خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بهترین علف تراش برای خرید چه نوع علف تراشی است؟

شخص در حال استفاده از دستگاه علف زن

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم فاکتورهایی را مرور کنیم تا با بررسی و سنجش آنها بتوانید بهترین علف زن را انتخاب کنید. علف تراش دستگاهی مانند حاشیه زن می‌باشد که قدرت و توان و همچنین قابلیت های آن بیشتر است. در این دستگاه با استفاده از تیغه ای که به انتهای شفتی که به موتور متصل است، می توان علف های هرزی که در فضای سبز یا اطراف گیاهان رشد می‌کند کوتاه و وجین کرد. اگر در حیاط و مزرعه شما، علف‌های بلند و زیادی رشد کرده است، نمی‌توان از حاشیه زن استفاده کرد بلکه بهترین وسیله در این شرایط علف زن می‌باشد. 

پارامترهای مهم در خرید بهترین علف زن

در صورتی که در حیاطتان حجم بزرگی از علف های ضخیم، انبوه علف های هرز و بوته های تیغ داری نظیر گزنه ها رشد کرده است، زمان مناسبی است که یک داس موتوری عالی را انتخاب و خرید کنید. اگر قبلاً دستگاه حاشیه زن را خریداری کرده باشید، ممکن است در این شرایط از حاشیه زن استفاده کرده و حتی امکان دارد پیشرفت قابل ملاحظه ای در کارتان حاصل شود اما باید بدانید برش و مرتب کردن توده انبوه و پر تراکم علف های هرز نیازمند توان و قدرت بیشتری است که دستگاه حاشیه زن قادر به ارائه و تامین این میزان قدرت نیست. در این حال می توان یک داس موتوری اجاره کرد یا شخصی را استخدام کرد تا علف های هرز را وجین کند اما بهترین کارخرید این تجهیز است که هر زمان به آن نیاز داشتیم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

شما در زمانی که در جست و جوی بهترین علف تراش هستید قبل از انتخاب باید از بعضی از جزئیات اطلاع داشته باشید. این مهم است که داس موتوری انتخابی با دوام بوده و قابلیت کار در ساعات طولانی را داشته باشد. در ادامه به 4 پارامتر که در خرید علفزن حائز اهمیت است را برای شما شرح می‌دهیم تا برای خرید این دستگاه تصمیم گیری درست داشته باشید.

وزن دستگاه علف تراش

شما باید در مزرعه یا حیاطتان داس موتوری را در تمام زمانی که با آن کار می‌کنید، با خود حمل کنید. اگر قسمتی از زمینی که بر روی آن کار می کنید شیب دار باشد، نگه داشتن دستگاه سنگینی نظیر داس موتوری در یک زاویه شیب دار یک چالش محسوب می شود. به همین جهت این نکته بسیار حائز اهمیت است که قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که آیا این توانایی را دارید برای مدت طولانی دستگاه را با خود حمل کنید. وزن علف زن های دوشی و کوله ای متفاوت است. به عنوان مثال وزن علف زن دوشی حدود 7 کیلوگرم و مدل کوله پشتی آن حدود 9 کیلوگرم است. با این حال اگر نهایتاً به دو گزینه با مشخصات فنی شبیه به هم رسیدید و فاکتور وزن دستگاه برای شما اهمیت بالایی دارد مدل دوشی را انتخاب کنید. در این صورت بازوهای شما وزن کمتری را تحمل خواهند کرد. با این حال به این نکته هم توجه داشته باشید که راحت بودن اپراتور هم در کنار فاکتور وزن اهمیت بالایی دارد.

شخص در حال استفاده از دستگاه علف زن

نوع موتور علف تراش

اگر  قبلاً از علف تراش یا حاشیه زن استفاده کرده باشید، برای علف زن بنزینی دو مدل موتور وجود دارد:

  • موتور 2 زمانه
  • موتور 4 زمانه

سوال علف زن دوزمانه بهتر است یا چهار زمانه همیشه مطرح بوده است.  از بین این دو نوع موتور، موتور 2 زمانه بیشترین کاربرد را دارد که سوخت آن معمولاً مخلوطی از روغن و بنزین می‌باشد. از این رو معمولاً علف تراش های 2 زمانه سبک تر بوده و به بزرگی موتور های 4 زمانه نمی‌باشند. همچنین موتورهای 2 زمانه قدرتمند بوده، قطعات متحرک کمتری دارد و قابل اطمینان هستند.

موتورهای 4 زمانه فقط با بنزین کار می‌کنند همان سوختی که در ماشین های چمن زن استفاده می شود و استفاده از این نوع موتورها را آسان می‌کند. استفاده از موتور 4 زمانه به علت اینکه نزدیک به 70 درصد آلودگی آن کمتر است برای حفاظت از محیط زیست بهتر است. هچنین موتورهای 4 زمانه لرزش و ارتعاش کمتری را دارند. با این حال، موتورهای 4 زمانه مقداری سنگین تر از موتورهای 2 زمانه بوده و این خود موجب می شود که حمل علف تراش برای مدت زیاد مشکل شود. قیمت علف تراش 4 زمانه بیشتر از علف تراش 2 زمانه است.

انواع شفت یا میله علف زن

اگر شما به دنبال خرید علف تراش باشید، متوجه خواهید شد که این دستگاه با دو نوع شفت وجود دارد.

  • شفت مستقیم
  • شفت خمیده

تفاوت این دو نوع شفت مهم نیست اما برای یک سری از افراد نوع شفت علف تراش حائز اهمیت است.علف تراش شفت خمیده معمولاً حمل آن برای مدت زمان طولانی آسان تر و راحت تر است. همچنین وزن آن سبک تر است. علف تراش شفت مستقیم بیشتر انتخاب می شود. استفاده از علف تراش شفت مستقیم ممکن است برای مدت زمان طولانی راحت نباشد اما مزایایی همچون دقت بالا و انعطاف پذیری دارد. اگر شما قصد وجین و کوتاه کردن علف در مناطق ناهموار و منحنی شکل یا نزدیک ساختمان ها را دارید، استفاده از علف تراش شفت مستقیم بهترین گزینه است. در مورد شفت خمیده هم می‌توان گفت که استفاده از این نوع داس موتوری در باغچه ها رایج تر است.

شخص در حال استفاده از دستگاه علف زن

اهرم روی دسته علف تراش

علف تراش ها معمولاً با یک یا دو دسته کمکی بر روی شفت تولید می‌شوند. علف تراش هایی که دو دسته روی شفت دارند، به اصطلاح دسته دوچرخه ای نام دارند. فرمان دسته دوچرخه ای برای استفاده در عملیات های طولانی مناسب تر است و همچنین وجود دو دسته باعث حرکت راحت تر علف تراش به طرفین می‌شود. علف تراش های تک دسته که به دسته حلقوی معروف هستند ممکن است استفاده از علف تراش را تسهیل کند اما خطرات زیادی اپراتور را در هنگام کار تهدید می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد استفاده از علف تراش را در فضاهای کوچک و مکانی که نیازمند دقت بالایی است را دارید از علف تراش تک دسته یا همان دسته حلقوی استفاده کنید.همچنین در پایان ذکر این نکته خارج از لطف نیست که از معروفترین برندهای تولیدکننده علف تراش می‌توان به علف تراش هوندا، علف تراش اشتیل، علف تراش KNC و علف زن بنزینی دلمار اشاره نمود.

شخص در حال استفاده از دستگاه علف زن

 

جمع بندی درباره خرید بهترین علف تراش

خرید بهترین علف تراش یا همان داس موتوری، از سری چالش‌های همیشگی متقاضیان خرید علف زن است. از بین پارامترهای مطرح شده و با اهمیت هنگام خرید علف زن همیشه از سمت مشتریان فروشگاه نیکا، وزن دستگاه و نوع موتور علف زم الویت بالایی داشته است. به همین جهت برای افرادی که در زمینه کار با علف زن آماتور هستند، ما علف زن کوله پشتی را که هنگام کار اپراتور از راحتی و تسلط بیشتری برخوردار است پیشنهاد می‌کنیم. همچنین در زمینه موتور علف زن پیشتهاد ما علف زن با موتور چهار زمانه است. دوام بالا و سهولت در روشن شدن دستگاه از مزایایی است که همیشه خواسته مشتریان بوده است . ویژگی‌های موتور چهار زمانه علف زن به این نیاز پاسخ داده است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر