه شود.

برای انجام عملیات خاک ورزی با کلتیواتور چرخ های حرکت آن باز می شود و به جای آن تیغه هایی با عنوان تیغه های دوار نصب می شود. حرکت این تیغه ها موجب شده تا برش خاک به راحتی صورت گیرد. همچنین این عمل موجب سستی خاک شده و ریشه های باقی مانده از کشت قبلی را قطع می نماید.

به طور کلی می‌توان گفت که تیلر ها دو نوع هستند: دیزلی و بنزینی. نوع دیزلی تیلر ها بیشتر جهت فعالیت های سنگین و گسترده و نوع بنزینی آن ها برای کارهای سبک تر و زمین هایی که اندازه های کوچک تری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماشین های پرکاربرد در زمین های زراعی و کشاورزی توانی بین ۵ تا ۱۲ اسب بخار دارند که با توجه به گیربکس و موتور مورد استفاده این توان به صورت متغیر وجود دارد. توجه داشته باشید که با اضافه کردن قطعات و تجهیزات متنوع به تیلر کلتیواتور می توان استفاده های مختلفی را از آن کرد.

از جمله مواردی که در این زمینه بسیار پرکاربرد هستند می‌توان به دسته تیغه های روتیواتور برای سله شکنی و وجین کردن، خرد کردن کلوخ، نصب سمپاش تریلی جهت حمل بار، تسطیح و مال کشی اشاره کرد.

تیلر ها از نظر نحوه روشن شدن آن ها به دو دسته استارتی و هندلی تقسیم می شوند. نوع هندلی تیلر کولتیواتور با کشیدن طناب هندل روشن می‌گردد. در مدل‌های استارتی تیلر کولتیواتور نیز توان مورد نیاز از طریق باتری محصول تامین می گردد.

چرخ های تیلر کولتیواتور اندازه های مختلفی دارد که با توجه به نوع کاربری آن ها تولید شده است. کاربرد محصول تیلر بسیار گسترده بوده و می توان از آن در بسیاری از عملیات کشاورزی و باغ داری مانند سم پاشی، درو کردن، برداشت، پودر کردن خاک، انتقال محصولات و ... استفاده کرد.

نحوه انتخاب صحیح تیلر مناسب

همان طور که می دانید تیلر یکی از عمومی ترین و پرکاربردترین ادوات کشاورزی محسوب می شود که به دلیل مکانیزم ساده ای که دارد سازندگان و طراحان آن در برند های متفاوتی به تولید و عرضه آن در سراسر جهان اقدام کرده اند. از عوامل اصلی قابل ذکر در انتخاب یک تیلر مناسب سطح کیفیت موتور، توان و قیمت دستگاه و لوازم و قطعات جانبی آن می باشد.

به علت تنوع زیادی که این محصول دارد و عدم شناخت مصرف کنندگان و کشاورزان برخی از عرضه‌کنندگان این محصول به تولید محصولات نامرغوب با قیمت پایین اقدام می‌کنند که در نهایت این کار کشاورزان را با صرف هزینه های مضاعف و عدم کارایی مناسب مواجه می کند.

هر تیلری اجزای مختلفی دارد که برای نمونه می توان به کلاچ، دسته، نوار کششی، تیغه های تیلر، کاور یا محافظ موتور، گلگیر چرخ ها و ... اشاره کرد. در هنگام خرید دستگاه تیلر باید از صحت و درستی هر یک از اجزای این محصول مطمئن شد. برای مثال دنده های تیلر می توانند سبک یا سنگین باشند.

دنده سبک تیلر به صورت درجا بوده و از قدرت پایین و سرعت زیاد برخوردار می باشد. دنده سنگین این محصول نیز برای کار در مقیاس های بزرگ تری مانند مزارع که به قدرت زیاد و سرعت پایین تری نیاز است به کار می روند. اجزای دیگر تیلرها چرخ های آن می باشد که معمولاً دو عدد بوده و از جنس لاستیک هستند.

همچنین تیلرها دارای دو کلاچ اصلی و فرعی هستند. از کلاچ اصلی برای دنده عوض کردن و همچنین توقف دستگاه استفاده می شود که این کلاچ نیرو را به هر دوچرخه دستگاه وارد می کند. کلاچ فرعی دستگاه تیلر نیز وظیفه هدایت و کنترل چرخ ها را بر عهده دارد.

بهتر است بدانید که برای هر چرخ یک عدد کلاچ تعبیه شده است. یکی از این کلاچ ها روی دسته سمت راست و برای چرخ سمت راست وجود دارد و کلاچ دیگر روی دسته سمت چپ و برای چرخش به سمت چپ تعبیه شده است.

به طور کلی می‌توان گفت که تیلر ها انواع و برندهای مختلفی دارند که برخی از آن ها با کیفیت بوده و برخی از آن ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند. پیش از اقدام به خرید دستگاه تیلر باید نسبت به این محصول آگاهی بسیاری پیدا کرده تا بتوانید بهترین خرید را در این زمینه داشته باشید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر